7 листопада 2017, 09:42

Що обере парламент: реформи чи наплічники з паперами

Інформаційно наповнені минулий та початок цього тижні, а саме розслідування НАБУ та САП щодо можливої корупційної складової в закупівлях спорядження для потреб Міністерства внутрішніх справ та чергова згадка прізвища Порошенка тепер уже в "райських паперах", можуть суттєво вплинути на ефективність роботи парламенту. Та в якому ракурсі – поки не відомо. Чи активізується більшість, щоб продемонструвати що вона "живіша всіх живих", чи ми станемо свідками демаршів якоїсь її частини – побачимо вже сьогодні, а особливо в четвер.



А праювати є над чим, благо Порядок денний цього тижня рясніє необхідними ініціативами. Коаліція громадських організацій "Реанімаційний пакет реформ" передусім закликає народних депутатів продовжити розгляд законопроектів, спрямованих на проведення антикорупційної та виборчої реформ, які є двома з трьох основних вимог мирної акції "Велика політична реформа".



Перше, відповідно до вимог Регламенту ВРУ, відкликати Проект закону N6011 "Про антикорупційні суди" з метою надати можливість Президенту України виконати свою обіцянку та внести власний законопроект про антикорупційні суди. Нагадаємо, що створення антикорупційного суду в Україні передбачено Законом "Про судоустрій і статус суддів".

Друге, розглянути Проект закону N3112-1 "Виборчий кодекс України", який має на меті запровадження єдиної уніфікованої правової основи для підготовки і проведення виборів в Україні, в тому числі – нову виборчу систему з відкритими партійними регіональними списками, за якої громадяни будуть обирати не тільки партію, але й політика із запропонованого нею списку кандидатів по кожному регіону держави.

Крім того, на порядку денному парламенту цього тижня є такі реформаторські законопроекти, рекомендовані експертами РПР до ухвалення:

У сфері децентралізації:

В другому читанні – проект Закону N4773 "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо добровільного приєднання територіальних громад) ". У Бюджетному кодексі України пропонується визначити, що право на перехід на прямі трансферти з державним бюджетом, крім визначених наразі міст обласного значення, районних бюджетів та бюджетів, об'єднаних відповідно до Перспективного плану громад, мають також ОТГ, визнані у встановленому Законом порядку спроможними.

В першому читанні – Проект закону N6466 "Про внесення змін до Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" щодо добровільного приєднання територіальних громад сіл, селищ до територіальних громад міст обласного значення". Законопроект надає можливість територіальним громадам приєднуватися до міст обласного значення без проведення перших виборів на всій території.

В першому читанні – Проект закону N6403 "Про внесення змін до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", який передбачає розроблення документації з просторового планування для об'єднаних територіальних громад з метою встановлення меж територій об'єднаних територіальних громад та відведення земельних ділянок для містобудівних потреб.

У сфері протидії шахрайським і корупційним оборудкам в публічних закупівлях – в першому читанні – Проект Закону N4738-д "Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" та деяких інших законів України щодо здійснення моніторингу закупівель". Законопроект передбачає встановлення: автоматичних індикаторів ризиків, що забезпечить можливість автоматично здійснювати вибір процедури закупівлі, що містить ознаки порушень законодавства у сфері закупівель; вичерпного переліку підстав для проведення моніторингу закупівель органом державного фінансового контролю.

У сфері культури – в другому читанні – пакет законопроектів N3238-д, 3239-д, 3240, які запроваджують зміни до Податкового, Митного та Бюджетного кодексів, спрямовані на підтримку виробництва національних фільмів, передбачені відповідно до вже ухваленого законопроекту 3081-Д "Про державну підтримку кінематографії в Україні".

У сфері захисту довкілля – в другому читанні Проект Закону N6106 "Про стратегічну екологічну оцінку", який в пакеті із вже ухваленим законопроектом N2009а-д "Про оцінку впливу на довкілля", запроваджує європейські стандарти екологічної оцінки, а саме – чіткі та прозорі процедур екологічної оцінки при ухваленні рішень органів влади стосовно планування розвитку територій, із забезпеченням участі громадськості та врахуванням існуючих та потенційних екологічних проблем, у тому числі пов'язаних зі здоров'ям населення.

У сфері економічного розвитку:

В першому читанні – Проект Закону N2845 "Про безпечність та гігієну кормів". Метою прийняття даного законопроекту є стимулювання виробництва безпечних та якісних кормів і тваринницької продукції; збереження і підвищення продуктивності тварин; отримання якісної та безпечної продукції тваринництва; забезпечення виробництва якісних та безпечних для здоров'я тварин кормів; захист кормів, кормових добавок і преміксів від фальсифікації.

В першому читанні – Проект закону N2353а "Про реструктуризацію боргів фізичної особи або визнання її банкрутом", який запроваджує добре виписану процедуру врегулювання заборгованості фізичних осіб за договорами з різними категоріями кредиторів – банківськими і кредитними установами, житлово-комунальними підприємствами тощо.

Крім того, експерти РПР закликають народних обранців не підтримувати прийняття законопроекту N4835-д у сфері поводження з відходами. Цей законопроект пропонує встановити економічний стимул у вигляду "зеленого тарифу" для спалювання відходів, що не відповідає директивам ЄС у цій сфері.

Вже від себе додам, що критично важливо почати роботу над законопроектом N7066 "про приватизацію державного майна", розроблений Кабінетом міністрів України. І справа тут не в тому. що це наша обіцянка МВФ чи іншим міжнародним структурам. Справа в тому, що ми втрачаємо двічі: утримуючи "неприбуткові" підприємства коштом бюджету та при цьому дозволяючи фінансово-промисловим групам чи то пак олігархам та залежним від них політикам заробляти на цих підприємствах. Принаймні на частині з них. Тому від слід треба переходити до справи, якби популісти не галасували про "розбазарювання активів". РПР працює над рекомендаціями до цього проекту, які точно будуть надані у процедурі до другого читання.

Реформи чи політичні баталі – що обере парламент? Від того що обереж залежить перспектива не лише політичних сил у ньому, а й розвитку України. То ж побажаємо гідного вибору та якісної роботи.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Операція "Тоталітаризація". Як влада намагається стежити за українцями

Спроба українського уряду використати сучасні технології для боротьби з поширенням COVID-19 перетворилася на небезпечну й невдалу пародію на досвід розвинених країн Українська влада не втомлюється щодня доводити свою некомпетентність та приймає дедалі більш абсурдні рішення...

Запобігати чи карати. Яку тактику обирає уряд?

У сюрреалістичному серіалі "Українська влада проти коронавірусу" новий епізод – "Кара без злочину" В чому ключова помилка уряду при введенні карантинних заходів? В тому що він намагається за свої недопрацювання карати громадян...

Коронавірус та адекватність заходів запобігання епідемії

Як вже відомо, зараз міжфракційна група на базі Комітету ВРУ з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування напрацьовує пакет рішень щодо запобігання епідемії коронавірусу...

Про Сивохо, Данілова та "приватну позицію" радника Секретаря РНБОУ

Радник офіційної особи чи то на державних, чи то на громадських засадах ніколи не буде сприйматися як приватна особа. Просто подивіться інформаційні повідомлення – проросійську мірну платформу створює не громадянин Сивохо, а саме радник Секретаря РНБОУ Сивохо (співпадіння прізвищ не випадкове, це одна людина)...

Правда і маніпуляції щодо відставки генпрокурора або хто зупиняє реформу ГПУ

Ініціатори висувають претензію, що генпрокурор провалив роботу щодо посадки топ-корупціонерів і навіть називають конкретні справи: справа Садового, справа короля контрабанди Альперіна, справа Мангера, тобто не активий у намаганні знайти відповідь на питання "Хто замовив Катю Гандзюк?" Упустимо що справи по топ-корупції веде Спеціалізована антикорупційна прокуратура, а рішення про посадки приймає суд...

Гра в довгу: сценарію швидкого миру немає. Його блокує Росія.

12 пунктів мюнхенської змови, "формула Штайнмаєра", Мінськ-2,3 та іже з ними – плани написані для України без України. Але це на нас напала Росія, це у нас окуповано Крим та окремі райони Донбасу...