Мар’ян Заблоцький Економіст, Голова ГО "Українське товариство економічних свобод", Голова ГО "Центр ефективного законодавства", заступник Голови "Української аграрної асоціації"

Чому просто не скасувати спеціальні податки на авто?

07 вересня 2017, 14:16

З одного боку я не підтримую преференції для окремих осіб не платити податки, в тому числі лазівки щодо використання номерів країн ЄС в Україні. Тим більше, що авто – це небезпечний засіб пересування, відповідальність за який повинен нести його реальний власник.

З іншого боку, якого біса купити машину в ЄС значно дешевше, ніж в Україні? При імпорті авто ціною $5000 вам запропонують сплатити наступні податки:



Я цілком розумію для чого є ПДВ. Але наявність акцизу, імпортного мита і збору в Пенсійний фонд – я не підтримую.

Імпортне мито в теорії є протекціоністським заходом, який має захищати національного виробника. Ось які дивовижні показники обсягів виробництва демонструє наш автопром:



Як бачимо, наш легковий автопром є мертвим. Словаччина виробляє понад 1 млн авто, Чехія – 1,3 млн, в Україні – аж 4 тисячі штук!!

Десятки років захисту нашого автопрому імпортними митами, забороною ввезення б/у авто та іншими заходами виявились абсолютно неефективними. А от ліберальні Словаччина і Чехія в плані автопрому процвітають.

Щодо збору в Пенсійний фонд – яка тут взагалі логіка? Що втрачають пенсіонери при реєстрації авто в Україні? Що їм потрібно компенсувати?

Я цілком розумію потребу наповнювати Пенсійний фонд. Але вважаю абсолютно нелогічним робити це шляхом встановлення спеціальних податків на якійсь випадково вибрані типи послуг та товарів.

Акциз є таким самим ідіотизмом, як і збір у Пенсійний фонд. Логіка акцизу на сигарети і алкоголь зрозуміла – зменшити споживання. Чого домагаємось акцизом на авто? Того ж самого зменшення попиту на авто? Навіщо?

Краще вже підняти нарахування на зарплату в Пенсійний фонд, які нещодавно були знижені з 38% до 22%. Чомусь саме цей податок, який є основним джерелом фінансування пенсій, Мінфін знайшов можливість радикально знизити, а спеціальні податки в Пенсійний фонд з авто не чіпав.

Поки буде значна диспропорція при сплаті податків в Україні та в ЄС на авто, і поки в них буде відсутня якась логіка, доти будуть знаходитись схеми по ухиленню від їх сплати.

Припустимо, закриють лавочку із єврономерами. Я переконаний, що придумають щось інше. Наприклад, знайдуть спосіб їздити до нас із Придністровськими номерами чи ще щось креативне.

Без зниження податків на авто проблему із закордонними номерами не вирішити.

powered by lun.ua
Уряд реформ392 Aтака Путіна1186 Корупція1287 Україна та Європа1064 тітушки18
ОСТАННІ ЗАПИСИ
Ірина Федорів

Вода з фекаліями: що дала нарада в голови ОДА

12
Артем Петренко

Шанс вырваться из ловушки бедности. Или почему важно, чтобы у Зеленского получилось

12
Сергій Лямець

Коболев получает $1 млн в месяц. Укрзализныця закупает дизель у олигархов. Так зачем нам независимые набсоветы???

7
Сергій Лямець

Зачем Зеленскому стукачи. Что говорит здравый смысл об инициативе платить 10% за доносы

13
Ігор Луценко

Хто стріляв вночі у Голосієво і до чого тут справи Майдану?

Українська правда

Стати депутатом і залишитись людиною. Чому "Слуга народу" неправа в історії із "тупою вівцею"

Сергій Лямець

ZeVulgaris. 🤡 Андрюха, шо там с Кабмином?

16
Тимофій Бадіков

Залишити неможливо звільнити: чи буде в МОЗ новий очільник?

Євген Бистрицький

ПІДВОДНІ КАМЕНІ 7-ГО КОМІТЕТУ

7
Айдер Муждабаєв

"Русский писатель" Захар Прилепин: самый кассовый из убийц

5
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter