Олексій Братущак журналіст

Як віце-спікера Сироїд підставили "депутатами 16 січня"

07 грудня 2014, 22:35

Прозорий законодавчий процес – це довіра суспільства. Довіра суспільства – це зняття соціальної напруги. (Оксана Сироїд в ефірі Громадського радіо, 6.12.2014)

* * *

У четвер 4 грудня сталася насправді історична подія. Уперше за часи незалежності у президії Верховної Ради з'явилася жінка – Оксана Сироїд з "Самопомочі".

Під час виборчої кампанії вона носилася з ідеєю відродження парламентаризму в Україні. Про це сама пані Оксана розповіла журналістам Громадського радіо. Але перші враження від роботи парламентаря у неї були сумні: "Я шокована рівнем нещирості і навіть у багатьох випадках шахрайства".

Судячи з усього згадане "шахрайство" сталося з Сироїд 4 грудня, коли вона зареєструвала свій перший документ у якості законотворця. Це був проект постанови N1009 про обрання голів, перших заступників, заступників голів, секретарів, членів комітетів Верховної Ради України восьмого скликання. Це саме той документ, вміст якого призвів до так званої "першої бійки 8 скликання".



І все через те, що у проекті постанови за підписом Сироїд депутати побачили з півтора десятка прізвищ тих, хто голосував за так звані "диктаторські закони 16 січня".

Дізнатися позицію самого віце-спікера щодо присутності "депутатів 16 січня" на керівних посадах мені не вдалося. Телефоном пані Оксана не відповідає на запитання журналістів...

Але за логікою вона мала б бути проти. Принаймні озвучена у сесійній залі Олегом Березюком позиція Самопомочі була наступною:

Ми підтримаємо наших колег по коаліції, що жодного депутата, який голосував за злочинні закони 16 січня не повинно бути в керівництві Верховної Ради і комітетів.

Скоріше за все Сироїд лише запропонували/попросили зареєструвати проект постанови, який погодили "усі фракції". Погодили, звичайно, кулуарно. А от офіційно (формально, юридично) пропозиція ввести до керівництва комітетів "депутатів 16 січня" залишиться за Сироїд.

Прикро.

Прикро, що депутат, який ставить амбітну мету відродити парламентаризм, робить помилку наче зелений першачок.

Сподіваюся, що цей "перший млинець комом" лише розлютить віце-спікера. У доброму сенсі. Вона відвела 3-4 місяці для запровадження нових правил у Раді. Одним з таких правил має стати прозоре формування комітетів.

Так звана "шахматка" має формуватися не проти ночі у кабінеті спікера, а шляхом офіційного подання фракціями пропозицій щодо керівництва комітетів. З подальшим публічним обговоренням. Щоб заздалегідь було зрозуміло, хто за кого виступає.

"Депутати 16 січня" залишилися у керівництві комітетів

У п'ятницю Українська правда поспішила поширити новину: У керівництві комітетів не буде Довгого і "голосувальників 16 січня".

Насправді це дещо не так. Навіть у самій Раді ще не визначилися, як подати результати голосування.

В електронній базі даних документ досі не з'явився. Це при тому, що ухвалена того ж дня постанова про обрання першого заступника Голови ВР та заступника Голови ВР, вже введена до цієї бази. Останнім документом, що надійшов від парламенту.



Таке гальмування пов'язане із Володимиром Гройсманом. Точніше з його незграбними діями під час голосування за відповідну постанову.

Спікер дійсно щось згадував про врахування поправок Луценка, Турчинова, Філатова, як про це писала УП. От тільки після цього Гройсман кілька разів повторив "за основу та в цілому". Ось уривок стенограми останніх фраз головуючого ДО голосуванням:

Шановні колеги... (Шум у залі) За основу і в цілому. Прошу ставити на голосування. Прошу ставити на голосування за основу і в цілому. Прошу голосувати! Прошу голосувати. Прошу голосувати за основу і в цілому. Була пропозиція Юрія Луценко за основу і в цілому. Голосуємо!

За-249


Формулювання "за основу та в цілому" не передбачає врахування будь яких поправок.

Більше того, закон про регламент не передбачає поправок до проектів постанов. На це справедливо вказав у сесійній залі Руслан Князевич. Ось, як це виписано у Регламенті:

Стаття 138. Порядок прийняття постанов та інших актів Верховної Ради

Постанови та інші акти Верховної Ради приймаються з дотриманням процедури, передбаченої для розгляду законопроектів у першому читанні з прийняттям їх у цілому, якщо Верховною Радою не прийнято іншого рішення.

Гройсман ще не встиг вивчити Регламент. Тож заплутав ситуацію до абсурду своїми висловами вже ПІСЛЯ голосування:

Внесли пропозицію народні депутати України голосувати за основу і в цілому. Вніс координатор коаліції Юрій Віталійович Луценко. В порядку надходження я це зробив. Народні депутати України проголосували 246 зі всіма поправками і тими озвученими пропозиціями, які лунали. Поставимо на цьому крапку.

Таке довільне поводження з законотворчим процесом може завести і парламент, і спікера у глухий кут. Порушення процедур вже призвело одного разу до скасування конституційних змін. Як закладені Гройсманом міни вибухнуть у майбутньому можна лише здогадуватися.

Але хочу звернути увагу ще на одну деталь.

Газета "Голос України" (офіційне видання Верховної Ради) вже надрукувала свою інтерпретацію, за що саме проголосували депутати 4 грудня. У номері від 6 грудня офіційна хроніка двічі вказала: парламентарі голосували "за основу та в цілому". І жодної згадки про врахування поправок виключити з керівництва комітетів "депутатів 16 січня":

...народні депутати ухвалили за основу та в цілому проект постанови про обрання голів, перших заступників, заступників голів, секретарів, членів комітетів Верховної Ради України восьмого скликання (реєстр. N1009).

...головуючий запропонував парламентаріям підтримати проект постанови про обрання голів, перших заступників, заступників голів, секретарів, членів комітетів Верховної Ради за основу і в цілому.


* * *

Як висновок: при формуванні керівництва парламентських комітетів посади отримали "депутати 16 січня". І сталося це у тому числі завдяки і спікеру Гройсману (як головуючому), і віце-спікеру Сироїд (як офіційному автору документу), і лідерам коаліційних фракцій (які погодились на кулуарне формування комітетів).

Виправити ситуацію з "депутатами 16 січня" у керівництві комітетів потрібно у відповідності з Регламентом. І ініціювати це може та ж таки Сироїд.

Потрібен проект постанови, яким "депутатів 16 січня" з керівних посад переводять у статус рядових членів комітетів. І вже у вівторок Гройсман з депутатами-коаліціантами можуть виправити свої помилки.

powered by lun.ua
Коментарі — 36
Остап Данилюк _ 08.12.2014 15:20
IP: 46.119.145.---
Битва Танков как Американский танк Абрамс мочит русский T-90. Досмотрите видео и узнайте кто победит.

Для просмотра введите в браузере без пробелов

vk. cc/3fcNom
Владимир Филиппов _ 08.12.2014 15:16
IP: 95.133.215.---
Анатолий Долгополов:
Согласен с вами Анатолий.Там вообще все как на подбор журнашлюхи на 5 канале,ты посмотри,как это он заметил,что Сыроид подставили,а то что 5 канал вел этого убийцу -клептомана все эти годы,начиная от Па
маранчевой революцыи и до 2010 года обсирая Тимошенко и выгоражывая этого свиномордого кантачен
ного садиста,как то они все ПРоморгали,как это понимают, все кто не далёкие.
Владимир Филиппов _ 08.12.2014 15:14
IP: 95.133.215.---
Анатолий Долгополов:
Согласен с вами Анатолий.Там вообще все как на подбор журнашлюхи на 5 канале,ты посмотри,как это он заметил,что Сыроид подставили,а то что 5 канал вел этого убийцу -клептомана все эти годы,начиная от Па
маранчевой революцыи и до 2010 года обсирая Тимошенко и выгоражывая этого свиномордого кантачен
ного садиста,как то они все ПРоморгали,как это понимают, все кто не далёкие.
Владимир Филиппов _ 08.12.2014 15:01
IP: 95.133.215.---
shasta:
Я б, Сироед влупил бы!
чорнозем _ 08.12.2014 14:29
IP: 91.202.128.---
як насправді відрізнити слова Луценка від дій? дуже просто. буквально напередодні читала запевнення Луценка про те, що кожен кандидат до КМ повинен бути заслуханий і проголосований персонально. нині ми вже бачимо абсолютно протилежне: Луценко закликає голосувати "за основу і в цілому"
Микола Злочевський _ 08.12.2014 13:44
IP: 188.163.1.---
shasta:
Пане shasta,то Ви таки тускарора.
shasta _ 08.12.2014 12:26
IP: 46.185.103.---
дивно, що хтось вірить у те, що Гройсман "незграбно помиляється". Годі вже! Це пояснення для лохів і не більше того. як в анекдоті – я така затуркана!
Щодо Сироїд... Грантоїд швидше і не схожа на українку. словом, не чужа для Кнесету. як і весь проект Самопомочі.
Юрий Воронов _ 08.12.2014 11:27
IP: 74.125.18.---
Iз кожним днем "Самопомiч", що напередоднi виборiв для багатьох (й особисто для мене) була великою надiєю, наочно перетворюється у величезне розчарування... А коли простiше – у поплiчникiв зрадникiв з Банкової.
Нажаль треба визнати, що "братiв незрячих" українцiв iзнову обдурили.
Ігор Рудич _ 08.12.2014 10:35
IP: 176.8.104.---
Виктор Кувенко:
вправно зіграти тупого – то велике мистецтво і напружена творча робота. от пригадаймо, ВІКТОР АНДРІЄЧ ЮЩЕНКО грав розумного, а розумний мер КИЄВА ЛЬОНЯ КОСМОС вправно, творчо і со знанієм дєла грав дурня. У нього навіть ціла команда пі-арників працювала, яка вчила його грати дурня, відпрацьовувала для нього дурнуваті ролі, а потім стежила, щоб всі його дурощі потрапляли на ТВ та ІНТЕРНЕТ. тож у ВРУ-2014 просто є запит на мистецтво дурості. В РФ деякі громадські активісти називають їхню Гос Думу – ГосДурой. Тож у нас, відповідно, Верховна Дура. Звісно, є велика надія на депутатів – комбатів та інших чесних діячів.
Ігор Рудич _ 08.12.2014 10:27
IP: 176.8.104.---
перед виборами до ВРУ-2014 в середовищі київських громадських діячів обговорювалася така думка: мовляв, гроші всім учасникам українського політтусняка дав ніхто інший, як Пуйло. після того, найбільш чесне укр.ЗМІ, а за ним й інші найбільш чесні ЗМІ опублікували інфу про чіткий перелік (наче його хтось затвердив) які саме політсили пролазять у ВРУ-2014. У мене запитання, ну справді, звідки у тієїж-таки САМОПОМОЧІ гроші на ПРОВЕДЕННЯ ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ ПОЛІТ-КАМПАНІЇ? я розумію ще, що Ляшку міг дати гроші Льова, про що розповів найбільш чесно найбільш чесний телеканал найбільш чесного олігарха, але звідки ж все-таки стільки бабла у Самопомочі, як каже найбільш чесна борець з нашою найбільш чесною комунальною малиною – "ЯК У ДУРНОГО ФАНТИКОВ"? от же ж запитання... жити спокійно не дають.)
Зоя Баклыцька _ 08.12.2014 10:08
IP: 74.125.18.---
Значить за цю Сироїдку й великорозумного Садового взяти за яйця.Кого він поназтягував до Самопомочі?
Мыкола Афанасиев _ 08.12.2014 09:32
IP: 80.64.82.---
От краще б написав як та юна панянка без диплому до Кабміну у 1997 потрапила на посаду що передбачає 3 річний стаж роботи на відповідних посадах.

І яким чином у 1995-96 нардепу "допомагала"
trakt _ 08.12.2014 09:25
IP: 37.53.135.---
І ініціювати це може та ж таки Сироїд.
=
Більшість жінок слухняні і старанні виконавці. Сироїд мабуть і взяли до Верховної Ради, і призначили на посаду заступника голови, щоб вона старанно виконувала і брудну роботу.
Очевидно, якщо їй буде вказівка, вона будь-яку ініціативу проявить: хоч виправить ситуацію, хоч заправить.
Анатолий Долгополов _ 08.12.2014 07:52
IP: 176.8.45.---
Алексей Братущак обыкновенный блогер-провокатор,он еще во времена правления януековича своей писаниной готовил сырье для золотого унитаза.
руслан49 _ 08.12.2014 07:50
IP: 94.178.69.---
Не хвилюйтеся. Вовка Парасюк сказав, що закриє поганого рота кому захоче і винесе його з залу.
Виктор Кувенко _ 08.12.2014 07:42
IP: 5.45.192.---
такой тупой президии парламента еще небыло,это горе для Украины
Sapphir _ 08.12.2014 06:49
IP: 46.201.45.---
Прозорий законодавчий процес – це довіра суспільства. Довіра суспільства – це зняття соціальної напруги. Зняття соціальної напруги – це виконання передвиборчих обіцянок: зняття недоторканності і т.д. Все інше – демагогія і болтологія, що видає себе за штучно створені труднощі. Зніміть недоторканість і рада вмить очиститься і стане до праці на благо НАРОДУ, а не себе і своїх біснесів.
Takozh _ 08.12.2014 06:16
IP: 176.8.134.---
Olexiij Babenko:
Takozh:
Парламент для того й існує, щоб політичні позиції перетворювати в правові. Вчіть матчастину.
За пораду дякую. Дайте знати, коли отримаєте правову позицію. Маю сумніви, що до вівторка. Дуже вболіваю, коли український парламент дурновато виглядає.
Olexiij Babenko _ 08.12.2014 06:05
IP: 95.135.201.---
Taras Mykytyn:

В тексті все написано ясно. Що вже там вигорожувати? "Відродили парламентаризм", дякуємо. Далі буде...
Olexiij Babenko _ 08.12.2014 06:01
IP: 95.135.201.---
Takozh:
Парламент для того й існує, щоб політичні позиції перетворювати в правові. Вчіть матчастину.
Распутин _ 08.12.2014 05:48
IP: 74.125.18.---
Может,пока это можно списать на неопытность,но время все исправить до сегодняшнего дня было.Назовем все предыдущие события в Раде прелюдией,увертюрой.Настоящее действо развернется с сегодняшнего дня.Возможно,ошибки будут исправлены.К тому же,поглядим,что вынесут на обсуждение.
Takozh _ 08.12.2014 05:26
IP: 176.8.134.---
Поправка про "депутатів 16 січня" не могла бути врахована, як така. Це політична, а не правова позиція коаліції, яка підтримується чи ні при голосуванні її членами. Проект постанови може бути тільки про відповідність чисельності керівних посад в комітетах до регламенту.
Микола Злочевський _ 08.12.2014 03:11
IP: 188.163.1.---
Якийсь сируватий матеріал від Братущака, особливо про Сироїд...
Алекс Фибер _ 08.12.2014 02:48
IP: 176.8.169.---
Та ви що?!
Депутати минулого скликання, які голосували за "диктаторські закони" заплатили гроші новій владі щоб знову бути депутатами! І заплатили знову за керівні посади в комітетах!
Вони утримують своїми грошима нових чиновників!
А ви хочете щоб їх добродійка Сироїд не призначила?
Вона виконує чітку вказівку та отримує за це такі гроші, яких в житті не бачила.
Який тут "патріотизм", коли таке бабло, та ясна команда!
Патріотизм потрібен воїнам на АТО, щоб гинути, а київський сволоті потрібні гроші.
Не забувайте, всі хто заплатив хабарі за посади та теплі місця в прокуратурі, судах, міліції та в інш., будуть свої гроші "відбивати". Знову через обкрадання бюджету через злочинні схеми.
А так як нема виробництва в тому обсязі який потрібен для існування держави та наповнення бюджету, будуть збільшуватися податки та ціни на ЖКХ. Що ми й маємо.
Отже, кожен такий крок веде тілько до одного – обкрадання громадян.
Терпімо далі?
Микола Злочевський _ 08.12.2014 02:47
IP: 188.163.1.---
Andriy Trofimov:
Peter Blood:
я тебе знаю, ти відомий пи.зд.ун та інтрнет-воїн))) займись ділом нездаро)
+++
Але чому ви у Львові не можете "поговорити " з пі/здуном?
Aтака Путіна1191 Корупція1297 Україна та Європа1068 тітушки19 Уряд реформ392
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter