Євген Бистрицький Доктор філософських наук, професор, Інститут філософії НАН України ім. Г.С. Сковороди

ЯК ЗДІЙСНИТИ ІДЕНТИЧНІСТЬ

04 січня 2020, 09:16

Про нашу велику проблему ідентичності ми ще не говорили так голосно і точно, як зараз. Всі так чи так знали і сперечались саме про це – українські інтелектуали, які розмірковували про "дві України" в рамках однієї країни, українські письменники і творча інтелігенція, яка відстоювала та відроджувала українську мову, культуру, освіту, гуманітарію проти колоніальної інерції русской і російської радянщини. Всі так чи так знали або відчували, що Майдан – це також саме про власну ідентичність, яку відстояли сотнею життів на Майдані та тисячами життів на війні з російським гібридом танків і духовних скреп.



Що відбулось зараз такого, що звело все це до купи та поставило питання рубом: яка наша ідентичність як цілого, як нації, як спільноти. Відбулось щось просте і банальне: Президент, обраний і підтримуваний великою більшістю нас, проголосив три суперечливі речі саме про головні ознаки ідентичності.

Перша – про яку різницю, про неважливість символів ідентичності – топонімів та пам'ятників – символічної спадщини російського вікового засилля та радянщини – скажімо, від постаті одеської Єкатерини до суму за проспектами Жукова. Друга – про збереження рідних (native) мов та нормальність знання державної мови. Третя – про об'єднуюче значення однакового бачення майбутнього.


Він, фактично, проговорив своє переконання-позицію, що наша громадянська правова єдність, тобто політична ідентичність є головною цінністю, основою майбутнього України.

Його, безумовно, підтримує певна частина з тих 73%, які поділяють яка різниця та лише формальну вимогу нормативного знання мови. Які поділяють перевагу суто політичної єдності. Їхні аргументи відомі: можна бути патріотом, воювати на Сході та розмовляти російською; декомунізація сама по собі не знищила корупцію; будувати сучасну країну слід прагматично: на основі універсальних цінностей толерантності та прав людини, які долають обмеження за етнічною ознакою. Він роз'єднав політичну і культурну спільноти. Це, фактично, сказано Президентом: обирайте політичне єднання в рамках державного цілого. Це – основа нашого майбутнього: економічного благополуччя та чистих освітлених вулиць.



Йому вірно заперечили, що це велика неправда: в основі політичної ідентичності неуникнено лежать засади культурної спільності – сказали про "етику Майдану", "естетику" української культури, про українську – не радянську і не російську – символіку та про пантеон лише "наших" героїв. Фактично вказали, що майбутнє єдиної сильної України ґрунтується на спільних засадах, в основі яких українська ідентичність  в її динаміці минулого, сучасного і майбутнього.



Йому вірно заперечили в головному. Слід лише додати: на відміну від політичного вибору національно-культурна ідентичність кінцево не обирається й не нормується. Навіть, якщо ви наново обираєте її норми і навчаєтесь "етиці та естетиці" іншої культури. Тому що ідентичність – це не лише її зовнішні ознаки – назви і пам'ятники. Ідентичність – це моє і ваше індивідуальне, особисте віднесення себе до тієї чи тієї спільноти з її минулим, сучасним і майбутнім. Це чуття "моєї" приналежності спільноті, без чого втрачається сенс життя, усвідомлюємо ми це чи ні. Її якраз і захищають ціною власного життя. Це зветься патріотизмом. Культурна ідентичність – це вихідна, визначальна життєва позиція людини, яку не обирають за вольовим рішенням та якій не навчити лише словами-аргументами. Вона закладається тією мамою і тією мовою та культурою, у якій ви виникаєте як зріла людина.



Тому з Президентом та його прихильниками ми маємо зіткнення життєвих позицій, а не лише зіткнення словесних та теоретичних аргументів. На його боці сильний супротивник-спадщина радянської комуністичної ідеології інтернаціоналізму та "ми же братья". Цей ідеологічний супротивник знищує національні різниці на користь єдиної вихідної національної ідентичності – російської культури та язика. Вакуум сенсу власного національного життя негайно заповнюється російським як російщиною. Саме така ідентичність живить псевдо патріотизм бойовиків та частини жителів ОРДЛО. І ця ідентичність керує відчуттями частини наших громадян.



Ми піддаємось добрій спокусі, що можна словами та найдотепнішими аргументами переконати людину, щоб змінити її позицію ідентичності. Так, це слід робити, особливо вказуючи на приклади того, як радянсько-російська ідентичність закриває собі і іншим націям шлях у майбутнє, про яке захоплено каже Президент. Як на відміну від сьогоднішніх європейців російські духовні скрепи приносять війни, смерті, насилля, національний занепад.



Втім, позиції ідентичності займаються й лише потім аргументуються. Тому тут є межа, за якою лише аргументи, особливо в просторі соцмереж, безсильні. Самі по собі вони вироджуються у словесну бійку, в пусту оболонку емоції ненависті до іншого. На радість радикалам. Посилюючи наші різниці, зменшуючи територію солідарності громадян, на якій будується нормативна політична ідентичність.

 Оскільки суперечки навколо ідентичності зачіпають основу – сенс життя, – відстоювання власної позиції сприймається як питання життя і смерті. І тому легко мотивує ненависть і розбрат. Використовується  на потребу виправдання агресії, сепаратизму, вбивств й терору. 



Все це означає, що слова Президента про політичне єднання для майбутнього – не вірні і не достатні. Вони недостатні і тому не правильні. Вони недостатні, оскільки у його руках зосереджена політична більшість. Вони не правильні, тому що не інклюзивні – не враховують свідому культурну позицію політичної меншості. Вони невірні як віддання політичної переваги спадщині ідентичності минулого та вічного російського, а потім радяського, нівелювання значення української ідентичності.



Відомо, що політика – це не лише слова та дискурс в стінах парламенту. Слово прийнятого законопроекта, так само як і слово Президента має значення справи, стає суспільною нормою дії. Навіть ворогуючи на словах політики вимушено стають друзями спільної дії.

Тому в емоційній війні слів та аргументів є лише один вихід. Тим, кому не все рівно, тим для кого є різниця, тим, хто розуміє, що держава Україна матиме європейське майбутнє лише як українська, а не пост-радянська, треба займати не лише словесну, а й політичну позицію. Позицію єдності слова і колективної дії.



Повторюсь: розпорошеним національним демократам і українським інтелектуалам варто подолати міноритарну розмежованість та претензії лише на власне лідерство та першість задля об'єднання в велику і потужну спільність, рух, політичну силу. Щоб нарешті довести політичною дією переваги тієї національної ідентичності, яка є їхньою життєвою позицією.


Іншого способу здійснити омріяну єдність політичної і національно-культурної ідентичності немає.

powered by lun.ua
Коментарі — 107
Елена Величко _ 05.01.2020 13:58
IP: 35.235.226.---
Проблеми УКраїни НЕ ВИРІШУЮТЬСЯ десятиліттями, більш того,
МИ ЗНАЄМО свою ідентичність, й вона не тільки в тому, що ми не росіяни.
МИ – талановита та розумна нація, що ЗДАТНА зробити якісне життя, але нам СТВОРЕНО РЕЗЕРВАЦІЮ за рахунок знищення економіки та ЖЕБРАЦЬКОГО існування.
Де тут ГІДНІСТЬ, пане Євгене??? Адже й Ви причетні до такого НЕГІДНОГО становища.
До речі, як вам у ідентичності науковця? Хіба не образливо та негідно, що вони жебраки? А ВИ ЩО ЗРОБИЛИ для своєї ідентичності та спільноти наукової?
ХІБА не зрозуміло, що таке становище України – це РЕЗУЛЬТАТ не тільки геополітики, а ГЕОЕКОНОМІКИ.
Україну зробили ЖЕРТВОЮ, бо йде НЕ СТВОРЕННЯ ЕКОНОМІКИ, А знищення та РОЗКРАДАННЯ РЕСУРСІВ – це все проти громадян. Прикордонні території ГОДУЄТЬСЯ не в країні –
Центр помирає...- от причина всього.
Громадяни повинні ГОДУВАТИСЬ та жити гідно у власній країні, реалізовувати сучасні та амбітні плани на життя – ТО Є ГІДНІСТЬ й те, що розв'яже майже всі проблеми.
Патриот2004 _ 05.01.2020 13:24
IP: 35.235.226.---
Не варто нав'язувати всій Україні "галицьку ідентичність".
Дивно спостерігати, як ковбасить галицьких "патріотів" те, що Зеленський не хоче бути тільки галицьким президентом з їх "галицькою ідентичністю", а хоче бути Президентом всіх українців і всієї України.
Адже він ніколи й не обіцяв бути президентом тільки галицької частини України...
Андрій Маковецький-Левенгук _ 05.01.2020 12:58
IP: 35.235.226.---
Перед Украиной все еще стоит выбор как строить свое нац. государство: на основе нации, понимаемой как сообщество людей, объединенных политически или на основе нации, понимаемой как сообщество людей, объединенных этнически. Зе высказал свое предложение: строить государство, исходя из современного – прогрессивного – понимания нации как политического объединения граждан, в котором этнические, культурные, ментальные и проч. различия между ее (нации) представителями некритичны – все имеют право на свою идентичность, а значит в рамках такого проекта всем должно житься комфортно. Оппоненты же Зе предлагают строить государство, руководствуясь ретроградным (чтоб не сказать – мракобесным) пониманием нации как этноса, т.е. предлагают проект мононационального образования, основанного на всеобъемлющем диктате титульной нации во всех сферах политической, общественной и культурной жизни. В таком государстве должно житься комфортно только украинцам, все остальные должны под них подстраиваться.
Владимир Чубарь _ 05.01.2020 12:55
IP: 35.235.226.---
Мда-с. И этот человек претендовал на кресло директора института философии АН Украины? А за что он получил звание доктора наук? За подобные воззрения? Я уж не говорю ол том какое отношение этот опус имеет отношение к философии. К национализму -да,к философии-абсолютно нет.Я ещё могу понять о единой идентичности в отдельно взятом селе на Галичине,но уже в селе на Донбассе её быть не может. Почему в основу идентичности поставлен язык? И как быть с идентичностью жителей США,Канады или Австралии говорящих на английском языке? Учить язык Чероки или Тиви? И ещё. Пусть этому философу платят минимальную зарплату в течение лет так 5 и потом поспрошать его о том что главное материальное или духовное.Когда у тебя от голода пухнет ребёнок то тебе не до Кобзаря.
Mike_Kharkov _ 05.01.2020 11:52
IP: 35.235.226.---
floshe:
"Культурна ідентичність – це... закладається тією мамою і..., у якій ви виникаєте як зріла людина.".

Дуже-дуже!!! глибока філософська "мисля" соросовської школи "соломона фляра" 

про маму
\Сару -Марію-Цицилю-...\ навіть ("в землі обітованній") не підлягає сумніву, а все інше зайве.

Ось тільки...?- "подглядел я мальчишеским оком..."
Ну да,
"Детям вечно досаден
Их возpаст и быт, -
И дpались мы до ссадин,
До смеpтных обид.
Hо одежды латали
Hам матеpи в сpок,
Мы же книги глотали,
Пьянея от стpок."
Этот Высоцкий – это уже будет революция на блоге:) позиционировать себя в мире – это революция!
Это крамола, всем сидеть накинув на себя балаклаву идентичности! Хозяин приказал!
Лучше – "и будешь баобабом триста лет пока помрешь"
floshe _ 05.01.2020 11:35
IP: 35.235.226.---
"Культурна ідентичність – це... закладається тією мамою і..., у якій ви виникаєте як зріла людина.".

Дуже-дуже!!! глибока філософська "мисля" соросовської школи "соломона фляра" 

про маму
\Сару -Марію-Цицилю-...\ навіть ("в землі обітованній") не підлягає сумніву, а все інше зайве.

Ось тільки...?- "подглядел я мальчишеским оком..."
Mike_Kharkov _ 05.01.2020 11:29
IP: 35.235.226.---
Євген Бистрицький:
1...Все, що я б хотів бачити – це боротьбу політиків в стінах парламента за свої ідентичності. Це єдиний гідний шлях пооітично, а не зі зброєю в руках, формувати загальнонаціональну у ідентичність...
2. Я, людина, є такою як я є і лише я сам чи сама маю право визначати, як мені жити, до яких людей відноситись так чи так, як і що говорити. Це право ще зветься свободами людини. У центрі цих свобод є свобода совісті чи сумління. Цей центр ще називають гідністю,
Т.е., налицо противоречие – общенациональная идентичность против достоинства:)
Это называется в трех соснах... Не разумнее ли перестать барахтаться в навязанных олигархией наспех скомпилированных терминах, бессмысленных? Может разобрать их на части, и из частей, собственно, и сконструировать те признаки общего будущего, "нормального благополучного життя"?
Сколько можно уже олигархохотелки выдавать за интеллектуальный продукт?
Peter Verba _ 05.01.2020 11:14
IP: 35.235.226.---
Такого предательства еще не было никогда и нигде в истории:
Продам родину вместе с ее землей и жителями, которым она принадлежит по закону -
а мы, крутые, законы не читаем, мы их пишем!
Віктор Совщак _ 05.01.2020 10:05
IP: 35.235.226.---
Петр Харченко:
А як щодо інтернаціоналізму, глобалізму в т.ч. масового переселення людей на планеті... Чи розробки вчених щодо людини майбутнього – зміна генокоду. Ша жаль чи на щастя але під своїм же впливом людина на планеті змінюється і втачає свою ідентичність... Ну це як на кшталт совісті... Всі за неї а на ділі безсовісна людина має значний пріорітет. Або щодо 10 заповідей... Кажуть вмовляють, всі ходять до храму... А на ділі – війни, хитрість, сила аби тільки в пельку накидати побільше... І ось в такій ситуації живе проста людина – Їй дуже тажко... Вона в розпачі... А їй в вухо – ТИ ХТО... ЧОГО НЕ ТАКИЙ?
Петр Харченко _ 05.01.2020 09:55
IP: 35.235.226.---
(продовження): (про це моя книга "Зміна статусу Бога і смерть об'єктивованої "людини") потрібно вже думати про створення держави Людини (а не держав суб'єкта-об'єкта). Нині в світі існують саме держави-суб'єктів, а не єдина держава Людини. Це межа Істини для політиків і державних діячів. Коли постане держава Людини, тоді духовна держава-суб'єкт як виразник культурної ідентичності народу перейде під опіку і охорону створеної світової Організації Об'єднаних національних суб'єктів.
Петр Харченко _ 05.01.2020 09:51
IP: 35.235.226.---
Філософи світу повинні вирішити проблему єдинолюдства. Історично багато народів ще не закінчили формування своєї національно-культурної ідентичності. Ця ідентичність стосується еволюції суб'єкта, котрого не можна ототожнювати із сутністю Людини. Паном Бистрицьким піднята надзвичайно актуальна проблема завершення ідентифікації українства як нації, як спільноти, оскільки ця ідентифікація гальмувалась омосковитненням України. Ця проблема повинна стати стержнень державної політики Президента і вирішуватись через створення потужної політичної сили (фронту, партії) на об'єднанні, як слушно вважає Євген Костянтинович, "розпорошених національних демократів і українських інтелектуалів". Програму цієї сили повинен написати пан Євген як видатний філософ та запропонувати її Президенту. Якщо Зеленський цього не зрозуміє, є вихід – Порошенко – постать рідкісного практичного розуму та історичної далекоглядності. Гадаю, на фоні наближення кінця історії (про це моя книга "Зміна статусу
Юрий Токаренко _ 05.01.2020 09:15
IP: 35.235.226.---
Президент неправ. Едиными мы не будем никогда. Невозможно объединить два разных государства в одно только потому, что они соседствуют друг с другом и когда то были сведены в кучу насильно. Попробуйте объединить Францию с Италией. Или Штаты с Мексикой или Канадой. Каким будет результат? Точно таким же. Украина – искусственно созданное государство и никогда никто его не склепает в одну нацию. Ни Путин с его оккупациями, ни Зе с добрыми, но никому не нужными речами, ни тем более галицкие патриоты с их бечконечными оскорблениями оппонентов просто за другое мнение.
Євген Бистрицький _ 05.01.2020 08:02
IP: 35.235.226.---
Higgs:
Дякую. Ви попали в суть питання. Воно звучить так: Я, людина, є такою як я є і лише я сам чи сама маю право визначати, як мені жити, до яких людей відноситись так чи так, як і що говорити. Це право ще зветься свободами людини. У центрі цих свобод є свобода совісті чи сумління. Цей центр ще називають гідністю, яку ми відчуваємо саме тоді, коли обмежують чи попирають наші свободи. І ви праві, коли говорите, що Оставьте людей в покое, не лезьте им в душу, живите и дайте жить другим. Це слова гідності. І не є гідним лізти через кордон росіянину з автоматами і танками, щоб "дати жити" "своїм браттям". І не є гідним брати в руки подарену цим "мижебратом" зброю, щоб не оставить мильйони "других" у власному домі розбиратись зі своіми проблемами – проблемами ідентичності – самим. І виходить так, що замість "дати жити другим" він дає "своїм браттям" не жити, а вмирати. Допомогає їм вбивати "других". І не залишає їх душі в спокоі через телевізорl, запевнюючи, що це і є їх патріотизм вбивати "других". Ось і виходить, що це зовсім і не чесний патріотизм, а захист не своїх, чужих інтересів ціною життя і власного, і життів вбитих тисяч "других". Так політика як спільна справа не залишає вас у спокої навіть на кухні біля холодильника та телевізора. Все, що я б хотів бачити – це боротьбу політиків в стінах парламента за свої ідентичності. Це єдиний гідний шлях пооітично, а не зі зброєю в руках, формувати загальнонаціональну у ідентичність – той головний фундамент, на якому лише і можна побудувати відносний спокій нормального благополучного життя. Для цього якраз і треба помріяти про гідну опозицію монобільшості, щоб замість гідності не було написано "яка різниця". Ми вже з вами побачили до якоі різниці це призводить. Свято місце ідентичності пусте не буває
Євген Бистрицький _ 05.01.2020 06:33
IP: 35.235.226.---
Коментар видалено автором блогу
Oleh Hell OO _ 05.01.2020 04:28
IP: 35.235.226.---
Новогодняя ночь это как раз стихия Зели, потому получилась хорошая и простая иллюзия счастья и мира. Но от этого проблемы не исчезнут – российская агрессия, злокачественные опухоли олигархата, бегство населения и капитала из страны, постоянные ожидания дефолта, коррупция политиков, экспертов и чиновников, безумные соросята, протянутые к земле, неподготовленность депутатов этого созыва, президента и его окружения, отсутствие страховки от президента-идиота, полное отсутствие безопасности и правовых гарантий, отсутствие стратегий и государственно мыслящей элиты, развитых институтов, незавершенные истории совка и многое другое... Нужно развивать политические вкусы граждан – левые, правые, либертарианцы и тп, чтобы политика у нас не вырождалась, как в РФ или на западе. Это поздравление – вырождение и утверждение статус кво как наилучшего возможного состояния, но мы же знаем как все уродливо сейчас) Спросите себя, мы хотим вот такой реальности второй раз? Она заслуживает кануть в небытие)
Vasyl Shtager _ 05.01.2020 01:33
IP: 35.235.226.---
Віктор Совщак:
Я Вам нічого не хочу нав'зати. А ті хлопці, що ходять з смолоскипами, чи якісь паради під різнокольоровими прапорами, хай ходять. Це не моє, я туди не піду, але то їх справа, вони нікого по голові не б'ють. А все інше, що потім може бути – це або Ваша уява, або розробки КГБ. У Фрранції і без смолоскипів уже рік палять автомобілі, крамниці, є постраждалі. Якщо в Україні буду демонстрація проти Путіна – я з ними, якщо за Путіна – вважаю таких треба судити.
Vasyl Shtager _ 05.01.2020 01:31
IP: 35.235.226.---
Віктор Совщак:
Я Вам нічого не хочу нав'зати. А ті хлопці, що ходять з смолоскипами, чи якісь паради під різнокольоровими прапорами, хай ходять. Це не моє, я туди не піду, але то їх справа, вони нікого пл голові не б'ють. А все інше, що потім може бути – це або Ваша уява, або розробки КГБ. У Фрранції і без смолоскипів уже рік палять автомобілі, крамниці, є постраждалі. Якщо в Україні буду демонстрація проти Путіна – я з ними, якщо за Путіна – вважаю таких треба судити.
Vasyl Shtager _ 05.01.2020 01:31
IP: 35.235.226.---
Віктор Совщак:
Я Вам нічого не хочу нав'зати. А ті хлопці, що ходять з смолоскипами, чи якісь паради під різнокольоровими прапорами, хай ходять. Це не моє, я туди не піду, але то їх справа, вони нікого пл голові не б'ють. А все інше, що потім може бути – це або Ваша уява, або розробки КГБ. У Фрранції і без смолоскипів уже рік палять автомобілі, крамниці, є постраждалі. Якщо в Україні буду демонстрація проти Путіна – я з ними, якщо за Путіна – вважаю таких треба судити.
Іван Онужик _ 05.01.2020 00:36
IP: 35.235.226.---
"Про нашу велику проблему ідентичності ми ще не говорили так голосно і точно, як /'зараз'/ ТЕПЕР" [ = бо в ТЕПЕРІШНІМ моменті, і в ТЕПЕРІШНІМ відрізку часу – який триває і минає в українськім граматичнім ТЕПЕРІШНІМ часі]. Не диво – що "філософ" не розуміє саме ТЕПЕРІШНЮ Україну.
Higgs _ 05.01.2020 00:10
IP: 35.235.226.---
.Справедливо, что "Ідентичність – це моє і ваше індивідуальне, особисте віднесення себе до тієї чи тієї спільноти з її минулим, сучасним і майбутнім... Це зветься патріотизмом." Одним словом, согласен, идентичность определяется общей исторической судьбой. Но далее автор фактическую, не надуманную многовековую (!) судьбу т.е. идентичность оппонентов называет уже "псевдо патриотизмом" (?). Причем оппоненты это многомилионная масса проживающая в украинских городах, а не селах или на недавно аннексированной части стран западных соседей. Делает это политически манкируя пропагандистским ярлыками російщини, радянщини, европейскісті и т.п. Хочется возопить: Оставьте людей в покое, не лезьте им в душу, живите и дайте жить другим...займитесь каким-то полезным делом.
Елена Величко _ 05.01.2020 00:09
IP: 35.235.226.---
Авторове:
" Ідентичність – це моє і ваше індивідуальне, особисте віднесення себе до тієї чи тієї спільноти з її минулим, сучасним і майбутнім. Це чуття "моєї" приналежності спільноті, без чого втрачається сенс життя, усвідомлюємо ми це чи ні. Її якраз і захищають ціною власного життя."
До якої спільноти???
Реальне:
"У Києві в орендованій на свята квартирі знайшли тіла двох дівчат,
поліція відкрила справу..."
та таке інше. ІДЕНТИЧНІСТЬ повинна давати людям СТИЛЬ ЖИТТЯ.
Я відношу себе, припустимо до людей інтелектуальної праці, хтось до вчителів, лікарів –...і...
усі жебракують, особливо науковці. БЕЗ справедливої економічної системи, ЯКУ РОБИТИ ТРЕБА,
в нас тільки кримінальна ідентичність...Скоро у всіх буде європейська, бо всі виїзджають – РОБОТИ НЕМА, а ви все одне й теж...той не такий... ций не такий...СПІЛЬНОТА повинна поважати членів спільноти. В основному, хто "до каси" приписаний одне й теж каже...а обоз...
Петр Харченко _ 04.01.2020 23:51
IP: 35.235.226.---
Продовження попереднього коментування: Гадаю, на фоні наближення кінця історії (про це моя книга "Зміна статусу Бога і смерть об'єктивованої "людини") потрібно вже думати про створення держави Людини (а не суб'єкта-об'єкта). Нині в світі існують держави-суб'єктів, а не єдина держава Людини. Це межа Істини для політиків. Коли постане держава Людина, тоді духовна держава-суб'єкт як виразник культурної ідентичності народу перейде під опіку і охорону створеної Організації Об'єднаних національних суб'єктів.
Петр Харченко _ 04.01.2020 23:44
IP: 35.235.226.---
Продовження попереднього коментування: Гадаю, на фоні наближення кінця історії (про це моя книга "Зміна статусу Бога і смерть об'єктивованої "людини") потрібно вже думати про створення держави Людини (а не суб'єкта-об'єкта). Нині в світі існують держави-суб'єктів, а не єдина держава Людини. Це межа Істини для політиків. Коли постане держава Людина, тоді духовна держава-суб'єкт як виразник культурної ідентичності народу перейде під опіку і охорону створеної Організації Об'єднаних національних суб'єктів.
Mike_Kharkov _ 04.01.2020 23:37
IP: 35.235.226.---
"Щоб нарешті довести політичною дією переваги тієї національної ідентичності, яка є їхньою життєвою позицією."
====
Даёшь идентичность блондинов! Чем больше блондинов, тем меньше брюнетов! Да, господин профессор?
Какие "переваги", если вы с элитной изящностью постоянно подменяете национальное этническим. Вы сначала дайте определение "национальной идентичности", а для этого либо расшифруйте "национальное", либо уберите из формулы.
Я бы сказал, не морочьте людям головы, т.к. идентичность не бывает вне времени, и придется таки выбирать идентичность "во вчера", "идентичность сегодня" или "идентичность в завтра". Надеюсь не нужно объяснять что ставится на карту.
Петр Харченко _ 04.01.2020 23:36
IP: 35.235.226.---
Філософи світу повинні вирішити проблему єдинолюдства. Історично багато народів ще не закінчили формування своєї національно-культурної ідентичності. Ця ідентичність стосується еволюції суб'єкта, котрого не можна ототожнювати із сутністю Людини. Паном Бистрицьким піднята надзвичайно актуальна проблема завершення ідентифікації українства як нації, як спільноти. Ця проблема повинна стати стержнень державної політики Президента і вирішуватись через створення потужної політичної сили (партії) на об'єднанні, як слушно вважає Євген Костянтинович, "розпорошених національних демократів і українських інтелектуалів". Програму цієї сили і повинен написати пан Євген як видатний філософ та запропонувати Президенту. Якщо Зеленський цього не зрозуміє, є вихід – Порошенко – постать рідкісного практичного розуму та історичної далекоглядності.
Україна та Європа1085 Aтака Путіна1223 Корупція1335 Зеленський19 Донбас14
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter