Сергій Дацюк Філософ

ОЧИЩЕННЯ

13 лютого 2014, 10:50

Нема перспективи без очищення

Гірше громадянської війни, гірше війни з зовнішньою спробою анексії українських територій, гірше розколу України це – замирення в країні Бандитсько-Олігархічно-Владної вертикалі. Найгірше це олігархічний консенсус, до якого сьогодні змушують український народ.

Ми ж не хочемо більше війни? М ж не хочемо більше смертей? Ми же н хочемо більше терору?

Тоді маємо замиритися і сподіватися на Парламент, який обіцяє змінити Конституцію за півроку і при цьому надалі працювати в звичайному режимі так, ніби в країні все добре, ніби в країні нема громадянського протесту. Тоді маємо змиритися з тим, що нібито нема законних підстав відставки Президента.

Ті, хто почали системний терор в країні, не покаялися і не покарані. Ті, хто викрадають, катують і вбивають людей, не покаялися і не покарані. Ті, хто розкрадали на повністю законних підставах державних бюджет, розкрадали неінвентаризовані корисні копалини української землі, багатіли на цьому, виводили гроші в офшори і ховали їх на закордонних рахунках, не покаялися і не покаранні. Корумпований суд і звірячі силові органи країни, які займалися організацією і легальним прикриттям рейдерських захоплень доходних бізнесів, а сьогодні викрадають, катують і вбивають людей, не покаялися і не покарані.

Чи можливе з ними замирення?

Не буде нормального життя в країні, яка змирилася з Бандитсько-Олігархічно-Владною вертикаллю. Не можна прощати терор, катування, вбивства, знущання, розкрадання, системну корупцію і різноманітні способи їх легалізації. Все це стало можливим завдяки широкомасштабному процесу деморалізації, який пов'язаний з переходом країни в бандитський режим та зі створенням в країні Сірої Піраміди.

Не подолавши деморалізацію суспільства, не здолавши бандитський режим влади, не зруйнувавши Бандитсько-Олігархічно-Владну вертикаль та Сіру Піраміду, не можна сподіватися на подальше існування України.

Деморалізація суспільства, що вже відбувалася, пригнічує дух, блокує соціальну енергетику, змушує прогресивну частину правлячого класу до еміграції, знищує довіру у суспільстві, призводить до насичення суспільства кримінальними елементами.

Найбільш зрозумілою причиною деморалізації є порушення рівноваги у суспільстві. Мораль стоїть на боці рівноваги – якщо нема порушення моралі, то нема бажання помсти, і у суспільстві лад і спокій. Тільки порушена рівновага породжує деморалізацію.

Звідси засадничою причиною деморалізації ситуації в країні впродовж останніх років слід вважати відсутність в українського правлячого класу державницьких традицій – принципове нерозуміння і розбалансування складної системи існування цивілізації-держави-суспільства як набору стримувань та противаг не тільки в політиці, а значним чином поза політикою – в соціальній структурі, в культурі, в економіці.

Моралізація, чи точніше реморалізація (відновлення моральності суспільства, відновлення легітимної владної вертикалі та інтелектуалізму) є не просто подолання наслідків деморалізації в плані відсторонення від публічної діяльності людей, організацій, партій та корпорацій, які спричинювали деморалізацію. Реморалізація це, перш за все, відновлення рівноваги на всіх рівнях життя громади. Реморалізація є громадянське усвідомлення вини суспільства в цілому, кожного зокрема та осмислення першопричин деморалізації.

Реморалізація передбачає широкий і всенародний процес очищення. Без очищення ми не зможемо все це подолати. Без очищення у нас нема позитивної перспективи. Без очищення шансів зберегти Україну немає взагалі.

Очищення та люстрація

Очищення процес більш фундаментальний і всеохватний, ніж люстрація.

Традиційно люстрацію розуміють вкрай обмежено – як щось подібне до процесів у Східній Європі з 1989 року, які регламентували доступ до державних посад особам, пов'язаним в минулому з комуністичним репресивним апаратом. Таке звужене розуміння не дозволяє розуміти сутність люстрації і не дозволяє розглядати її за сутністю як розширений ряд різноманітних процесів очищення.

В цьому сенсі мені видається доволі контраверсійною спроба науковців розглядати люстрацію лише з точки зору енциклопедичного визначення – як історичний досвід легалізації зміни суспільного ладу (від соціалізму до ліберального суспільства) або як кон'юнктуру моменту, тобто як правову підставу для революційних перетворень всередині так чи інакше лібералізованого суспільства.

Саме по собі слово "люстрація" означає "очищення через жертву". Люстрація як очищення через жертву означає, що ця жертва може бути різною (не обов'язково це тільки позбавлення права займати публічні посади) – це може бути покарання за злочин, позбавлення майна, грошей, розформування організацій, заборона партій і т.д. В очищенні через жертву головне це очищення, а не спосіб чи розмір жертви – ось що не хочуть розуміти деякі наші науковці, розуміючи люстрацію лише як досвід післярадяньскої Східної Європи. Ми настільки звикли до мавпування, особливо наші вчені, що їм навіть на думку не спадає сформулювати власне теоретичне уявлення про люстрацію.

Отже надалі мова йтиме про люстрацію як легалізований процес очищення України за наслідками громадянського протесту 2013-2014 років.

Якщо в Німеччині на початку 90-х років ХХ століття люстрація походила з неможливості поєднувати старі та нові органи безпеки (буквально з проблеми "що робити зі Штазі"), то подальший досвід транзитології переводить люстрацію в сферу права як такого. Невдача люстрації в країнах колишнього СРСР через знищення чи утаємничення списків агентів КДБ показала неможливість проводити люстрацію, коли нема бази даних

У випадку громадянського протесту 2013-2014 років в Україні скласти списки осіб, організацій, партій та корпорацій для люстрації дуже просто – базу даних неможливо знищити, бо надто багато фактів не тільки зафіксовано свідками, але і відеоматеріалами, що знаходяться у власності телеканалів, окремих громадських організацій та у приватній власності громадян.

Також правові підстави люстрації постійно фіксуються впродовж громадянського протесту 2013-2014 років шляхом подачі позовів до міжнародних правових організацій, що взагалі було неможливо одразу після розпаду СРСР. Водночас розуміння сутності люстрації повинно бути розширено в теоретичних аспектах.

В очищенні через жертву використовується принцип колективної вини. Тому жертву має принести все суспільство. Жертва очищення це не тільки покарання винних у діяннях, це також покаяння винних у бездіяльності. Ніхто в суспільстві, що стало на шлях деморалізації, не може бути невинним. Просто вина одних має бути легалізована як покарання, а вина інших має бути легітимізована як покаяння.

Люстрація це суспільний процес. Відтак другим важливим принципом люстрації є суспільна достатність. Очищення ніколи не буває повним – суспільство саме має сказати в певний момент "досить". Відтак соціологічне опитування відношення суспільства до процесів люстрації має супроводжувати її протягом всього процесу. Коли суспільство скаже "досить", люстрацію має бути припинено. Невірно оголошувати термін люстрації, бо знайдеться багато таких, хто захоче втекти, відсидітися і потім повернутися.

Мета очищення в цілому – від деморалізації країни перейти до її моралізації. Мета люстрації зокрема – легалізація процесу очищення через закони та інститути. Тобто люстрацію потрібно розглядати як спосіб легалізації в державі громадянського очищення, яке виходить з моральних настанов суспільства. Інакше кажучи, очищення процес більш широкий, ніж люстрація, яка є всього лише способом законодавчого та інституціонального потвердження процесу моралізації суспільства. Люстрація таким чином включає фільтрування людей, організацій, партій та корпорацій, які нав'язували деморалізацію суспільства за допомогою законів та інститутів.

Традиційно право погано стикується з мораллю, бо на думку правників є різна мораль, і мораль в ситуації цивілізаційного розколу в Україні може бути різна в різних частинах країни. Водночас людяність (християнська, ісламська, конфуціанська, буддистська) є однією і тією ж самою: вбивство, катування, знущання, поневолення, крадіжка – засуджуються.

Існують конфесійні розбіжності, які можуть сприяти чи заважати люстрації. Католики колишніх соціалістичних країни провели люстрацію в Європі саме тому, що визнання вини та покаяння за гріхи є однією з основ католицької віри. А в православ'ї акцент зсунутий з визнання провини і покаяння на покарання та відплату за гріхи, особливо в фундаменталістському православ'ї, що демонструє принципово іншу практику – подолання гріхів через каяття без відчуття провини.

Те, в чому не відбулося покаяння і усвідомлення провини, завжди має шанс повернутися. Авторитаризм в Росії і Білорусі та диктатура в Україні напряму пов'язані саме з православним фундаменталізмом, бо власне православ'я нічого спільного з цим не має. Православний фундаменталізм і державний авторитаризм підтримують один одного. Важливою ознакою православного фундаменталізму в сучасній Росії є відмова від секуляризації шкільної освіти (з 1-го вересня 2012 року). Відтак боротьба за можливість люстрації в Україні, Білорусії та Росії це боротьба проти православного фундаменталізму – за католицьку і православну віру у мирних взаєминах конфесій.

Практика будь-якої релігії та будь-якої ідеології може допускати аморальні вчинки, але важливим є – чи визнається це в теорії. Мораль марксистська і націонал-соціалістська теоретично визнають убивство з класових (червоний терор 1917-1923 рр.), расових чи націоналістичних (злочини проти людяності фашистів та націонал-соціалістів на завойованих територіях в 1939-1945 рр.) підстав, але секуляризована наукова гуманістична мораль теоретично це засуджує. І само собою, вся християнська мораль однозначно засуджує злочини проти людяності.

Отже очищення як процес моралізації в найзагальнішому розумінні людяності не є і не може мати розбіжностей у міжцивілізаційних аспектах. Жодної різниці між православним і католиком в питаннях людяності бути не може. Саме тому мораль Заходу і Сходу України щодо людяності є єдиною, і люстрація, маючи таке єдине моральне підґрунтя, є не тільки легально спроможною через правовий тиск, але і легітимно можливою через громадянську підтримку в Україні.

Практика люстрації

Сьогодні ми переживаємо початок холодної громадянської війни, яка стихійно розпочалася на місцях і яка має такі риси:

1) саботаж на місцях державних та муніципальних рішень, які не підтримуються українською громадою; 2) податкова війна з центральною владою – призупинення сплати податків у центр та створення громадянських фондів, через які мають збиратися і розподілятися податки; 3) судова війна з центральною владою через міжнародні правові організації та структури; 4) бойкот споживання товарів та послуг крупних корпорацій, причетних до розкрадання державних та муніципальних бюджетів; 5) створення альтернативних силових громадянських структур, які переймають на себе функції офіційних силових структур, що себе дискредитували.

При цьому необхідно пам'ятати, що процес розкрадання державного та муніципального бюджету, процес дерибану публічних ресурсів продовжується навіть в ситуації холодної громадянської війни.

Люстрація не є революцією власне, але вона готує передумови для революції.

Тільки розширивши розуміння люстрації за межі тієї, що відбувалась після краху соціалізму в країнах Східної Європи, ми можемо започаткувати найбільш ефективну практику люстрації зараз. Люстрація є процесом всередині холодної громадянської війни, яка має всі можливості затягнутися надовго.

Тому в проектному розумінні люстрація означає наступне:

1) громадянський остракізм представників влади (2010-2014 років) і всіх структур партії регіонів та партії комуністів – не спілкуватися, не подавати руку, не запрошувати в ефір і т.п.; 2) економічна громадянська люстрація товарів і послуг корпорацій-монополістів, які користалися незаконними державною чи муніципальною підтримкою, помічених зокрема у розкраданні державного та муніципальних бюджетів; 3) інвентаризація державних та муніципальних правових порушень, що означає щонайперше складення списків злочинів та злочинців, публічне розслідування корупції осіб та організацій впродовж останніх років, складання бази даних для люстрації; 4) розробка закону про люстрацію; 5) створення Комітету Люстрації, який готує матеріали для СУДУ; 6) створення СУДУ НАРОДНОЇ ДОВІРИ; 7) проведення СУДОМ судових процесів проти люстрантів на основі закону та матеріалів Комітету Люстрації (відсторонення від суспільно важливої діяльності осіб, організацій, партій, корпорацій); 8) забезпечення міжнародної підтримки процесам люстрації – економічні санкції проти українських злочинців, судові рішення проти злочинів з чіткою фіксацією відповідальних за них.

Як бачимо, люстрація складається з трьох процесів – громадянської люстрації (громадянський остракізм, економічна громадянська люстрація, інвентаризація злочинів та злочинців), внутрішня інституційна люстрація (закон, комітет люстрації, СУД НАРОДНОЇ ДОВІРИ), міжнародна люстрація (включення міжнародних правових структур та іноземних урядів до процесу люстрації).

Підставою для громадянської люстрації є втрата довіри громадян. Підставою для інституційної люстрації є порушення норм співжиття держави. Підставою для міжнародної люстрації є порушення норм громадянського суспільства, що включають людяність, дотримання громадянських прав і свобод.

Водночас ми повинні розрізняти люстрацію аутентичну і люстрацію патерналістську. Патерналістська люстрація (люстрація силами міжнародних правових структур і іноземних урядів) є повільною, обмеженою, дуже часто блокованою через кругову поруку правлячих класів різних країн. Найбільш дієвою є лише аутентична люстрація.

Патерналістська люстрація ганебних грошей особливо небезпечна для України. Нам недостатньо блокування рахунків за кордоном осіб, причетних до неправових дій. Хто заблокував рахунки ганебних грошей, може або розблокувати, або просто забрати ці гроші собі. Нам потрібна аутентична люстрація ганебних грошей. Нам потрібне не блокування ганебних рахунків, а повернення грошей з них у державний бюджет, або принаймні для початку – в спеціальний Фонд Ганебних Грошей.

Люстрація повинна мати широкий спектр – адміністративна люстрація корумпованих чиновників (заплямованих корупцією та злочинами проти народу), організаційна люстрація – люстрація державних чи муніципальних організацій (наприклад, "Беркут"), партійна люстрація – люстрація партій (наприклад, партії Регіонів та Комуністичної партії), корпоративна люстрація – розукрупнення та інші способи позбавлення монополії крупних корпорацій, які помічені у використанні адміністративного ресурсу та розкраданні державного та муніципальних бюджетів, особова люстрація – люстрація окремих бізнесменів (бізнес яких створено винятково через використання адмінресурсу – це, наприклад, так званий бізнес "Сім'ї"), людей публічних професій (журналістів, експертів і т.д., які помічені в нехтуванні публічною позицією), медійна люстрація (телеканалів, що помічені в викривленні інформації та хабарництві ("джинсі")), люстрація ганебної власності і ганебних грошей – націоналізація ганебної власності і ганебних грошей, зрештою нормативна люстрація – відміна ганебних норм законодавства та введення нових норм про інфраструктурну, адміністративну, мас-медійну та інші види корупції.

Перший крок люстрації це інвентаризація злочинів та підозр у їх вчиненні, чим має займатися Комітет Люстрації. За вчинення злочину настає покарання, за підозру настає громадський осуд. І те, і інше робить неможливим зайняття будь-яких публічних посад чи заняття будь-яким бізнесом, що пов'язаний з публічними ресурсами (інфраструктура, корисні копалини, ЗМІ, правова діяльність і т.д.)

Суд Народної Довіри це такий суд, який створюється з людей з правовою освітою, що мають досвід роботи у суді та не заплямували себе корупцією і несправедливими рішеннями. Суд Народної Довіри в революційний час наділяється правом відміняти рішення існуючого офіційного суду. Але головна функція Суду – проведення люстрації проти осіб, організацій, партій, власності, грошей. Суд Народної Довіри має проводити засідання з питань люстрації та виносити громадянські вироки. Ці вироки мають громадянський характер, бо там, де мова йде про злочини, питання мають бути передані до суду позареволюційної юрисдикції.

Вочевидь для нормативної люстрації потрібен буде окремий Нормативний Комітет, який співпрацюватиме зі структурою, яка розроблятиме нову Конституцію. Цей Нормативний Комітет займатиметься винятково розробкою нового законодавства.

Це лише головні ідеї, але я впевнений, що революційна творчість мас зможе наповнити їх конкретними змістами і технологіями.

Хочете революції, зробіть це! Перетворіть Майдан на змістовні процеси!

powered by lun.ua
Коментарі — 88
Святослав Ярый _ 13.02.2014 13:40
IP: 46.201.210.---
Люстрация неможлива, бо оппозиции придётся люстрировать 95% самой себя.
Daysuko Nogami _ 13.02.2014 13:30
IP: 178.94.223.---
Люстрация сведется к "ненавижу всех кто богатый/успешный/детизаграницей".
И проведена не будет, потому 95% мечтают быть такими же (а 5% уже всего добились и уехали).

Ещё раз аминь.
Микола Злочевський _ 13.02.2014 13:30
IP: 46.119.100.---
Республіка:
"Гірше громадянської війни, гірше війни з зовнішньою спробою анексії українських територій, гірше розколу України це – замирення в країні Бандитсько-Олігархічно-Владної вертикалі. Найгірше це олігархічний консенсус, до якого сьогодні змушують український народ" – олігархи УЗУРПУВАЛИ!!! Владу: якщо це ГАНЕБНЕ!!! явище в Україні не буде покаране ІМПІЧМЕНТОМ!!!, то як правовий прецедент, який створює нову норму права, залишить БРУДНИЙ!!! слід у свідомості українців. Україна, як ПРАВОВА!!! Держава має очищуватися від ПРАВОВОГО БРУДУ!!!. Імпічмент має бути проведеним у Верховній Раді парламентсько-президентської України ВИКЛЮЧНО!!! за Конституцією-2004.
А це – супер! І взагалі статття – супер! Єдине, що потонув після цього автор, або, скоріше всього, читач, в деталіровці цього абзацу.
Сергій Медвідь _ 13.02.2014 13:28
IP: 176.105.211.---
Дякую автору. У нас часто кажуть – немає законодавчої бази. Ось автор правильно виклав теорію для закону про люстрацію, чому б це не доопрацювати та не подати в парламент як законопроект? Але такого законопроекту ніхто не подасть, а якщо його хтось і подасть то не приймуть. Так як виявиться що 80% сьогоднішніх депутатів і чиновників навіть близько не можна допускати керівництва державними справами, ось вони і будуть придумувати усілякі "джентельменські" угоди щоб утриматись за свої крісла, а народний гнів переводити у пару і потрохи випускати. Необхіно повне перезавантаження і якраз це повинні робити органи народної довіри, а не лідери окремо взятої партії. Адже коли говорять – лідери опозиції не це не відповідає дійсності, поки що є лідери партій, а лідера опозиції ще не має, так як сьогодні в опозиції до влади майже весь український народ.
Микола Злочевський _ 13.02.2014 13:24
IP: 46.119.100.---
Юрій Шеляженко:
Я давно про це кажу, революція має народити народний суд.
Пане Юрій, вперше з вами згоджуюсь. Треба вивчити досвід попередніх революцій і ними створених революційних судів. Починаючи від Великої французьуої революції.
Николай Атаманюк _ 13.02.2014 13:17
IP: 77.120.24.---
Люстрація...
Людмила Усик _ 13.02.2014 13:12
IP: 195.5.55.---
Александр Пономаренко:
Людмила Усик:
Сергій Макарик:
... Це потрібно робити, але краще для початку (чи паралельно) люструвати міфи.
Один з яких про мудрість нашого народу.
Щоб це виправити та запобігти – давайте люструвати брехливі ідеї, соціальні штампи та релігії.

Дивно,а Олександр Пономаренко впевнений що в Україні живе 70% розумних людей.
30% населення України – це не український народ. Це – населення. І,якщо, пані Людмило, вважати себе розумною, а народ – дурним, то краще їхати жити в країну з розумними ГРОМАДЯНАМИ! А я ВВАЖАЮ,ЩО УКРАЇНСЬКИЙ НАРОД – РОЗУМНИЙ! Не дурніший за словаків, поляків, чи, скажімо, шведів. А от що робити з 30 відсотками населения, которое верой и правдой за бандитов (дані з останніх соцопитувань – 30% і заказ, в лютому 2014, продовжують підтримувати это недоразумение?
Не сердіться, я жартую.
Юрій Шеляженко _ 13.02.2014 13:06
IP: 93.74.62.---
Я давно про це кажу, революція має народити народний суд.
Natalkaua _ 13.02.2014 13:02
IP: 95.81.52.---
polyglot:
Автор прав! ПРОЩЕНИЕ ЯНУКОВИЧА, ОБЕСПЕЧЕНИЕ ЕГО ЛИЧНЫХ ГАРАНТИЙ И ГАРАНТИЙ НАГРАБЛЕННОГО – это удар который просто уничтожит остатки общественной морали. Неотвратимость наказания – основной принцип, необходимый для уважения к закону и праву.
+++Стаття своєчасна Подяка автору
Александр Пономаренко _ 13.02.2014 13:00
IP: 62.80.182.---
Людмила Усик:
Сергій Макарик:
... Це потрібно робити, але краще для початку (чи паралельно) люструвати міфи.
Один з яких про мудрість нашого народу.
Щоб це виправити та запобігти – давайте люструвати брехливі ідеї, соціальні штампи та релігії.

Дивно,а Олександр Пономаренко впевнений що в Україні живе 70% розумних людей.
30% населення України – це не український народ. Це – населення. І,якщо, пані Людмило, вважати себе розумною, а народ – дурним, то краще їхати жити в країну з розумними ГРОМАДЯНАМИ! А я ВВАЖАЮ,ЩО УКРАЇНСЬКИЙ НАРОД – РОЗУМНИЙ! Не дурніший за словаків, поляків, чи, скажімо, шведів. А от що робити з 30 відсотками населения, которое верой и правдой за бандитов (дані з останніх соцопитувань – 30% і заказ, в лютому 2014, продовжують підтримувати это недоразумение?
polyglot _ 13.02.2014 12:57
IP: 94.248.82.---
Роман Романенко:
.
1) як правило, на власність за кордоном не можна заробити – можна тільки вкрасти. порівняння доходів з майном це покаже.
2) заборони мати власність за кордоном і вчити там дітей чи одружуватися – не потрібно. Але якщо ти хочеш вирішувати долю України і її громадян – будь добрий, живи тут, без залежностей і запасних аеродромів за бугром. інакше буде як з Фімою Звягільським: напрем"єрив, втік в Ізраїль, пересидів. повернувся Героєм України і патріархом ПР. або як зараз – Портніков кликав на барикади ширнармаси, а сам вшився за кордон. або чоловік Юлі – сидить собі в Чехії, політбіженець, і не чути його й не видно.
Что до Звягильского, то его дауны донбасские выбирали, а с них какой спрос! Муж юлькин был и остается нолем без палочки, поэтому все равно, где он. Дело не в нашкодивших депутатах и прочих, а в избирателях, котореы не оценивают правильно поведение своих избранников!
Заукон Калина _ 13.02.2014 12:49
IP: 37.19.146.---
Нужно на МАЙДАНЕ разработать конституцию новых ценностей!!! Прислушайтесь! Все должны соблюдать законы, полицейский должен служить закону, быть обеспечен такой зарплатой, чтобы стыдно было брать взятки и было чем дорожить, полицейский должен возбуждать уголовное дело на любого чиновника, который крадет, а не кормится от него, нужна национальная идея и примирение, украинский язык и культура обязательны в головах каждого, Табачника в унитаз с его переписаной культурой и образованием, нужно право на оружие и право на восстание против нарушений закона, закрепить уважение к личности, чтоб ни у кого не было желания раздеть на морозе человека и пинать, даже осужденный должен иметь в местах заключения достойные условия содержания, его лишили свободы, изолировали от общества, но не унизили и т.д. Проблем в обществе много, НО НУЖНО это описать, многие объединяться в стремлении к таким целям!!!!! А не смена одного режима на оппозицию
Ant Fantomyk _ 13.02.2014 12:49
IP: 95.132.82.---
Найбільша криза в Україні – це криза моралі; усі інші – похідні.
Автор чітко окреслює суть проблеми і методи її вирішення.
Залишилось створити механізм і запустити його в дію.
Аби тільки не було так, що знову "щуку кинули у річку".
Республіка _ 13.02.2014 12:47
IP: 213.111.80.---
"Гірше громадянської війни, гірше війни з зовнішньою спробою анексії українських територій, гірше розколу України це – замирення в країні Бандитсько-Олігархічно-Владної вертикалі. Найгірше це олігархічний консенсус, до якого сьогодні змушують український народ" – олігархи УЗУРПУВАЛИ!!! Владу: якщо це ГАНЕБНЕ!!! явище в Україні не буде покаране ІМПІЧМЕНТОМ!!!, то як правовий прецедент, який створює нову норму права, залишить БРУДНИЙ!!! слід у свідомості українців. Україна, як ПРАВОВА!!! Держава має очищуватися від ПРАВОВОГО БРУДУ!!!. Імпічмент має бути проведеним у Верховній Раді парламентсько-президентської України ВИКЛЮЧНО!!! за Конституцією-2004.
Микола Злочевський _ 13.02.2014 12:47
IP: 46.119.100.---
Максим Каракай:
Пане Сергію! Чи може процес зносу пам'ятників тоталітаризму, зміна назв вулиць, розглядатися як відтермінована люстрація?
Може, Максиме, може! Бо має глибші, езотеричні наслідки у наших душах.
Дмитро Купач _ 13.02.2014 12:34
IP: 95.132.146.---
Перший абзац внушаєт.

Мені сподобалося, взагалі
Людмила Усик _ 13.02.2014 12:33
IP: 195.5.55.---
Сергій Макарик:
Дякую Дацюку за роботу, але є одне але...
Те, що він пропонує – люстрація людей... Це потрібно робити, але краще для початку (чи паралельно) люструвати міфи.
Один з яких про мудрість нашого народу.
Давайте визнаємо, що народ в основній своїй масі – неосвічений, затурканий та зомбований.
Який дозволяє собі вірити брехні й обирати не чистих на руку та совість очільників.
Щоб це виправити та запобігти – давайте люструвати брехливі ідеї, соціальні штампи та релігії.
Що толку проводити люстрації людей, коли у них забрали Бога (Правду)... а самі вони не дуже спішать його повертати (шукати).
Дивно,а Олександр Пономаренко впевнений що в Україні живе 70% розумних людей.
Таня Киянка _ 13.02.2014 12:30
IP: 93.72.227.---
Людмила Усик:
В очищенні через жертву використовується принцип колективної вини. Тому жертву має принести все суспільство. Жертва очищення це не тільки покарання винних у діяннях, це також покаяння винних у бездіяльності. Ніхто в суспільстві, що стало на шлях деморалізації, не може бути невинним. Просто вина одних має бути легалізована як покарання, а вина інших має бути легітимізована як покаяння.
Аплодую!
+++++
Daysuko Nogami _ 13.02.2014 12:29
IP: 178.94.223.---
Роман Романенко:
як правило, на власність за кордоном не можна заробити – можна тільки вкрасти
Вы сегодня восхитительны.
Сколько по вашему стоит двушка в Святом Власе (Болгария) с видом на море:-)

Але якщо ти хочеш вирішувати долю України і її громадян – будь добрий, живи тут
золотые слова.
кто бы это объяснил любителям бокса
Бессарабов Олег _ 13.02.2014 12:27
IP: 46.201.212.---
Повністью погоджуюсь із автором.
Сергій Макарик _ 13.02.2014 12:25
IP: 94.179.119.---
Дякую Дацюку за роботу, але є одне але...
Те, що він пропонує – люстрація людей... Це потрібно робити, але краще для початку (чи паралельно) люструвати міфи.
Один з яких про мудрість нашого народу.
Давайте визнаємо, що народ в основній своїй масі – неосвічений, затурканий та зомбований.
Який дозволяє собі вірити брехні й обирати не чистих на руку та совість очільників.
Щоб це виправити та запобігти – давайте люструвати брехливі ідеї, соціальні штампи та релігії.
Що толку проводити люстрації людей, коли у них забрали Бога (Правду)... а самі вони не дуже спішать його повертати (шукати).
Victor Victorenko _ 13.02.2014 12:25
IP: 74.125.18.---
Чудово написано і дуже вдячний за цю роботу, хоча я пропоную розширити горизонт люстрації до 1991 (початку сучасної України)
anno_domini _ 13.02.2014 12:24
IP: 109.106.20.---
Дописувачі, Ви ж майте якусь логіку в своїх думках. Причому ті люди, які виїхали за кордон в теперішньому становищі в державі. Потрібно не агулом всіх під анафему, а розділяти, хто виїхав задля збереження свого життя. Добре, хто може собі найняти охорону чи мандат недоторканості мати. А хто ні того, ні іншого не має? Та й не цю проблему зараз розглядають.
Daysuko Nogami _ 13.02.2014 12:14
IP: 178.94.223.---
Роман Романенко:
не грабувати, а повертати державі
Ничего не получится.
Тех, кто борется с незаконной приватизацией, в этой стране в первую очередь бросают за решетку.
Микола Лозовий _ 13.02.2014 12:13
IP: 74.125.18.---
Пане Сергію, у Вас мудрі думки й пропозиції. Люди піднялися, щоб змінити систему.
Для цього обов"язково необхідна люстрація.
Але Ваша стаття – скоріше для науковго журналу, а не для блогу.
Люди Майдану (в широкому сенсі) були б, мабуть, раді більш компактній версії Ваших роздумів.
Україна та Європа1104 Aтака Путіна1245 Корупція1366 Уряд реформ410 Зеленський41
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter