Сергій Дацюк Філософ

ПРОТИСТОЯННЯ ЕЛІТИ ТА ГРОМАДИ В УКРАЇНІ

19 січня 2016, 11:41

Буквально на початку 2016-го року Україна опиняється черговий раз перед вибором. Безліч раніше малопомітних процесів якраз підійшли до свого випуклого оформлення.

Випукло оформилися проблеми в Європі, блискуче описані Тарасом Возняком. Водночас модель поведінки Росії, розписана Тарасом, будується на припущенні домінування елітаризму в Україні. Якщо ж в Україні перемагає солідаризм, розпад Росії пришвидшиться катастрофічно, і вона просто фізично не встигне ані втримати Крим чи Донбас, ані окупувати частини країн Балтії, ані втримати Калінінград, ані втримати Південь Росії, який самотужки змушений буде мати справу з Кавказькими пасіонаріями, ані втримати Сибір та Далекий Схід. Тобто Тарас Возняк послуговується винятково моделями елітаризму при своїх прогнозах. Не заперечуючи аналітичної потужності цих моделей, просто наголосимо на тому, що моделі громадських дій в Європі та Україні можуть в принципі поламати усі описані Тарасом сценарії.

Випукло оформилися проблеми Росії, пророче описані Глібом Павловським у своїй книзі "2016 / Terminus. Неопропаганда, ескалація і межа насолод Системи РФ" (М.: Европа, 2016), фрагмент якої опублікований в журналі "Ї". Автор аналізує чисто структурні сценарії переформатування Росії у Фіналі і не зазіхає на онтологічні зміни ментальності росіян в процесі тривання самого Фіналу. Водночас ймовірність онтологічного перетворення (переродження-виродження) Росії як цивілізації дуже висока. А це означає ризик різних варіантів самогубства Росії (включно з ядерним).

Найголовніша проблема, яка постає перед людством планети Земля це конфлікт двох моделей виживання – елітаризму та солідаризму. І Україна стане тут лакмусовим папірцем. Справа в тому, що саме в Україні, де еліта традиційно слабка, а громада традиційно сильна, світова еліта намагається вирішувати проблеми саме шляхом елітаризму, втягуючи в це слабку українську еліту.

Українська еліта принципово нездатна бути "чорним лебедем" (Талеба). Причому українська громада не раз вже була таким "чорним лебедем", тобто здійснювала стратегічні і несподівані для російської, європейської та навіть української еліти історичні кроки.

Українська громада має унікальний історичний шанс поламати гру світової еліти. Суть несподіваної гри української громади – втягнути українську еліту у громадський солідаризм і започаткувати нові правила світу щодо України. Хоча насправді механізм тут набагато складніший (складні інтелектуальні концепти апелюють у спрощеному вигляді до громади, стають впливовими серед громади і тим втягують у себе українську еліту, яка починає розробляти та впроваджувати ці складні інтелектуальні концепти складно і зрештою реалізовує їх під контролем громади, що відтак має вплив на Росію і Європу).

Саме тому виростає значення не просто публічних інтелектуалів, а публічних інтелектуалів, які прямо і відкрито формують, виражають і обстоюють позицію громади, особливо в тих моментах, де вона розходиться з позицією влади, олігархів чи окремих політичних сил, які діють на їх боці. Отже громадські публічні інтелектуали виділяються серед інших публічних інтелектуалів (елітаристів) і теж потрапляють у загальне протистояння між елітою та громадою.

Громадський дискурс солідаризму протистоїть домінуючому елітаристському дискурсу, який підтримується владою, фінансами олігархів та мізками інтелектуалів, які не завжди безпосередньо є на утриманні правлячого класу, але які інтелектуально підтримують позицію елітаризму.

Суть елітаризму в тому, що суб'єктом цивілізаційних дій, джерелом стратегічних політико-економічних змін, основним розпорядником культури є еліта. Це означає: 1) домінування правлячого класу – об'єднаної бізнесової та політичної еліти через корупційний взаємообмін влади та грошей як у внутрішній політиці, так і в міжнародній сегментації ринків товарів, послуг та робочої сили; 2) маніпулятивна електоральна демократія; 3) популізм у суспільному позиціонуванні влади через домінуючий дискурс і водночас жорсткий монополізм та трайбалізм у корпоративній політиці; 4) маніпуляція масовою свідомістю через ЗМІ; 5) таємна дипломатія у зовнішній політиці; 6) культура героїчних сюжетів.

Суть солідаризму в тому, що суб'єктом цивілізаційних дій, джерелом стратегічних політико-економічних змін, основним розпорядником культури є громада вцілому. Це означає: 1) домінування громади – контроль над бізнес-елітою та політичною елітою, а також за їх функціональним розмежуванням через недопущення корупції; 2) розподілена мережа громад як недемократичне (мережеве поліархічне) правління; 3) широке самоуправління, яке дискредитує популізм, активація громадських волонтерських рухів, корпоративний контроль та громадська протидія монополізму та трайбалізму; 4) руйнування домінуючого дискурсу через контрдискурсії в ЗМІ і нав'язування громадського порядку денного через суспільне телебачення та соціальні мережі у Інтернет; 5) встановлення громадського контролю над зовнішньою політикою та відмова від таємної дипломатії; 6) культура громадської доблесті.

Елітаризм побудований на установках про визначальну роль еліти в політиці, економіці, культурі та соціальній сфері. Загалом елітаризм добре працює в мирні часи розвитку. В ситуації кризи, революції та війни на еліту тисне обов'язок зберегти владний, фінансовий та соціальний капітал, що змушує її втрачати не тільки стратегічне бачення і розум, але і елементарний здоровий глузд.

Солідаризм побудований на установках про зниження ролі еліти, яка в критичні моменти (криза, революція, війна) має традицію дбати лише про свої інтереси, та підвищення ролі громади як головного суб'єкта економічної, політичної, культурної та соціальної активності. Громада під час кризи, революції та війни теж частково втрачає свою раціональність, але будучи самоорганізованою і не обтяженою владою та багатством, вона значно краще за еліту здатна до стратегічних дій.

Зараз, в цей момент, знову настав такий вибір і саме він буде вирішальним для того, яким далі буде довгострокова доля Україна. Цей вибір Україна переживала вже двічі – на Майдані 2013-2014 і під час громадського спротиву у російсько-українській війні 2014-2016 (яку влада досі називає АТО).

Вибір між елітаризмом та солідаризмом це те, що має здійснити українське суспільство в цілому буквально найближчого часу в процесі або творення справжньої, або прийняття фейкової косметичної редакції власної Конституції.

Українська Конституція це не текст. Українська Конституція це те, як вона розробляється, хто саме її пише, як її узгоджують, як її затверджують і як її збирається імплементувати, перш за все, еліта.

Новий вибір громади полягає у дилемі – чи відважиться Україна на інноваційну громадську Конституцію, а не на фейкову елітну Конституцію. Тобто мова йде про те чи буде в Україні Конституція зі справжньою децентралізацією (насправді – справжнім самоврядуванням), з вирішенням проблеми подвійності виконавчої влади, зі справжньою судовою владою, мета якої справедливість та підтримка слабкого проти сильного, з правовим визнанням розподіленого громадянства та мережевих громад, з визнанням цифрового права і т.д.

Ідуть одночасно два процеси, про які навіть обізнані інформаційні джерела мало що повідомляють. Таке враження, що ці процеси просто замовчуються.

Перший процес – готується голосування в Парламенті за фейкову Конституцію за особливим статусом Донбасу орієнтовно на 28-ме січня (більшість ЗМІ замовчують). Щодо цього знову готується протест громадських діячів.

Другий процес – група депутатів-солідаристів від "Блоку Петра Порошенко", "Народного фронту", "Самопомочі" та "Батьківщини", а також позафракційний Сергій Тарута зареєстрували законопроект 3781 про процедури ініціювання, розробки та затвердження Конституції України громадою (більшість ЗМІ, окрім проросійського "Кореспондента", замовчують).

Перший процес – елітаристський, другий процес – солідаристський.

Сьогоднішня Конституція це не просто Основний Закон мирної країни. Сьогоднішня Конституція це Стратегія нинішньої світової війни для України та Стратегія побудови Повоєнного світу в Україні. Конституція має вирішити два проблемних питання: 1) яке спрямування політики обирає Україна на час кризи: елітаризм чи солідаризм; 2) яку геополітичну функцію обирає Україна після кризи: Форпосту чи Фронтиру.

Не довіряйте політикам, які закликають не боятися особливого статусу Донбасу. Це надзвичайно небезпечна і катастрофічна для України річ. Політик, який добровільно віддав ядерну зброю, не визнає, що зробив цю дурницю під тиском, і продовжує наполягати на тому, що зробив усе правильно, не може викликати довіри.

В цьому питанні ліпше довіряти громадським лідерам, які говорять про небезпеку повернення Донбасу з особливим статусом. За будь-яку ціну потрібно не допустити особливого статусу Донбасу.

Ось вибір: або Донбас входить на рівних правах з іншими областями України до її складу, або Україна позбавляється Донбасу на середньострокову (10-20 років) перспективу. Розпад Росії, розкол Європи все одно призведе до непередбачуваного сьогодні реструктурування території. Тому потрібно виходити з виживання України як Форпосту Майбутнього Світу, а не як Фронтиру світу минулого.

Україна знаходиться напередодні серйозних випробувань у світі. За будь-яку ціну їй потрібно не допустити використання проти неї традиційної для неї функції Фронтиру, бо це загибель безлічі українців, як це вже бувало в Першу світову війну, в Голодоморі-33, в Другу світову війну. Україна розплатилася життями своїх громадян за три війни – Першу, Другу і внутрішню громадянську в СРСР.

Якщо Донбас входить в Україну рівним серед рівних, то цим самим Фронтир пересувається на Південь Росії і на Кавказ. Якщо Донбас не входить в Україну, то Донбас лишається Фронтиром – виконує роль Чорної Діри, яка каналізує зіткнення цивілізацій. Якщо ж Донбас входить в Україну з особливим статусом (насправді це статус Фронтиру), то він швидко поширить цю функцію на решту України.

Найкраща стратегія щодо Донбасу: 1) українців, що там залишилися, ще раз запросити на неокуповану територію України, а тиї, хто відмовиться, вважати ворогами; 2) інфраструктуру Донбасу руйнувати у відповідь на обстріли; 3) на межі окупації збудувати оборонну інфраструктуру та потужні укріплення; 4) по периметру розмістити адекватні за чисельністю збройні формування, особливо в тих місцях, де такі збройні формування є з того боку кордону.

Я сам народився у Донецьку, і я чудово розумію, як травматично для всіх українців так говорити і діяти щодо Донбасу. Але якщо так не зробити, буде набагато гірше для України. Краще перетворити Донбас на постійно воюючий Фронтир, ніж перетворити на такий Фронтир всю Україну. Донбас – це плата України за те, щоб бути не Фронтиром, а Форпостом.

Тут стикнулися нестратегічні інтереси українських олігархічного та чиновницько-продажного правлячого класу та української громади.

Тут стикнулися різні цивілізаційні бачення історичних перетворень в часи кризи, революції та війни – елітаризм та солідаризм.

Пам'ятайте просту річ – еліта під час історичних випробувань ризикує всього лишень владою та багатством і задля цього жертвує суверенітетом і життями громади, а громада ризикує всім – в тому числі і долею власної еліти, яка неспроможна стратегічно бачити майбутнє в стані кризи, революції та війни.

Якщо Україна буде далі використовувати притаманний мирному часу і доволі ефективний для мирного часу елітаризм, вона розпадеться.

Якщо Україна зможе реалізувати найбільш ефективний для часу випробувань принцип – солідаризм поза елітою – вона збережеться.

powered by lun.ua
Коментарі — 126
-Vesna- _ 19.01.2016 21:03
IP: 93.72.134.---
kren:
Міжнародні гаранти,за будь яку ціну, (ціна українськоїкрові),напо
лягають на особливому статусі Донбаса,навіть похвалили *наших*виродків за реформи???.
Ну похвалили взрослі дяді-тьоті всьо...
Маргінали вилізуть із трусів і будуть нахабніти на очах... не розбираючи дороги.
Краще б та Могеріні мовчала.
bayda2013 _ 19.01.2016 20:23
IP: 195.160.205.---
Test
Yuri Yurieff _ 19.01.2016 20:15
IP: 46.200.155.---
Философ должен давать четкие определения, используемым понятиям.
Что такое "элита" в Украине?
Это те, кто наворовав предварительно денег,
прорвался к власти (= к государственному корыту)?
sagredo _ 19.01.2016 19:39
IP: 178.137.5.---
Хтось мені може пояснити, що сьогодні за срачка у блогерів?:)) Чомусь на вихідні, коли хочеться щось суттєве почитати, нікого крім Авакова немає, а як вівторок – то аж 8 блогерів один у одного на голові стоять!
kren _ 19.01.2016 19:33
IP: 178.95.235.---
Вадим Aк-Мурза:
переглянув возняка. в україні вже стая чорних лебедів...
...гм-стая,зграя-це у вовків і росіянців,у лебедів,журавлів...ключ.
kren _ 19.01.2016 19:31
IP: 178.95.235.---
-Vesna-:...Та не вибори потрібні.А статус окупованих територій...
...власне як і п.Дацюк,купа коментаторів,ну.і я в тому числі,всі знають,що треба робити,
ніхто не знає-ЯК?Бо на статус окупованих тер.не погодиться ні гарант,ні уряд,ні їх прихвостні з прокуратури і суду,до купи з московськими прокладками у вр.Залишатися у підвішеному стані
ситуація ще два р.не може.Міжнародні гаранти,за будь яку ціну, (ціна українськоїкрові),напо
лягають на особливому статусі Донбаса,навіть похвалили *наших*виродків за реформи???.
Виродки в тому учуяли підримку собі і раді старатися,двом...господам одночасно.
Єдине в чому Дацюк безапеляційно правий- еліта під час історичних випробувань ризикує
всього лишень владою та багатством і задля цього жертвує суверенітетом і життями громади,
а громада ризикує всім... (С).
Вадим Aк-Мурза _ 19.01.2016 18:51
IP: 93.74.193.---
переглянув возняка. в україні вже стая чорних лебедів...
Юра Злочевский _ 19.01.2016 18:16
IP: 104.197.231.---
Андрей Кононенко:
jut:
Андрей Кононенко:
Что делать с Донбасса – я уже писал:)
Негласно выставить России ультиматум: или она в течение недели полностью проваливает с Донбасса без всяких условий, или Украина отказывается от донбасса и объявляет его Россией. Интересно, что выберет Россия.
*** А ПРЕЖДЕ ВСЕГО ВОПРОС, ЧТО ИМЕННО ХОТЯТ ЖИТЕЛИ ДОНБАССА – НЕТ необходимость???

Абсолютно нет такой необходимости.
Так где же популярная ссылка хохлов,а что вы сделали с чечнёй,так сделайте хохлы это с Донбассом и тогда вы будете государством,а не быдлом,а так вас никто не будет уважать,как сербов.
-Vesna- _ 19.01.2016 18:00
IP: 93.72.134.---
Елена Величко:

Та не вибори потрібні.
А статус окупованих територій цій частині Донбасу. На пару років хоча би.
Так як воно є на самому ділі – по Україна там контролю немає.

А за пару років при теперішній історичній турбулетності – або шах здохне – або ішак.
Елена Величко _ 19.01.2016 17:52
IP: 95.134.244.---
Автор неодноразово писав, що Україна є фронтир. У даному випадку щодо Донбаса мова йде про
східеі кордони, але мова може йти й про інші кордони, ВАЖЛИВИМ є те, на мою думку, що,якщо віддамо Донбас КОРДОН ФРОНТИРУ МОЖЕ СТАТИ БЛИЖЧЕ, тобто проблеми відторгненям території НЕ ВИРІШУЮТЬСЯ, тому ВИБОРИ ПОТРІБНІ, бо ситуаця одномоментно не зміниться, а особливий статус там вже є то буде, бо територія мілітаризована, так от, допоки не почнеться демілітаризація, розмінування та населення не буде зайняте відбудовою, то буде фронтир й особовий статус, а віддавати \території та ще з людьми, – розуму великого не треба, але ПРОБЛЕМУ ЦЕ НЕ ВИРІШИТЬ, бо проблема є всредені країни, це псевдоеліти. Псевдоеліти – це, коли є одна умова – особисте збагачення, чорний ринок, рабська праця, Уряд проти населення, економічна дільність направлена на вивіз сировини, знищення ресурсів та інше.
_yurkiv_ _ 19.01.2016 17:45
IP: 195.5.36.---
jut:
Андрей Кононенко:
Что делать с донбассом – я уже писал:)
Негласно выставить России ультиматум: или она в течение недели полностью проваливает с Донбасса без всяких условий, или Украина отказывается от донбасса и объявляет его Россией. Интересно, что выберет Россия.
***

А ПЕРШ ЗА ВСЕ ЗАПИТАТИ, ЧОГО САМЕ БАЖАЮТЬ МЕШКАНЦІ ДОНБАСУ – НЕМАЄ НЕОБХІДНІСТІ???
Вони чого хотіли, те і отримали!
boh _ 19.01.2016 16:29
IP: 194.44.142.---
Стратегію автора щодо Донбасу треба було реалізувати ще рік тому, причому швидко...
Андрей Кононенко _ 19.01.2016 16:11
IP: 188.163.73.---
jut:
Андрей Кононенко:
Что делать с донбассом – я уже писал:)
Негласно выставить России ультиматум: или она в течение недели полностью проваливает с Донбасса без всяких условий, или Украина отказывается от донбасса и объявляет его Россией. Интересно, что выберет Россия.
***

А ПЕРШ ЗА ВСЕ ЗАПИТАТИ, ЧОГО САМЕ БАЖАЮТЬ МЕШКАНЦІ ДОНБАСУ – НЕМАЄ НЕОБХІДНІСТІ???
Абсолютно нет такой необходимости.
Євген Афанасьєвський _ 19.01.2016 15:29
IP: 82.207.74.---
Я бы сразу разделил: север Луганской области – это точно не Донбасс, и не был им никогда до 30-х годов,это – Слобожанщина. Бахмут и севернее, а так же Приазовье – это тоже далеко не Донецкий (от р.Донец) каменно-угольный бассейн. Луганда – по сути и есть Донбасс. Самая большая беда – украинцы, которые живут сейчас в Луганде все больше отделяются от Украины – пропаганда и страх делают свое дело. Знаю по своим знакомым, с которыми общаюсь. В этом самая бОльшая проблема. Хотя и на украинской территории сторонников ЛНР-ДНР (России), а скорее всего совка хватает. Проблема, как всегда в головах – пипл хавает, а не шевелит мозгой. Не способна масса думать и анализировать – вот где беда.
__zlyj _ 19.01.2016 15:17
IP: 193.238.99.---
Пане Дацюк! Вже нема коли вести розмови.Треба вже створювати ініціативну групу по проведенню референдуму про надання донбасу права на відокремлення (звичайно, після демілітаризації,введення миротворчих сил і проведення місцевого референдуму)
Євген Афанасьєвський _ 19.01.2016 15:15
IP: 82.207.74.---
Иванович Игорь:
Дацюк, іди в АТО, покажи який ти герой
Шашкой махать, порой, гораздо легче чем мозгами шевелить.
Елена Величко _ 19.01.2016 15:05
IP: 95.134.244.---
25 років лепили з цього "гівна пулю", бо хотіли грошима та бандицікими методами зробити еліту, відтак
майже вся еліта виїхала. А чи була в нас еліта? В нас ЗАВЖДИ БУЛА ЕЛІТА, бо саме з цієї еліти пішли на Майдан та з цієї еліти пішли охороняти кордони, я не пишу воювати у Донецьк, бо що би Ви не казали, а там була своя еліта, яка визнала себе відокремленою, через недолугу політику. Так от саме олігархизація знищила еліту як управляючу.
ЩО ТАКЕ ЕЛІТА? Чи це багатії? НІ. ЕЛІТА _ ЦЕ такі люди, що вбудовані в управляючу структуру та є НОСІЯМИ ОСВІТИ,культури та традицій, й стоять на захисті своєї Батьківщини,тобто еліта згуртовується на захист народу та його прав, у тому числі економічних, й наявність еліти – це ОСНОВА ЗБЕРЕЖЕННЯ НАЦІЇ. Основне – ЦЕ така ЕЛІТА ПОВИННА МАТИ ВПЛИВ, так от саме вплив інтелектуальної та ВІЙСЬКОВОЇ (яка є основою НАШОЇ еліти) було НЕЙТРАЛІЗОВАНО. Крім того, еліта повинна мати доступ та керувати УСІМА інституціями, у тому числі і власністю.
Александр Конкин _ 19.01.2016 14:57
IP: 104.197.239.---
Такие статьи нужно подхватывать и стараться передать широкому "загалу" в более доступной форме, простыми словами без терминов на примерах. Для более широкого распространения. Автор видно старался по-проще (может завернуть так по-философски), но все равно большинство читать не будет, особенно молодежь.
Андрей Кононенко _ 19.01.2016 14:41
IP: 188.163.73.---
Что делать с донбассом – я уже писал:)
Негласно выставить России ультиматум: или она в течение недели полностью проваливает с Донбасса без всяких условий, или Украина отказывается от донбасса и объявляет его Россией. Интересно, что выберет Россия.
Андрій Павловський _ 19.01.2016 14:37
IP: 104.197.224.---
Сьогодні за допомогою засобів масової інформації барижна "еліта" вміло маніпулює громадською думкою. З одного боку, начебто, виявляється обурення жалюгідним становищем зубожілого народу, люди в телевізорі "співчувають" йому...
Водночас, заяви і дії небагатьох народних депутатів, незалежних громадських діячів та профспілкових активістів на захист знедолених людей тавруються образливими ярликами, як то "дешевий популізм", "намагання розкачати човен", "агенти Путіна" і т.п...
-Vesna- _ 19.01.2016 14:11
IP: 93.72.134.---
Якщо Донбас входить в Україну (с)

Якщо Донбас входить в Україну – то Росія врятована. В теперішніх кордонах. І в теперішній мракобісній парадигмі. І продовжує і далі мордорувати Світ і Україну найбільше.
Крим в такому разі нам назад не повернути ніколи. І демократично розвиватись Україні буде дуже проблематично.

В кінці кінців треба наважитись подивитись правді очі і зайцям насмілитись.
Карфаген має бути зруйновано.
Андрей Кононенко _ 19.01.2016 14:06
IP: 188.163.73.---
Nadiya Dovzhenco:
Андрей Кононенко:
Ваші погляди – це фашизм.
Ну тогда ваши взгляды – примитивны и поверхностны.
kren _ 19.01.2016 13:50
IP: 178.95.235.---
Вадим Aк-Мурза:
ще. референдум щодо конституції аля віктора медведчука. проклянуть люди.
...хто це? де вони?Ви гляньте як зафонтанувала система актами самовідтворення;звільнено суддю
колядника Зварича,мажору за тяжку дтп.призначають викуп,в Кіровоградській обл.за вироком
Одеського суду у підприємців,бандити під охороною міліції\поліції,забирають зерно.Шокін в купі зі
своїми замами і далі наглядає за правочинством...корупція в цілому тільки зміцнилася,безробіття
збільштлося на фоні падіння гривні і виробництва,проблеми з невиплатами з\п залишаються ста
більними...і де ж та громада? люди де?
...а від *прокльонів* самопочуття у нашої *еліти* аж ніяк не псується і на їх доходи,вони не впливають.
Spirito _ 19.01.2016 13:31
IP: 93.72.102.---
3. – Біженцям з України загрожує депортація з Німеччини – ЗМІ
(але для Берліна – мінські угоди "безальтернативні";
вони планують Північний потік2;
і мріють якнайшвидше зняти санкції з РФ,хоч вони мінімальні;
хай знімають і дружать на свій розсуд але не в стилі
"хронічного пакту Молотова-Ріббентропа" -
нехай повернуть Україні окуповані території -
"кармічний вузол" Другої Світової війни треба
розв"язати)
Nadiya Dovzhenco _ 19.01.2016 13:29
IP: 78.111.187.---
Андрей Кононенко:
Ваші погляди – це фашизм. Довно вже кажу. що махрова інтелігенція в пострадянському просторі веде до фашизму швидше ніж люмпенство в Германіїї минулого століття. Саме це в Росії і відбулося.
Ви праві лише втому, що аналітики часто боячись назвати речі своїми іменами, запутують читачів. Справді важко назвати той владний смітник елітою. На тому звалищі хоч іможна знайти корисну річ, але поки відмиєш. вона втратить функціональність. Йдеться про конфлікт між феодальними кланами і солідарними громадами. Відірвіться ві Києва, цих громад насправді вже немало на перефирії.
Україна та Європа1004 Річниця Майдану76 Майдан 2013524 Уряд реформ366 Aтака Путіна1153
ОСТАННІ ЗАПИСИ
Дар'я Каленюк

30 підозрюваних в Австрії у розслідуванні за заявою Центр Протидії Корупції

16
Юрій Луценко

Справа по розстрілах на Майдані готова для передачі в суд. Рішення – за парламентом

Сергій Лямець

Даст ли Шепелев показания против Тимошенко? Вспоминаем депутата-миллионера, хищения из ''Родовида'' и заказные убийства

3
Віктор Уколов

Росіяни фінансували передвиборчу піраміду для Тимошенко?

Аксинья Куріна

Топ-12 фильмов Международного кинофестиваля Берлинале: мультикультурность, политика и секси-бабушки

Андрій Білецький

Дві історії до роковин розстрілу Майдану

24
Ольга Богомолець

20 лютого... Фрагмент книги ''Майдан. Не за них''

Олеся Яхно

Время собирать ''Большой пазл''

21
Ярослав Юрчишин

ProzorroПродажі та історія однієї квартири

1
Юрій Мірошниченко

ПРИКЛАДИ ПОРУШЕНЬ, ВСТАНОВЛЕНІ НАШОЮ КОМАНДОЮ, ПІД ЧАС ПОТОЧНОЇ ВИБОРЧОЇ КАМПАНІЇ

2
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter