Сергій Дацюк Філософ

ГРОМАДЯНСТВО

12 вересня 2017, 08:42

Як взагалі можна оцінити те, що відбулося – позбавлення Президентом громадянства Саакашвілі та його незаконний перетин кордону всупереч цьому акту?

Я принципово не згоден з тим, коли кажуть, що обидві сторони винуваті – і Президент, і Саакашвілі.

Це не так.

Давайте згадаємо Майдан-2013-2014. Тоді теж багато хто говорив, що обидві сторони винуваті. Але це було не так.

Давайте згадаємо війну Росії проти України і оцінки ОБСЄ обстрілів зони АТО – обидві сторони винуваті.

І з першими, і з другими оцінками активні українці були не згодні. А чому? Бо ми чудово розуміли, що для адекватної оцінки потрібні всі обставини: 1) хто ініціатор беззаконня, хто мав більше сили його творити; 2) яка мета беззаконня (що воно покриває); 3) з чийого боку беззаконня більше; 4) чиє беззаконня ігнорується, а чиє акцентується.

Справедливість при оцінці дій двох сторін конфлікту виникає тоді, коли ми стаємо на позицію більш слабкого, упослідженого, ображеного, тобто на позицію жертви.

Тепер давайте розберемося з ситуацією позбавлення громадянства Саакашвілі з боку Президента.

Хто ініціатор беззаконня? Президент України. Тому що Президент, коли надавав громадянство, знав, як і весь світ, про недолугі спроби звинуватити Саакашвілі проросійською владою Грузії у смішних "злочинах". Але, коли це стало політично доцільно, він використав розслідування проти нього в Грузії для позбавлення його громадянства. Отже законних в Україні (не в Грузії) підстав для позбавлення громадянства не було, бо інакше, не зрозуміло на яких підставах воно йому було надано.

Чому Президент це зробив, тобто яка мета беззаконня? Бо Саакашвілі публічно і активно критикував його за корупцію. Тобто Президент намагався знищити політичного опонента у так би мовити "правовий" спосіб, щоб прикрити свою корупцію. Але ж до корупції належать не тільки корупційні дії, але всі способи прикриття цих дій. Тобто позбавлення з боку Президента громадянства Саакашвілі це корупційна дія.

З чийого боку беззаконня більше? Давайте подивимося. Незаконне позбавлення Президентом громадянства Саакашвілі. Генпрокуратура мовчить. На пункт пропуску перед в'їздом Саакашвілі проникають "тітушки", розслідування нема, Генпрокуратура мовчить. Зупинено поїзд на території Польщі – Генпрокуратура мовчить, розслідування немає. "Заміновано" пункт пропуску "Шегині" – Генпрокуратура мовчить, розслідування немає. Саакашвілі в оточенні своїх прибічників перетинає кордон – Генпрокуратура одразу ж погрожує правовими наслідками, Президент одразу ж робить заяву.

Чиє беззаконня ігнорується? Ігнорується беззаконня Президента, який позбавив громадянства, урядовців, які дали команду зупинити поїзд, державної служби, яка організувала фейкове "замінування" пункту пропуску. Чиє беззаконня акцентується? Акцентується беззаконня Саакашвілі.

Спочатку мають бути покарані ініціатори беззаконня – Президент, Генпрокурор та всі державні чиновники, що виконували злочинні накази. І лише потім має бути покараний Саакашвілі.

Але мені не за Саакашвілі образливо. Мене ставлення громадян до громадянства бентежить.

Громадянство чиє? Ваше і моє громадянство – чиє воно? Воно у власності Президента, Парламенту, Уряду чи держави загалом?

За Конституцією України громадянство, як і сама Україна, є власність народу України, і ще точніше – громади, тобто активної частини народу, яка здатна до політичного волевиявлення.

Бо народ є абстракція, а громада це конкретика. Це ті люди, які ходять на вибори, мають громадську позицію щодо дій влади і здатні протестувати, якщо ці дії влади не відповідають їх інтересам.

Якщо громада вважає, що якийсь громадянин незаконно позбавлений громадянства, то громада має право відстоювати його громадянство. І жодна державна інституція їй цього заборонити не може.

Звичайно ж справа не у Саакашвілі. Він може подобатися чи не подобатися, бути добрим чи поганим політиком, хорошим чи поганим громадянином. Справа у тому, що наше з вами громадянство принизили, тобто принизили саму державу Україна, принизили її громадян – публічно, нахабно, на весь світ.

Так в Україні бути не має.

Якщо ми, українці, себе поважаємо, ми маємо поважати своє громадянство.

Зараз суспільство неоковирними діями влади свідомо розігрівається і підштовхується до громадянської війни, щоб на тлі цих загроз ввести пряму диктатуру.

Потрібно зупинити сповзання України у прірву.

Перевибори Президента та Парламенту це єдиний шлях змінити ситуацію на краще.

powered by lun.ua
Коментарі — 364
Andrey Kononenko _ 11.09.2017 18:35
IP: 188.163.73.---
Николай Чаварга:
Цей спосіб мислення у вас називається "демократія".
При чём тут демократия? Частная собственность и при царе является частной собственностью и точно так же продаётся.
Николай Чаварга _ 11.09.2017 18:31
IP: 35.195.68.---
Andrey Kononenko:
Какая ещё гордость народа? Богуслаев продал свою собственность.
- Цей спосіб мислення у вас називається "демократія". В часи царя Гороха одне малочислене (маленькое, совсем жиденькое) племя якось добралося до доглянутої і цвітущої землі – а там города, сади, цвітуща оаза, пасовища, колодязі. А бог їм і каже – то все ваше, все це набудували ваші вороги, поки ви гуляли, але то все – ваше, ваша приватна власність.
І винищили демократи сім народів на цій землі повністю, до ноги, і поражали воргів (їх вина в тому, що набудували собі городів) мечем, і різали їх пилами, і палили в спеціальних печах вогнем, і стала спустошена земля їх приватною власністю. (Совсем Обветшалий Завет).
Ostap Kycher _ 11.09.2017 18:26
IP: 35.190.219.---
Сергей Дацюк. Философствование на тему "кто виноват" для всех уже закончилось, не тормозите. Ща уже перешли к теме "что делать"
vik47 _ 11.09.2017 18:21
IP: 178.92.130.---
Robert Bruce:
Так!
vik47 _ 11.09.2017 18:20
IP: 178.92.130.---
Александр Гальченко:
Так!
Serhii Shinkaruk _ 11.09.2017 18:11
IP: 46.133.210.---
Повністю погоджуюсь з вами, пане Сергій. Та виважені погляди і вас особисто годі буде почути чи побачити більшості громадянам в широких тв-медіа: 95% інформканалів "забиті катранами" про небезпечного грузина, ганебний імідж держави, домашніми експертами недопрезидента, яким годі пояснювати, що таке громада, її права.
kren _ 11.09.2017 18:09
IP: 188.0.104.---
Robert Bruce:
Владу треба, як шкарпетки, – міняти часто. Бо з часом вона смердить...
...тут,імхо,більш доречнішим був би приклад з білизною у потязі.Де,безумовно,можна замінити-на
таку саму,вже не раз вживану.
Andrey Kononenko _ 11.09.2017 17:51
IP: 188.163.73.---
Николай Чаварга:
Богуслаєв продав свій велосипед, чи гордість народу?
Какая ещё гордость народа? Богуслаев продал свою собственность.
Andrey Kononenko _ 11.09.2017 17:46
IP: 188.163.73.---
В принципе не может быть такого действия, как лишение гражданина гражданства. И приостановления гражданства быть не может. Действительно, не только незаконный шаг президента, но и коррупционный.
Николай Чаварга _ 11.09.2017 17:37
IP: 35.195.51.---
Цитата Дацюка:
/*/*/ Перевибори Президента та Парламенту це єдиний шлях змінити ситуацію на краще.

/*/*/
- Дуже глибоко помиляєтесь – в черзі на владу в країні стоїть довга колона таких самих злодіїв, або ще й більша. Тепер висувають претензії Богуслаєву за продаж Мотор Січі китайцям. А де вони були раніше?, хіба таке можна зробити без відома і дозволу влади? А якщо можна, то що в нас за держава? Богуслаєв продав свій велосипед, чи гордість народу?

Чому сьогоднішня "влада" робить все, щоб українці стали наймитами на своїй землі? Одна з відповідей очевидна – це можна рбити тільки з народом, який окрім псевдоінтелектуалів типу докторів філософських наук (які "захищали дисертації" на вихвалянні керівної ролі КПСС) не спромігся ні на що.
Ганьба українцям!
Logic2009 _ 11.09.2017 17:25
IP: 91.196.177.---
100% погоджуюсь з автором.
Влада повела себе як відома тварина
у лавці з посудом.
Николай Чаварга _ 11.09.2017 17:25
IP: 35.190.221.---
Ніхто чомусь не задається питанням: А якого рівня інтелекту людина керує державою? Якщо він робить проколи на пустому місці, де і сільський голова не допустить помилки, то що він може як президент, або головнокомандуючий? Це ж рівень сільської сварливої баби.

Очевидно, що Саакашвілі знає дуже багато чого дискредитуючого порошенка. Недопущенням Саакашвілі до виборчого процесу, заткнути рота не вдасться, бо існує Інтернет. Я передбачаю викид великої кількості інформації "з перших рук", тобто з рук Саакашвілі. При цьому я не є прихильником Саакашвілі, і взагалі іноземців при владі. Це один із способів приниження українського Духу, яким широко користується закуліса для захоплення тієї чи іншої країни. Ганьба українцям!
Александр Гальченко _ 11.09.2017 17:05
IP: 93.72.1.---
Дуже добрий допис, саме так повинно бути: "Спочатку мають бути покарані ініціатори беззаконня – Президент, Генпрокурор та всі державні чиновники, що виконували злочинні накази. І лише потім має бути покараний Саакашвілі."
Robert Bruce _ 11.09.2017 16:54
IP: 35.195.68.---
Владу треба, як шкарпетки, – міняти часто. Бо з часом вона смердить...
Зеленський3 Донбас5 Корупція1305 Aтака Путіна1200 Україна та Європа1071
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter