Сергій Дацюк Філософ

ГРОМАДЯНСТВО

12 вересня 2017, 08:42

Як взагалі можна оцінити те, що відбулося – позбавлення Президентом громадянства Саакашвілі та його незаконний перетин кордону всупереч цьому акту?

Я принципово не згоден з тим, коли кажуть, що обидві сторони винуваті – і Президент, і Саакашвілі.

Це не так.

Давайте згадаємо Майдан-2013-2014. Тоді теж багато хто говорив, що обидві сторони винуваті. Але це було не так.

Давайте згадаємо війну Росії проти України і оцінки ОБСЄ обстрілів зони АТО – обидві сторони винуваті.

І з першими, і з другими оцінками активні українці були не згодні. А чому? Бо ми чудово розуміли, що для адекватної оцінки потрібні всі обставини: 1) хто ініціатор беззаконня, хто мав більше сили його творити; 2) яка мета беззаконня (що воно покриває); 3) з чийого боку беззаконня більше; 4) чиє беззаконня ігнорується, а чиє акцентується.

Справедливість при оцінці дій двох сторін конфлікту виникає тоді, коли ми стаємо на позицію більш слабкого, упослідженого, ображеного, тобто на позицію жертви.

Тепер давайте розберемося з ситуацією позбавлення громадянства Саакашвілі з боку Президента.

Хто ініціатор беззаконня? Президент України. Тому що Президент, коли надавав громадянство, знав, як і весь світ, про недолугі спроби звинуватити Саакашвілі проросійською владою Грузії у смішних "злочинах". Але, коли це стало політично доцільно, він використав розслідування проти нього в Грузії для позбавлення його громадянства. Отже законних в Україні (не в Грузії) підстав для позбавлення громадянства не було, бо інакше, не зрозуміло на яких підставах воно йому було надано.

Чому Президент це зробив, тобто яка мета беззаконня? Бо Саакашвілі публічно і активно критикував його за корупцію. Тобто Президент намагався знищити політичного опонента у так би мовити "правовий" спосіб, щоб прикрити свою корупцію. Але ж до корупції належать не тільки корупційні дії, але всі способи прикриття цих дій. Тобто позбавлення з боку Президента громадянства Саакашвілі це корупційна дія.

З чийого боку беззаконня більше? Давайте подивимося. Незаконне позбавлення Президентом громадянства Саакашвілі. Генпрокуратура мовчить. На пункт пропуску перед в'їздом Саакашвілі проникають "тітушки", розслідування нема, Генпрокуратура мовчить. Зупинено поїзд на території Польщі – Генпрокуратура мовчить, розслідування немає. "Заміновано" пункт пропуску "Шегині" – Генпрокуратура мовчить, розслідування немає. Саакашвілі в оточенні своїх прибічників перетинає кордон – Генпрокуратура одразу ж погрожує правовими наслідками, Президент одразу ж робить заяву.

Чиє беззаконня ігнорується? Ігнорується беззаконня Президента, який позбавив громадянства, урядовців, які дали команду зупинити поїзд, державної служби, яка організувала фейкове "замінування" пункту пропуску. Чиє беззаконня акцентується? Акцентується беззаконня Саакашвілі.

Спочатку мають бути покарані ініціатори беззаконня – Президент, Генпрокурор та всі державні чиновники, що виконували злочинні накази. І лише потім має бути покараний Саакашвілі.

Але мені не за Саакашвілі образливо. Мене ставлення громадян до громадянства бентежить.

Громадянство чиє? Ваше і моє громадянство – чиє воно? Воно у власності Президента, Парламенту, Уряду чи держави загалом?

За Конституцією України громадянство, як і сама Україна, є власність народу України, і ще точніше – громади, тобто активної частини народу, яка здатна до політичного волевиявлення.

Бо народ є абстракція, а громада це конкретика. Це ті люди, які ходять на вибори, мають громадську позицію щодо дій влади і здатні протестувати, якщо ці дії влади не відповідають їх інтересам.

Якщо громада вважає, що якийсь громадянин незаконно позбавлений громадянства, то громада має право відстоювати його громадянство. І жодна державна інституція їй цього заборонити не може.

Звичайно ж справа не у Саакашвілі. Він може подобатися чи не подобатися, бути добрим чи поганим політиком, хорошим чи поганим громадянином. Справа у тому, що наше з вами громадянство принизили, тобто принизили саму державу Україна, принизили її громадян – публічно, нахабно, на весь світ.

Так в Україні бути не має.

Якщо ми, українці, себе поважаємо, ми маємо поважати своє громадянство.

Зараз суспільство неоковирними діями влади свідомо розігрівається і підштовхується до громадянської війни, щоб на тлі цих загроз ввести пряму диктатуру.

Потрібно зупинити сповзання України у прірву.

Перевибори Президента та Парламенту це єдиний шлях змінити ситуацію на краще.

powered by lun.ua
Коментарі — 364
Sergey Sergey _ 11.09.2017 20:27
IP: 94.178.14.---
выборы добьют Украину.Проголосуют за партию капитулянтов перед Путиным-она же партия Мира-она же оппозиционный блок...-она же Партия Регионов...
решать судьбу страны должны не выборщики,а Громада (Майдан).
Рада должна только юридически-формально закрепить волю Майдана в документах...
Вступим в ЕС и НАТО -тогда будем в демократию играться...
а Щас нужна диктатура Майдана.
Ostap Kycher _ 11.09.2017 20:23
IP: 35.195.68.---
madmann:
Ostap Kycher:
тааак... все приготовились... орлица ща выдаст такое...
А що тут готуватися.
Краще ніж Елена Величко – поставити Юльку Варовку ремонтувати економіку – сьогодні вже ніхто не напише.
==========
ну да...а кого министром культуры? по делам генофонда...
Sergey Sergey _ 11.09.2017 20:21
IP: 94.178.14.---
Евген Дергаченко:
пох на русских-они давно раком перед путиным стоят-нам они не интересны...
madmann _ 11.09.2017 20:17
IP: 35.184.134.---
Ostap Kycher:
тааак... все приготовились... орлица ща выдаст такое...
А що тут готуватися.
Краще ніж Елена Величко – поставити Юльку Варовку ремонтувати економіку – сьогодні вже ніхто не напише.
hrim _ 11.09.2017 20:17
IP: 35.184.134.---
1. Необхідність перевиборів Президента та Верховної Ради регулюється законодавством. У публікації не вказано, які правові підстави для дочасних виборів.
2. Україна – парламентсько-президентська республіка. Чому ж тоді стільки уваги Президентові й практично в тіні ВР. Адже, остання відповідальна за створення належного законодавства та контролю за його виконанням. Й нардепи, які жодних практичних рухів не зробили як парламентарі для запобігання інциденту, є свідомими порушниками Закону.
3. Громада, як активна частина суспільства має право, ... Які правові акти визначають таке та яка частина суспільства відноситься до активної Автор ні в цій, ні попередніх публікаціях не вказує.
Olexandr Chiba _ 11.09.2017 20:13
IP: 77.122.23.---
руслан49:
Коломойський показав свою силу. В любу точку України він може направити 1000 своїх бойовиків і незважаючи на поліцію, нацгвардію, чи прикордонників, бойовики виконають своє завдання.
Подивіться що вилізло! Занюханий, пожмаканий весь у лайні упоротий порохобот руслан49, з однією старою волинкою про Бєню)))
Ostap Kycher _ 11.09.2017 19:57
IP: 35.190.221.---
тааак... все приготовились... орлица ща выдаст такое...
madmann _ 11.09.2017 19:57
IP: 35.195.10.---
Елена Величко:
madmann:
Грузин не мій.
Приємно чути.
А що ви думаєте про статеві звязки українок з неграми.
Тут вчора зявилася інформція про народного депутата Свєту Заліщук, бувшу любовницю Сергія Лєщенка, і про її нового любовника ніггера.
Чомусь визволяти грузина Свєта приїхала на кордон без ніггера...
kren _ 11.09.2017 19:52
IP: 188.0.104.---
Олександр Перший:
...Погоджуюсь з Дацюком у тому, що держава взагалі не повинна мати права позбавлення людини громадянства без її згоди, як що людина має лише одне громадянство...
...троль Ви дешевий,мова не за оплату Ваших висерів,а за якість роботи-ширпотеб називається.
Громадянство Міхею,дала і позбавила-не держава за процедурою, (котрої для позбавлення громадян
ства в Україні ще нема).А їх "сіятєльство" власносібно. Дацюк,до речі,теж говрить на про д-ву,а про
нинішнього "гаранта".

...Що до дострокових перевиборів – це чергова помилкова "панацея".
Це не "помилкова панацея" (С),а заслуга виключно Порошенка і найближчого оточення,за час їх
непродовжуваної каденції.
Що б ви там зараз не заголосили про помилки,але,знаєте,помилки пробачаються і розуміються,
людьми,коли той,хто зробив,визнає їх і готовий відповідати.
Сьогоднішні погрози,з темної комори,показують якраз зворотнє-государь не винен...тут заколотники...
бля...
Елена Величко _ 11.09.2017 19:47
IP: 35.190.219.---
madmann:
Читайте те, що написано. Пишу про суди (роз"яснення для вас). Грузин не мій. Щодо Тимошенко, то віддаю наразі їй перевагу як такій, що розуміється в економіці, однак усе у такому стані, що тільки коли майже усі почнуть робити потрібне-План стратегії економіки – можна щось робити, наразі усі висять на дотаціях, тому й "грошей нема", справа налагодити економіку Тимошенко може осилити, якщо буде велика підтримка, інакше...
madmann _ 11.09.2017 19:40
IP: 35.195.68.---
Елена Величко:
Тут й тема захисту прав є важливою. Автор висловив основні такі принципи як захист слабшого, залежного від свавілля влади. Ми вже давно цього захисту не бачимо,
Ви не бачите тому що не хочете бачити.
Тільки Тимошенко захищає нас від свавілля влади, а вашого Сакашвілі Юля майже на руках принесла в Україну.
Тепер вся мідія старається применшити роль Юлі у вчорашніх подіях, але народ знає правду і піде за Юлею а не за вашим грузином разом з Коломойським.
Елена Величко _ 11.09.2017 19:34
IP: 35.195.195.---
Що стосується депутатів та самого Саакашвілі, дійсно, не треба таким дійством зловживати, однак, казати, що вони прорвались??? на мій погляд не зовсім вірно, бо Польща їх ідентифікувала, а також ці персони відомі й без паспорта, тобто не треба їх ідентифікувати.
madmann _ 11.09.2017 19:32
IP: 35.195.204.---
опозиційні сили почали консультації щодо плану спільних дій

Про це Лідер Опозиції Юлія Тимошенко заявила сьогодні на брифінгу у Львові.

"Після учорашніх подій усі демократичні проєвропейські сили розпочали консультації для спільної координації дій і об'єднання зусиль з силами суспільства, які готові спільно і до перемоги проходити шлях становлення України", – заявила Юлія Тимошенко.

На питання хто входить в опозицію, Лідер Опозиції відповіла що список уточнюється і буде оголошений для народу найближчими днями., на провокаційні питання вана більше відповідати не буде і закрила бриффінг.
Елена Величко _ 11.09.2017 19:31
IP: 146.148.120.---
Тут й тема захисту прав є важливою. Автор висловив основні такі принципи як захист слабшого, залежного від свавілля влади. Ми вже давно цього захисту не бачимо, бо саме право сили працює, усі майже суди захищали сильнішого,що говорити про те, що й закони наробили, щоб люди не мали ніякого права, й той, хто не має коштів й не піде...принижені та бідні... Я не на стороні Саакашвілі, однак він об"єднав людей навколо захисту основного права та дав бій свавіллю, бо З"явились ті, хто захищається. Прикордонники та митники не мають права приймати участь у політичних дійствах – тож й не приймали.
Андрій Павловський _ 11.09.2017 19:23
IP: 146.148.120.---
100%
Николай Чаварга _ 11.09.2017 19:21
IP: 35.195.204.---
Олександр Перший:

Погоджуюсь з Дацюком у тому, що держава взагалі не повинна мати права позбавлення людини громадянства без її згоди, як що людина має лише одне громадянство.
.
- Такі розумники, як ви з Дацюком, колись вирішли, що наша держава не повинна володіти ядерною зброєю. А далі вирішили, що треба все віддати в приватні руки і в приватну ініціативу. А той факт, що в результаті наша країна опустилася з 7-го місця на 147-ме, списують на погоду і магнітні бурі, котрі перекосили їм мозги.

В Угорщині є село, де староста в якості самоврядування зібрав групу і створили правила поведінки в селі. Хто не дотримується правил – виганяють з села. Першим ділом вигнали циган, а ті пару сімей, які пройшли "кандмінімум", залишилися задоволеними, що мають можливість жити без своїх одноплемінників. Порівняйте себе і Дацюка з тим головою села – хто державотворець, а хто лопухи.
madmann _ 11.09.2017 19:17
IP: 35.189.215.---
"Сьогодні ми – на білому боці, на боці справедливості, права, цінностей. І тому ми зараз тут. Я хотіла б звернутися до всіх людей в Україні: Не мовчіть! Не терпіть! Не приймайте це! Якщо ми будемо мовчки це спостерігати, робити вигляд, що все йде так, як треба, то ми, на жаль, не зможемо побудувати Україну таку, яку омріяли українці. Треба продовжувати боротьбу, тому що наша справа ще не завершена", – заявила Лідер Опозиції Юлія Тимошенко.

youtube.com/watch?v=BKoyQZC-WW0

Лідер Опозиції закликала українців вірити, що, незважаючи на тимчасові труднощі, все буде добре
madmann _ 11.09.2017 19:10
IP: 35.185.72.---
"Батьківщина" підтримує Міхеїла Саакашвілі, тому що вана за справедливість.

Про це Лідер Опозиції Юлія Тимошенко наголосила на брифінгу в Перемишлі (Республіка Польща).

"26 років український народ бореться за право бути європейською, демократичною, вільною нацією. І після двох революцій я вимушена констатувати: в Україні продовжує існувати корумпована диктатура", – сказала парламентар.
madmann _ 11.09.2017 19:08
IP: 130.211.53.---
руслан49:
Коломойський показав свою силу...
Лідер Опозиції покаже сьогодні свою силу...!!!

Сьогодні, 11 вересня, Лідер Опозиції Юлія Тимошенко візьме участь у програмі "Свобода слова" на телеканалі ICTV.

Початок прямого ефіру – о 22:30.
madmann _ 11.09.2017 19:05
IP: 130.211.53.---
Олександр Перший:
"Давайте подивимося.
Давайте подивимося Лідера Опозиції

youtube.com/watch?v=LmHr7mXKGmM

.
kren _ 11.09.2017 19:04
IP: 188.0.104.---
Василь Король:
Ви кажете громадянство це – "активної частини народу, яка здатна до політичного волевиявлення", у нас політичним волевиявленням займаються також ті кому на це дали 200гр., або насипали гречки, бо українське громадянство це де-факто штамп на папірці; ви кажете народ це абстаракція, а що ж таке громада, це також не детерміноване абстрактне поняття, позбавлене сенсу, ось так і живемо, без розуміння хто ми такі і чого від цього світу хочемо. Тому так і живемо і всім незадоволенні.
...достеменно в дірочку,п Король,громадянство має значення саме для " "активної частини народу,
яка здатна до політичного волевиявлення".
Ті,що за гречку,не громадяни,а жітєлі,і в них не волевиялення,а голосованіє.
Литвинов Юрий _ 11.09.2017 19:04
IP: 109.108.249.---
О какой законности, морали, чувстве долга может идти речь? Порошенки и слов таких не знают. Власть пользуется "услугами" титушек (бандитов). Следовательно, власть давно бандитская. Чего же от неё ждать?Кстати, около15% "граждан" такая власть устраивает, а ещё 20 -30% за килограмм гречки проголосуют хоть за чёрта лысого.
руслан49 _ 11.09.2017 19:02
IP: 35.195.68.---
Коломойський показав свою силу. В любу точку України він може направити 1000 своїх бойовиків і незважаючи на поліцію, нацгвардію, чи прикордонників, бойовики виконають своє завдання.
Олександр Перший _ 11.09.2017 18:57
IP: 188.163.12.---
"Давайте подивимося. Незаконне позбавлення Президентом громадянства Саакашвілі".

Невже? Ст. 106 Конституції (п.26) дає таке право президенту. Ст. 21 Закону про громадянство дає підстви (внаслідок подання свідомо неправдивих відомостей або фальшивих документів...). Тож який закон порушив президент? А точніше, державний департамент у справах громадянства,який готував документи? Немає у Дацюка кваліфікованої відповіді, тому не має право це рішення називати незаконним.

Погоджуюсь з Дацюком у тому, що держава взагалі не повинна мати права позбавлення людини громадянства без її згоди, як що людина має лише одне громадянство.

Що до дострокових перевиборів – це чергова помилкова "панацея".
Василь Король _ 11.09.2017 18:36
IP: 35.195.151.---
Ви кажете громадянство це – "активної частини народу, яка здатна до політичного волевиявлення", у нас політичним волевиявленням займаються також ті кому на це дали 200гр., або насипали гречки, бо українське громадянство це де-факто штамп на папірці; ви кажете народ це абстаракція, а що ж таке громада, це також не детерміноване абстрактне поняття, позбавлене сенсу, ось так і живемо, без розуміння хто ми такі і чого від цього світу хочемо. Тому так і живемо і всім незадоволенні.
Aтака Путіна1245 Корупція1366 Уряд реформ410 Україна та Європа1103 Зеленський41
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter