Сергій Дацюк Філософ

ЗЛОЧИН І КАРА

24 листопада 2017, 10:40

Якщо подивитися на зміст дискусій останніх днів, можна зробити висновок – ця влада загалом приречена. Президент, Парламент, Уряд, Суд, Генпрокуратура, НБУ і навіть значна кількість місцевих влад – всі мають піти на перезавантаження.

Давайте подивимось просто на оперативну картину громадсько-експертних дискусій за останні 3 дні.

Звинувачення нардепа Сергія Лещенко щодо Президента у конкретних злочинах, після яких у країні, де сталася Революція Гідності, він мав би подати у відставку. Але Президент грається в гру дореволюційної влади – доведіть мою провину в Прокуратурі та в судах, де я все контролюю.

Звинувачення нардепа Ольги Богомолець щодо Уряду, який розповідає про "економічне диво" за умов постійного і неперервного зростання зовнішнього боргу України. Такий Уряд мав би давно піти у відставку. Але Уряд відправити у відставку важче, ніж Президента, бо для цього потрібно відправляти у відставку і Президента, і Парламент.

Чергове (просто беремо за останні дні) серед решти в цьому ряду звинувачення Генпрокуратури з боку експерта Олександра Лємєнова. Генпрокурор взагалі не може піти у відставку, допоки Президент не пішов у відставку, і тут навіть від його вибору мало що залежить.

Чергове звинувачення влади загалом у руйнуванні судової системи від експерта Михайла Жернакова. Судова система України в принципі не може бути відновлена та позбавлена корупції за умов збереження цього Президента та цього Парламенту.

Це лише за останні 3 дні. Але якщо розширити часові рамки хоча б до тижня, то тут і звинувачення на рахунок Парламенту, НБУ і місцевих влад у конкретних злочинах. Підкреслюю – звинувачення у конкретних злочинах, на які влада не реагує.

Причому звинувачують різні гілки влади не нові політики чи навіть журналісти, а діючі нардепи та знані експерти.

Це свідчить про те, що в Україні не просто корумпована і злочинна влада, яка самостійно вже не може очиститися. Корупція та системна злочинність досягнула того рівня, який загрожує самому існуванню держави як такої.

Останнє соціологічне опитування просто явно свідчить – в Україні склалася класична революційна ситуація.

Усім усе ясно, але новий етап революції не може початися з декількох причин.

1. Не готові нові політичні сили, які змогли б істотно змінити правлячий клас, надаючи нові кадри зокрема для Парламенту, Уряду, Судів та Генпрокуратури.

2. Психологічна неготовність українців до радикальних дій – хто депресує, бо не бачить перспективи, хто медитує, бо не хоче різких змін, хто очікує на валізах, готовий виїхати з України.

3. Активні недепресивні немедитуючі та патріотичні громадяни завмерли перед важким вибором.

Але це завмирання не може бути надовго, бо нібито стабільна економічна ситуація є наслідком постійного і неухильного зростання зовнішнього боргу України, а очікування з революційними діями призводить до наростання кількості злочинів української влади.

Більшість українців кожен окремо не люблять повільних змін. Але в своєму усуспільненні українці завжди чомусь вибирають повільні зміни. Іноді ці повільні зміни призводять до того, що втрачається сама державність, як це сталося в Українській революції 1914-1923 років. А іноді це дозволяє уникнути великих жертв, як про це хочеться сказати щодо часів незалежності України з 1991 по 2013 роки.

Що буде цього разу – уникнемо великих жертв чи втратимо державність?

Відповідаючи на це питання, потрібно взяти до увагу таку обставину – нинішня революційна ситуація та нинішня ситуація війни це не ті обставини, коли варто очікувати повільних змін.

Законно ситуацію владнати вже не вдасться – корумпована система, що існувала за попереднього владного режиму, повністю відродилася і навіть еволюціонувала до гіршого стану.

Тобто законного покарання та відсторонення від влади корупціонерів та злочинців українці не дочекаються. І якщо закону витребувати неможливо, варто вимагати справедливості. А це значить – системне покарання за системні злочини.

Зі школи не люблю роман Достоєвського "Злочин і кара". Навіть не через те, що він по суті був просуванням жорстокосердної імперії, де невідворотність покарання за злочин була однією з головних її підвалин, що насправді дійсності не відповідало. Цей роман мені не подобався через лінійну динаміку, яка зафіксована вже у назві, – є злочин і за нього буде кара, спостерігайте за тим, як це станеться зсередини злочинця як головного героя.

Процес злочину та покарання не є лінійним, як його зображує Достоєвський. По-перше, злочинці дуже рідко визнають себе злочинцями і зазнають тих душевних терзань, що зображені в романі, – як правило, вони вважають себе героями, що не просто керуються принципом "тварь я дрожащая или право имею", а карають лохів та бидло, і це презирство до лохів та бидла значить часто набагато більше, ніж бонапартичне вивищення над ними. По-друге, злочинці в своїй масі не чекають покарання, а активно йому опираються. По-третє, для прикриття злочину здійснюється наступний злочин, а для прикриття другого злочину робиться третій злочин, тобто злочин, у якому не розкаюються, тягне за собою цілий ланцюг інших злочинів.

Достоєвський помилився в оцінці – злочинець не той, кого терзають муки совісті, а той, кого вони не терзають. Навіть якщо не покарати лиходія, якого терзають муки совісті, він сам себе покарає і набагато жорсткіше. Тому потрібно карати лише тих лиходіїв, хто намагається уникнути покарання і робити нові злочини.

Системне покарання за системні злочини є головною умовою існування держави. Якщо цього не відбувається, держава руйнується.

Усякий раз, коли ми депресуємо та медитуємо, ми стаємо співучасниками втечі від відповідальності української влади за злочини та співучасниками нових злочинів української влади.

Дуже поганою для держави Україна є та обставина, що владні злочинці постійно уникають покарання, зрадники не притягуються до відповідальності, а ті, хто помилилися, не каються в помилках.

Подумайте про таке.

Якщо за злочином в державі не настає покарання, то як довго триватиме ланцюг злочинів?

Як довго збережеться при цьому держава?

І навіщо така держава, якщо в ній немає справедливості?

Коментарі — 121
Павел Данилевский _ 29.11.2017 21:06
IP: 35.195.113.---
Звинувачення з боку народного депутата... это типа такой аргумент?
Nord West _ 28.11.2017 19:28
IP: 95.133.223.---
Республіка:
по Вашей логике,до Иисуса Христа, женщина могла быть немножко беременной?
Вы же вроде бы имеете отношение к науке, должны же знать что практически всё в российской империи и СССР было скопировано с западных или восточно византийских образцов! – от механики, электроники до религии. "тварь дрожащая" не может быть творцом, созидателем. "тварь дрожащая" никогда не будет Фоккером.
Nord West _ 28.11.2017 13:54
IP: 95.133.223.---
Республіка:
Вы очень многие вещи намой взгляд, идеализируете. Как и запорожцев том числе. Управлять духовностью целого народа уже нереально. Следовало уже давно отпустить человека. Каждому нужно ровно столько веры, сколько ему нужно по его потребностям. И у каждого человека есть такая способность определять этот уровень в душе, что бы окружающий мир не умирал. Но вы упорно не даете ему этого сделать.
Рубить головы церквям начали не в 91ом. Это делали в насквозь православной России 20 ых годов и украинцы в том числе. В Европе это явление называли нигилизмом, но у нас это была реакция, мгновенная от того очень агрессивная. Все последующие репрессии логическая часть этой агрессии до мозга костей православного народа. Не следовало доводить людей до такой точки кипения.
Елена Величко _ 27.11.2017 20:26
IP: 37.53.138.---
Республіка:
Ви не зрозуміли сутності написаного мною. Я писала, що УСІ сфери треба перероблювати, АЛЕ (отут про економіку саме)!!! не можна нічого змінити, якщо економіка та люди живуть у таких негативних відносинах.
Тобто, в нас усі реформують усе, окрім економіки, однак, не можливо щось змінити, якщо темінь значна саме в такій життєвій сфері як економіка, – от про що я написала. Тобто духовність не може відродитись, бо у одній з основних сфер життя людей ганб.лять- розумієте? Це не може бути, щоб двом слугувала людина Богові та М...Якщо в економіці праве М-на...й люди там приклоняються – тоді духовне не прийде, от про що мова.
Елена Величко _ 27.11.2017 11:27
IP: 37.53.138.---
Республіка:
Розумієте, те середовище, що в нас створене – то небезпечне, спотворене, дебілізоване середовище, що живиться,так званим бізьнєсьом, що на 80-90% – є кримінальним та створює рабський труд. Тобто любов"ю до ближнього все це кодло-болото не можливо змінити, треба змінювати ВСЕ, починаючи з умов рабства. що нам нав"язано та ПРАЦІ. Тобто повна зміна економіки, бо нема наразі зараз альтернативи вибудованій заразі. А це повний перегляд приХватизації та контроль над економікою на період ПОБУДОВИ іншої. Бо не можна залишити майно у злочинця та вимагати, щоб він не чинив злочин – не вийде, нажаль іншого шляху не має.
Orest Jj _ 26.11.2017 15:49
IP: 35.187.20.---
На Украине все высшие и технические учебные заведения переведены на дистанционное обучение из за экономии газа.
Бедные детки, они так хотят учится, а их выгнали из зданий.
kren _ 26.11.2017 15:30
IP: 188.0.104.---
Nord West:
kren:
Другое дело сегодня, сможет ли Украина продолжать это мученичество богоподобного человека?
– из исторического опыта, в лучшем случае это приведет к саморазрушению. Молодёжь разъезжае
тся, общество стареет, научный занепад и т.д.
...десь так,тільки не теба плутати сліди,добродіюNord West:,ототожнюючи,програму більшовицької,
продажньої,комуно-регіональної,за своєю сутністю і переконаннями-прокремлівської правлячої
верхівки з винищення України-з пошуками самих українців.
І коли Ви вже звертаєтеся до історії,думається-варто було б зауважити,що та ж історія свідчить,що неорганізована більшість ніколи нічого не вирішує,тільки у вигляді стихії може зачистити соціаль
не поле,а коли на вершині подій виявляється той,хто знає,що робити-так і тим паче.
Елена Величко _ 26.11.2017 14:38
IP: 92.113.193.---
Республіка:
Погоджуюсь з Вами, що багато Істин у Біблії, та зміст, що повинно використовуватись у державі та людиною, не усім дано зрозуміти. Ці Істини – то для усіх нас писані, але метафоричною мовою та прикладами, тобто, щоб усім можна було зрозуміти й робити на своєму рівні. От нещодавно зрозуміла, що означає те, що Іісус помив ноги простій людині, – то якщо використовувати відповідно до державотворення та життя ОЗНАЧАЄ – що ми усі повинні служити один одному, тобто зв"язане суспільство служінням людині.
Nord West _ 26.11.2017 14:25
IP: 95.133.223.---
Республіка:
у вас история российской империи перед глазами. Откройте их.
Nord West _ 26.11.2017 14:21
IP: 95.133.223.---
Республіка:
Я не хочу даже втягиваться в дискуссии по богословию, слава богу мы не в храме. Хомо сапиенс начал свою историю с обожествления окружающего мира, но не стоило доводить этот взгляд на мир до абсурда. Я ещё раз Вам повторю – альтернатива Вашим убеждениям только атеизм в его жесточайшей форме – омертвление окружающего мира. Народ богоносец? Вы вправду верите в украинцев как в народ богоносец? И это посреди Европы? инструмент преодоления хаоса между славянскими племенами. Именно в таком виде он пришел из Византии. А всё остальное, это от головы.
Vik Violet _ 26.11.2017 13:52
IP: 194.44.59.---
тут свідомо не обговорюють досягнення цієї влади...уся ця галаслива компанія у ЗМІ намагається спаплюжити владу і натякає, що є хтось, хто може вирішити усі складні питання...це брехня... пані Тимошенко – це політичний імпотент та імітатор, як і опоблок... відсутність критичного мислення і масштабного бачення в усіх питаннях... ніхто не продукує нових сенсів... як і сам пан Дацюк... невже цей філософ став холуєм і обслуговує якогось олігарха?
Yuriy Shandra _ 26.11.2017 13:17
IP: 95.47.56.---
Дуже поганою для держави Україна є та обставина, що владні злочинці постійно уникають покарання:

1. Приватизація через сертифікати в 1994-98 роках, – 70% обєктів переходять в руки сьогоднішніх олігархів за безцінь.
2.Злочини Кучми по створенню комуно-озгешного режиму.
3.Не виконання Ющенком обіцянки "бандитам тюрми", а створення з ними донєцко-маланського озг при посередництві парашєнка, допомога в приході до влади їм в 2012 році.
4.Розкрадання донєцкою озг – партія ригів, бюджету країни, ввід расєйської агентури у владу (яка там і по-сьогоднішній день) для розвалу армії, сбу, економіки держави, підписання договору з расєєю по Криму, намагання створити тоталітарну державу, вбивства людей на Майдані.
5.Влада парашєнка, - розкрадання бюджету, торгівля з ворогом, посилення корупції, повна безнаказаність за Дебальцево та Іловайськ і т.д.

Якщо за злочином в державі не настає покарання, то як довго триватиме ланцюг злочинів??? – мудрий народе України!
Віктор Совщак _ 26.11.2017 12:58
IP: 188.163.12.---
Не я сказал, что есть закон единства и борьбы противоположностей. Для природы очень важно, чтобы эта борьба не была уничтожительной. Иначе смысла не в природе. Природа предксмотрела целую кучу предохранителей от уничтожения. И как видим природа миллионы лет процветает. Ну, а мы все ли понимаем, всели предохратели установили, используем. Теперь конкретно, Напомню историю, когда совершались претворения в жизнь справедливости. От этого текло реки крови, гибло миллионы людей.Так зачем же нам разум, Или это ошибка. Все равно мы поступаем как, волки. Сначала вырезам для удовольствия потом погибаем от отсутсвия пищи.
Nord West _ 26.11.2017 12:30
IP: 95.133.223.---
прошу прощения, богоподобный человек не правильно, это католическая концепция когда "право имею":) человекоподобный бог, перед которым человек "тварь дрожащая", это православная концепция
Nord West _ 26.11.2017 12:25
IP: 95.133.223.---
kren:
зап римская империя, зародившаяся на античной культуре, по большому счету, не ставила христианство самоцелью. Для неё христианство было тем, чем оно было в момент своего зарождения – "инструментом преодоления". Впервые наткнулся на это определение у Пастернака в "живаго". В царской России бурлили эти идеи, но пробить РПЦ и помазанника они не сумели, всё кончилось так как должно было кончиться. И в Библии не смотря на неоднократные переводы, есть намек именно на эту миссию христианства. "инструмент преодоления" в определенных условиях исторического развития государств. распад Израиля, собранного из многочисленных семитских племен, был предпосылкой зарождения христианства.
Другое дело сегодня, сможет ли Украина продолжать это мученичество богоподобного человека? – из исторического опыта, в лучшем случае это приведет к саморазрушению. Молодёжь разъезжается, общество стареет, научный занепад и т.д.
Nord West _ 26.11.2017 12:12
IP: 95.133.223.---
Республіка:
почему Вы решили, что именно ваше знание Библии, истинно? по мнению историков уделившим изуч Библии десятилетия, Библия писалась не одно столетие. На самом дедле, это куда более мудрая книга, впитавшая опыт многих народов и племен населявших древнюю Палестину, бывшую местом пересечения торговых путей. Я понимаю, Вы, мученик, как назвал украинцев пантифик. У общества признавшего Иисуса – Богом, на самом деле нет альтернативы, кроме атеизма. Это как раз то, в чем барахтался и пускал бульбы Достоевский – или самосовершенствование до уровня богоподобного человека или атеизм. Россия уже прошла путь этого падения в атеизм и теперь перешла в некое промежуточное состояние фарисейства – лицемерия. Вы можете продолжать быть мучеником и возможно Вам хватит сил нести этот крест.
Orest Jj _ 25.11.2017 19:50
IP: 104.155.82.---
На Украине все высшие и технические учебные заведения переведены на дистанционное обучение из за экономии газа.
Бедные детки, они так хотят учится, а их выгнали из зданий.
kren _ 25.11.2017 17:24
IP: 188.0.104.---
Nord West:
kren:
...дело наверное в том что каждое слово из Библии...
Біблія,"Ветхий заповіт",як модернова світоглядна гіпотеза античного світу,безумовно відіграла знач
ну роль для нової етичної концепції в Європі.Однак,про справжній розвиток,у тому числі мистецтв і літератури.Можна говорити лишень після того,як європейські монархи своїми указами,обмежили християнських упирів у іх праві визначати образ і стандарти мислення і карати своєю владою *за від
ступництво від заповідей* -"жорстокого і дріб*язкового тирана"-Стендаль.
І "Бич Фоккера",у такому разі-це кара не Українцям,а всякому,хто-так звану віру,будь яку,ставить поперед знань.
Бо віра-не якісь особливі знання,а відсутність елементарних знань.
Святослав Сурма _ 25.11.2017 16:01
IP: 37.54.68.---
Сміливий філософ, отримуючи матеріальну підтримку від конкретної політ сили під обіцянку не заважати йому діяти. через три роки починає самостійно (маючи тільки моральний обов'язок) ставати звичайним пропагандистом цієї чи цих політсил... тепер не можна читати дописи такого філософа не бачачи підневільну людину. Вже зник політ думки, не має вогнику в кожному слові. залишилося одне: полюбіть моїх роботодавців та знищіть українську державність в особах, що їм ще протистоять. Доля України це ефемерність, а ось працевлаштування моїх роботодавців це головне... Якось такі думки виникають тепер, пане Сергію, читаючи Ваші дописи... Сумно...
Ua Gall _ 25.11.2017 15:59
IP: 95.215.156.---
Республіка:
Nord West:
"Иисус называл Слово – пищей, духовной пищей" – БИБЛИЯ (Слово Божие) содержит Истины Господа Иисуса Христа, ведущие праведного человека к ПРОСВЕТЛЕНИЮ! Возрождение истинной ДУХОВНОСТИ – это узкий путь к Богу. Не согласен с определением БИБЛИИ – как "духовной пищи": Истины НЕ могут быть "пищей", Истины (Заповеди) – это СТАНДАРТ жизни. НЕ лукавьте!
Соплі та сльози ще нікому не принесли свободи.
Євген Коновалець
"Не тяжело умереть за Слово,ибо когда Слово стало плотью.Оно умерло само".
Мартин Лютер
ЄДНАЙМОСЯ!!!
Orest Jj _ 25.11.2017 15:51
IP: 35.195.144.---
Народ закрыл глаза на преступления на майдане проамериканских и прозападных украинцев, теперь пожинает эти плоды. Если к концу 2020 года, украинцев останется 30 миллионов, то это уже хорошо. Англосакцы из всего мира делают рабов, вот и настала очередь африканцев и украинцев, не смогли они защитить свою независимость от этих варваров.
Nord West _ 25.11.2017 15:26
IP: 95.133.223.---
Республіка:
какое в том лукавство? – Иисус проповедовал в среде ветхозаветных иудеев, а мы с Вами живем в уже сформированном христианском обществе. В стандартизированном обществе. Прятаться от жизни по монастырям и приходам, это проявление обыкновенной человеческой слабости. Уже во времена похода Батыя славяне должны были себя вести иначе, чем заживо сгорать в православных храмах.
Nord West _ 25.11.2017 14:17
IP: 95.133.223.---
Республіка:
от себя вы можете фантазировать сколько угодно. Иисус называл Слово – пищей, духовной пищей. Там, от Иоанна, подробно об этом. Полюбопытствуйте.
Nord West _ 25.11.2017 13:38
IP: 95.133.223.---
kren:
Nord West:
kren:
...читав і Стендаля,і Драйзера,до речі і Цвейга,значно пізніше Сіріла Паркінсона,однак з часу коли
стала доступною...неофіційна соціологія...В питанні "ролі середовища спілкування в структурі індивіда"
за літературою залишається тільки красота слова,і в цьому питанні,імхо,Достоєвській програє Стенда лю,але в такому разі перевагу я надаю жанру поезії,де хочі більше інстинктивного,але й почуттів більше.Однак тут з музикою література ніколи не зможе зрівнятися.
дело наверное в том что каждое слово из Библии уже обсосано миллионы раз и выжать из него что-то новенькое, свежее, уже невозможно. Жить идеалами 19 века сегодня гиблое дело, каждый день украинцев будет канать "бич Фоккера".
Елена Величко _ 25.11.2017 13:18
IP: 178.92.60.---
majorvihr:
Гарно написали, так дійсно, казали-балакали, а поманило...й зразу повиладзило нутро, бо совість не змогла це нутро втримати – ннема Гідності, привчали брати та давити, усе собі грести. Й понеслося.
Але це дуже погано, бо не створюється ІНШЕ, народ, що ледь жевріє та виживає – не може створити Нове.
ONLINE
Україна та Європа907 Уряд реформ302 тітушки10 Корупція1083 Aтака Путіна1109
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter