Деградація бізнесу або велика вага ''відкату''
Навпаки, компанії, якій вдалося отримати великий контракт, отримує грандіозний "респект". І неважливо, як вдалося цій компанії перемогти – на двоступеневих торгах чи десь у ресторані за розмовою з потрібним чиновником.
Одна з головних складових успіху будь-якого бізнесу – надійні точки збуту або напрацьована база споживачів.
Знаходити нові ниші досить непросто, якщо ти продаєш специфічний продукт, наприклад, такий як страхові послуги. Однак, усе набагато простіше, коли вдається домовитися з великим гравцем, який може вплинути ще і на своїх клієнтів.
От хоча б страхування пасажирів "Укрзалізниці". Згідно з інформацією про тендери, упродовж останніх п'яти років цей сектор контролюють три компанії: СК "Раритет", "Брокбізнес" і "ТАСТ-Гарантія".
Остання компанія страхує пасажирів Одеської залізниці. При цьому контрольним пакетом страховика володіє сама Одеська залізниця.
Так, "Брокбізнес" страхує пасажирів Львівської, Придніпровської, Південної та Донецької залізниць. Більше 90% компанії володіє Брокбізнесбанк, який контролює народний депутат Олександр Буряк, член фракції БЮТ.
Ще одним постійним партнером "Укрзалізниці" є компанія "Раритет", яка належить родині секретаря РНБО Раїсі Богатирьовій. Це підприємство, у свою чергу, турбується про пасажирів Південно-західної залізниці.
Начебто, немає ніякої крамоли. Однак, відповідно до законодавства вибір страховика здійснюється на тендерах через відкриті або двоступеневі торги. Договір страхування укладається з переможцем на термін не більше одного фінансового року, а перед початком наступного року знову оголошується конкурс.
Утім, щороку право страхувати пасажирів на державних залізницях виборюють одні і ті ж компанії. І ніхто уже цьому не дивується. Навпаки, компанії, якій вдалося отримати великий контракт, отримує грандіозний "респект". І неважливо, як вдалося цій компанії перемогти – на двоступеневих торгах чи десь у ресторані за розмовою з потрібним чиновником.
Подібні схеми уже давно ефективно працюють, і не тільки за рахунок державних коштів.
В редакцію "Економічної правди" недавно надійшов лист, який свідчить про те, що конкурентна середовище і побажання звичайних споживачів давно уже нічого не варті. А головне для постачальника послуг – домовитися з потрібними людьми.
От так управляюча компанія київського ТРЦ "Дрім Таун" – ТОВ "ВІТА ВЕРІТАС" – ненав'язливо рекомендує своїм клієнтам скористатися послугами одного з двох страховиків – "Авангард" і "Української пожежної страхової компанії". А що там думають самі орендарі з цього приводу? Схоже, обом сторонам домовленостей глибоко на це наплювати.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.