Олег Дерев’янко Громадський і культурний діяч

Особливий Донбас і звичайні гроші.

17 вересня 2014, 19:08

Життя людини є найвищою цінністю, але воно не можливе без життєзабезпечення...Найбільша ціна будь-якої війни – це кількість загиблих і поранених, зруйнованих доль і спустошених душ. Але є також економічний вимір, який важливий як для сьогодення, так і для майбутнього країни після війни.

Війна на Донбасі коштує Україні 82 млн. грн. на день. Зрозуміло, що така цифра вимагає пояснень. Йдеться не про деталі (їх буде кому перевірити потім), а, принаймні, про структуру цих витрат, яка має бути відомою суспільству і презентована не окремо різними міністрами по своїх напрямках, а цілісно, щоб все було чітко і зрозуміло. Чи включені сюди збитки від знищення і руйнування інфраструктури та власності чи це лише операційні витрати?? Починаючи з якої дати розрахована ця сума?

Раніше лунала цифра, що економічні втрати від війни вже сягають 12 млрд. Знову, це разом з операційними витратами чи це лише прямі збитки від пошкодженої і зруйнованої інфраструктури і власності? Чи включені сюди втрати приватного сектору чи це лише державні збитки? Наскільки детальним і перевіреним є перелік зруйнованих і пошкоджених об'єктів і їхня вартість?

Це про війну. Тепер про мир. Хтось рахував, скільки Україні буде коштувати "мир", який зараз пропонується в формі особливого статусу з повною фінансовою відповідальністю України за "особливі території"?

Як влада збирається пояснювати людям, наприклад, в Тернополі або Сумах, що вона буде повністю фінансово забезпечувати території, які контролюються бойовиками (хтось має сумніви, кого вони там оберуть до місцевих органів влади, якими прозорими і чесними будуть вибори, і хто контролюватиме потім "народних обранців"?), тобто з державного бюджету за рахунок платників податків всієї України фактично фінансувати тероризм і сепаратизм на Сході країни?

Кажуть, прийняття законів щодо особливого статусу було вимушеним кроком під тиском ультиматуму Путіна, який погрожував, що, якщо вони не будуть прийняті, вмить дійде до Криму. А де гарантії, що він після прийняття цих законів не піде до Криму?

Єдиною гарантією може бути лише наша власна здатність стримати Кремль комплексом дипломатичних і військових засобів, а також економічним тиском міжнародної анті-путінської коаліції, яка має бути терміново не тільки створена, а й формалізована.

При цьому головне економічне питання є цілком очевидним – хто за все це платитиме? Україна?

Який внесок у компенсацію збитків і відновлення Донбасу буде від всіх країн-гарантів безпеки України за Будапештським меморандумом, який не був виконаний? Який план дій вирішення цього надзвичайно важливого для економіки країни питання має уряд?

Як потрібно діяти?

По-перше, дії української влади щодо відновлення Донбасу мають виходити з принципу, що ця проблема є не лише українською. Це випливає з Будапештського меморандуму, у якому нам було гарантовано безпеку і недоторканість наших земель.

На основі цього принципу потрібно реалізувати такі кроки (звичайно, не всі ці кроки можна реалізувати в повному обсязі вже зараз, але їх терміново потрібно почати):

Крок 1. Україна має негайно звернутись до ООН щодо створення спеціального органу ООН з відновлення Донбасу. Діяльність цього органу має бути спрямована на забезпечення постійної міжнародної уваги, а також залучення широкого кола країн, насамперед, країн-підписантів Будапештського меморандуму, до відновлення Донбасу. Також, цей орган має контролювати виконання країнами-учасниками відновлення Донбасу зобов'язань, які вони на себе візьмуть, і контролювати діяльність українського уряду в цьому питанні, адже відомо, що відновлення територій і обсяг коштів, які для цього потрібні, – це дуже велика спокуса і ласий шматок "потоків" для корупції найвищого рівня. Діяльність Державного агентства з питань відновлення Донбасу має спрямовуватись і координуватись безпосередньо Кабінетом Міністрів, при цьому має також бути створена спеціальна комісія Верховної Ради з питань відновлення Донбасу, адже це питання національного і міжнародного рівня і значення.

Крок 2. Дипломатична робота зі скликання масштабної міжнародної конференції країн-донорів з відновлення Донбасу. Проведення цієї конференції з чіткою метою – зібрати всю необхідну суму для компенсації збитків і відновлення інфраструктури.

Крок 3. (паралельно з 1 і 2): Провести детальний аудит всіх руйнувань і пошкоджень на територіях Донбасу, які постраждали від дій терористів і вторгнення військ Росії.

Крок 4. Створити за участі провідних міжнародних і українських спеціалістів і під контролем громадськості детальний і публічний план відновлення постраждалих територій з чіткими термінами, завданнями, відповідальними за виконання, і затвердженими постатейно обсягами фінансування, забезпечивши прозорий онлайн-контроль за надходженням і використанням ресурсів, закупівлями тощо:

1-й етап: Відновлення інфраструктури: транспорт, енергетика, зв'язок.

2-й етап: Відновлення економіки: заводи, цехи, шахти

3-й етап: Будівництво нового житла

Паралельно з трьома етапами економічного характеру мають бути обов'язково здійснені необхідні кроки в гуманітарній сфері, і це не менш важлива, але вже інша тема.

powered by lun.ua
Коментарі — 35
Alexandr Kaverin _ 18.09.2014 12:30
IP: 80.241.217.---
восстанавливать должна Украина и нести ответственность за них, даже если эти гр.Украины, кому то не нравится. Виноваты две стороны: те кто поднял бунт и те кто начил АТО. Нужно было договариваться.
P712 _ 18.09.2014 10:47
IP: 92.113.133.---
Igor Gut:
План, викладений в статті вірний. Але він матиме смисл тільки тоді, коли відбудовувана територія буде під повним контролем України і все це буде проводитись під егідою уряду України. В іншому випадку всі політичні дивіденди відбудови будуть використані терористичними (в їх легалізованому варіанті) угруповуваннями. Ватонаселення буде вдячне саме їм: адже це вони заставили укропів "услышать Дамбас". А до України в них крім ненависті добавиться ще й презирство. І про цю територію, як про українську можна буде забути не на 3 роки, а на десятиліття. України там не буде. Який смисл у відбудові втраченої території.
Може ще можна додати, хто знищив, той і нехай відновлює, що за дурнувате – це наш данбас, нам його відновлювати?? А так з усим написаним погоджуюсь.
Igor Gut _ 18.09.2014 10:06
IP: 95.111.239.---
План, викладений в статті вірний. Але він матиме смисл тільки тоді, коли відбудовувана територія буде під повним контролем України і все це буде проводитись під егідою уряду України. В іншому випадку всі політичні дивіденди відбудови будуть використані терористичними (в їх легалізованому варіанті) угруповуваннями. Ватонаселення буде вдячне саме їм: адже це вони заставили укропів "услышать Дамбас". А до України в них крім ненависті добавиться ще й презирство. І про цю територію, як про українську можна буде забути не на 3 роки, а на десятиліття. України там не буде. Який смисл у відбудові втраченої території.
Miki2 _ 18.09.2014 08:04
IP: 93.72.11.---
makovuca:
Україні ніякий Донбас відбудовувати не треба. Нехай ахметови-звягільські -колеснікови-єфремови відбудовують за свій кошт. Це ж їхня власність. І їхні подельнікі її знищили. При чому тут народ України?
Та просто треба націоналізувати власність донецьких. Мотив – зрада державі. А на Донбасі ввести особливий статус за якого місцеві депутати матимуть нульову владу, а весь апарат призначити з тих воїнів, які його звільняли, які пролили кров за неподільну Україну. Кращого управлінського варіанту годі й придумати. Повірте, рядовий донбаський люд і не писне після такої війни, ... тільки треба обов"язково зробити інформаційний простір повністю продержавним, залишивши пару каналів ТБ російською мовою (бо там фігово орієнтуються в швидкомовному варіанті мови), але по своїй суті теж виключно проукраїнськими.
Зараз Захід, як видно, по-наростаючій, скрутить таки Росію і все те, про що я пишу, реально можна буде зробити.
makovuca _ 18.09.2014 03:06
IP: 74.125.178.---
Yaroslav Grigorovich:
Голосувати тільки за націоналістів. Російськомовні, не бійтеся – гіршої гидоти як путіноїди немає. націоналісти захистять інтереси даржави і народу.Правий сектор, Свобода. ну і може Самопоміч.
makovuca _ 18.09.2014 03:01
IP: 74.125.178.---
Україні ніякий Донбас відбудовувати не треба. Нехай ахметови-звягільські -колеснікови-єфремови відбудовують за свій кошт. Це ж їхня власність. І їхні подельнікі її знищили. При чому тут народ України?
makovuca _ 18.09.2014 02:58
IP: 74.125.181.---
Anya Nuzhdina:
На жаль, це виглядає на правду.
Miroslav Slavenko _ 17.09.2014 23:42
IP: 92.113.176.---
Одно скажу я вам: к восстановлению Донбасса нужно будет подходить творчески.
Восстанавливать то, что было (а было херово), – это верх идиотизма.
На Донбассе нужно начать сразу с реформ, и в ходе реформ определять, что и как там созидать.
Андрій Андрійченко _ 17.09.2014 23:21
IP: 74.125.17.---
Ващенко Марина:

Знаю тільки, що Свобода голосувала 100% проти.
Roman Solomonyuk _ 17.09.2014 23:12
IP: 94.248.35.---
Олег, а ти сам віриш у те, що написав про Будапештський меморандум, ООН і різну х... ню, яка досі нікого не зупинила? Можна ще зібрати міжгалактичну конференцію з відбудови Донбасу, але реальність економічна і політична полягає в тому, що це виключно проблема України на даному етапі.
Miroslav Slavenko _ 17.09.2014 23:05
IP: 92.113.176.---
Татаровська Наталія:
Гроші, шльондри і таке подібне...Ось чого ще не вистачає Донбасу і його орді...грошей дали, амністували, дозволили керувати цілим регіоном, але цього млао, вони забули про дачі під Києвом і золота...Петя все дасть, головне, щоб рошен був цілий...
Да при чём тут Рошен?:)
И пока что Порошенко ничего никому не дал, давайте подождём.
Miki2 _ 17.09.2014 22:47
IP: 93.72.11.---
Anya Nuzhdina:
Слово Донбасс очень лакомое сейчас для слова "чёрное бабло". Рисую схему – выделяется деньга на восстановление и реконструкцию Донбасса (так прописана в пороховском законе), деньги туда поступают (по бумагам, конечно – Петя дурак что ли, реальный бабос отправлять туда?), выходят из бюджета Украины, а потом... Потом ничего. Террористы заявляют, что ничего не получили – Петя заявляет, что террористы украли дотацию. Все в выиграши. Все, кроме таких беженцев, как я, да обычных украинцев по всей территории страны...
Да донецкие шахтные директора-нувориши и до войны получали 11-12 млрд. гривен ТОЛЬКО дотаций на каждую тонну угля добываемого простыми шахтёрами за копеечную зарплату. А сейчас вообще туши свет, что будет.
123456 _ 17.09.2014 22:40
IP: 77.87.36.---
есть на что деньги потратить, кроме восстановления донбасса, пока там не восстановится этнический состав и процент криминального элемента не приблизится к среднему, например на развитие стабильных, не граничащих с россией регионов, в оборону страны.
Anya Nuzhdina _ 17.09.2014 22:38
IP: 74.125.18.---
Слово Донбасс очень лакомое сейчас для слова "чёрное бабло". Рисую схему – выделяется деньга на восстановление и реконструкцию Донбасса (так прописана в пороховском законе), деньги туда поступают (по бумагам, конечно – Петя дурак что ли, реальный бабос отправлять туда?), выходят из бюджета Украины, а потом... Потом ничего. Террористы заявляют, что ничего не получили – Петя заявляет, что террористы украли дотацию. Все в выиграши. Все, кроме таких беженцев, как я, да обычных украинцев по всей территории страны...
Miki2 _ 17.09.2014 22:28
IP: 93.72.11.---
Татаровська Наталія:
Гроші, шльондри і таке подібне...Ось чого ще не вистачає Донбасу і його орді...грошей дали, амністували, дозволили керувати цілим регіоном, але цього млао, вони забули про дачі під Києвом і золота...Петя все дасть, головне, щоб рошен був цілий...
Та Януковича з його бригадою цілим Майданом ледь виперли... І цілий Києв років 10-ть спокійно дивився, як донецькі дерибанили столицю і пальцем не смикався, аби цих падлюк змести одним махом... А що тоді говорити про донецьку публіку, яка майже з початку Незалежності жила під бандитами та, практично, в повному інформаційному вакуумі?
123456 _ 17.09.2014 22:26
IP: 77.87.36.---
если потрудится почитать конституцию то легко обнаружить, что территориальная целостность выше чем человеческая жизнь. свобода и независимость нации ставится выше иными словами
Татаровська Наталія _ 17.09.2014 22:16
IP: 74.125.18.---
Гроші, шльондри і таке подібне...Ось чого ще не вистачає Донбасу і його орді...грошей дали, амністували, дозволили керувати цілим регіоном, але цього млао, вони забули про дачі під Києвом і золота...Петя все дасть, головне, щоб рошен був цілий...
Miki2 _ 17.09.2014 22:12
IP: 93.72.11.---
В Сенат США внесено рішення про надання Україні зброї та нові санкції проти Росії.
У повідомленні уточнюється, що документ буде голосуватися у Сенаті в четвер невдовзі після виступу президента Петра Порошенка.

Українська правда
Середа, 17 вересня 2014, 18:32
Ващенко Марина _ 17.09.2014 22:07
IP: 74.125.18.---
Да этот закон вообще не должен был приниматься. Но видимо Порошенко так прижало, что он фактически приказал голосовать депутатов. Народ хоть сможет узнать фамилии тех, кто голосовал ЗА? Эти законы не способствуют миру, а наоборот, только оттягивают момент настоящего хаоса на востоке.
Anton Panko _ 17.09.2014 22:06
IP: 74.125.18.---
Да, по финансированию АТО вообще вопросов очень много к Гелетею и Пороху. Ссылаясь на то, что движения по счетам Минобороны – гостайна, можно очень много бабла "напилить". Чем ребята, похоже, и занимаются. Армия наполовину голая/босая, обеспечения нет нормального, уже куча вопиющих случаев перепродажи армейского имущества. Такое ощущение, что наша власть воюет на другой стороне конфликта.
geograf _ 17.09.2014 22:04
IP: 74.125.18.---
Yaroslav Grigorovich:
Підтримую, що за цю шваль, що прийшла до влади і за півроку зробила такий розгардіяш в країні, і стрімко робить народ жебраком – голосувати, собі дорожче. Як вони правили в країні, помаранчеві, ми вже бачили при Ющенко.
Vadim Burko _ 17.09.2014 22:00
IP: 74.125.18.---
та всім зрозуміло, що це ніяк хутіна не зупинить і жертви від цього не припиняться. як йому треба то і в Одесі через 3 дні буде, там з Придністровя не довго йти. І так, абсолютно згоден з тим, що порох разом з усією 5 колоною зробить все для того, щоб це сталося якомога швидше
Alexey Golovin _ 17.09.2014 21:56
IP: 74.125.18.---
Не знаю кто будет расплачиваться за все это, такое впечатление, что Украина осталась в проигрыше по всем фронтам, благодаря Порошенку, мы имеем дыру в бюджете, инфляцию которая просто сьест народ с потрохами, и террористов у власти. Вот вам и президент.
Aleksandr Petrosyan _ 17.09.2014 21:55
IP: 94.153.29.---
Оружие будущего способно остановить Путина.

Уникальные кадры.

для просмотра введите в браузере без пробелов

bit. ly/1tU2px8
Nikolay Saligonov _ 17.09.2014 21:18
IP: 74.125.18.---
Як можливе будь-яке відновлення, якщо там досі ці путінські головорізи підривають міста й стріляють як по українським військовим, так й по цивільним мешканцям?!
Перед тим, як щось відновлювати, треба провести нормальне АТО, аби позбутися цих бойовиків, які не пристануть на жодні умови, які б президент їм не пообіцяв.
Уряд реформ392 Aтака Путіна1186 Корупція1287 Україна та Європа1064 тітушки18
ОСТАННІ ЗАПИСИ
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter