Саша Дрік Голова Ради ГО "Громадський люстраційний комітет", координатор коаліції "Декларації під контролем"

Чому форсування закону про зміну керівництва НАЗК може зруйнувати е-декларування

02 квітня 2017, 20:47

Наступного тижня Кабмін форсуватиме законопроект про зміну керівництва НАЗК. Ключове в законопроекті - звільнення діючих членів НАЗК і заміна колегіального керівництва на однооосібне. Вирішувати проблему колегіальності, яка паралізувала керівництво Агенції, треба, але вирішувати розумно - щоб по дорозі не загубити головного – системи е-декларування.

Супер-швидкого ухвалення закону вимагатиме сам Прем'єр-міністр Гройсман. Героїчно врятувати систему е-декларування від колапсу і покарати винних, показавши таким чином свою ефективність, йому потрібно до 14 квітня – тоді закінчується його річний прем'єрський імунітет. Тому ініційований Кабміном закон будуть продавлювати на турбо-швидкості.

Але проблема в тому, що зараз систему е-декларування контролює не НАЗК, а структура Держспецзв'язку - ДП "УСС". Підтвердженням версії, що вони просто могли виключити систему, є те, що система моментально включилась, як тільки таке доручення дав Прем'єр-міністр, про що згадував в одному з інтерв'ю Міністр юстиції Павло Петренко. Хоча ще напередодні керівник ДП "УСС" на робочій групі говорив, що вони не знають, в чому проблема і не можуть її виправити.

Різка активізація з вимогою звільнення керівництва НАЗК – це частина "багатоходівки", яку я детально розписувала тут. В цьому сценарії керівництво НАЗК призначають "цапами відбувайло". Чому це важливо – те, що систему контролює ДП "УСС", а не НАЗК, також означає, що нове незалежне керівництво, негайного призначення якого вимагатиме Прем'єр в ініційованому урядом законі, так само буде залежати від ДП "УСС". То в чому різниця? Чи новий керівник зможе забезпечити роботу системи, бо це буде "своя" людина, для якої ДП "УСС" в ручному режимі утримуватиме систему в робочому стані доти, доки потрібно?

Вирішити проблему із системою може а) незалежний аудит НАЗК, який розберется, де чия вина, хто з членів винний, має бути звільнений і понести покарання, і що робити, щоб забрати систему із рук спецслужб; б) незалежна експертиза системи, яка визначить, в якому вона стані, що в ній взагалі, наскільки сильно її попсували спецслужби, чи можна до неї прикручувати блоки автоматизованої перевірки, підключати до реєстрів і так далі. Зараз відповідь на ці питання можна фактично вимагати тільки в ДП "УСС", проти яких на секундочку за нашими заявами було відкрито два кримінальних провадження у справі по фальсифікації зламу е-декларування.

Що заважає провести такий аудит та експертизу зараз?

Натомість нас переконують, що терміново, на "трах-бах-ура" треба прийняти закон, ідею якого ми з колегами давно обговорювали, але який зараз, у світлі останніх подій може наробити лиха, бо:

- вносить зміни в 13 (!) статей Закону "Про запобігання корупції", серед яких суб'єкти закону, повноваження Голови, порядок призначення, статус, організація діяльності, гарантії незалежності, повноваження, права НАЗК. Нагадати, що минулого тижня сталося із законопроектом, який змінював лише 1 (!) статтю?

- не просто звільняє керівництво НАЗК, а передбачає призначення Кабміном тимчасового виконуючого обов'язки Голови на час проведення мінімум 3-х місячного конкурсу на посаду нового Голови. Хто це буде? Чому він/вона? З якими повноваженнями? З якою відповідальістю? І чи не розтягнуться ці вибори нового Голови на роки – чи нагадати, як довго комісія вибирає 5-го члена НАЗК? А весь цей час органом керуватиме призначений Кабміном тво?

- пропонує скасувати відповідальність за неподання декларації для тих високопосадовців, які не змогли подати її до 1 квітня 2017 "з незалежних від них причин" за умови, що вони подадуть її до 1 травня 2017. У що може перетворитися це речення прикінцевих положень, коли в нього з голосу внесуть правки під час голосування? У відсутність будь-якої відповідальності взагалі?

Я – за вирішення проблеми із керівництвом НАЗК. Роботу цього колегіального органу можна назвати як завгодно, окрім ефективної, і якщо серед членів чи працівників НАЗК був саботаж, зловживання службовим становищем чи інші злочини, – розслідувати і покарати. Але в процесі заміни і розборок не повинно постраждати головне – система е-декларування. Ось що має нас цікавити в першу чергу.

Я дуже хочу, щоб в НАЗК було справді незалежне керівництво, яке зможе використати е-декларування, якому я присвятила останні півтора роки свого життя, для цілей, заради якого ми його створювали. Але цей законопроект в існуючих умовах не вирішить цього питання. А навпаки - може наблизити його кінець і зруйнувати е-декларування. Більше того – контроль над НАЗК є фантастичним інструментом для дискредитації політичних опонентів під вибори, які галопом наближаються. Бо це ж, уявляєте, який ресурс? Змусити конкурентів замість передвиборчої агітації бігати по судах, давати пояснення і виправдовуватись за адмінпротоколи в змі.

Якщо парламент (депутати, голови фракцій, спікер) не може дати гарантії, що закон не перетворить е-декларування в сміття, його форсувати не можна. Бо він може наробити більше лиха, ніж користі. А от забрати систему з-під контролю спецслужб, провести незалежний (НЕЗАЛЕЖНИЙ – за участі міжнародних експертів і представників громадськості) аудит діяльності НАЗК, який допоможе виявити і усунути порушення, і професійну технічну іноземну експертизу системи ТРЕБА. І чим скоріше.

Коментарі — 16
Anatol Zubenko _ 04.04.2017 08:53
IP: 94.153.158.---
virosvit:
Anatol Zubenko:
Anatol Zubenko:
Кирюха Корженко:
Anatol Zubenko:
.
... Куда вы рветесь? Одна надежда, что этот евросоюз развалится, может хоть тогда начнем заниматься своим хозяйством...
Заповітна мрія Пуйломордих – розвалити ЄС. Облиште свої жалюгідні потуги нащадки ординців, і вобори в парламенти Європи, буде для вас холодним душем.
Ну что можно взять с убогих...
virosvit _ 04.04.2017 01:17
IP: 89.252.61.---
Anatol Zubenko:
Anatol Zubenko:
Кирюха Корженко:
Anatol Zubenko:
.
... Куда вы рветесь? Одна надежда, что этот евросоюз развалится, может хоть тогда начнем заниматься своим хозяйством...
Заповітна мрія Пуйломордих – розвалити ЄС. Облиште свої жалюгідні потуги нащадки ординців, і вобори в парламенти Європи, буде для вас холодним душем.
Anatol Zubenko _ 03.04.2017 13:08
IP: 94.153.158.---
Кирюха Корженко:
Anatol Zubenko:
а что значит, "не совсем так"? Статистика есть статистика. И производство в Китай, это немного из другой оперы. Когда вы отдаете свой велосипед племяннику, это же не потому что он на нем быстрее ездит. Это потому что лично вам он уже не нужен. Промышленное, производственное, инфрастр-ное лицо Европы в последние годы сильно меняется. И Китай тут не при чем.
Ага, не нужен. Тогда почему в Америке победил Трамп? Производство уходит, потому что там выгоднее, это чисто бизнес, и ничего другого... Я вообще не понимаю, кто запустил эту бациллу о райской жизни на Западе? Там, для пересичных, проблем выше крыши! Фильмов насмотрелись, что ли? Там, по большему счету, точно такая же справедливость, как и у нас, точно такие же продажные политики... Куда вы рветесь? Одна надежда, что этот евросоюз развалится, может хоть тогда начнем заниматься своим хозяйством...
Alexander Vasilevsky _ 03.04.2017 11:57
IP: 93.74.205.---
Борітеся – поборете!
Anatol Zubenko _ 03.04.2017 11:55
IP: 104.199.59.---
Кирюха Корженко:
Anatol Zubenko:
:
В Европе жить хорошо. Но они живут за счет тех стран, на которых наживаются. Финансовая система устроена так, что развитые страны получают большие прибыли на финансовых рынках за счет недоразвитых стран. И просто так из категории разводимых стран не перейти в категорию разводящих стран. Те, кто имеют, не пустят к себе жить тех, кого они имеют, иначе они срубят сук, на котором сидят. Украина находится в категории тех, кого имеют, и их в богатый Европейский дом пускают только в гости, но не на постоянное место жительство.
Иногда ты пишешь умные вещи...
Где вы тут определили умные вещи? Производительность труда в той же РФ, в три раза ниже чем в Европе.
Кроме производительности есть и другие производственные и экономические показатели. Да и насчет производительности, это мягко говоря, не совсем так, иначе не выводили бы свои производства в Китай и другие страны третьего мира.
virosvit _ 03.04.2017 11:30
IP: 89.252.61.---
:
:
В Европе жить хорошо. Но они живут за счет тех стран, на которых наживаются. Финансовая система устроена так, что развитые страны получают большие прибыли на финансовых рынках за счет недоразвитых стран.
Представник "недоразвитой страны", ще до введення санкцій ваша бананова республіка, обмінювала банани (нафту і газ) на товари закордонного виробництва: авто, технологічне обладнання, шмотки, взуття, їжу, і таке інше. Трішки обнадійливого для Вас, слідуюча хвиля "рейганоміки" від Трампа, якщо не буде знятий по імпічменту, призведе до руйнації "середньовічної псевдо-імперії". Світ зрозумів суть ординської Московії, тому і обєднується для протистляння з цивілізаційними дикунами.
Александр 1 _ 03.04.2017 11:27
IP: 188.163.12.---
virosvit:
А ця вистава Гройсман – Корчак, це для придання лоску правдоподібності, шоб народ "схавав".
Тобто, публічне приниження пані Корчак з боку Гройсмана – це гра за взаємною згодою? Не дуже переконливо.
Більш вірогідною здається версія, що вимушено створений орган НАЗК почав автоматично/невільно перешкоджати корупціонерам при владі, незважаючи на початковий задум про його майбутню недієздатність.
virosvit _ 03.04.2017 11:01
IP: 89.252.61.---
Александр 1:
Александр 1:
virosvit:
А все заради одного – збереження ГІЛЬДІЇ (кагалу) КОРУПЦІОНЕРІВ. Вони готові імітувати боротьбу з корупцією, щоб віддалити реформування СИСТЕМИ, яка несе їм "золоті яйця"...
В вашому допису немає логіки. Як би НАЗК було створено для саботажу боротьби з корупцією, то чому погана робота цього органу не задовольняє нашу владу. Повинно було б бути навпаки.
Логіка проста. Відмовити Заходу у створенні цього органу- не могли, бо кредитів не отримаєш, натомість при успішості цієї інституції – це загибель для СИСТЕМИ. Відповідно, щоб втілити задумане по провалу е-декларування, потрібні були свої агенти у керівництві, для виконання міссії "Сусаніна/Сусанни". А ця вистава Гройсман – Корчак, це для придання лоску правдоподібності, шоб народ "схавав". Вона ще довго буде пручатися, відстоювати свої права, будуть прийматись нові закони, щоб її зняти, а час працює на захист касти корупціонерів.
Александр 1 _ 03.04.2017 09:41
IP: 188.163.12.---
virosvit:
А все заради одного – збереження ГІЛЬДІЇ (кагалу) КОРУПЦІОНЕРІВ. Вони готові імітувати боротьбу з корупцією, щоб віддалити реформування СИСТЕМИ, яка несе їм "золоті яйця". Рука у "казнокрадів" не підіймається різати цю "курочку-рябу"...
В вашому допису немає логіки. Як би НАЗК було створено для саботажу боротьби з корупцією, то чому погана робота цього органу не задовольняє нашу владу. Повинно було б бути навпаки.
Anatol Zubenko _ 03.04.2017 09:05
IP: 35.187.99.---
руслан49:
Треба щоб у грантососів була своя прокуратура, поліція і тюрма.
И все это для них?
Anatol Zubenko _ 03.04.2017 09:04
IP: 35.187.99.---
:
В Европе жить хорошо. Но они живут за счет тех стран, на которых наживаются. Финансовая система устроена так, что развитые страны получают большие прибыли на финансовых рынках за счет недоразвитых стран. И просто так из категории разводимых стран не перейти в категорию разводящих стран. Те, кто имеют, не пустят к себе жить тех, кого они имеют, иначе они срубят сук, на котором сидят. Украина находится в категории тех, кого имеют, и их в богатый Европейский дом пускают только в гости, но не на постоянное место жительство.
Иногда ты пишешь умные вещи...
руслан49 _ 03.04.2017 08:58
IP: 37.52.17.---
Треба щоб у грантососів була своя прокуратура, поліція і тюрма.
virosvit _ 02.04.2017 22:44
IP: 89.252.61.---
Anatoly Parnenko:
Anatoly Parnenko:
... Не справилась з роботою базарна Корчак, то її потрібно гнати в три шиї. Окрім хорошого резюме, потрібні ще і організаторські здібності, яких у неї нуль! Не потрібно в Україні створювати касти недоторканих! Вже досить!
Ну погодимось що вона "недотьопа", але хтось обирав і призначав це "нє обрємєньонноє інтелектом лице", то чому відповідати тільки їй. Коли Корчак йшла на цю посаду, вона свідомо йшла на роль "жертовного ягня" за високу зарплатню, окрім того їй напевно пообіцяли неофіційний супер-бонус, за цю політичну і чиновницьку "смерть". А все заради одного – збереження ГІЛЬДІЇ (кагалу) КОРУПЦІОНЕРІВ. Вони готові імітувати боротьбу з корупцією, щоб віддалити реформування СИСТЕМИ, яка несе їм "золоті яйця". Рука у "казнокрадів" не підіймається різати цю "курочку-рябу", та й вводити в оману міжнародні організації і уряди, які прагнуть допомогти у реформуванні державницьких інституцій в Україні.
Anatoly Parnenko _ 02.04.2017 21:57
IP: 176.37.198.---
Пані Саша Дрік, може досить вже плодити різні органи по боротьбі з корупцією, а почати відповідально працювати. Чим більше буде органів, тим менше відповідальних! Я розумію, що ви відпрацьовуєте отримані гранти, але потрібно і думати. Не справилась з роботою базарна Корчак, то її потрібно гнати в три шиї. Окрім хорошого резюме, потрібні ще і організаторські здібності, яких у неї нуль! Найдуться люди, які за такі гроші будуть працювати Головне щоб перед законом були всі рівні і ви в тому числі! Тоді буде порядок! Не потрібно в Україні створювати касти недоторканих! Вже досить!
Andrey Kononenko _ 02.04.2017 21:33
IP: 188.163.73.---
virosvit:
Вивести путя в цьому корупційному гадючнику, можна тільки під контролем міжнародних експертів та представників ГО. Повністю погоджуюсь з автором.
Они уже контролируют-контролируют, а толку нет. Чтобы был толк, нужно передать власть в руки представників ГО. Чтобы прокуратура была под ними. Чтобы они могли арестовать президента, как в Южной Корее. Вот тогда был бы прогресс.
virosvit _ 02.04.2017 21:08
IP: 89.252.61.---
Вивести путя в цьому корупційному гадючнику, можна тільки під контролем міжнародних експертів та представників ГО. Повністю погоджуюсь з автором.
Уряд реформ285 Україна та Європа879 Корупція1041 Річниця Майдану72 Рада 2014103
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter