Анатолій Гриценко Український політик, міністр оборони (2005—2007), голова Комітету ВР України з питань нацбезпеки і оборони (2007-2012), голова Підкомітету з протидії відмиванню брудних коштів (2012-2014), член Ради політичної партії "Громадянська позиція". Доцент Києво-Могилянської академії. Полковник запасу.

Нормандська пастка. Як її уникнути?

04 листопада 2019, 16:30

Росія поставила перед Україною нову, вже третю, вимогу (крім письмової згоди на "формулу Штайнмаєра" і розведення військ) – як передумову для проведення зустрічі в "Нормандському форматі". Тепер Росія вимагає від України ще й попереднього узгодження підсумкового документу.

Це – приниження. І це – пастка для України.

Приниження – тому що агресор, який приніс нам горе і смерть, який захопив наших людей і наші території, який брутально порушив міжнародне право і вчинив злочин, замість покаяння і відповідальності за скоєне ще й дозволяє собі висувати якісь вимоги. Приниження тим огидніше, що Німеччина, Франція та інші західні держави покірно всі ті вимоги агресора сприймають. І ще й тиснуть на Україну, аби швидше їх виконувала.

Пастка – тому що за такої егоїстично-імпотентної позиції західних партнерів, ніякого нового мирного плану, крім знову капітулянтського "Мінську-3", агресор не запропонує і не узгодить.

Що я порадив би робити Зеленському? Три позиції.

Перше – припинити публічними заявами і тим більше практичними діями прискорювати проведення "Нормандського саміту". Безрезультатний саміт, для телевізійного сюжету лише – Україні не потрібен. А саміт за нинішніх несприятливих умов, коли нас з усіх боків намагаються затиснути й дотиснути – тим більше не потрібен.

Друге – публічно й категорично заявити, щоб почули і Путін, і Меркель з Макроном, і Трамп: Україна виконає, зціпивши зуби, дві дотепер узгоджені вимоги, але жодної нової третьої, четвертої чи п'ятої вимог Кремля більше не сприйме і виконувати не буде. Щоб усім було ясно: якщо "Нормандська зустріч" відкладається, чи зривається, то це виключно з вини Росії – тож і тиснуть нехай на Росію, щоби нових вимог-хотєлок не висувала.

Третє – якщо попередній крок не дасть результату, тоді запропонований Путіним-Меркель-Макроном нам на узгодження проект підсумкового документу Зеленський має ОБОВ'ЯЗКОВО ОДРАЗУ ОПРИЛЮДНИТИ – для широкого обговорення у суспільстві і в парламенті. Щоб потім не було ні "Мінську-3", ні інших подібних зрад/капітуляцій.

Підсумок. Приниження і пастки ще можна уникнути. Для цього кулуарну/закриту дипломатію, у якій Україна дотепер частіше програвала, – Зеленському треба замінити на дипломатію відкриту/публічну. Стадіон – так стадіон, публічність – так публічність. Публічність підготовки саміту змусить західних партнерів поводитися більш стримано, виважено і менш цинічно. Публічне обговорення документу в нашій країні дасть змогу і самому Зеленському твердо відчути прийнятні для українців "червоні лінії", а саме – на які позиції він може в Парижі погоджуватися, а на які – категорично ні й чому саме. Тоді й лише тоді саміт має сенс і зможе завершитися не приниженням і пасткою, а стійким миром і успіхом. Якщо для досягнення цієї мети саміт доведеться відкласти, перенести на місяць, квартал, чи на рік – не проблема. Головне – результат.

powered by lun.ua
Коментарі — 31
Grenader45 _ 06.11.2019 07:53
IP: 35.235.227.---
Log Log:
Grenader45:
Головою об стінку, ідіоте.
Може запроцює.
...ну от, розплакався ПЕСик, сопельки розпустив. Пересмикни на портрет сивочолого, може попустить. Ти просто перепрОцював. Не ображайся.
Log Log _ 05.11.2019 21:59
IP: 35.235.226.---
Grenader45:
Головою об стінку, ідіоте.
Може запроцює.
gajdamaka _ 05.11.2019 21:15
IP: 35.235.226.---
Вимог-хотєлок – це прикрий русизм. Українською треба писати ЗАБАГАНОК.
Grenader45 _ 05.11.2019 19:59
IP: 35.235.226.---
Log Log:
Grenader45:
То Ви ж попрощалися, де логіка, підсвинку?
...) ти пробуєш мене вкусити своїми кволими беззубими деснами???
Хоча стоп... Тобі просто подобається коли тебе, твоїм писком, раз за разом тикають у твоє ж лайно? От і нагадуєш про себе, наче просиш – "зроби це зі мною ще раз".
Май совість, ну фізично важко приносити тобі твоє збочене задоволення часто... Давай хоч через день.
А сьогодні, пропоную покопирсатись тобі у твоїх же вчорашніх фекаліях. Все що можу))).
Гарного вечора., ПЕСику.
Log Log _ 05.11.2019 15:56
IP: 35.235.226.---
Grenader45:
То Ви ж попрощалися, де логіка, підсвинку?
Александр 1 _ 05.11.2019 12:19
IP: 35.235.226.---
Yuriy Yaremko:
Пане Гриценко! Що тепер Ви хочете від Зеленського? Ви його привели до влади, це нещастя. Визнайте свою відповідальність нарешті. Адже це Ви п'ять років топити попереднього президента в лайні! Шукали якісь недоліки під мікроскопом: безвіз – не такий, асоціація – не така, Томос – це піар, армія – не його, Порошенка, заслуга.

Зеленський – телевізійний персонаж. Які до нього можуть бути претензії? Це все одно що сісти перед телевізором та вимагати чогось від Голобородька.
++++ Абсолютно справедливо. Ось чому я не голосував за А. Гриценка: він так і не став державним діячем, хоч і дуже старався на останніх виборах прийняти образ "крутого парня", додати харизми, якої йому завжди не вистачало. У нього було лише два варіанта: або залишатися самім собою, тобто, державним діячем, або грати не свою роль радикального (популістського) критика влади "бариги". Він обрав друге, і програв все.
Віктор Сокольник _ 05.11.2019 08:58
IP: 35.235.226.---
Олесь Підкова:
Згоден з паном Гриценко. Шкода, що "мудрий український нарід" не оцінив і не розгледів його професіоналізму та бажання служити Україні. Те що сьогодні таке відбувається – винні тупі та наївні людішки.
І куди ж ми подінемо той народ, 28 років топтання на місці, безроздільне панування російської інформаційної політики, дало свій результат. Ніхто з попередніх і нинішніх владних еліт, так і не наважився відрізати, цю смертоносну пуповину російської пропаганди, замаскованої і під українські ЗМІ.
Grenader45 _ 05.11.2019 08:51
IP: 35.235.226.---
Log Log:
Grenader45:
Прилоус Андрій:
На минулих виборах я голосував за Гриценка. Хто привів зеленського до влади, хрюкніть хоча б пару разів, ви підклали Україні велику свиню.
...за поросенка ти голосував, тому й розумієш лише хрюкання...
Не второпав? Отож...
Хрюкнув, підсвинок?
...) враховуючи твою природню тупуватість – спрощу, занадно складну для твого розуміння конструкцію.
Слідкуй уважно!
1. Анрюха спалився і протупив (як і ти), ляпнувши, що голосував за Гриценка. У другому турі, Гриценка не було. Спитавши, "хто привів зеленського" – Андрюха спалився знову, бо ОЧЕВИДНО, що він голосував за поросенка. Встигаєш?)
2. Далі трохи складніше, зберись. Іронія в тому, що коли доведено, що Андрюха голосував за пороСенка, значить розуміє лише свинячу, що і підтвердив, попросивши йому похрюкати.
3. Я, натякнув йому, що він не зрозуміє мій коментар, тому що розуміє лише хрюкання (як і ти).
4. І вуаля, лох-лох в дупі.
Олесь Підкова _ 05.11.2019 08:27
IP: 35.235.226.---
Згоден з паном Гриценко. Шкода, що "мудрий український нарід" не оцінив і не розгледів його професіоналізму та бажання служити Україні. Те що сьогодні таке відбувається – винні тупі та наївні людішки.
Олесь Підкова _ 05.11.2019 08:24
IP: 35.235.226.---
Yuriy Yaremko:
Що за маячня? "Мудрий український нарід" обрав чергову нову владу. Були крадії на чолі з брехуном, тепер лохи та колаборанти. Це ви обрали. Подивіться у дзеркало на свої тупі та наївні обличчя, там зморшки вже з'явилися, у формі не то "ДЯКУЮ", не то "73"...
Grenader45 _ 05.11.2019 08:16
IP: 35.235.226.---
Александр 1:
Log Log:
Хрюкнув, підсвинок?
++++ Чудово! Тупоголове навіть не зрозуміло, як хрюкнуло. Не втримався.
...) "ми з Тамарой ходим парой". Такий забавний симбіоз притрушеного пенсіонера і "городского сумасшедшего". Аби ляпнути, як корова на дорозі. Бувайте, телепні.))
Yuriy Yaremko _ 04.11.2019 22:47
IP: 35.235.227.---
Пане Гриценко! Що тепер Ви хочете від Зеленського? Ви його привели до влади, це нещастя. Визнайте свою відповідальність нарешті. Адже це Ви п'ять років топити попереднього президента в лайні! Шукали якісь недоліки під мікроскопом: безвіз – не такий, асоціація – не така, Томос – це піар, армія – не його, Порошенка, заслуга.

Зеленський – телевізійний персонаж, а не реальна людина. Які до нього можуть бути претензії? Він не самостійний у мисленні, у діях та у рішеннях. Це все одно що сісти перед телевізором та вимагати чогось від Голобородька.

Дайте Зеленському спокій.
Александр 1 _ 04.11.2019 21:30
IP: 35.235.227.---
Log Log:
Хрюкнув, підсвинок?
++++ Чудово! Тупоголове навіть не зрозуміло, як хрюкнуло. Не втримався.
Log Log _ 04.11.2019 20:38
IP: 35.235.227.---
Grenader45:
Прилоус Андрій:
На минулих виборах я голосував за Гриценка. Хто привів зеленського до влади, хрюкніть хоча б пару разів, ви підклали Україні велику свиню.
...за поросенка ти голосував, тому й розумієш лише хрюкання...
Не второпав? Отож...
Хрюкнув, підсвинок?
Log Log _ 04.11.2019 20:36
IP: 35.235.227.---
Анатолій Степанович, Ви не бачили рівень Зеленського в той час, коли за нього агітували?
"Поздно пить боржоми".
Людина сіла не у свої сани.
Віктор Совщак _ 04.11.2019 20:05
IP: 35.235.227.---
У світі є багато (може навіть мільярди) явищ Які явища в Україні Всі політики в публічній площині розпатаякують про проблеми світові (Донбас і Крим це проблеиа не тільки України) СВІТОВІ Тобто є багато відоммих і невідомих обставин на які Україна має зважати чи не зважати Це світова політична гра Кожна сторона приховує щось на випадок Україна теж повинна це робити І Зеленський правильно робить що не повідомляє Нагадаю Три- 5 днів назад кричали що Президент 2доложив " суспільствау своє бачення А то буде капітуляція А сьогодні теж саме заявляє Путін Питання Чи не в унісон це все? Чи не є наші "патріоти" 5 колоною Моя б воля давно б взяв за жбан і витряс з "патріотів" відкілля ноги ростуть Насам кінець Якби так просто було Путіну (я ка кажуть) Раз Два і в дамках то давно б сів з а стіл переговорів Тоді чому відмовляється Ото ж бо
Влад Дорошенко _ 04.11.2019 19:38
IP: 35.235.227.---
Нормандської пастки не уникнути.
Але в України 2 відкритих кордони. Донецький і Кіпрський. Хоть один закройте.
Кипр в Украине не считается оффшором.
Товары с Украины экспортируют на Кипр подешевке. Уже из оффшора товары продаются по справедливой цене. Разница оседает в оффшоре. Олигархи Украины не платят налоги с тех денег, которые заработали в Украине, а возвращают НДС.
30 ЖОВТНЯ 2019. Прийнято Закон "Про ратифікацію Протоколу про внесення змін до Конвенції між Урядом України і Урядом Республіки Кіпр про уникнення подвійного оподаткування та запобігання податковим ухиленням стосовно податків на доходи"
sadam _ 04.11.2019 19:21
IP: 35.235.227.---
Господин Гриценко! Насколько мне известно, автор блога может, по своему усмотрению удалять одиозные или, призывающие к насилию – комментарии.
Некто Yury Vovk написал, что " Наприклад, особисто я буду готовий його повісити на стовпі на Хрещатику. А таких же знайдеться ще кілька мільйонів..."
Мне кажется, – Вы должны отреагировать соответствующим образом.
Oleksandr Trukhin _ 04.11.2019 19:13
IP: 35.235.227.---
Підтримую.
Але Гриценко під час виборів фактично віддав радником Зеленському свого кандидата на міністра оборони. То радника що, звільнено, чи Зеленський уже з військовими радниками не радиться?
Олег Турчин _ 04.11.2019 19:13
IP: 35.235.227.---
Прилоус Андрій:
На минулих виборах я голосував за Гриценка. Хто привів зеленського до влади, хрюкніть хоча б пару разів, ви підклали Україні велику свиню.
Ще важливіше за кого голосували в 2му турі.
Гриценко, наприклад, агітував за Зеленського і проти Порошенка. Мабуть і голосував за зе.
Може він вам і хрюкне.
Гриценко іноді пише розумні речі, але він ненадійна і дуже знервована людина.
Якщо Зеленський здасть Україну, то буде і відповідальність Гриценка. У нього ж є зв'язок через Разумкова.
Хай тепер виправляється і лягає на дорозі до швидкого миру. Про швидкій мир Зеленський розказував і до виборів. Пану Гриценку було тоді незрозуміло.
Grenader45 _ 04.11.2019 19:06
IP: 35.235.227.---
Прилоус Андрій:
На минулих виборах я голосував за Гриценка. Хто привів зеленського до влади, хрюкніть хоча б пару разів, ви підклали Україні велику свиню.
...за поросенка ти голосував, тому й розумієш лише хрюкання...
Не второпав? Отож...
Прилоус Андрій _ 04.11.2019 18:06
IP: 35.235.227.---
На минулих виборах я голосував за Гриценка. Хто привів зеленського до влади, хрюкніть хоча б пару разів, ви підклали Україні велику свиню.
Nadja Simon _ 04.11.2019 17:59
IP: 35.235.227.---
наступний "Нормандський формат" буде таким же безглуздим, як і попередній... він буде ще гіршим. на попередньому був принаймні Олланд... а Макрон нічого гарного не принесе Україні... він повністю продався Хутіну... а позитція Меркель стає все слабшою і слабшою у власній партії, через це вона буде на все готова... тільки б прикрити цю справу...
Андрій Маковецький-Левенгук _ 04.11.2019 17:50
IP: 35.235.227.---
Гриценко предлагает охлократию, царящую во внутренней политике Украины, перенести во внешнюю и решать судьбу международных договоров на каком-нибудь очередном вече Майдана?! Т.е. Гриценко выступает за то, чтобы наши международные партнеры перевели Украину из разряда "раздражающий фактор" в разряд "городские сумасшедшие"?
Євген Дусик _ 04.11.2019 17:39
IP: 35.235.227.---
"Трикутник смерті – 2"?
Уряд реформ399 Зеленський8 Донбас7 Aтака Путіна1205 Корупція1313
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter