Олексій Гарань Історик-міжнародник, політолог, політконсультант, учасник багатьох "авантюрних" проектів, що стали успішними

Чи порушує Конституцію її гарант, не оголошуючи референдум ''за народною ініціативою''?

22 лютого 2008, 01:00

Тільки намітилися натяки на можливість розблокування парламентської трибуни, як Симоненко у притаманній йому безапеляційно-популістській манері на зустрічі фракції комуністів із спікером заявив, що може запропонувати лише один варіант - "він буде найкомпроміснішим" – ухвалення рішення про проведення референдуму по НАТО. Той таки Симоненко, а з ним і регіонали, залишки об'єднаних соціал-демократів неодноразово звинувачували Президента в порушенні Конституції через неоголошення ним референдуму по НАТО, за який на початку 2006 р. було зібрано більше 4 млн. підписів.

Не будемо апелювати до раціональних аргументів, про те, що такий референдум не на часі. Не будемо апелювати до того, як відбувався "збір" підписів. Я не сумніваюся, що зібрати 3 млн. підписів противників НАТО неважко. Але ж цей процес "очолила" партія Медведчука-Шуфрича – їй потрібна була передвиборча фішка, але вона не допомогла – "пролетіли". Про численні ж порушення "народних ініціаторів" відомо всім (так у Хмельницькій обл. з перевірених ЦВК 4882 підписів і прізвищ містилося неправдивих відомостей у 1512 підписах та прізвищ). Як зазначало "Дзеркало тижня", "нахабство і масштаб нинішніх фальсифікацій невідворотно нагадують про стиль і методи проведення виборів, що спричинили народне обурення під час помаранчевої революції. Навіть якби не знати організаторів народного волевиявлення, "рука майстра" вгадується безпомилково: за референдум висловлюються небіжчики, люди, що не проживають у даній місцевості, підписи, в порушення закону, збирають усі, кому не лінь, у будь-який зручний час, а ті, чиї прізвища значаться у підписних листах, твердять, що за референдум не висловлювалися". Прокуратура відкрила 10 кримінальних справ. Інша річ, що під проводом Медведька годі було чекати якихось рішень.

Тому розглянемо питанння суто з формально-правової точки зору. Ст. 106 п.6 Конституції говорить, що Президент "проголошує всеукраїнський референдум за народною ініціативою". Але нічого не говорить про терміни, не розписує механізм. Мабуть, це зроблено у відповідному законі "Про всеукраїнський та місцеві референдуми".

Отож, читаємо:

Ст. 17: ЦВК "видає ініціативній групі всеукраїнського референдуму свідоцтво про реєстрацію та посвідчення членів ініціативної групи за формами, що встановлюються Президією Верховної Ради України".

Ст. 20 "Протокол та документи перевірки у триденний строк передаються Центральною комісією з всеукраїнського референдуму до Президії Верховної Ради України, яка розглядає їх у двотижневий строк від дня надходження".

Виходячи з цього, не було ні законно затвердженої форми, ні органу, до якого ЦВК міг би передати зібрані підписи. Про Президента не згадано взагалі!

І це не дивно, бо закон було прийнято 3 липня 1991 р., коли ще була УРСР, а у неї ще не було навіть посади Президента, натомість була Президія Верховної Ради.

Отож, Президент відповідно до законодавства цілком має час подумати, поки Верховна Рада прийме відповідні зміни, а поки що всі претензії – до канувшей в лету Президії Верховної Ради.

І годі пересмикувати Конституцію, так само як це робили, твердячи про "антиконституційність" "листа трьох" тощо. Читайте уважно закони, панове, перепрошую, товариші комуністи. Або приймайте нові.

powered by lun.ua
Коментарі — 53
wanted _ 25.02.2008 13:34
IP: 78.137.31.---
24.02.2008 18:25___ UKRAYINKA-Z-PIVDNIA
Вы меня почти убедили, осталось убедить остальных миллионов 30. Займитесь на досуге, а то у президента руки не доходят...
Напоминаю, что источником власти у нас является народ, а президент выражает волю народа. Или у нас монархия? Напоминаю также, что наступил 21-й век, а народ-быдло, который не способен решить свою судьбу – это из проблематики 19-го века. Нужно только правильно ставить вопросы.
Второй очень спорный вопрос: что для нас боле важно – реформирование страны под западные стандарты в военной сфере или в сфере экономики, социальных вопросах. Если вдруг появились свободные деньги – давайте подумаем, куда их потратить. Только не надо рассказывать сказки, что НАТО за ВСЕ заплатит. Когда это военные траты приносили стране доход?
UKRAYINKA-Z-PIVDNIA _ 24.02.2008 18:25
IP: 195.78.244.---
"Витрату державних грошей на справу, яка невідомо чи відбудеться і яку не хоче народ – це якраз ілюструє нашу розумність..."-23.02.2008 20:54___ wanted

А ну-ка поконкретнее,пожалуйста, чего не хочет народ. Пока что речь идет в основном только о плане реформирования страны. И нет ничего плохого в том, что нашу власть кто-то будет в этом деле контролировать и подгонять. Увы, но, по всему видать, по-другому ее не заставишь это делать. И народ, я думаю, вовсе этому не противился бы. А вот когда мы достигнем тех стандартов, которые позволяют вступить в НАТО, тогда пусть и проводят референдум. Может к тому времени вместо НАТО будет совсем другая система коллективной обороны в Европе.
wanted _ 23.02.2008 20:54
IP: 91.196.60.---
23.02.2008 00:01___ Kanada
"Принцип розумності" кажете. Ну-ну... Витрату державних грошей на справу, яка невідомо чи відбудеться і яку не хоче народ – це якраз ілюструє нашу розумність...
командор _ 23.02.2008 14:36
IP: 77.122.4.---
22.02.2008 18:02___ Ф-Всеволод
22.02.2008 12:55___ Петербуржец_ФСБНЕЗАБАНИШЬ

"...Давайте еще раз поговорим на тему освоения китайцами вашей великой и необъятной Рашки. Я как-то все ремя добиваюсь от вас, чтобы вы прокомментировали ползучий захват Зауралья китаезами за счет легальной и нелегальной инфильтрации, а вы по этому вопросу как рыба об лед. Да и о скором превращении столь бездумного обожаемой вами Рашки в мусульманскую страну вы тоже говорить не хотите..."
А что говорить? И к чему призывать? Петербуржец такой же асимилированный жительРоссии как и китайцы.Чем лучше будут условия для существования китайцев, тем лучше ему. Это палип на теле России.
Seva1964 _ 23.02.2008 13:46
IP: 85.223.131.---
23.02.2008 00:01___ Kanada
А хто вступає? Україна? З якого переляку? А хто її туди запрошує?
Законодавча гілка влади США, наприклад, запрошує. Невже не чули, шановний? І про вже існуючу війскову базу в Косово теж не знаєте?

Якби не ситуативна принциповість блакитного угруповання та послідовна позиція фракції комуністів – вже після самміту в Бухаресті населенню України повідомили про це неймовірне щастя.
Kanada _ 23.02.2008 00:01
IP: 198.62.158.---

22.02.2008 14:33___ stanko
22.02.2008 13:40___ wanted
Дурні, не дурні, та й розумні не такі...

А про що власне дискусія, панове прихильники НАТО? Вам же ясно було сказано самим керівництвом НАТО, що вступ України можливий тільки після волевиявлення народу та ліквідації іноземних баз.
А хто вступає? Україна? З якого переляку? А хто її туди запрошує? А що Україна вже готова зробити цей крок?
Маячня, одним словом.

принцип розумності. Виходячи із цих принципів – чи має право Президент ігнорувати імператвині норми Конституції?
Маячня з тіє ж опери.
Принцип розумності як раз і діє – доки не вирішили чи нас запрошують, чи ми погодимось, нащо той референдум?
Ф-Всеволод _ 22.02.2008 18:02
IP: 195.93.190.---
22.02.2008 12:55___ Петербуржец_ФСБНЕЗАБАНИШЬ

Может оставите Украину, к которой вы не имеете ровным счетом никакого отношения, не понимаете ее и никогда не поймете, и перейдем на другую тему, которая, это очевидно, должна быть вам близка и понятна.
Давайте еще раз поговорим на тему освоения китайцами вашей великой и необъятной Рашки. Я как-то все ремя добиваюсь от вас, чтобы вы прокомментировали ползучий захват Зауралья китаезами за счет легальной и нелегальной инфильтрации, а вы по этому вопросу как рыба об лед. Да и о скором превращении столь бездумного обожаемой вами Рашки в мусульманскую страну вы тоже говорить не хотите.
Так что, пока не вступите с другими участниками комментарием по этим вопросам в дискуссию, не сходили бы вы на пешую эротическую прогулку в местность, название которой состоит из трех букв.
mavkamavka _ 22.02.2008 18:01
IP: 91.124.12.---
Комуняків на гіляку, а шапколюба в місця, де за них перебував. На зоні справиться, недаремно мав кликуху, навіть серед зеків ХАМ!
НЛО _ 22.02.2008 17:22
IP: 77.123.24.---
Справа не втому, правильно г...гарант робить чи ні. Справа в тому, що він нічого не зробив, аби рівень підтримки суспільством того ж НАТО збільшися хоч на відсоток: результат факовий, як і у всьому іншому. Гарно сказано – іноді краще мовчати, аніж говорити. Коли особа, яку підтримують лише кілька українців із сотні, починає до чогось схиляти суспільство, то результат прогнозований. Навіть коли справа правильна. Як сказав один товариш, варто подумати – так само нас агітували в січні 2006 за РосУкренерго, і так само нам тепер роповідають, шо без нього газ відмовляється рухатися в трубі.
wanted _ 22.02.2008 16:38
IP: 78.137.31.---
Історичці: Не путайте шановна термінологію – наші демократи пишуться виключно в лапках. Це правило поки що не має винятків.
stanko _ 22.02.2008 16:13
IP: 195.78.58.---
Згоден. Ганьба!! У комуністів взагалі з креативом туго. Не читають хлопці Маркса з Леніном, не мають часу за підрахунками бабла, а даремно...:)
Але ж... Підписи є? Є. ЦВК підтвердила та передала Президенту? Так. Запитання до брехливих комуністів: чому не подаєте скаргу до адмінсуду на невиконання посадовою особою – Президентом України – законів України та своїх посадових обов'язків? А в ответ – тишина...
zinik _ 22.02.2008 16:11
IP: 99.225.175.---
Alex_r
за референдум о запрете КПУ, как партии.
И чем же остальные партии отличаются от этой?
stanko _ 22.02.2008 16:09
IP: 195.78.58.---
22.02.2008 15:48___ Историчка
Ви мене просто вражаєте!:)) А пана Кучеренка, мабуть, ображаєте – зачуханий демократ...:) А він пнувся, говорив, що він небідна людина, а ви оце так про нього...:) Сказали би – мікроолігарх, дивись, у людини був би стимул до зростання...:) Демократи, кажете, загнали нас до дупи? Покажіть мені хоча би одного демократа в Україні, який це вчварив – і я з радістю з вами погоджусь! Та тільки чомусь мені здається, що до політрежиму олігархії нас загнали комуністи та звичайні бандити. Ви бачили у владі інших??? А тепер вони із задоволенням топчуть саму ідею демократії, для того щоби із олігархії з метою збереження капіталів перйти в автократичний популістський режим. Ну а нам в цей час будуть перти єрунду про перегрів економіки, про вади демократії, про важливість Косово для України, про недопущення/допущення НАТО... Звісно. коли ікру бочками жрать, то воно того, теє... перегрів може бути, не тільки шлунку, а й мізків... А отже кожний + літр кефіру пенсіонеру це перегрів мозгів Пахло та розлад шлунку його со-ратників за буржуазне щастя... І до чого тут демократія як політичний режим?
yurich77 _ 22.02.2008 16:01
IP: 83.170.194.---
питання до ___ stanko
Хто збирав підписи до референдему? Патія Медведчука! Вона що, делегувала свої права комунякам? Чи може "губастенький" викупив "добро" від Медведчука? Щось такої інформації не чув, а значить це політичне рейрерство! Ганьба ворюгам-комунюгам!
Историчка _ 22.02.2008 15:48
IP: 91.124.208.---
22.02.2008 14:44___ stanko -------Бо як історичка може не розрізняти демократію і олігархію???

Их действительно трудно различить, уважаемый stanko, потому что волосатые ноги олигархии выросли из дупы, в которую загнали нас демократы. На днях самый зачуханый демократ, пан А.Кучеренко, гордо расправив плечи, сказал, что он тоже человек не бедный.
yurich77 _ 22.02.2008 15:46
IP: 83.170.194.---
___ Alex_r
...коммунистам сейчас надо быть поскромнее. А то может собраться инициативная группа, соберет 3 млн подписей за референдум о запрете КПУ, как партии.
Думаю, что такой вопрос имеет все шансы получить на референдуме большинство.
----
це питання дуже актуальне, просто терпіти вже немає куди!
Дайошь референдум про заборону комуняк на всій території України!!!
Симоненка, Грача, Мартинюка, Самойлик,ect на смітник історії!
Seva1964 _ 22.02.2008 15:42
IP: 83.170.248.---
22.02.2008 13:01___ compositor
Дуже приємно, коли тебе розуміють з півслова;-)

Як на мене, назва публікації мала бути такою:
Чи порушує Конституцію її "гарант", не оголошуючи референдум за народною ініціативою?
А резюме публікації – не порушує, бо був і є гарантом в лапках.

Але цей шлях не є чесним, щирим і відвертим для сучасних провладних політологів, бо є повчальний досвід слісаренка. Тому, про всяк випадок, літера г має бути великою.

P.S. Замполітом не був. Не маю спеціфічних якостей, характерних для різноманітних кравчуків-турчинових-литвиних.
Северянин _ 22.02.2008 15:34
IP: 193.138.246.---
22.02.2008 13:40___ wanted – Підтримую!
Историчка _ 22.02.2008 15:19
IP: 91.124.208.---
22.02.2008 14:44___ stanko ----------У вас певно щось не так із ніком...:)

Не надо мыслить так прямолинейно. Вы ведь не продукт любви станка и станины, как может показаться при первом взгляде на ваш ник, не так ли?
stanko _ 22.02.2008 14:44
IP: 195.78.58.---
22.02.2008 09:43___ Историчка
У вас певно щось не так із ніком...:) Бо як історичка може не розрізняти демократію і олігархію??? Як історичка може говорити про особистості, забуваючи, що будь-яка особистість є продуктом, породженим системою? Виходячи із 17-річного досвіду політичного життя в Україні про якого Путіна ви говорите? Як ви це собі уявляєте?? Максимум, що буде – це Ева Перон – 2.:))
stanko _ 22.02.2008 14:33
IP: 195.78.58.---
Поважаю Гараня як політолога... дуже і дуже непоганий політолог... Але коли людина розмірковує про речі, спеціалістом в яких не є, виходить просто дикість. В юриспруденції є такі поняття: принцип добросовісності та принцип розумності. Дані принципи не викликають нерозуміння в Європі та ніхто там не вимагає прийняти інструкцію про те, як дані принципи застосовувати. Виходячи із цих принципів – чи має право Президент ігнорувати імператвині норми Конституції? Про закон 1991 року взагалі невідомо чого згадано, бо як відомо при колізії законів застосовується останній по даті прийняття та принцип щодо того, що Конституція превалює над іншими законами. А сама ж Конституція встановлює те, що її норми є нормами прямої дії. То яко ж іще рожна потрібно, щоби високопосадовець виконував норми Конституції!! Він не Господь Бог щоб судити про те морально ці підписи зібрано чи неморально!!! Має виконувати, крапка. І всілякі "відмазки" щодо того, що не встановлено строк протягом якого Президент має оголосити референдум – це просто навмисні відмазки! Опонентам – я не є прихильником негайного референдуму, і взагалі проти будь-якого референдуму по даному питанню, але... закон, шановні, суровий закон...
wanted _ 22.02.2008 13:40
IP: 78.137.31.---
22.02.2008 09:14___ Смотрицький_2
Якщо в нас народ розумний – то чому б не спитати його думку? Я вже котрий рік чекаю, що мене почнуть переконувати, скільки ще чекати? Замість цього наш пРезидент намагається хоч крадькома зробити півкроку до НАТО. Це може подобатися холопам, бидлу, козлам, про яких співали на Майдані. А я вважаю це неповагою до себе, як громадянина демократичної (!?) країни. ПР якщо й спекулює на цьому питанні, то тільки тому, що така позиція популярна.
А про що власне дискусія, панове прихильники НАТО? Вам же ясно було сказано самим керівництвом НАТО, що вступ України можливий тільки після волевиявлення народу та ліквідації іноземних баз. Перестаньте скиглити і канючити!... Соромно в 21-му столітті дискутувати, чи здібен народ вирішувати свою долю.
Wladek _ 22.02.2008 13:24
IP: 92.112.26.---
22.02.2008 12:23___ Seva1964

Дозвольте з Вами не погодитися.
Коли Бог розуму не дав, то ніяка освіта не допоможе, а навпаки, ще більш нашкодить.
Не думаю, що за часів Івана Франка люди були дурніші ніж тепер, коли крім алкоголіків появилися наркомани, маніяки, сектанти, комуністи та інша нечисть.
Историчка _ 22.02.2008 13:03
IP: 91.124.208.---
22.02.2008 12:39___ Антидебилизатор -------Вспомни имя свое- ___ ИстЕричка.

Уважаемый "профессор Преображенский", занимайся лучше своими однобуквенными мутантами.
compositor _ 22.02.2008 13:01
IP: 213.227.194.---
22.02.2008 12:23___ Seva1964
слово гарант треба писати з чесно, щиро і відверто – Гарант. З великої літери. Щоб не опинитися в лавах несвідомих і не зовсім глибоко переконаних холопів.

Спасибо, прослезился. Люблю всяческое ретро. Но по части "чесно, щиро і відверто " Вам далеко еще до брежневских холуев, то есть, пардон, свідомих і зовсім глибоко переконаних холопів.
Помните его полный титул? "Генеральный Секретарь Центрального Комитета Коммунистической Партии Советского Союза, Председатель Президиума Верховного Совета СССР товарищ Леонид Ильич Брежнев". Так что Вам есть еще куда рости по части "відвертості".
PS. В замполитах не успели побывать?
Корупція1434 Україна та Європа1126 Уряд реформ420 Зеленський67 Свобода слова579
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter