Сергій Лещенко

Рух ''Чесно'' і ображений депутат

24 липня 2012, 18:56

Дискусія щодо результатів "Чеснометру" вирвалася з "Фейсбуку" в інтернет-видання.

Павло Шеремет і Роман Шрайк дають протилежні оцінки цьому продукту.

В мене теж є своє бачення, яке я викладав на "Фейсбуці".

Станом на сьогодні, тобто через добу після дослідження, публічне невдоволення результатами "Чеснометру" оголосили три з 449 депутатів: Олесь Доній, Роман Зварич та Ігор Кріль. Це менше 1% від загальної кількості досліджених депутатів.

При чому Доній став найбільш активним критиком "Чеснометру". Негативна реакція Донія зводиться до того, що система оцінювання була обрана неправильно, і в результаті він отримав погані оцінки – невідповідність за двома критеріями.

В чому полягала невідповідність Донія критеріям "Чеснометру"?

Перше – Доній не надав декларацію про доходи на письмовий запит (за законом "Про доступ до публічної інформації", декларація не може приховуватися). Друге - Доній не відвідував засідання свого комітету.



Аргументи Донія – декларація він не надав, бо йому ніхто не подзвонив. Ця позиція відверто смішна, тому що група аналітиків, яка працювала над чеснометром, мала алгоритм дії: письмовий запит на декларацію – відповідь.

Запит надсилався всім депутатам на одну поштову адресу – Верховної Ради. І частина депутатів, отримавши листа, надали декларацію. Вимога Донія подзвонити йому відверто кумедна – чи не треба йому ще встановити нагадування на мобільний телефон і записку наклеїти на холодильник?

Чому аналітики мають дзвонити тільки Донію, а не дзвонити, наприклад, Богословській? Чому він вимагає спеціального ставлення до себе?

Свою декларацію на запит не надали майже 380 депутатів, починаючи від Абдулліна і закінчуючи Яценком. Чи означає це за логікою Донія, що аналітики "Чеснометру", окрім письмового звернення до депутата, мали обдзвонити майже 400 vip-персон з нагадуванням про те, що вони проігнорували закон?

Звичайно, вони не повинні нікого обдзвонювати, тому що письмового звернення до депутата є достатньо для того, щоб він прореагував!

Якщо в депутата немає часу працювати з листами на його адресу, кожен з них має помічників, на утримання яких кожному депутату дають 240 тисяч бюджетних гривень на рік. Тобто платник податків створив усі умови, щоб депутат мав можливість виконувати свої обов"язки.

Відповідь Донія щодо прогулів комітету полягає в тому, що він не ходив на засідання після того, як комітет очолив регіонал Луцький, який мав плани нищення української мови.

Логіка Донія відверто цинічна.

По-перше, ходити на засідання комітету – це його прямі обов"язки, за які він отримує зарплату з того ж державного бюджету.

По-друге, його ігнорування засідань комітету жодним чином не вплинули на плани влади щодо мови.

По-третє, в разі, якщо Доній відчував свою нездатність вплинути на рішення комітету Луцького, він міг перейти в інший комітет – як це зробив Андрій Шевченко, який після відставки з комітету свободи слова вступив до комітету правової політики. Ігнорити засідання комітету Луцького – це поза, а не позиція.

І, по-четверте, найсмішніше: якщо в наступному скликанні Ради голова комітету, куди зарахують Донія, знову буде "неправильний" – він знову п"ять років ігноруватиме засідання комітету?

Отримавши незадовільні результати за двома критеріями, Доній обрав типову пострадянську лінію поведінки – знищення тих, хто йому поставив ці оцінки. Політик в Європі сказав би, що врахує зауваження і намагатиметься виправитися, щоб виправдати довіру людей. Натомість Доній почав кампанію з дискредитації руху "Чесно".

Аргумент Донія полягав у тому, що рух вибрав неправильні критерії, зате правильні критерії знає Доній – тому критерії треба змінити і перерахувати все заново.

Насправді критерії руху були публічно оголошені в жовтні минулого року, коли ніхто і гадки не мав, які будуть результати моніторингу. Жодних претензій від Донія до критеріїв тоді не було.

Звичайно, дані "Чеснометру" будуть уточнюватися, тому що до виборів депутати не припиняють свою діяльність.

Але сьогоднішні вимоги Донія переписати правила під нього недоречні – вони були вироблені великою групою експертів та активістів, після чого фондом "Демократичні ініціативи" було проведено соціологічне дослідження на тему, чи вважають громадяни України ці критерії адекватними для оцінювання депутатської роботи.

Якщо іти на поводу у Донія, то завтра Андрій Шкіль запропонує оцінювати політиків за критерієм носіння вишиванки, а післязавтра – Чечетов за критерієм кількості натиснутих кнопок за 15 секунд.

Твердження шанованого мною Романа Шрайка, що "Чеснометр" показав однакову оцінку Донія і Ландіка – "невідповідність за двома критеріями" – є пересмикуванням.

Тому що "Чеснометр" дав таку "оцінку" сотням депутатів. Тому що "Чеснометр" не ставив рейтинг – і це видно на сайті, там немає ранжування від 1 місця до 449, він найгіршого до найкращого. Взагалі, за результатами дослідження, у Донія і Ландіка невідповідність – за різними критеріями.

Більше того, за логікою Романа Шрайка, якщо журнал "Форбс" оцінить однаково капітали Марка Цукерберга, Віктора Пінчука і члена арабської королівської родини, значить, він прирівняє цих трьох дуже несхожих людей. Звичайно, ні! Просто це означає, що за критеріями оцінки, які застосовує "Форбс", у них однакові показники багатства.

Це настільки очевидно, що подальше повторювання про те, що "Чеснометр" поставив на один рівень Донія і Ландік, викликає лише підозри про навмисне перекручування, підбурюване невдоволеними результатами дослідження.

І ще.

Рух "Чесно", на мою думку, не повинен витрачати зусилля на те, щоб вгамувати образу Донія. Це його право – визнавати рейтинг чи ні. У нього є всі можливості створити свій альтернативний рейтинг і оцінювати політиків на власний розсуд.

Звичайно, Олесь Доній користується повагою частини активних громадян, але він ще не став совістю нації та українським Андрієм Сахаровим, щоб підлаштовувати під нього дослідження. Він є лише одним із 449 об"єктів дослідження.

І насамкінець. Хотілося би помилятися, але боюсь, що причина такої неадекватної поведінки Донія – переживання за своє місце у виборчому списку "Батьківщини".

Річ у тім, що Донію пропонувалося штабом "Батьківщини" балотуватися за одним із мажоритарних округів у Києві, де опозиція відчуває брак потужних кандидатів, які могли би протистояти товаришам на кшталт Пилипишина і Довгого.

Але Доній відмовився від прямого випробування виборцями і зажадав місця в списку. Його побоювання, на мою думку, полягає в тому, що штаб "Батьківщини", керуючись показниками Донія, не дасть йому місця в прохідній частині, тому що їх кількість обмежена, частина вже продана спонсорам, і Турівська лише шукає привід для відмови нинішнім депутатам.

Тому я не здивуюся, що найближчим часом активність Донія буде спрямована не на боротьбу з режимом Януковича, а на троллінг та дискредитацію руху "Чесно". Але це саме по собі є абсурдом, адже ці небайдужі люди могли стати першими союзниками Донія в боротьбі за кращу Україну.

powered by lun.ua
Коментарі — 416
Mihail Sklyar _ 27.07.2012 15:22
IP: 46.203.60.---
За такими гучними заявами ховається абсолютна примітивність та безтолковість цього дослідження. Складається враження, що умови задачі підганяли під необхідний результат. Зверніть увагу, після оприлюднення результатів, пан Лещенко визнав методологічні помилки, але сам результат під сумнів чомусь не ставить, натомість активно навішує ярлики, прикриваючись абсолютно недолугим дослідженням... Уявіть собі, що ми застосуємо методологію пана Лещенка до вивчення дотримання правил дорожнього руху двома водіями: один у нетверезому стані збив людину, а у іншого в автомобілі відсутня аптечка. За логікою пана Лещенка, рівень суспільної небезпеки у діях цих водіїв однаковий. А Донію та іншим двом ображеним депутатам пан Лещенко має дякувати за їхню увагу до свого дослідження, інші депутати просто незважають на цю дурницю.
Volodymyr Solonenko _ 26.07.2012 23:28
IP: 91.209.51.---
"Звичайно, Олесь Доній користується повагою частини активних громадян, але він ще не став совістю нації та українським Андрієм Сахаровим, щоб підлаштовувати під нього дослідження. Він є лише одним із 449 об"єктів дослідження."

Сергію, на мою думку Доній зробив впевнений крок до статусу Совісті Нації коли публічно назвав Вас підлою людиною. Серйозно.
Dana Gaumont _ 26.07.2012 16:54
IP: 95.133.230.---
IgorL2007:
Громадянський рух ЧЕСНО показав власну неспроможність адекватно оцінювати депутатів.
Підтримую.Повний неадекват руху "Чесно".ПРдуни не виконали жодної своєї обіцянки.То вони хороші депутати,бо вони не відійшли від свого курсу.А хто цей курс провіряв.Який цей курс?Куди вони рухають країну і чи є такий курс в їхній передвиборчій програмі.Це не "Чесно" а створена владою групка,яка критикує тільки опозиційні сили,бо влада з ними навіть не спілкується і плює на їхні дослідження.І я плюю.Бо це не чесно.Критика тільки тих,хто з тобою ще спілкується.Піди покритикуй Ахметова і інших олігархів.Мабуть не тільки "Чесно" але й "Страшно".
anat76 _ 26.07.2012 14:41
IP: 95.134.109.---
часноки, вам ще треба дуже попрацювати, щоб з того проекту вийшло штось путьове. як на мене, ідея хороша, але таким ставленням, можна її зіпсувати.
David _ 26.07.2012 09:53
IP: 95.0.181.---
tyomich, а ну скажи, кто платит С.Лещенко в твоей бютоботовской версии? И мы узнаем кому и что мерещится на каждом углу...?
David _ 26.07.2012 09:50
IP: 95.0.181.---
tyomich:
David и не нужно в конце концов себя как обиженник вести...
Ты ведь мужик???
:)))
Не страдаю такими чуйствами это все твое искаженное восприятие, которое находится под гнетом сектанского купола...
А вот насчет ответа ниже, то я нашОл в себе силы и перечитал твои ответы, но там я не нашОл ответа на конкретно поставленный вапрос, Тимошенко циник? Да или нет, такого ответа нет от тебя, есть какое-то яврейскоподобное мычание и кудахтанье от тебя, но я понимаю тебя, секта бютоботов тебя обязала, заплатила и ты не волен отвечать по существу, ты халоп секты бютотов и если ты начнешь тут пейсать и отвечать не так, как того требует глава бютоботов то бабло ты не получишь...
tyomich _ 26.07.2012 02:11
IP: 46.98.102.---
David и не нужно в конце концов себя как обиженник вести...
Ты ведь мужик???
:)))
tyomich _ 26.07.2012 02:07
IP: 46.98.102.---
David:
2tyomich

У меня нет ни мании преследования, ни мании величия и вообще маниями не страдаем, это опция у меня отсутсвует по умолчанию, а вот насчет твоей мании, то ты ж самолично писал, что буд-то бы кто-то проплачен ДОНБАНДОЙ и бла-бла-бла и после таких слов у тебя язык не поворачивается что-то квакать в мой крисчтальный адрес?!!! Ты таки полный неадекват страдающий полным набором паталогических комплексов, которым место только в секте бютоголовых ботов...

Ты таки не ответил, Тимошенко ЦИНИК или нет, но понимаю что конкретного ответа от тебя нельзя услышать, только какой-то поток шизоидного сознания подобный о какой то ДОНБАНДЕ и т.д.
Я тебе ниже уже всё ответил.
Шо не ясно???
David _ 26.07.2012 01:33
IP: 95.0.181.---
2tyomich

У меня нет ни мании преследования, ни мании величия и вообще маниями не страдаем, это опция у меня отсутсвует по умолчанию, а вот насчет твоей мании, то ты ж самолично писал, что буд-то бы кто-то проплачен ДОНБАНДОЙ и бла-бла-бла и после таких слов у тебя язык не поворачивается что-то квакать в мой крисчтальный адрес?!!! Ты таки полный неадекват страдающий полным набором паталогических комплексов, которым место только в секте бютоголовых ботов...

Ты таки не ответил, Тимошенко ЦИНИК или нет, но понимаю что конкретного ответа от тебя нельзя услышать, только какой-то поток шизоидного сознания подобный о какой то ДОНБАНДЕ и т.д.
tyomich _ 26.07.2012 00:58
IP: 46.98.115.---
David:
tyomich:
David:
2tyomich:

Ты почитай внимательно себя, а то я смотрю у тебя часть мозга начала отмирать...
Перечитывать себя будешь ты "дружок", когда скучно будет в камере...
Мне по несколько раз перечитывать выдумки воспалённого моска очередного недотёпы не нужно.
И так видно что ты за "фрукт".
P.S. И на ТЫ мы не переходили.
Перечитай себя для начала, а потом бузи.
Ох какой менторский тон прорезался..., прямо как у Рыгов, но это простительо, тебе ж платят в штабе бютоголовых и твое дело в каментах не отвечать с аргументами и доказательствами, твое дело срать в каментах, потому что это чисто бютовская стилистика штабных ботов...
Чоловіче, дружище, товарищ, или как там тебя, то что с тобой происходит именуется – мания преследования.
О каких рыгах ты говоришь???
Я в центре живу...:)))
Когда на каждом углу рыги мерещатся – это патология.
David _ 25.07.2012 19:27
IP: 95.0.181.---
tyomich:
David:
2tyomich:

Ты почитай внимательно себя, а то я смотрю у тебя часть мозга начала отмирать...
Перечитывать себя будешь ты "дружок", когда скучно будет в камере...
Мне по несколько раз перечитывать выдумки воспалённого моска очередного недотёпы не нужно.
И так видно что ты за "фрукт".
P.S. И на ТЫ мы не переходили.
Перечитай себя для начала, а потом бузи.
Ох какой менторский тон прорезался..., прямо как у Рыгов, но это простительо, тебе ж платят в штабе бютоголовых и твое дело в каментах не отвечать с аргументами и доказательствами, твое дело срать в каментах, потому что это чисто бютовская стилистика штабных ботов...
Сергій Почебула _ 25.07.2012 18:44
IP: 195.225.52.---
Дуже цікавий критерій – Незмінність політичної позиції відповідно до волевиявлення виборців. За яким позитивно оцінені усі, за виключенням Чорновіла, депутати від ПР. Відкриваємо програму ПР на виборах 2007 р., яка безумовно є висвітленням політичної позиції усіх депутатів, що пройшли за списками ПР в ВРУ, і порівнюємо з результатами голосування за той чи інший законопроект... Ну хоча б по судовій реформі, де регіоналами обіцялась виборність суддів громадянами. Чи дійсно політичні позиції не змінювались??? Як на мене відповідь очевидна.
Saesar _ 25.07.2012 18:43
IP: 195.49.200.---
Этот шум – не начало конца,
Не повторная гибель Помпеи -
Спор вели три великих глупца:
Кто из них, из великих, глупее.

Первый выл: "Я физически глуп, -
Руки вздел, словно вылез на клирос. -
У меня даже мудрости зуб,
Невзирая на возраст, не вырос!"

Но не приняли это в расчет -
Даже умному эдак негоже:
"Ах, подумаешь, зуб не растет!
Так другое растет – ну и что же?..."

К синяку прижимая пятак,
Встрял второй: "Полно вам, загалдели!
Я – способен все видеть не так,
Как оно существует на деле!"

"Эх, нашел чем хвалиться, простак, -
Недостатком всего поколенья!...
И к тому же все видеть не так -
Доказательство слабого зренья!"

Третий был непреклонен и груб,
Рвал лицо на себе, лез из платья:
"Я – единственный подлинно глуп, -
Ни про что не имею понятья".

Долго спорили – дни, месяца, -
Но у всех аргументы убоги...
И пошли три великих глупца
Глупым шагом по глупой дороге.
Краснолапчатый _ 25.07.2012 18:01
IP: 212.82.212.---
Редко когда не согласен с Лещенко, но в данном случае Шрайк прав.

Один вор и бандит нежелательнее множества некомпетентных бездельников. Одна сделка с совестью не равняется ее (совести) полному отсутствию.

P.S. Доний отжег, понятное дело, тут Лещенко полностью прав
ЮрВікЗін _ 25.07.2012 17:39
IP: 82.117.232.---
Reader_Donetsk:
Мне кажется, что по совокупности заслуг перед обществом, скорее Доний имеет право судить весь рух "Чесно", чем наоборот. Поэтому если он скажет, что эти "чесноки" – говно, я ему охотно поверю.
И какие заслуги у Дония перед обществом?
tyomich _ 25.07.2012 16:11
IP: 46.98.102.---
David:
2tyomich:

Ты почитай внимательно себя, а то я смотрю у тебя часть мозга начала отмирать...
Перечитывать себя будешь ты "дружок", когда скучно будет в камере...
Мне по несколько раз перечитывать выдумки воспалённого моска очередного недотёпы не нужно.
И так видно что ты за "фрукт".
P.S. И на ТЫ мы не переходили.
Перечитай себя для начала, а потом бузи.
David _ 25.07.2012 16:07
IP: 95.0.181.---
2tyomich:

Ты почитай внимательно себя, а то я смотрю у тебя часть мозга начала отмирать...
Dmytro Kuzovkin _ 25.07.2012 16:06
IP: 91.124.223.---
tyomich:
Голая правда – она же "обнажённая истина" – всегда цинична по своей природе... недаром же говорят о "горькой правде".
И я никогда не имел иллюзий в отношении политики и парламентской деятельности в частности – это ВСЕГДА и ВЕЗДЕ – во всех парламентах мира – "разводка кроликов". И побеждает тот, кто "разводит" более умело и хитро.
Поэтому, ИМХО, этот самый "Чеснок" – это или трогательная в своём наивном идеализме попытка внести мораль в политику – или умная "противсиховская" технология.
tyomich _ 25.07.2012 16:04
IP: 46.98.102.---
David:
tyomich:
David:
tyomich:
David:
tyomich:
Dmytro Kuzovkin:
Наиболее честный, ИМХО, из депутатов – это Чечетов. Он прямо, без всяких там экивоков и словоблудия, произнёс: "Развели, как котят"... а не строил из себя некоего идейного борца.
Вы путаете грешное с праведным...
Где вы разглядели честность Чечетова???
В его цинизме???
Ну так это иесть честный цинизм, а то что демонстрируют Доний и остальные истерики это есть прихованый цинизм
Вы извините, но откровенного циника я не могу по природе назвать – честным.
А Тимошенко не циник?
А вы не циник???
Что ты как еврей вопросом на вопрос отвечаешь, ты ответь про Тимошенко и не переходи на личность дописувачив, а то у сектантов это опция стоит по умолчанию
Да нет, "дружище", вопросом на вопрос – это как раз ты.
David _ 25.07.2012 16:00
IP: 95.0.181.---
Reader_Donetsk:
Мне кажется, что по совокупности заслуг перед обществом, скорее Доний имеет право судить весь рух "Чесно", чем наоборот. Поэтому если он скажет, что эти "чесноки" – говно, я ему охотно поверю.
А я на практике убедился в обратном и скажу что Доний говно, как и его коллеги-кнопкодавы по разуму
David _ 25.07.2012 15:57
IP: 95.0.181.---
Oracular:
maksimsa: Поддерживаю. Именно по этой причине Лещенко трусливо прячется от ответа по существу – ну чистый РЕГИОНАЛ
Я ж говорю, пидлабузничеством занимаешься
David _ 25.07.2012 15:56
IP: 95.0.181.---
tyomich:
David:
tyomich:
David:
tyomich:
Dmytro Kuzovkin:
Наиболее честный, ИМХО, из депутатов – это Чечетов. Он прямо, без всяких там экивоков и словоблудия, произнёс: "Развели, как котят"... а не строил из себя некоего идейного борца.
Вы путаете грешное с праведным...
Где вы разглядели честность Чечетова???
В его цинизме???
Ну так это иесть честный цинизм, а то что демонстрируют Доний и остальные истерики это есть прихованый цинизм
Вы извините, но откровенного циника я не могу по природе назвать – честным.
А Тимошенко не циник?
А вы не циник???
Что ты как еврей вопросом на вопрос отвечаешь, ты ответь про Тимошенко и не переходи на личность дописувачив, а то у сектантов это опция стоит по умолчанию
David _ 25.07.2012 15:54
IP: 95.0.181.---
А я вот считаю что Тимошенко ничем и никак не отличается от Януковича, подходы к реализации своей политики одинаковы, у Януковича банда, у Тимошенко секта и там, и там есть люди с очень сомнительной биографией, каждый хотел проглотить власть целиком и не подавится, в этом плане тут Тимошенко не повезло, хотела обдурить всех, но в итоге сама себя обдурила и посему сейчас Янукович сидит в кресле президента, а ее тушка томится в качановских казиматах
Reader_Donetsk _ 25.07.2012 15:53
IP: 92.112.66.---
Мне кажется, что по совокупности заслуг перед обществом, скорее Доний имеет право судить весь рух "Чесно", чем наоборот. Поэтому если он скажет, что эти "чесноки" – говно, я ему охотно поверю.
tyomich _ 25.07.2012 15:53
IP: 46.98.102.---
David:
tyomich:
David:
tyomich:
Dmytro Kuzovkin:
Наиболее честный, ИМХО, из депутатов – это Чечетов. Он прямо, без всяких там экивоков и словоблудия, произнёс: "Развели, как котят"... а не строил из себя некоего идейного борца.
Вы путаете грешное с праведным...
Где вы разглядели честность Чечетова???
В его цинизме???
Ну так это иесть честный цинизм, а то что демонстрируют Доний и остальные истерики это есть прихованый цинизм
Вы извините, но откровенного циника я не могу по природе назвать – честным.
А Тимошенко не циник?
А вы не циник???
ONLINE
Річниця Майдану76 Україна та Європа1003 Майдан 2013524 Уряд реформ366 Aтака Путіна1153
ОСТАННІ ЗАПИСИ
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter