Олег Медведєв Приватний політичний консультант, політтехнолог

Сміливий голос із глибинки Московського Патріархату: ''Я особисто схиляюся перед гетьманом Мазепою...''

26 травня 2009, 16:18

Браво владиці Софронію (Дмитруку), митрополит Черкаському і Канівському Української Православної Церкви Московського! Патріархату, який кинув рукавичку промосковській партії у власній церкві. Варто було архимандриту Кирилові Говоруну, голові відділу зовнішніх церковних зв'язків УПЦ, вкрай обережно припустити можливість зняття з Мазепи так званої анафеми, як у крайню ступінь збудження прийшла радикально промосковська партія в УПЦ МП, одним із очільників яких є одеський митрополити Агафангел з його несамовити нехристиянським ставленням до УПЦ КП, атокефалії і взагалі будь-чого, чим хоч трохи Україна відрізняється від Росії.

Гнів Агафангела не остудило навіть те, що Говорун, Кирило-маленький, це – креатура Кирила-великого, його очі та вуха, що мають пильнувати за надто вже авторитетним та достатньо самостійним Митрополитом Володимиром. То ж Агафангел вирішив бути святішим за Папу Римського, чи даруйте, за Патріарха Московського!

Тим часом в дискусію втрутився митрополит Черкаський і Канівський Софроній, неприхований дисидент в УПЦ МП, відвертий прихильник автокефалії, яка є нормою для всього православного світу, щодо якої Україна – виключення.



Заяву владики Софоронія по Мазепі вважаю мужнім громадянським чинником в умовах грядучого посилення тиску РПЦ на Україну, УПЦ КП, УГЦ та й на УПЦ МП, свою "дочірню церкву", дарма, що на кілька сот років старшу за "маму".



"Склалася така ситуація, що мене вкрай дивує: у наших церковних (і не лише церковних) колах бояться українського. Нам бракує відчуття власної гідності, адекватної оцінки самих себе – народу, який протягом всієї своєї історії страждав так, що важко навіть уявити. Ми не хочемо навіть замислитися: чому було так, а не інакше? Чому ми такі, як є нині? Ми повинні усвідомити та переоцінити своє минуле, тільки тоді прийде розуміння того, чому народ, що живе на такій благодатній землі, має історичне минуле, сповнене таких страждань і поневірянь.

Я особисто схиляюся перед гетьманом Іваном Мазепою, я вважаю його однією з найбільш значущих постатей в історії України. І, перш ніж зчиняти галас навколо анафематствування, ми повинні поставити собі питання: хто є автором тієї анафеми? Кого вона стосувалася? Адже анафему виголошували не людині, державному діячу, видатному меценату і полководцю, а опудалу. Це опудало, що мало зображувати Мазепу, пронесли всіма вулицями Кролевця, ганьбили його, плювалися, прагнучи бодай у такий спосіб принизити гетьмана.

А хто був ініціатором виголошення анафеми? Імператор Петро І, людина, що віддала наказ вирізати, знищити все населення міста Батурин – від грудного немовляти до найстарішого жителя. А це (замислимось на хвильку) – майже 23 тис. осіб. То чи має право людина, така по-звірячому жорстока, злочинець (не побоюся цього слова) піддавати анафемі навіть пересічну особу? А тут ідеться про Мазепу – державника, що прагнув для свого народу, своєї Батьківщини кращої, гідної долі. Анафему адресовано чоловіку, чия сестра прийняла чернечий постриг і несла послух у православному монастирі, а мати його Марія Магдалина була ігуменею Фроло-Вознесенського монастиря в м.Києві.

Зрадником наречено людину, без якої неможлива була би велика епоха в історії української культури й архітектури – козацьке бароко. Людину, за час правління якої – а це 22 роки – розквітли та змінилися на краще міста: Чернігів, Київ, Полтава, Батурин, Чигирин та інші. Що вже говорити про Україну, якщо навіть у твердині російського православ'я – Трійце-Сергіївій Лаврі – надбрамну церкву збудовано у стилі "мазепинського" бароко!

Саме в період правління Івана Мазепи було здійснено реформи, що змінили обличчя гетьманства, наблизили Україну до тогочасних європейських держав. Можемо стверджувати, що саме Іван Мазепа розробляв проекти перших українських конституцій, про що є згадки в документах Петра І, московських воєвод, а також відповідні посилання в листуванні Івана Скоропадського.

А ще варто згадати про розквіт друкарства, міської культури, навіть про той факт, що у "скрипниківському" правописі 20-х років минулого століття за основу взято українську ділову та розмовну мову, що вживалася за часів гетьманства Івана Мазепи.

Тож я можу сміливо стверджувати, що Іван Мазепа – людина, смислом життя якої було вивести народ із рабства, прищепити йому гідність і самоповагу, щоб не називали нас "бидлом" і "хохлами". Ця людина не є зрадником, це є наш український Мойсей, що хотів вивести українців із полону, не менш страшного, ніж був єгипетський для юдеїв".

Цитується за порталом Релігійно-інформаційної служби Укпаїни.

powered by lun.ua
Коментарі — 54
Олег Медведєв _ 27.05.2009 19:50
IP: 77.123.24.---
Анафема Мазепі – це не церковна анафема. Це – анафема російської влади самій ідеї української окремішності та самостійності. Не Церква її накладала, і не може вона її зняти, бо РПЦ була, є й буде хай і золотим, але гвинтиком державного механізму. Сказано ж було Путіним, що сила Росії – в ядерній зброї та православній Церкві.
gorst _ 27.05.2009 14:31
IP: 91.198.175.---
Для української ментальності ця тема (Мазепи), як на мене, вже не є дискусійною. А от тема активного протиборства навіюванню українцям зверхності (начебто) всього московського, їх "первородства", культурного авангарду по відношенню до українців – це дійсно те, над чим варто було б дискутувати. Іншими словами, потребує уваги сьогодення у більшій мірі, ніж історія. Тому що – "ближче до тіла".
VI _ 27.05.2009 13:40
IP: 193.110.188.---
Радісно на серці, що є такі патріоти. Дякую Владиіці Сфронію за його позицію і за сміливість висловити її.
Иль _ 27.05.2009 11:33
IP: 194.44.127.---
Рано, чи пізно справедливість про І.С. Мазепу повернеться до українців. Не дивлячись на шалений опір хохло-кацапських опричників, та їх кремлівських начальників, правда пробиває темноту і забуття. Якщо говорити про зраду, то це першим зробив московський цар Олексій. Та й по іншому не могло бути, бо хто сидить у Кремлі, той сидить на сатанинському троні, де зрада, вбивства та підкуп основні знаряддя роботи. Мазепа великий гетман, будівничий України, а раз так, то з точки зору Москви він зрадник. Про них все зрозуміло, а чому наші раби досі цілують одне місце московитам ніхто зрозуміти не може.
Впевнений, що розумна і думаюча людина, патріот своєї землі, а Владика Софроній таким є, не може слугувати окупантам, зрадникам ідеї Б. Хмельницького, кровожерам і людиноненависникам, що керують з Москви. Многая літа, Владико!!!!
Иль _ 27.05.2009 11:20
IP: 194.44.127.---
Свет32:
А що люблять ваші кумири, які також рвуться до влади? І чого ви пристали до автора з Юлею? Це ж не про неї, а про Мазепу розмова. Чи у вас як у тій приказці: "Кому що, а курці просо!"
Олег Медведєв _ 27.05.2009 07:48
IP: 77.123.24.---
Uilfred:
Це – мій блог, і я тут доноу власну точку зору
Uilfred _ 26.05.2009 23:34
IP: 78.26.128.---
Олег Медведєв:
Uilfred:
Не хотів би, бо це буде не м о я конференція, і питання будуть не до мене... Щодо заміни словосполучень – згоден.
Але ж Ви – радник прем"єра і якщо у неї немає часу спілкуватися в неті, то це могли б зробити Ви і донести до виборців тлумачення подій з її точки зору.
Олег Медведєв _ 26.05.2009 23:04
IP: 77.123.24.---
Uilfred:
Не хотів би, бо це буде не м о я конференція, і питання будуть не до мене... Щодо заміни словосполучень – згоден.
Uilfred _ 26.05.2009 22:38
IP: 78.26.128.---
Пане Олеже, а Ви не хотіли б взяти участь у конференції на УП? А ще у мене є така пропозиція – чи не краще було б прем"єру у газових та інших переговорах зі своїми закордонними колегами замінити словосполучення "Перемога України" на "Досягнення України", щоб не дратувати надто нервових, що починають тоді себе вважати переможеними?
Олег Медведєв _ 26.05.2009 22:16
IP: 77.123.24.---
Северянин:
Шановий Северянине, канонізований російською дореволюційною, радянською, російською теперішньою владами Петро Перший по частині маєтностей пішво далеко вперед від Мазепи. А як він обідрав власну державу... Але це не заважає росіянам вичленити в діяльності Петра головне і за це його шанувати. З точки зору власних інтересів України Мазепа і бути не може зрадником. З точки зору Петра, він зрадник, хоча це не давало жодного права цареві самочинно приймати рішення, яке належало до компетенції церкви. В Росії всіх українських гетьманів вважали зрадниками. Але першозрадником був цар Олексій, який замість того, щоб вести обіцяну Хмельницькому війну з поляками вірішив з ними замиритися, бо ті навішали царьскій величності локшини про можливе його обрання королем. Засліплений польскою короною, цар забув про Хмельницького.
Северянин _ 26.05.2009 22:04
IP: 217.12.207.---
Автору – а почему замалчивается, что Мазепа был в тройке-пятерке влиятельнейших сановников в Московском царстве. Да и крест целовал присягая Петру, да и Петр его любил и почитал... Лепим нового доброго дедушку Ленина по старой совковой методе? Давайте лучше о справедливом налогообложении... А то нынче как при Мазепе, ободрали всю Державу чтобы маетков себе и попам настроить...
korin3 _ 26.05.2009 21:15
IP: 91.124.241.---
Браво владиці Софронію (Дмитруку), митрополит Черкаському і Канівському Української Православної Церкви Московського! Патріархату
kmm _ 26.05.2009 21:06
IP: 194.44.207.---
Ага! Заскочив знову.Питання залишилось без відповіді, за що і дякую.Всього найкращого!Мабуть- не та орбіта.
Свет32 _ 26.05.2009 20:43
IP: 193.151.104.---
Олег Медведев:
Хотелось бы, чтобы и Юля, приходя к власти, хотя бы помнила о своих предвыборных обещаниях.
Олег Медведєв _ 26.05.2009 20:11
IP: 77.123.24.---
Свет32:
От і добре. Її тут ніхто і не відкривав, якщо Ви бодай читали те, під чим коментуєте.
Свет32 _ 26.05.2009 20:04
IP: 193.151.104.---
Олег Медведев:
Аргументов возразить у Вас нет. Тема закрыта.
Олег Медведєв _ 26.05.2009 20:02
IP: 77.123.24.---
Взагалі то тут обговорюються Мазепа та Софроній. Я розумію, що є люди, робота яких – Тимошенко. Думаю, на УП достатньо повідомлень та статей, присвячених саме їй.
Свет32 _ 26.05.2009 19:53
IP: 193.151.104.---
Юля любит только власть. И ей, видимо, всё равно, каким способом она её добивается. Юля – на редкость циничная интригантка и врунья. Если она хочет быть легитимным политиком – на всенародные выборы, а не "под ковром" власть делить.
Свет32 _ 26.05.2009 19:40
IP: 193.151.104.---
Олег Медведев:
Вы подтвердили мою правоту. Юля панически боится выборов (и парламентских в том числе). А эту сказку о любви к работе в правительстве ваша Юля пусть расскажет своей маме и тётушкам, которые сбрасываются ей на "Луи Виттон".
Олег Медведєв _ 26.05.2009 19:16
IP: 77.123.24.---
Свет32:
Свет32:
Олег Медведев:
Свет32:

Свет32:

Ви слабо поінформовані. Для неї завжди цікавішою була робота в Уряді.
old_owl:
В церковь пусть сходит ваша Юля, только и занимающаяся последний год устройством себя любимой в канцлерском кресле в обход всенародных выборов Президента. Кстати, ещё в 2004 г. она убеждала, что в кризисных условиях слабое государство должно иметь сильную президентскую власть.
Запропонуйте, як повернути сильну президентську владу. Бо поки немає ніякої...
Для начала, не урезать теперешние президентские полномочия и выиграть всенародные выборы Президента, которых Юля боится, как чёрт ладана.
Олег Медведєв _ 26.05.2009 19:15
IP: 77.123.24.---
sapience:
Між іншим, УПЦ МП засудила так зване політичне православ я. Якщо хтось і дсоі носить ікони Януковича, то від лукавого, а не від Церкви.
tcherkas _ 26.05.2009 19:13
IP: 212.15.127.---
Знаю и уважаю этого мудрого человека – патриота Украины.
Его слово в защиту Ивана Мазепы и украинства в целом для меня еще одно подтверждение: Украина жива.
Кстати, кажется, более 60% черкащан поддерживают Ю. Тимошенко.
sapience _ 26.05.2009 18:35
IP: 77.123.152.---
Для sa_sha _ 26.05.2009 17:12
Річ у тім,що коли йде мова про РПЦ,то йдеться не про церковні справи,а про банальну політику.Будь-яка мисляча людина,якщо вона щира бодай перед собою,визнає той факт, що РПЦ – це політична організація,слухняне знаряддя в руках російської влади.Такою її свого часу реанімував Сталін, такою вона залишається і сьогодні.
Зверніть увагу на зворушливе єднання комуністів і діячів УПЦ МП."Войовничі атеїсти", які ще донедавна таврували "опіум для народу",і не лише таврували,а й нищили священників,раптом перетворилися на ревних захисників православ'я.Зі свого боку, колони хресних ходів,організовані попами з Києво-Печерської Лаври,прикрашають не лише хоругви та ікони,а й портрети Сталіна і навіть... Януковича.На перший погляд це виглядає як мазохізм, але це лише на перший погляд. Річ утім, що і комуністи ("п'ята колона" Кремля), і РПЦ виконують спільне завдання – повернення України до складу Російської імперії. Шкода, що наша ялова влада не вживає адекватних заходів.
LeoP _ 26.05.2009 18:30
IP: 213.186.210.---
Ok, що думає Софроній чи Сабодан – така справа. А от що думає з приводу анафеми Мазепи Юлія Володимирівна Тимошенко (Григян-Капітельман)? Чи може вона, після заяви Путіна лихоманливо читає неіснуючі щоденники Денікіна?:))) Як вона, як вірна УПЦ МП (чи ні?) ставиться до того, що в цій церкві вважають Гетьмана Мазепу віровідступником, "другим Іудою" і т.п.?
Відповідь очевидна. Якби В.В. Путін при ній сказав, що Івашка Мазепа – мазурік, вона б також лише підхіхікнула
Свет32 _ 26.05.2009 18:17
IP: 193.151.104.---
Олег Медведев:
Свет32:

Свет32:
old_owl:
В церковь пусть сходит ваша Юля, только и занимающаяся последний год устройством себя любимой в канцлерском кресле в обход всенародных выборов Президента. Кстати, ещё в 2004 г. она убеждала, что в кризисных условиях слабое государство должно иметь сильную президентскую власть.
Запропонуйте, як повернути сильну президентську владу. Бо поки немає ніякої...
Для начала, не урезать теперешние президентские полномочия и выиграть всенародные выборы Президента, которых Юля боится, как чёрт ладана.
Уряд реформ406 Корупція1348 Зеленський30 Україна та Європа1094 Aтака Путіна1232
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter