Олег Медведєв Приватний політичний консультант, політтехнолог

"Красивый закат Московской Патриархии в независимой Украине"

26 липня 2009, 17:48

Протягом наступного тижня чимало поговоримо про візит в Україну російського Патріарха Кирила. Для затравки пропоную статтю, оприлюднену на порталі Релігійно-інформаційна служба України. Вона тим більше цікава, що написав її росіянин Артем Скоропадський, як він сам представився, "незалежний журналіст, родом з Росії, кілька років тому приїхав працювати в Україну і тут залишився жити".

"В Украину едет Патриарх Московский Кирилл. "Визит носит сугубо церковный характер", – заверяют в УПЦ (МП). Однако веры в эти слова мало. "Московский Патриархат тут есть, поэтому Кирилл имеет право приехать в Украину, но если бы этот визит был только пастырским! Этот визит носит и политический характер", – недавно сказал мне Патриарх Филарет, выражая мнение как своей паствы, так и многих священников, епископов и мирян Московской патриархии в Украине.

То, что Кирилл едет в Украину не только встречаться со своей паствой и молиться, – это понятно. Например в одном из городов программа его визита состоит исключительно из выступлений по местному телевидению.



То, что он сам понимает, что его тут не ждут с распростертыми объятиями, тоже ясно. Отсюда – все эти 6 тысяч сотрудников милиции, которые будут охранять визит Патриарха и сотрудники ФСБ, которых он везет с собой из Москвы.

Отсюда – истерика у самых разных опричников вроде господина Каурова из погромного "Единого Отечества" или господина Фролова, который беснуется в своем Живом Журнале, называя своих противников "иудами", "подонками" и т.д.

Отсюда – все эти заявления о том, что "православные будут охранять своего Предстоятеля во время визита" (очевидно, шести тысяч милиционеров для этого мало).

Отсюда – "разведка боем" "православными байкерами" в Севастополе, которые, как бесы с огнем, голыми девками на фоне изображения Спасителя, пивом, матом и дьяконом Кураевым смущали истинных верующих.

В общем, одесский митрополит Агафангел явно поспешил, когда сказал, что Патриарх едет в Украину, как хозяин, а не как гость. Именно как гость, да еще и не очень желанный, прибывает в Киев Московский первоиерах.

И Кирилл это понимает. Но что ему остается делать? РПЦ – это часть жесткой авторитарной России, где приказы обсуждать не принято. Российская власть до сих пор помнит "оранжевую революцию" в Киеве, воспоминания о которой вызывают дрожь и ужас у нынешних обитателей Кремля. Сегодня Украина, слава Богу, ушла от России еще дальше, украинцев уже не прельщают разговоры о т.н. "славянском единстве". Политики, полностью поддерживающие Россию, стремительно маргинализируются. Сейчас это ПСПУ Витренко и Компартия.

Соответственно России остается одно – пытаться влиять на Украину через Церковь. Именно поэтому Патриарх едет в Киев не с молитвой, а с митингами под флагами РФ (готов спорить на что угодно, что именно такой митинг, именно с триколорами будет в Севастополе).

Патриарх Кирилл умный человек, но он вынужден делать то, что указывает ему власть. Вот только беда в том, что Москва не видит того, что видно здесь – в Украине. Не видно того, что обратного пути к "братской дружбе народов" уже нет. Что сколько не посылай в Украину патриархов, депутатов или Затулиных, Украина уже никогда не отойдет от своего европейского пути. И, самое главное, в Москве не видят того, что большая часть УПЦ уже морально готова к автокефалии, которая сегодня стала неизбежной.

Так что, не надо бояться визита Патриарха Московского. Он уже ничего не изменит. Да, будут красивые речи о "вечном единстве России и Украины", торжественные встречи и громкие слова. Но все это не более, чем красивый закат Московской Патриархии в независимой Украине.

Пусть он приедет и помолится здесь в первый и, скорее всего, последний раз".

На мою думку, матеріал все ж таки надто оптимістичний. Москва мертвою хваткою вчепилася в УПЦ, і добро на її автокефалію дасть лише після того, як погодиться на вступ України до НАТО. І не раніше.

powered by lun.ua
Коментарі — 47
Jurdumm _ 27.07.2009 14:21
IP: 93.72.137.---
РПЦ МП ніколи у власної історії не була христіанською церквою. За часів Золотой Орди вона майже 300 років славила і молилась за здоров'я хана, за часів переносу з приволзьських улусів ставки монголо-ординського правління до князівства Московського церква підкорялась царю (якого вона нарекла помазанником божім).
При царе Петре І і після нього підкорялась Синоду, на чолі якого був обер-прокурор, тобто світська людина.
За часів комуністичного ленінізьму-сталінізьму існувала на правах підрозділу КДБ, правонаступником якого офіційно є сучасна ФСБ РФ, та й сам сучасний "патріарх" Володимир Гундяєв є викормишем КДБ, якщо уважно прідивитись до його біографії. В самой РПЦ МП до цього часу не існує тайни сповіді, що дуже зручно для тоталітарного устрою "керованої демократії".
grafo _ 27.07.2009 14:19
IP: 194.44.153.---
fayermark:
grafo:
перепрошую, я мав на увазі лінк
http://blog.kp.ru/users/dfgrt235c_dfgrt235c/post106753056/
"В РПЦ – ЭШЕЛОНЫ ЖИДОВ".

А про лінк http://catacomb.org.ua/modules.php?name=Pages&go=print_page&pid=1522 я хотів сказати, що "Митр. Кирилл (Гундяев) на все свои богослужения зарубежем приглашает католических кардиналов" – в цьому немає нічого поганого, на відміну від загравання з будистами (як це робив попередный Папа Римський)
Усі 12 апостолів були юдеї.
Питання в іншому: РПЦ належить до Христової Церкви, чи ні?
Наприклад, єрусалимський храм на Сіоні жодного відношення до Бога не мав, інакше Христові не було б потреби створювати нову Церкву.

Гундяєв не може не запрошувати на Літургію кардиналів за кордоном, бо служить її на ЧУЖІЙ КАНОНІЧНІЙ ТЕРИТОРІЇ.

Іван-Павло ІІ не загравав з буддистами, а намагався посіяти серед них зерна християнської доктрини.
Всі ж люди повинні бути спасеними.
fayermark _ 27.07.2009 13:51
IP: 83.170.240.---
grafo:
перепрошую, я мав на увазі лінк
http://blog.kp.ru/users/dfgrt235c_dfgrt235c/post106753056/
"В РПЦ – ЭШЕЛОНЫ ЖИДОВ".
А про лінк http://catacomb.org.ua/modules.php?name=Pages&go=print_page&pid=1522 я хотів сказати, що "Митр. Кирилл (Гундяев) на все свои богослужения зарубежем приглашает католических кардиналов" – в цьому немає нічого поганого, на відміну від загравання з будистами (як це робив попередный Папа Римський)
grafo _ 27.07.2009 13:27
IP: 194.44.153.---
fayermark:
grafo:
Я мав на увазі що данні з http://catacomb.org.ua/modules.php?name=Pages&go=print_page&pid=1522
не завжди коректні, дещо притягнене за вуха, багато антисемітизму, то католикофобії.
Таки не бачу некоректності.
Ісус Христос був юдеєм, але Його етнічне походження аніскільки мені не перешкоджає визнавати Його істиним і єдиним Господом Всесвіту і поділяти Його Синайський декалог.
Це посилання (catacomb.org.uа...) не містить жодного антисемітихму, а вказує на прискорбний факт, що так звана РПЦ насправді не є Церквою, а маріонеткою, якою керують всі, кому не ліньки.
fayermark _ 27.07.2009 13:15
IP: 83.170.240.---
grafo:
Я мав на увазі що данні з http://catacomb.org.ua/modules.php?name=Pages&go=print_page&pid=1522
не завжди коректні, дещо притягнене за вуха, багато антисемітизму, то католикофобії.
Бо старообрядці мабуть забули, що апостоли та перші єпископи (Тит, Тимофій, Варнава та інш.) були з євреєв та греків-колишніх юдеїв (та робится висновок що вихрест не може бути повноцінним християнином).
grafo _ 27.07.2009 12:38
IP: 194.44.153.---
fayermark:
grafo _
Ваш останній лінк не дуже серьойзній бо виходить з старобрядських сектантів.

Те, що пропало Ваше повідомлення – неподобство. QUOTE]

Не зрозумів, що у мене вийшло від старообрядців?
А свої інтернет-посилання відтворю на блозі Кушнірука, він дописів не нищить.
fayermark _ 27.07.2009 12:27
IP: 83.170.240.---
grafo _
Ваш останній лінк не дуже серьойзній бо виходить з старобрядських сектантів. Те, що пропало Ваше повідомлення – неподобство. Добре що на УП не зникло юліно "малілася"!
А Вам, пане Олеже, я пораджу багато не писати про МП, бо вони в кількістному та якісному вимірі – меншість вірян в Україні, недостоне згадування. Найкраще для журналіста – це інформаційний бойкот, якщо звичайно не станеться провокацій!
grafo _ 27.07.2009 12:15
IP: 194.44.153.---
Негарно це п. Медведєв витирати чужі дописи. Якось не по євроатлантичному.
Хіба я написав на Гундяєва бодай ОДНЕ нецензурне слово?
Чи не пора навести лад у власній голові? А то одна півкуля – європейська, а інша – совкова.
Fredegond _ 27.07.2009 12:11
IP: 80.92.226.---
Читаєш і розумієш, з я кою колосальною неповагою Юліни цуцики ставилися і ставляться до свого народу. Медведєв розуміє ситуацію так: "У ФСБ працюють одні дибіли, що можуть готувати лише маргіналів. Кіріл тим більше дибіл, його візити нічого не значать, просто ряжена кукла якась. Церковних питань в нас немає, всі готові на автокефалію,всі зневажають Москву,а особливо всі люблять Філарета. Філарет відношення до КДБ не мав, хоча займав найвищі посади Московської церкви, ну просто диво". Почитаєш і думаєш,якщо все так добре,а головне легко, може й в школу ходити не треба, закон життя ж всього один – перемагає завжди той, кого підтримує "євроатлантичний геній О.Медведєва – і в політичній царині,і в релігійній, і, мабуть на Страшному Суді також. Тимошенко надто багата та надто озлоблена істота, щоб тримати біля себе бовдурів. Тому, вочевидь, він не бовдур,а просто БРЕШЕ, увесь час. Ну а "дрожь и ужас" від революції клоунів,що знищила країну, це вже дві БРЕХНІ,в таку маєчню він сам не вірить.
nuarika _ 27.07.2009 12:01
IP: 94.179.35.---
Историчка:
nuarika _ 27.07.2009 00:26 -------Мені не відоме ім'я Артема Скоропадського.

Как говорили в старину: "Я эту книгу не читала, но я ее осуждаю". Уважаемая nuarika, опус этого самого Артема Скоропадського мы и обсуждаем.
Люба Історичко, я пишу про те, що знаю. Я не знаю, хто такий Ваш Скоропадський, той що Артем – я його й не сужу. Думка про те, що він – фсбешний провокатор, належить Вам. Я тільки припустила, що, мабуть, так і є.
Не знаю, що обговорюєте Ви, а я – блог О.Медведєва.
Не треба перекручувати мої слова – з цього нічого не вийде.
nuarika _ 27.07.2009 11:56
IP: 94.179.35.---
gulya:
nuarika _ 26.07.2009 23:16
gulya:

Я Вам про Божий промисел, а Ви мені про спецоперації ФСБ. (???)

Згадайте засторогу Гамалеїла:
коли іудеї привели в Синедрион на суд християн, бо вони нібито збурювали людей, Гамалеїл, вислухавши християн, велів їх відпустити. А на здивування ідеїв пояснив:
ЯКЩО ЦЕ ВІД ЛЮДИНИ, ВОНО РОЗПАДЕТЬСЯ САМЕ ПО СОБІ. АЛЕ, ЯКЩО ЦЕ ВІД БОГА, ТО ВВАЖАЙТЕ, ЩОБ НЕ СТАТИ ЙОМУ НА ЗАВАДІ.

Юродиві православні нічим не відрізняються від юродивих атеїстів. І тим, і тим потрібне добре слово і духовна опіка. Я гадаю, що Кирило їде з добрим словом. А як його будуть інтерпритувати юродиві, то їх справа. Не відають, що чинять.
А який стосунок має Московський патріархат до Божого помислу?!!!
grafo _ 27.07.2009 10:57
IP: 194.44.153.---
І буде вам дано знак:
якщо на церковних престолах засядуть христопродавці (гебешники), Господа там вже нема.
БартСімпсон _ 27.07.2009 10:10
IP: 95.133.18.---
А чому мене зовсім не дрючить, що там кажуть масковскіє попи?
gulya _ 27.07.2009 09:16
IP: 212.1.104.---
nuarika _ 26.07.2009 23:16
gulya:

Я Вам про Божий промисел, а Ви мені про спецоперації ФСБ. (???)

Згадайте засторогу Гамалеїла:
коли іудеї привели в Синедрион на суд християн, бо вони нібито збурювали людей, Гамалеїл, вислухавши християн, велів їх відпустити. А на здивування ідеїв пояснив:
ЯКЩО ЦЕ ВІД ЛЮДИНИ, ВОНО РОЗПАДЕТЬСЯ САМЕ ПО СОБІ. АЛЕ, ЯКЩО ЦЕ ВІД БОГА, ТО ВВАЖАЙТЕ, ЩОБ НЕ СТАТИ ЙОМУ НА ЗАВАДІ.

Юродиві православні нічим не відрізняються від юродивих атеїстів. І тим, і тим потрібне добре слово і духовна опіка. Я гадаю, що Кирило їде з добрим словом. А як його будуть інтерпритувати юродиві, то їх справа. Не відають, що чинять.
Историчка _ 27.07.2009 09:16
IP: 91.124.210.---
nuarika _ 27.07.2009 00:26 ----------Мені не відоме ім'я Артема Скоропадського.

Как говорили в старину: "Я эту книгу не читала, но я ее осуждаю". Уважаемая nuarika, опус этого самого Артема Скоропадського мы и обсуждаем.
Карлик _ 27.07.2009 01:22
IP: 194.29.62.---
Эффектно было не давать санкцию на проведение митинга и всех бесноватых поклонников московского престола закинуть в "бобик" как делают славяне белорусы и росияне – церковь же отдельна от государства и исламские и иудейские лидеры не покушаются на веру украинских граждан,а этот возомнил себя патриархом.Подробнее про то как любят свою паству лаврские козачки читайте здесь:
http://mycityua.com/articles/country/2009/07/23/101247.html
nuarika _ 27.07.2009 00:34
IP: 94.179.30.---
И-н:

Не знаю, за що Ви так ненавидите Ющенка, але це справа Ваша. Портрети в кабінетах не він чіпляє, а його підлеглі. Можливо, й справді, ностальгія за ВЛКСМ. Тупо. Але хіба це поряд з помостами, стягами і позою "нога за ногу" йде у якесь порівняння з грабунком країни, цілковитим непрофесіоналізмом, зрадою державних інтересів?! Як на мене – ні.
Вас цікавить, кого я підтримую. Так, Ющенка. І я цілком усвідомлюю, що він далекий від ідеала президента. Але він, приніймні, має державницьку позицію й усвідомлює державні інтереси України. Чого не скажеш про Тимошенко.
nuarika _ 27.07.2009 00:29
IP: 94.179.30.---
Северянин:

А при чем тут "охотник за головами". Его, вроде, СБУ нашла, а она подчиняется Президенту. Им (ЮВТ, Луценко со товарищи) это и не должно помочь.
Как Вас убедить окончательно не голосовать за БЮТ? Я постараюсь...
И-н _ 27.07.2009 00:27
IP: 95.135.51.---
nuarika _ 26.07.2009 23:50 У ЮВТ, как и ее политической силы нет идеологии, вообще никакой идеи – только жажда власти.

А у Ющенко жажды власти нет? Или это следствие отравления – помосты со стягами, чтобы непременно быть выше на 20 см оппонента (быдла)? В каждом кабинете портрет – времен ВЛКСМ, видать сам следит чтобы без пупырышек. Ванникову стоять истуканом, а самому ногу на ногу! А библию хватать и клясться неизвестно кому, пока не прибежали и не отняли? Да он умом тронулся от упоения властью. Как тот немец из Списка Шиндлера, который стрелял из окна по людям, а потом подсказали, используя струнку, что он и так самый главный без стрельбы, и тот перестал стрелять – мол, повелеваю жить. Главное – не капризничать. Или вы за Яценюка? Тогда да, без вопросов. Этому власть не нужна. Так, трудоустроиться попрестижней – перед однокашниками похвастаться, девченок покатать на блестящей служебной машине (самолете) под музыку проблесковых маячков.
nuarika _ 27.07.2009 00:26
IP: 94.179.30.---
Историчка:
nuarika _ 26.07.2009 23:18 -----Це Ви до чого? Не зрозуміло...

Що тут незрозумІлого:

Артем Скоропадський – голова координаційної ради зі створення московського регіонального відділення партії Українська національна аcамблея – Українська народна самооборона (УНА-УНСО).

Антиукраїнські сили – ФСБешні провокатори як під маскою проросійських сил, так і усіляких УНА-УНСО.

Следовательно, Артем Скоропадський – ФСБешний провокатор. Зрозуміло?
Мені не відоме ім'я Артема Скоропадського. Зате відомо, що УНА-УНСО, КУН і, ймовірно, "Свобода" – фсбешні організації, створені з метою дискредитації своїми діями українського націоналізму в очах самих українців. Якщо Ваш Скоропадський (до речі, звідки таке прізвище?!) член УНА-УНСО, значить він або провокатор, або легковірний, яких використовують для провокаційних акцій. Вам видніше, хто.
Северянин _ 27.07.2009 00:12
IP: 92.112.26.---
nuarika _ 26.07.2009 23:50 – Хотелось бы услышать Автора... Он как то последнее время работает "в минус" для БЮТ... Это система такая или в БЮТе все бегают как попало а Автору просто не везет? Во всяком случае меня он почти убедил, чтобы больше за БЮТ я не голосовал... Если они еще и Зварыча примут с Луценко, то даже публичная казнь "охотника за головами" им вряд ли поможет.
И-н _ 27.07.2009 00:10
IP: 95.135.51.---
Примечательно, что по сути симпатики греко-католической церкви (т.е. выходцы из Западной Украины) с упорством, которое не мешало бы использовать в мирных целях, пытаются убедить себя что невпихуемое непременно будет доставлено по адресу. Или практически завтра, как следует из текста статьи, или в обозримом будущем. Не "правоверные миряне", а сектанты какие-то. Фаталисты-детерминисты. Как сказал бы професор Преображенский, "не читайте перед едой" отечественных атлантистов и нацистов. Ну кто из неангажированных людей всерьез верит в жизнеспособность церковных политических проектов? Совершенно очевидно, что отдельныой группе населения ментальность не позволяет отождествлять себя русскими или с русскими. И татар они ненавидят больше чем ляхов. Так получилось. Так для этого "неправительственные организации" того времени "открыли" отдушину для щирых и несогласных – греко-католическую церковь. Какие пробелмы с УГКЦ? В ней в полной мере реализованы все сокровенные чаяния украинской нации.
Историчка _ 26.07.2009 23:56
IP: 91.124.210.---
nuarika _ 26.07.2009 23:18 -------Це Ви до чого? Не зрозуміло...

Що тут незрозумІлого:

Артем Скоропадський – голова координаційної ради зі створення московського регіонального відділення партії Українська національна аcамблея – Українська народна самооборона (УНА-УНСО).

Антиукраїнські сили – ФСБешні провокатори як під маскою проросійських сил, так і усіляких УНА-УНСО.

Следовательно, Артем Скоропадський – ФСБешний провокатор. Зрозуміло?
nuarika _ 26.07.2009 23:50
IP: 94.179.30.---
Северянин:

У ЮВТ, как и ее политической силы нет идеологии, вообще никакой идеи – только жажда власти. Вот она и виляет со стороны в сторону, пытаясь угодить всем. Но в народном творчестве описано, что бывает с теми, кто пытается угнаться за двумя зайцами. Может, ЮВТ классику почитать?
А автор... В конце концов, он может иметь собственное мнение по любому поводу...
nuarika _ 26.07.2009 23:42
IP: 94.179.30.---
Riazor:

Ви маєте рацію в тому, що Філарет противиться створенню помісної церкви. Саме тому він на початку 90-х відмовився об'єднати УПЦ КП з УАПЦ, діяльність якої тривала ще з 20-х років, спочатку в Україні, потім в еміграції.
Але у так званому розколі вина не тільки Філарета – більшість православних ієрархів України підтримали відокремлення УПЦ від РПЦ, але частина потім відкликала свої голоси. То хто винен у розколі?
Помиляєтеся Ви, вважаючи, що з Філаретом ніхто не буде рахуватися. Будь-який адекватний керівник держави має прагнути об'єднати українську церкву не за рахунок зневажання інтересами однієї з конфесій, а шляхом компромісу. Будь-які інші варіатни – шлях до поглиблення протистояння.
До речі щодо компромісу. В УПЦ МП посилюються автономістські настрої. Більше того, вони пішли на значні поступки, наприклад, запровадивши українську мову в проповідях. Те, що ми отримаємо, якщо УПЦ об'єднається, за своєю суттю буде ближче до УПЦ КП, ніж до УПЦ МП.
Уряд реформ392 Aтака Путіна1186 Корупція1287 Україна та Європа1064 тітушки18
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter