Олег Медведєв Приватний політичний консультант, політтехнолог

''Леонид Ильич, Христос воскрес! – Спасибо, мне уже доложили''

08 січня 2011, 11:13

Янукович у своєму Різдвяному привітанні чомусь окремо наголосив на тому, що вітає лише православних. А греко-католики за Януковича не голосували – для чого їх вітати? Втім, вони, думаю, не дуже сумують через те, що Янукович оминув їх увагою. Про інші святкові ляпи Януковича добре написав Сергій Грабовський.

У вітанні "ужиті формулювання "усі православні християни з надією вдивляються в небо, де сходить Різдвяна зоря" та "в ці хвилини ми разом, увесь православний світ". Найперше, глава Української держави, в якій понад 5% населення належать до Греко-католицької Церкви, яка відзначає Різдво Христове 7 січня, "забув" про цю чималу категорію своїх співгромадян, що слухала президентський виступ на Святвечір за столом із дванадцятьма стравами. Чи це маленька помста за те, що мало хто із вірних цієї Церкви не голосував на виборах за Віктора Федоровича? Якщо так, то хіба це по-християнськи?



Та головне в іншому. Оскільки теза про "весь православний світ" повторена аж двічі, то це не обмовка і не описка спічрайтерів. Це – спроба відлучити від православ'я приблизно п'яту частину православних християн і більшість православних патріархів, включно із Вселенським, які відзначають Різдво Христове 25 грудня. Йдеться про Антиохійську, Олександрійську, Кіпрську, Болгарську, Румунську, Елладську і низку інших православних Церков, про православних Греції, Румунії, Болгарії, Польщі, Сирії, Лівану, Єгипту й інших країн. Ба більше: Віктор Янукович відлучив від православ'я і частину вірних Російської Церкви. Бо ж, скажімо, Латвійська православна Церква Московського патріархату ще з 1920-х років за благословенням патріарха Тихона чинить різдвяні богослужіння щороку 24 і 25 грудня. І не лише вона".

Як тут не згадати бородатий анекдот:

- Леонид Ильич, Христос воскрес!

- Спасибо, мне уже доложили.

Тим часом предстоятель Української греко-католицької Церкви кардинал Гузар пояснив, чому на відміну від УПЦ МП, УГКЦ не просить у держави грошей на свій кафедральний собор:

" Ми стали на такому становищі, що не хочемо приймати пожертв від офіційних органів. Бо це завжди тягне за собою певну, я назву це, "вдячність". Ми хочемо бути Церквою свобідною, щоби пожертви не перешкодили нам сказати правду, коли її треба сказати". Про це Глава Української Греко-Католицької Церкви Блаженніший Любомир сказав у традиційному Різдвяному інтерв'ю "5 каналові", відповідаючи на запитання журналіста, як іде будівництво Патріаршого собору Воскресіння Христового у Києві і як Глава УГКЦ ставиться до тих конфесій, яким багатомільйонні асигнування на будівельні потреби дістаються безпосередньо з держбюджету"

"Коли певна державна інституція чи орган підтримують якусь церковну ініціативу, що б це не було – чи будова, чи щось інше – це, звичайно, зобов'язує і накладає певний обов'язок. Може, дещо промовчати, може, дещо не добачити, одним слово, зв'язує свободу Церкви. Це дуже небезпечна річ. Церква, щоби бути собою, мусить бути настільки свобідною, щоб, коли буде потреба, могти і своїм вірним, і всім іншим сказати, що і як", – наголосив Предстоятель УГКЦ.



Різдвяний привіт Блаженнішого Любомира

до вірних Української Греко-Католицької Церкви




"Євангеліє розповіло нам про родовід Ісуса Христа від Авраама аж до народження нашого Спасителя. Слухаючи цей докладний перелік поколінь, можна збагнути, що прихід Христа до людей був заздалегідь підготовлений, тобто Його поява на землі відбувалася за точним планом Небесного Отця. Навіть більше, не тільки народження, а й усе життя Ісуса Христа вже століття наперед було передбачене пророками...

Дорогі у Христі, звертаю на це Вашу увагу, бо, замислюючись над подіями щоденного життя, ми схильні думати, що вони стаються випадково. Ми часто вважаємо, що все могло б бути інакше. Інколи у нас створюється враження, що все довкола відбувається безконтрольно, що Господь Бог забув про світ. Однак наша віра, побудована на Божому об'явленні, дає нам протилежну відповідь: все, що відбувається в нашому особистому і суспільному житті, окрім гріха, відповідає Божому плану. Доказ цього знаходимо саме в життєписі Ісуса Христа, від обітниці Месії нашим прародичам у раю аж до Його славного воскресіння.

Відтак виникає наступне запитання: чому Господь Бог допускає обставини, які є для нас неприємними чи навіть завдають нам великих страждань? Цього разу нам відповідає сам Ісус Христос в Євангелії від Луки, коли говорить про дальший розвиток історії та різні трагічні події, які мають статися в майбутньому. Його слова звучать так: "Це дасть вам нагоду свідчити" (Лк. 21, 13). Якби не було голодних – нікого було б годувати, якби не було спраглих – нікого було б поїти, якби не було чужинців – нікого було б прийняти, якби не було хворих чи ув'язнених – нікого було б відвідати. Якби не було Різдва – не було б Великої п'ятниці та Воскресіння. Отже, все те, що відбувається довкола нас, навіть найбільш трагічне, – це Божий план для нас, який дає нам нагоду свідчити Христові, шукаючи правди, справедливості й добра.

Здавалося б, що ці думки не мають нічого спільного із радісним різдвяним часом, коли люди збираються за спільним столом, обмінюються дарунками, колядують, відвідують одне одного... Насправді суть великого празника Різдва Христового не в цих зовнішніх і швидкоплинних речах, – суть цього празника в тому, що Єдинородний Божий Син прийшов поміж нас, аби здійснити вповні план Небесного Отця для нашого спасіння. Тому моїм найбільшим побажанням для всіх нас є те, щоб ця правда, що з нами Бог, посідала головне місце у наших різдвяних святкуваннях, щоб ми зберігали її у наших умах і серцях протягом цілого року і щоб вона робила наше життя зрозумілим, надавала кожній миті нашого земного існування спасенної вартості
".

Повний текст – тут

А тут – Різдвяне Послання Патріарха Філарета:

Різдво Христове – це свято чеснот, джерело наших радостей, перемога духа над плоттю; свято, завдяки якому небо відкрилося для людини. Якщо Різдво Христове змінило світ і такі великі наслідки його впливу на людство, то чому навколо нас так багато зла? Ми бачимо розпусту, злочинність, корупцію, несправедливі закони, неправду, жорстокість, пияцтво, наркоманію, розлучення подружжя, користолюбство, неправедне збагачування та інші пороки. І всім цим страждають християни, люди, які вірять в існування Бога. У чому причина? Причина не в тому, що Бог безсилий і не може змінити світ на краще, – Бог – всемогутній і для Нього все можливе, але сама людина не хоче стати доброю. Вона обирає неправду замість правди, егоїзм замість любові до ближнього, диявола замість Бога, зло замість добра. Причина не в Богові, а в людях, у їхньому злому виборі, у нашій злій волі. Зле волевиявлення є причиною всіх бід, страждань і смерті!

Але Господь і цьому злу покладе край, коли на Страшному суді остаточно відокремить зло від добра, грішників від праведників. Це так буде, бо так сказав Бог: "І підуть грішники на вічні муки, а праведники в життя вічне" (Мф. 25, 46).


Різдво Христове дає нам велику надію, що, покаявшись у гріхах, з великої милості Божої і неосяжної Його любові до нас, грішних, ми успадкуємо блаженне життя вічне..."

powered by lun.ua
Коментарі — 451
AL2 _ 10.01.2011 21:05
IP: 173.52.13.---
От якби такий розум, як у Блаженнішого Любомира та й Кірілу. Але це дві несувмістимі постаті ні по освіті, ні по вихованню...
AL2 _ 10.01.2011 21:05
IP: 173.52.13.---
От якби такий розум, як у Блаженнішого Любомира та й Кірілу. Але це дві несувмістимі постаті ні по освіті, ні по вихованню...
семафор _ 10.01.2011 11:25
IP: 77.90.193.---
bmi:
семафор:
До чого цей приклад? Шо загрожує в Польщі польському етносу, мові? Тай як в штатах не бути політкоректним, якшо обама през, а всього 20 якихось років тому расові проблеми були? Ви когось заспокоюєте? Пам"ятаєте як учілі – шоб абьідініцца – сначала нада разьідіцца... Чітко внести в голову кожному, хто воно є і де його місце... (тіки ненада чіпляцця...)
Ви все правильно пишите. Я не знаспокоюю, а малюю варіанти розвитку – або ми як українці єднаємося і йдемо до цивілізації, або – й далі підтримуємо багаття.
Але то – мрії... А ось волі на те, аби віддати донбас та крим хоча б в аренду росії років на сто... – не буде. Вони вже ОСЬ ДЕ... своїми ідіотьскими шорами. Так і будуть ті рани далі муляти за допомогою "сусідушки-іудушки"...
семафор _ 10.01.2011 11:17
IP: 77.90.193.---
ФоС'РёРЅРёСЏ:
семафор:
Как Вы все умеете перекрутить и,написав то же,что и я,только в другом стиле,суметь еще обгадить Россию и всех русских.
Легче всего сказать-чемодан,вокзал всем,кто думает не по-вашему,украинскому,зайдя на самый дерьмократический сайт и отстаивая свою точку зрения.А вы попробуйте это вслух сказать, где-то отдыхая на море или поднимаясь за шашлыками в Ласточкино гнездо...
В цей засраний мухоморнік? Та нізащо в світі... Свят, свят, свят аби потрапити у відстійник та ще й до забацаних ідіотів, як Абаді с Севастополя...
Є багато кращих місць. Та й люди є розумніші...
То нехай там Осман розбирається – хто там і де гадив – то його рідна земля.
А ще більше зло – що оте відставне чмо ще й поперло в центральну Україну, Київ.
ФоС'РёРЅРёСЏ _ 10.01.2011 09:11
IP: 78.111.176.---
семафор:
Как Вы все умеете перекрутить и,написав то же,что и я,только в другом стиле,суметь еще обгадить Россию и всех русских.
Легче всего сказать-чемодан,вокзал всем,кто думает не по-вашему,украинскому,зайдя на самый дерьмократический сайт и отстаивая свою точку зрения.А вы попробуйте это вслух сказать, где-то отдыхая на море или поднимаясь за шашлыками в Ласточкино гнездо...
bmi _ 09.01.2011 23:29
IP: 178.219.95.---
YM:
семафор:Чим більше підкреслюватимть расо- та іншу відмінність – тим ближче ми ро Африки, Азії та Росії...
Ну! Так хіба не для цього той маховик розкурутили?
__________ його розкручують різні і для різного... Про бєзродних касмапалітав теж розкручували і пра савєцкій народ... Паслєдствія – на хвізіономії, в каждом падьєздє і більшости сільських дворів...
bmi _ 09.01.2011 23:24
IP: 178.219.95.---
семафор:
Сучасні цивілізовані країни не використовують поняття нація в етнічному сенсі. (Евросоюз, США, Канада та ін...) опираються на визначення політичної нації.________________ а се до чого? До чого цей приклад? Шо загрожує в Польщі польському етносу, мові? Тай як в штатах не бути політкоректним, якшо обама през, а всього 20 якихось років тому расові проблеми були? Ви когось заспокоюєте? Пам"ятаєте як учілі – шоб абьідініцца – сначала нада разьідіцца... Чітко внести в голову кожному, хто воно є і де його місце... (тіки ненада чіпляцця...)
YM _ 09.01.2011 23:15
IP: 93.75.144.---
семафор:
Чим більше підкреслюватимть расо- та іншу відмінність – тим ближче ми ро Африки, Азії та Росії...
Ну! Так хіба не для цього той маховик розкурутили?
семафор _ 09.01.2011 23:03
IP: 193.107.184.---
ФоС'РёРЅРёСЏ:
Мой подход-все от Руси.
Зрозуміло... Але кордони "Русі" не є зафіксованими... І також вже був один подібний – той походив з аріїв...
Висновок:
Сучасні цивілізовані країни не використовують поняття нація в етнічному сенсі. (Евросоюз, США, Канада та ін...) опираються на визначення політичної нації.
Слабоцивілізовані країни – підкреслють етнічну належність аж до крові (Афганістан, Арабські країни, Африка, Росія) – у Африці – навіть міжплеменну різницю.

Тобто, чим більше людей в Україні будуть називатися українцями без етнічних доповнень – тим ближче ми до цивілізації.
Чим більше підкреслюватимть расо- та іншу відмінність – тим ближче ми ро Африки, Азії та Росії...

А так – Який патріотизм? Яка любов? Любов до України як до куска сала?
Чи патріотизм провулка, вулиці, міста? (данєціє)...:-)))).
Якщо ви патріотка Русі – то пошліть своїх дітей добровільно на виручку братам в Москву...бать "хачиків"...бать Кавказ...
ФоС'РёРЅРёСЏ _ 09.01.2011 21:52
IP: 78.111.176.---
семафор:
ФоС'РёРЅРёСЏ:
]Может Вы мне,как русской,еще начнете указывать кого как называть?
А як... "одеситці" – можна? Звідки ви знаєте, що ви росіянка? Міряли чистоту крові? Генотип?
Ваш підхід – це "антиФаріон". Ттобто – те ж саме, але навпаки... А ви на.циків лаєте...
Да нет,мой подход не антифарион,я ж не вступила в дискуссию.Мой подход-все от Руси.
ФоС'РёРЅРёСЏ _ 09.01.2011 21:50
IP: 78.111.176.---
львів-750:
ФоС'РёРЅРёСЏ:
B]львів-750:
Прошу назвати бодай один приклад т.з. "американізму" і хто протестував при минулій владі, бо я щось не в курсі.
Так их назвал Бим.И еще акцент,произношение,как у Зварича.
Какие выступления? Но не ввели же в образовательный процесс эти изменения.Может быть на З.У.используют-не знаю...
Может Вы мне,как русской,еще начнете указывать кого как называть?
___Ось так ви одеситко завжди, спочатку пафосно всіх звинуватите, а потім: я не знаю...
Якщо я вам не смію робити зауваження, великоруській мадам, то прошу мені не робити, в тому числі і закликів до толерантності, бо ви поняття не маєте що це таке, люди без роду і племені, чаленкові брати, діти енкаведистів.
Я ответила,но не прошло.Да с юмором я написала.У меня сегодня благостное настроения,совсем не военное,а Вы сразу -в пике.
Научитесь толерантности сами,уважаемая,а потом поговорим о роде и племени!
львів-750 _ 09.01.2011 21:47
IP: 178.210.144.---
ТаняД:
львів-750:
Львов, привет!
Вот насчет "... є громадянство, а є національність" хочется мне тебе сказать. Мы как-то озадачили немца-профессора тем, что стали уточнять различия между понятиями. Он НЕ ПОНЯЛ, что мы хотим, пошел на перемене советоваться с коллегами, они тоже ничего не поняли... Они не различают гражданство и национальность. Паспорт какой страны лежит у тебя в кармане – той страны ты и гражданин, та у тебя и национальность (националитет).
___ Привіт.
Таня, ти турка йди запитайся – він тобі неодмінно згадає, якої він національності, тобто, звідки його предки приїхали в Німеччину.
І не кажи, що вони не розрізняють, бо ще недавно ой як розрізняли, а деяких за національністю винищували. А те, що його "озадачило", то він, мабуть, політкоректно промовчав, бо це питання стосується не дуже приємних сторінок з їх історії.
львів-750 _ 09.01.2011 21:41
IP: 178.210.144.---
ФоС'РёРЅРёСЏ:
B]львів-750:
Прошу назвати бодай один приклад т.з. "американізму" і хто протестував при минулій владі, бо я щось не в курсі.
Так их назвал Бим.И еще акцент,произношение,как у Зварича.
Какие выступления? Но не ввели же в образовательный процесс эти изменения.Может быть на З.У.используют-не знаю...
Может Вы мне,как русской,еще начнете указывать кого как называть?
___Ось так ви одеситко завжди, спочатку пафосно всіх звинуватите, а потім: я не знаю...
Якщо я вам не смію робити зауваження, великоруській мадам, то прошу мені не робити, в тому числі і закликів до толерантності, бо ви поняття не маєте що це таке, люди без роду і племені, чаленкові брати, діти енкаведистів.
семафор _ 09.01.2011 21:34
IP: 193.107.184.---
ФоС'РёРЅРёСЏ:
]Может Вы мне,как русской,еще начнете указывать кого как называть?
А як... "одеситці" – можна? Звідки ви знаєте, що ви росіянка? Міряли чистоту крові? Генотип?
Ваш підхід – це "антиФаріон". Ттобто – те ж саме, але навпаки... А ви на.циків лаєте...
семафор _ 09.01.2011 21:31
IP: 193.107.184.---
ТаняД:
львів-750:
Львов, привет!
Вот насчет "... є громадянство, а є національність" хочется мне тебе сказать. Мы как-то озадачили немца-профессора тем, что стали уточнять различия между понятиями. Он НЕ ПОНЯЛ, что мы хотим, пошел на перемене советоваться с коллегами, они тоже ничего не поняли... Они не различают гражданство и национальность. Паспорт какой страны лежит у тебя в кармане – той страны ты и гражданин, та у тебя и национальность (националитет).
Умнічка. Оце саме я й намагався пояснити п. ФоС'РёРЅРёСЏ.
:-))))
А мова – то:
- у повсякденному спілкуванні – хто яку хоче, аби хрозуміли один одного
- на держ службі – тільки державна
(я не можу навіть уявити як в армії (російській наприклад) віддавлись одночасно команди в залежності від "націоналносьті" – причому одночасно
:-)))) Уявляєте?
А кількість одночасно друкованих видань держ актів? Це ж криша поїде все це перекладати і передруковувати...
ТаняД _ 09.01.2011 21:17
IP: 77.2.65.---
львів-750:
Львов, привет!
Вот насчет "... є громадянство, а є національність" хочется мне тебе сказать. Мы как-то озадачили немца-профессора тем, что стали уточнять различия между понятиями. Он НЕ ПОНЯЛ, что мы хотим, пошел на перемене советоваться с коллегами, они тоже ничего не поняли... Они не различают гражданство и национальность. Паспорт какой страны лежит у тебя в кармане – той страны ты и гражданин, та у тебя и национальность (националитет).
ФоС'РёРЅРёСЏ _ 09.01.2011 21:12
IP: 78.111.176.---
львів-750:
Советик:
Підтримую! но львовка имеет ввиду рагулей...и ничтожество чаленку...недостойную мразь...разжигающую ненависть...
___ Да, я проти тих, хто каже: бандерівці, свідоміти, титульні – і все в негативному контексті. А одеситка також тим грішить. А чалєнку називає "хорошим парнєм".
Может Вы мне,как русской,еще начнете указывать кого как называть?
ФоС'РёРЅРёСЏ _ 09.01.2011 21:09
IP: 78.111.176.---
B]львів-750:
Прошу назвати бодай один приклад т.з. "американізму" і хто протестував при минулій владі, бо я щось не в курсі.
Так их назвал Бим.И еще акцент,произношение,как у Зварича.
Какие выступления? Но не ввели же в образовательный процесс эти изменения.Может быть на З.У.используют-не знаю.
ФоС'РёРЅРёСЏ _ 09.01.2011 21:03
IP: 78.111.176.---
львів-750:
ФоС'РёРЅРёСЏ:
Прошлая власть пыталась разработать единый,но привнесла туда кучу американизмов,что и вызвало бурю протестов.
___ Прошу назвати бодай один приклад т.з. "американізму" і хто протестував при минулій владі, бо я щось не в курсі.
Одеситко, невже українська втратить, якщо хтось скаже замість "гарно" "файно" або не "чашка" чи "горнятко",а "філіжанка" – адже якщо розібратися, багато українських літературних слів іншомовного походження, але мова походження може бути різною, в залежності від того, під чиїм впливом була та чи інша територія України.
А кто мешает употреблять эти слова дома,среди близких?
Но когда мы научимся жить по правилам,тогда и порядок начнется в стране.В культуре речи есть определенные правила.Если государственный язык,то только та лексика,которую определило государство для этого.Все остальное-отклонение от нормы.Да у нас уже есть литературный,он сейчас пока является государственным.
ФоС'РёРЅРёСЏ _ 09.01.2011 20:55
IP: 78.111.176.---
львів-750:
ФоС'РёРЅРёСЏ:

А поздравить...
___ З Різдвом Христовим! Щастя, здоров"я, кохання, сімейного затишку, приємних сюрпризів і удачі.
Дякую.
ФоС'РёРЅРёСЏ _ 09.01.2011 20:54
IP: 78.111.176.---
львів-750:
Если украинец принял гражданство Франции,то он становится французским украинцем.Хотя,повторяю,сейчас национальность (этническая) мало кого колышет.Он может называть себя французом,хотя в душе все равно останется украинцем.
Мы тоже называем себя украинцами (политическими,от названия страны),но вы ж,этнические украинцы не даете нам забыть о том,что мы русские,даже,по Вашему,Россияне.
А Вам не все равно,как я себя называю?Русская,россиянка?Я такая же гражданка Украины,как и Вы!
И не на Украину мы бежали,а в османские земли,которые потом перешли к России,затем к Румынии,потом уже,после войны, к Украине.
Почему русские,потому что от Руси-матушки.Не буду спорить.Это напрасно.Если Фарион говорит,что русские произошли от украинцев,то...Останемся при своем мнении,время нас рассудит.
Почему русские? Потому что в школе изучали русский язык и русскую литературу,так же,как и Вы,но никак не российскую лит-ру.
Почему не Россиянка? Потому что мне до России так же далеко,как и
львів-750 _ 09.01.2011 20:53
IP: 178.210.144.---
ФоС'РёРЅРёСЏ:
Прошлая власть пыталась разработать единый,но привнесла туда кучу американизмов,что и вызвало бурю протестов.
___ Прошу назвати бодай один приклад т.з. "американізму" і хто протестував при минулій владі, бо я щось не в курсі.
Одеситко, невже українська втратить, якщо хтось скаже замість "гарно" "файно" або не "чашка" чи "горнятко",а "філіжанка" – адже якщо розібратися, багато українських літературних слів іншомовного походження, але мова походження може бути різною, в залежності від того, під чиїм впливом була та чи інша територія України.
львів-750 _ 09.01.2011 20:39
IP: 178.210.144.---
Советик:
Підтримую! но львовка имеет ввиду рагулей...и ничтожество чаленку...недостойную мразь...разжигающую ненависть...
___ Да, я проти тих, хто каже: бандерівці, свідоміти, титульні – і все в негативному контексті. А одеситка також тим грішить. А чалєнку називає "хорошим парнєм".
львів-750 _ 09.01.2011 20:34
IP: 178.210.144.---
ФоС'РёРЅРёСЏ:

А поздравить...
___ З Різдвом Христовим! Щастя, здоров"я, кохання, сімейного затишку, приємних сюрпризів і удачі.
львів-750 _ 09.01.2011 20:30
IP: 178.210.144.---
ФоС'РёРЅРёСЏ:

Мы все жители Украины-граждане Украины (национальность у нас нигде не признается и не указывается),поэтому мы есть украинцы...
В Украине (по переписи 2001 года) Живут представители (этносы) 134 национальностей.Это украинцы, русские,греки,цыгане,немцы и др.
Если люди этих национальностей живут в Украине и являются его гражданами,значит,они априори становятся украинскими (политически) -украинскими болгарами,украинскими гагаузами,украинскими русскими и т.д.
___ Одеситко, є громадянство, а є національність. Француз, громадянин Франції, може бути українцем за національністю, але він не називає себе українським французом, принаймні, я такого не чула.
Але тут ще інше, є країна Франція і є країна Україна, а ще є Крим, рідна земля кримчаків. звідки їх висилила рад. влада. Але нема Русі. Звідки "руські"? Ви розмовляєте російською, то називайте себе за національністю росіянами, тим більше, ви самі кажете, що прийшли звідти і осілі в Україні.
Aтака Путіна1292 Зеленський77 Мовне питання191 Корупція1445 Україна та Європа1133
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter