Ігор Мірошниченко Народний депутат України, заступник голови парламентського комітету з питань свободи слова та інформації. Член Політради ВО "Свобода", журналіст, аналітик.

Як лобісти Партії регіонів перетворили резолюцію Європарламенту проти режиму Януковича на нібито резолюцію проти "Свободи"

18 грудня 2012, 12:24

Аби розставити всі крапки над "і" щодо резолюції Євпропарламенту, нібито спрямованої проти "Свободи", публікую на блозі вичерпну статтю мого побратима, керівника Аналітичної служби ВО "Свобода" Юрія Левченка.

"13 грудня 2012 року Європейський парламент ухвалив резолюцію щодо оцінки поточної ситуації в Україні в контексті нещодавніх виборів до Верховної Ради. Резолюція ця так і називається – "Ситуація в Україні"; переважна більшість її результативної частини стосується оцінки дій української влади (як у плані виборчого процесу, так і загалом).

Проте чомусь після ухвалення цього тексту увага багатьох українських оглядачів була прикута лише до одного (з вісімнадцяти!) пункту цієї резолюції, який було внесено шляхом поправки в останній момент фракцією соціал-демократів (S&D).

Цей пункт стверджує, що нібито "Європейський парламент стурбований підйомом націоналістичних настроїв в Україні, що проявилося в підтримці партії "Свобода", яка є однією з двох нових партій, що пройшли до Верховної Ради"; згадує що расистські, антисемітські та ксенофобські погляди йдуть проти фундаментальних цінностей та принципів ЄС і тому закликає продемократичні партії в Верховній Раді "не асоціювати себе з цією партією, схвалювати її чи формувати з нею коаліції".

Одразу помітним стає той факт, наскільки цей пункт випадає з загального контексту резолюції. Для цього достатньо прочитати перші чотири пункти результативної частини:

Європейський Парламент:

1. Висловлює сум з того приводу, що, згідно з даними спостерігачів від ОБСЄ, ПАРЄ, Парламентської Асамблеї НАТО та Європейського парламенту, виборча кампанія, виборчий процес та післявиборчий процес не відповідали головним міжнародним стандартам і являють собою крок назад у порівнянні з національними виборами 2010 року;

2. Окремо звертає увагу на те, що деякі особливості передвиборчого періоду (арешт опозиційних політичних лідерів, відсутність рівних умов для всіх участників процесу, через, здебільшого, зловживання адміністративним ресурсом, випадки утисків та залякування кандидатів та виборчого персоналу, відсутність прозорості в фінансуванні кампаній та партій та відсутність збалансованого висвітлення процесу в ЗМІ) та порушення й затримки в процесі підрахунку голосів являють собою крок назад у порівнянні з нещодавніми національними виборами;

3. Наголошує: той факт, що два лідери опозиції, Юлія Тимошенко та Юрій Лученко, та решта утримувалися у в'язниці під час виборів, негативно вплинув на виборчий процес;

4. Наголошує, що ефективне співробітництво між Україною та Європейським Союзом може бути реалізоване лише на основі чіткої готовності української влади виконувати та впроваджувати необхідні реформи, особливо щодо правової та судової системи, з метою повного дотримання принципів демократії та поваги до прав людини й основних свобод, прав меншин та критеріїв Венеціанської комісії щодо верховенства права; закликає інституції Європейського Союзу, Раду Європи та її Комісію надавати активну та ефективну допомогу в цьому процесі реформ;

Повний текст англійською

Якщо ж проаналізувати зміст детальніше, то виявляється, що лише 6,3% відсотка результативної частини тексту стосується "Свободи", натомість 72,3% – негативна оцінка Партії регіонів/влади. При цьому з вісімнадцяти пунктів результативної частини можна виокремити такі підгрупи:

чотири пункти – негативна оцінка виборів;

два пункти – негативна оцінка виборів + щодо політичних репресій;

один пункт – щодо політичних репресій;

три пункти – негативна оцінка політики ПР;

два пункти – негативна оцінка політики ПР + негативна оцінка виборів.

Отже, один пункт про "Свободу" явно вирізняється з цієї критики влади.

Тому, безперечно, стає дуже цікаво – яким чином і чому ця згадка "Свободи" потрапила до остаточного тексту резолюції. Хронологія розгляду питання показує, що попередньо всі фракції (крім фракції євроскептиків EFD) Європарламенту спочатку запропонували свої варіанти резолюції щодо України, а потім, з огляду на схожість пропозицій, вийшли на один спільний текст (крім фракції EUL-NGL, яка наполягала на своїй версії).

Тобто з семи фракцій Європарламенту п'ять вийшли на спільний текст, у якому "Свобода" не згадується. І тут слід наголосити на тому, що в первинному тексті соціал-демократів (S&D) – тих самих, які потім раптом внесуть відповідну поправку, – згадки про "Свободу" теж немає.

Базою для спільного тексту був взятий текст фракції ліберальних демократів (ALDE). Але раптом, 12.12.12, за день до голосування, під час дебатів з відповідного питання депутат від соціал-демократів Крістіан Вігенін з голосу озвучує пропозицію своєї фракції вставити відповідну поправку. Якщо б достатньо депутатів одразу виступили проти цієї поправки, то вона могла в навіть і не дійти до голосування, проте переважна більшість депутатів почули про цю ініціативу перший раз і просто вирішили не ризикувати перепитувати щодо поправки, в якій згадувалися "расизм, антисемітизм та ксенофобія". Класична лобістська схема. Але хто замовник? Достатньо сказати, що соцдеми офіційно співпрацюють з Партією регіонів...

Тому 13.12.12 на голосування вже виноситься текст із поправкою; згідно з процедурою Європарламенту, спочатку проводиться поіменне голосування за цей новий варіант тексту за основу. Результати можна подивитися на сторінці 29 цього файлу.

Цікаво, що саме за таку версію резолюції, з відповідною поправкою, організовано голосували лише дві фракції – соцдемів (S&D) та Народної партії (PPE). При чому 34 представника PPE "утримались" або голосували "проти". І це попри те, що буквально за два дні до голосування резолюцію підтримували п'ять фракцій. До речі, фракція ALDE, первинний текст якої був використаний в якості основи остаточного варіанту, проголосувала проти майже в повному складі.

Отже, який висновок можна зробити з цього перебігу подій? Партія регіонів, збентежена негативним щодо себе тоном узгодженого проекту резолюції стосовно України, прагне хоч якось відвернути від себе увагу й руками своїх друзів у Європарламенті тишком-нишком в останній момент проштовхує сюрреалістичну поправку до тексту. Поправка ця не відповідає реальності, попередньо не обговорюється і взагалі не має нічого спільного з рештою тексту резолюції. Більше того, ця поправка очевидно не має реальної підтримки серед євродепутатів і її поява викликала певне нерозуміння, адже її підтримують лише дві фракції з тих п'яти, що узгоджували первинний текст, та з семи взагалі присутніх у Європарламенті. При чому вона була проголосована силами старих груп політичного мейнстріму, яким, за традиціями сучасної західноєвропейської політики, дуже складно голосувати проти будь-чого, де засуджується "расизм, антисемітизм та ксенофобія", незалежно від контексту, адже старі еліти бояться, що це може надати їхнім опонентам зайву зброю проти себе.

По-суті, Партії регіонів через своїх друзів соціал-демократів вдалося частково експортувати свої методи лобістсько-рейдерської "парламентської боротьби" в Європейський парламент для того, аби хоч якось замаскувати абсолютно негативну оцінку своєї діяльності від того ж Європарламенту і одночасно спробувати вставити палки в колеса тій політичній силі, яка 12.12.12 якраз почала ці методи руйнувати.

Восьмий пункт резолюції Європарламенту про ситуацію в Україні є поправкою Партії регіонів, і його треба сприймати так само, як і будь-яку іншу законодавчу "ініціативу" цієї окупаційної влади".

Коментарі — 93
чорна вдова _ 19.12.2012 19:08
IP: 91.230.25.---
Що там знову з сайтом Свободи?
Свою думку жидопарламентарі хай тримають при собі.Нам вона не дуже цікава...

Слава нації!
vts-m _ 19.12.2012 17:03
IP: 91.154.252.---
t
Estrella Sol _ 19.12.2012 14:19
IP: 91.90.12.---
Ітак було зрозуміло що це чисто лобістське проштовхування замовлення партії регіонів, а Європа, нажаль, коли чує слова ксенофобія, расизм, підписується, навіть інколи не вникаючи в суть. Свобода страшна для україножерів, українофобів, для таких як табачник, корнілов котрі марять "рускім міром"на теренах України. Хлопці молодці поки все правильно роблять, темп не збавляти, на істерику не звертати увагу. Будуть народ вами лякати, але народ уже перебоявся, бидла ще багато на вашому шляху буде, яке старатиметься вкусити, вдарити, гавкнути, це їх рівень, а ваш – будувати Україну, Україну яка має українське наповнення.
myhai _ 19.12.2012 13:24
IP: 95.135.55.---
Відверто слабкий аналіз і контрпропаганда, розраховані на недалекий електорат і своїх прибічників. Крім флуду від нього ніякого резонансу. Навіть в дискусії на телебаченні не можливо використати "аргументи". Нічого не поробиш, поки що такий низький рівень аналітики – хвороба зростання. Починають розчаровувати: в Раду не відмовились зайти, виконання Конституції не домоглись але здали деякі позиції через недолугість, радикалізму позбулися, з режимом співпрацюють, бидлакуваті висловлювання використовують, тепер от ще й нахабно брешуть, мабуть немає достойної відповіді. Спостерігаємо далі...
AlexSeetines _ 19.12.2012 08:22
IP: 213.200.50.---
В європарламенті діє лоббі ПР.

УКРАЇНЦІ, ПІДТРИМАЙМО СВОБОДУ!!!

Україножерів усіх мастей – на Х.УЙ
Roland Mikiani _ 19.12.2012 01:53
IP: 95.81.13.---
Восьмий пункт резолюції Європарламенту про ситуацію в Україні є поправкою Партії регіонів, і його треба сприймати так само, як і будь-яку іншу законодавчу "ініціативу" цієї окупаційної влади".
--
Все значно ВИЩЕ!
Восьмий пункт резолюції Європарламенту про ситуацію в Україні є поправкою РОСІЇ та її політичної комендатури в Україні – ПР, і його треба сприймати так само, як і будь-яку іншу законодавчу "ініціативу" цієї окупаційної влади.
Roland Mikiani _ 19.12.2012 01:34
IP: 95.81.13.---
за день до голосування, під час дебатів з відповідного питання депутат від соціал-демократів Крістіан Вігенін/// Але хто замовник? Достатньо сказати, що соцдеми офіційно співпрацюють з Партією регіонів...
--
Все значно ВИЩЕ!
Болгарський експерт: поправку про "Свободу" у резолюції Європарламенту пролобіювали проросійські сили
Філософ і публіцист Анґел Ґринчаров розповів Тиждень.ua про те, як діють у Болгарії та Європарламенті проросійські політсили, удаючи з себе партії соціалістичного спрямування
tyzhden_dot_ua/World/67817
- Крістіан Вігенін – це болгарський комуніст, інакше кажучи, псевдосоціаліст, а також і псевдоболгарський, тому що у так званих болгарських соціалістів нічого болгарського немає, вони не роблять нічого іншого, крім як обслуговують російські імперські інтереси. Їх ми за це називаємо "рубладжіямі", маючи на увазі те, що задля російських рублів вони готові продати все.
Лідія Дригант _ 19.12.2012 01:31
IP: 94.179.7.---
Rex Rexus:
націоналізм – це зло.
але ще більшим злом є допомога чужому націоналізму, зокрема тому який окупував Україну.

Ви не зовсім, вважаю, відокремлюєте поняття "націоналізм" від "нацизм" та "шовінізм".
Націоналізм – це спроможність пишатися своєю нацією. Що в цьому Ви вбачаєте поганого? Це ж не протиставлення нації усім іншим.
я скептик _ 19.12.2012 01:25
IP: 91.124.249.---
Bike.Dude:
assbest:
Відповідь на питання "Що не так сказав Михальчишин?"
***********
.
========
Ти хто такий "вумний"? Скільки вибрців за тебе, носія "вума" проголосувало? Кого повчати вздумав?
Михальчишин – носій надій і сподівань не тільки тих виборців, які проголосували за нього по мажоритарці, а і моїх, бо я не мав можливості по моєму округу проголосувати за свбодівця, і ще міліонів українців, що проголосували за ВО"Свобода" і тих, що будуть ще голосувати в майбутньому.
А за ВО"Свободу" голосували і будуть голосувати українці-патріоти, що вже поїбулись хохляцького комплексу меншовартості. Тож Михальчишин ретранслює нашу думку з цього приводу. А нам дійсно байдуже, що думають про нас і наші мову, традиції, культуру, релігію, звичаї різні там збоченці-содоміти, де б їм пупець не різався. Наше завдання – збудувати таку державу, щоб просились до нас і брали приклад з нас. І ми з цим справимось без "дружніх" підказок.
Не думаю, що зрозумів вумнік
Viktor Novak _ 18.12.2012 23:47
IP: 86.93.183.---
I гор,а що в Радi нiхто з депутатiв не може з трибуни до парламенту не може звернутись на мовi наших iнших сусiдiв,крiм росiян?! Наприклад по польськи,румунськи,венгерськи чи татарськи? Спробуйте.Може молдаван Тигипко,зрозумiе?
Віталій Брик _ 18.12.2012 23:32
IP: 109.227.68.---
Свобода стає інтелектуальним локомотивом України:-)
ну а Левченко взагалі молодчинка!
до речі, як там просувається прокуратура в справі по "переписанню" на 223-й дільниці?
bmiUA _ 18.12.2012 22:00
IP: 178.219.92.---
Партії регіонів, ... сприймати так само, як..."ініціативу"... окупаційної влади".

А слабо, чи не доцільно, починати і закінчувати, в Раді,виступ депутатам від Свободи словами – ПР як елемент окупаційної влади – мусить бути винищена!
bmiUA _ 18.12.2012 20:48
IP: 178.219.92.---
Bike.Dude:
...і взагалі "посилає до Путіна" всіх...

А ти йдеш, плачеш...
Стежечки не бачиш...

ти, мать, лібєраст?
На рибалку й на охоту їздиш з друзями -пі... (геями)?
bmiUA _ 18.12.2012 20:44
IP: 178.219.92.---
Bike.Dude:
Sylar Pendergast:
Мінюст не знайшов нічого **протизаконного** у слові жид. Так саме, як немає нічого протизаконного у слові ЙОЛОП. Чи означає це, що Вас, пане Пендергаст, можна беззастережно називати ЙОЛОПОМ і полюбити це слово по відношенню до Вас, оскільки в ньому немає нічого протизаконного?:)
Ідіотів – стільки...
Та, найгірше – активні ідіоти, тіпа, з своєю власною..."думкою"..., тіпа логікою...
Bike.Dude _ 18.12.2012 20:36
IP: 149.154.158.---
продовження 2:

Особливо яскраво це виглядає на тому тлі, що для того, щоб вичерпати цей інцидент, було б достатньо зробити лише декілька заяв про те, що Свобода не є ксенофобською партією, "стоїть на націозахисних позиціях" і однозначно засуджує будь-які прояви ксенофобії, нетерпимості, розпалювання міжетнічної колотнечі, тощо. ВСЕ! Це важко було зробити?

Натомість представники Свободи надають перевагу героїчним спробам переконати своїх співвітчизників і весь світ, що біле є чорним, які нагадують потуги пробити лобом стіну, а коли це не вдається, звинувачують піарників Партії регіонів і опускаються до вуличного хамства у бік стратегічних партнерів України.
Bike.Dude _ 18.12.2012 20:19
IP: 149.154.158.---
assbest:
Відповідь на питання "Що не так сказав Михальчишин?"
***********
Україна проголосила курс на європейську інтеграцію, як власний стратегічний вибір і пріоритет зовнішньої політики. Переваги цього цивилізаційного вибору перед альтернативою (зона впливу РФ) – незаперечні. Ця інтеграція набагато більше потрібна нам, ніж ЄС. Удавати, що ми є "мостом між Сходом та Заходом" Україна, вкрай ослаблена хвилями криз та непомірними апетитами талановитих родин бути довго не зможе, і, якщо Рубікон у вигляді Угоди про асоціацію подолано не буде, Україна ДУЖЕ ШВИДКО буде змушена капітулювати перед Москвою, віддавши ВСЕ – трубу, доступ до внутрішнього ринку, суверенітет. Це аксіома.

І от на цьому тлі пан Михальчишин в етері національного ТБ називає Європарламент "політичним колгоспом", який приймає "заангажовані рішення", побудовані на "совковій пропаганді" – і взагалі "посилає до Путіна" всіх, хто не згодний з його, пана Михальчишина, позицією.
Bike.Dude _ 18.12.2012 20:19
IP: 149.154.158.---
продовження:

В якості остаточного "арґумента" пан Михальчишин заявляє, що ця поправка була внесена "комуністом-гомосексуалістом" і далі порівнює той самий документ представницького органу ЄС з "баснями дєдушки Крилова" і називає її "резолюцією болгарських комуністів-гомосексуалістів".

Як на Вашу думку подібні висловлювання сприймаються в ЄС, стратегічному партнері України?

Якщо такі висловлювання ускладнюють відносини України з ЄС, чи не допомагають вони Кремлю, який пан Михальчишин так палко "кохає"?

Якщо це дійсно так, то що можна сказати про "далекоглядність" політика, який не може прорахувати наслідки своїх дій на два кроки вперед?

Як це характеризує політика, беручи до уваги викладену вище зовнішньополітичну ситуацію, а також заявлений пріоритет програми власної партії як "спрямування зовнішньополітичних зусиль на побудову тісної політичної... співдружності з... країнами Балто-Чорноморської геополітичної осі" (в т.ч. Болгарія)??
nuchuzhyj _ 18.12.2012 19:38
IP: 78.94.98.---
2."Свобода" мала би зрозуміти, що окремі її дії, а також деякі висловлювання її провідних представників сприймаються в Європейському Союзі з великим незадоволенням і розглядаються як перешкода на шляху сближення між Україною та ЄС. В Україні достатньо є і без "Свободи" проблем на цьому напрямку розвитку. Хіба що гаслом "Свободи" є: " Якщо діяльність "Свободи" Європі не подобається, то тим гірше для цієї Європи". Або: "Якщо діяльність "Свободи" Європі не подобається, то навіщо Україні така Європа". Маю надію, що це НЕ ТАК!
nuchuzhyj _ 18.12.2012 19:32
IP: 78.94.98.---
з великим незадоволенням і розглядаються як перешкода на шляху сближення між Україною та ЄС. В Україні достатньо є і без "Свободи" проблем на цьому напрямку розвитку. Хіба що гаслом "Свободи" є: " Якщо діяльність "Свободи" Європі не подобається, то тим гірше для цієї Європи". Або: "Якщо діяльність "Свободи" Європі не подобається, то навіщо Україні така Європа".

Маю надію, що це НЕ ТАК!
nuchuzhyj _ 18.12.2012 19:31
IP: 78.94.98.---
Наша песня хороша, начинай сначала! (Рос.). Чи так має бути? Ні.
1. Мирошниченко мав би сі вибачити за не до відповідного контекстного місця вживання терміну, який хоч і є в літературній українській мові, але набув віддавна різко негативного звуччання як для більшості населення України, так і для тих, на адресу яких це слово вживається. Євреїв. Хіба що він зробив це навмисно для підсилення своєї, як на мене, слабо аргументованної позиції. Так, на мою думку, він досяг тільки зворотнього ефекту.

Далі буде...
Bike.Dude _ 18.12.2012 19:19
IP: 149.154.158.---
Sylar Pendergast:
Мінюст не знайшов нічого **протизаконного** у слові жид. Так саме, як немає нічого протизаконного у слові ЙОЛОП. Чи означає це, що Вас, пане Пендергаст, можна беззастережно називати ЙОЛОПОМ і полюбити це слово по відношенню до Вас, оскільки в ньому немає нічого протизаконного?:)
Sylar Pendergast _ 18.12.2012 17:46
IP: 95.215.36.---
кстати 4 часа назад минюст не ннашел ничего оскорбительного в "жиде".так шо шановни панове жиды,придется вам полюбить,как это любят все жиды мира;)
ктн _ 18.12.2012 17:44
IP: 176.36.153.---
Цей пунктик виглядає, як типова спроба ригів купити тушку в Європарламенті. Ну, купили. Ну, протягнули пунктик. Ну і що з того? А у скільки цей пунктик обійшовся ригам? І чи вартий він потрачених грошей?
я скептик _ 18.12.2012 17:23
IP: 37.55.210.---
Rex Rexus:

націоналізм – це зло.
але ще більшим злом є допомога чужому націоналізму, зокрема тому який окупував Україну.
====
Націоналізм – єдини ефективна вакцина від космополітизму бездуховності, безкультуря, споживацтва як сенсу буття, які спрямовані на знищення і вимирання народу як нації, а тому ніяк не може бути злом.
Sylar Pendergast _ 18.12.2012 16:41
IP: 95.215.36.---
istorIIIIIllIlIchka:
И хорек полез повонять.
да.вам хорошо. истеричка,вас заформалинили;)
Свобода слова558 Корупція1210 Уряд реформ357 Aтака Путіна1145 Україна та Європа982
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter