Айдер Муждабаєв Заступник генерального директора кримськотатарського телеканалу ATR

Ликбез о крымских татарах для комментаторов/аналитиков

26 жовтня 2017, 21:37

В эти дни (в связи с чем – понятно) мне задают много косвенно касающихся событий вопросов, а времени мало, поэтому попробую коротко, разумные и желающие понять – поймут; другие – дальше листайте.

Первое. Крымские татары никогда не хотели и не хотят присоединения Крыма к Турции. Кто бы там ни был у власти, какой бы там ни был строй, дело не в этом. В чем? Приведу самую понятную аналогию. Ровно потому же, например, галичанин, да любой украинец, себя украинцем осознающий, не хочет присоединиться к России. Языки одной группы, многократное количественное превосходство, ассимиляция. Турок и россиян я друг с другом не сравниваю, первые – уважают себя и других, вторые – не только физические, но и ментальные оккупанты, империалисты.

Второе (точнее, первое в привязке к событиям). Мы, как и все разумные люди в Украине, благодарны Турции и лично ее президенту за содействие в освобождении двух крымскотатарских лидеров, пострадавших и борющихся за целостность Украины. Никаких "турецко-крымскотатарских заговоров" в том, что они оказались сначала в Анкаре, нет. Изначально договорённость была о передаче Чийгоза и Умерова на Чонгаре, но русские передумали, посадили их в самолёт и под конвоем ФСБ через Анапу переместили в Турцию. Видимо, сочли унизительным отдать наших героев напрямую Украине, крымским татарам. И тут я логику ФСБ/Кремля понимаю. Могу представить, сколько тысяч людей их там бы встречали и несли на руках. Строчащие по сей день (!) в Украине "аналитику" про "крымскотатарский сепаратизм", про "турецкую угрозу в Крыму", – либо выпускники школы КГБ (очно или заочно), либо заблуждаются от недостатка информации, либо же пациенты с фобией. Логики в этом никакой нет.

Третье (смысловая сумма первых двух пунктов). Крымские татары никогда не превратятся, как те же русские, в телезомби, никогда не поверят посулам/пропаганде "русского мира", потому что "политинформацию" по данным темам они "закрепили" практикой – в процессе нескольких депортаций в разные страны (Турция, Болгария, Румыния, Узбекистан...), начиная с 1783 года. А сплоченно сопротивляться СССР начали первыми, не считая патриотов балтийских стран и западных украинцев. Как говорится, плавали, знаем.

Четвёртое. Как и российской оккупацией, приманкой на будущее под названием "независимый Крым", либо Крым под чьим-то (международным, совместным) протекторатом крымских татар не проведёшь. Оставим такие идеи идиотам, включая идиотов полезных. При соотношении коренного народа к остальному населению Крыма (русскоязычному, скажем условно, потому что крымские татары русский язык, как и украинский, знают) в пропорции 1:10 никаких реальных прав при любом раскладе, кроме "Крым как неотъемлемая часть Украины в правовой форме национально-территориальной автономии её коренного народа, согласно Декларации ООН", у нас 100-процентно не будет.

Путь к спасению, путь в будущее для крымских татар – это только четко законодательно прописанная автономия на своей родной земле в составе единой Украины. Иного пути, иных гарантий просто не существует. Все остальное для нас в разной временной перспективе – утрата языка, ассимиляция и национальная смерть. Украинцы, с которыми русские оккупанты веками поступали похожим образом, в этом смысле лучше всех нас поймут.

powered by lun.ua
Коментарі — 47
Pavlo Koma _ 29.10.2017 13:18
IP: 94.178.35.---
Георгій Яровий · Підлі укри не захотіли зустрічати хлібом-сіллю російські танки. Це зрада багатовікової дружби наших народів!...
LYCIV_OLGA _ 29.10.2017 11:12
IP: 35.189.208.---
Олег Чирва:
LYCIV_OLGA:
... поблагодарить Олечку Луцив-Сидорову за демонстрацию вековечной ненависти пидляшков ко всем другим народам, всем другим конфессиям и всем другим культурам (за неимением собственной), что абсолютно их сближает с аризонскими команчами...
Чирва, это – шедевр!!! Я – в восхищении! Не нахожу слов для выражения благодарности!
И Я ОСОБЕННО БЛАГОДАТНА ТЕБЕ ЗА ТО, ЧТО ТЫ ТАК И НЕ ДАЁШЬ НИ ЕДИНОГО ПРИМЕРА, ПОДТВЕРЖДАЮЩЕГО ТВОИ ГАЛЛЮЦИНАЦИИ, И НЕ В СОСТОЯНИИ ПОНЯТЬ КЕМ ТЫ, – ИЗ-ЗА ЭТОГО, – ВЫГЛЯДИШЬ... Так держать!

Чем больше ты будешь разливать кругом свою антиукраинскую ненависть и рашистскую пропаганду – тем менше у всех вокруг останется сомнений в ублюдочности, лживости и сумасшествии "русского мира"!
ТЫ – САМЫЙ ВЫДАЮЩИЙСЯ АГИТАТОР ПРОТИВ "РУССКОГО МИРА" на УП и, – благодаря тебе и таким как ты, – "русский мир" – обречён!
Искреннее тебе СПАСИБО!!!...
Yaroslav Yurkiv _ 28.10.2017 18:57
IP: 35.195.195.---
Олег Чирва:
Yaroslav Yurkiv:
Олег Чирва:
Yaroslav Yurkiv:
ВСЕ НАПИСАНО ВІРНО, ОКРІМ ОДНОГО СЛОВА – лікбєз:)
І на повагу до своїх українських братів, писати здалося би їх мовою, а не язиком спільних загарбників.
****
Верно, говоришь?! Тогда пусть тебе Айхер Мужудаваев популярно разъяснит ЦЕЛИ взлелеянного Меджлисом "Хизб-ут-Тахрир''...
Не сомневаюсь, что он и сам его участник, судя по циничной лжи.
Щоби таких, як ти, кацапів звіздити!
А таких, как ты пидляшкокацапов – в очко пользовать, вместо привычных ишаков.
Вони хізбут-та-тахрірять лише вашева брата!
Pavlo Koma _ 28.10.2017 12:54
IP: 94.178.35.---
Харизма в це першу чергу впевненість в собі. А як можна бути впевненим собі при такому Сталіні коло руля держави уже 17 років з новорічного зречення Єльцина 1999 – 2000 років? Впевненість опирається на батьків. На тата і маму, на духовність суспільства. А тут навіть думки свої людина не в силі висловити в повному обсязі. Весь час потрібно обходити якісь підводні течії, щоб передчасно чогось не висловити. Інакше влада поступить як із Навальним. Це він сьогодні щирою правдою сколихнув молодь, унеможливив подальше перебування новітнього Сталіна при владі. Навальний сьогодні рушійна сила суспільства. Собчак як похідна від дій Навального, хоча і вона особисто постійно говорила незручну правду, як могла. Можливо Собчак щадить свої особисті стосунки із тим, хто зробив її рублевим мільйонером?
LYCIV_OLGA _ 28.10.2017 11:39
IP: 35.195.237.---
Остаётся только горячо поблагодарить Олега Чирву (Ивана Кручу) за предоставление очередного примера великорусского шовинизма и ублюдочности не менее "великой" русскомировской "культуры"!

Олег Чирва:
А таких, как ты пидляшкокацапов – в очко пользовать, вместо привычных ишаков.
Yaroslav Yurkiv _ 28.10.2017 11:05
IP: 35.190.198.---
Олег Чирва:
Yaroslav Yurkiv:
ВСЕ НАПИСАНО ВІРНО, ОКРІМ ОДНОГО СЛОВА – лікбєз:)
І на повагу до своїх українських братів, писати здалося би їх мовою, а не язиком спільних загарбників.
****
Верно, говоришь?! Тогда пусть тебе Айхер Мужудаваев популярно разъяснит ЦЕЛИ взлелеянного Меджлисом "Хизб-ут-Тахрир''...
Не сомневаюсь, что он и сам его участник, судя по циничной лжи.
Щоби таких, як ти, кацапів звіздити!
luko _ 28.10.2017 01:08
IP: 46.98.129.---
-Vesna- _ 28.10.2017 00:07, ще раз перепрошую, - Ви, без сумнівів, незаперечні.
-Vesna- _ 28.10.2017 00:07
IP: 93.74.211.---
luko:
Але, перепрошую, саме від вашого називання характерність турок не залежить.
Якраз залежить. Коли мова йде про турків – як про імперіалістів.
А мова йшал саме про це.
luko _ 27.10.2017 22:42
IP: 46.98.129.---
-Vesna- _ 27.10.2017 21:01: "это принципиально" – та ні, на момент читання було лише "посміхально".
Є звичано, що як назвеш – так і попливло. Але, перепрошую, саме від вашого називання характерність турок не залежить. Хіба що можно помітити ваше особисте ставлення до турок чи кримських татар. Щодо татар як народу, то їх симпатії будуть визначатися мірою захисту їх національних прав та прав людини під тою чи іншою державою.
Yaroslav Yurkiv _ 27.10.2017 22:27
IP: 35.187.124.---
ВСЕ НАПИСАНО ВІРНО, ОКРІМ ОДНОГО СЛОВА – лікбєз:)
І на повагу до своїх українських братів, писати здалося би їх мовою, а не язиком спільних загарбників.
Vale Hon _ 27.10.2017 21:57
IP: 77.91.181.---
Айдер,Звертаюсь і до вас, за запитанням, скільки кримських татар живе в Туреччина, зважаючи на те, що окупація почалася з 1771 рік, і напевно не всі себе індитифікують як кримці. Я зустрічав інфу від 100 до 1 млн.
Yaroslav Yurkiv _ 27.10.2017 21:52
IP: 35.190.221.---
sadam:
Хотелось бы услышать от Муждабаева, почему политико административная форма "Крым как неотъемлемая часть Украины в правовой форме национально-территориальной автономии её коренного народа" не состоялась за 25 лет существования независимой Украины?
Мало того, – все попытки руководства Меджлиса во все времена встречали нешуточный отпор всех украинских Президентов и всех без исключения партий. Я уже не говорю об отношении к этой проблеме галичан. Там, вообще, разговоры на тему автономии, даже в таком куцем виде, о котором Вы написали, приравниваются к государственно измене.
По-перше, він відповів чому – 1:10!
По-друге, Ви б хотіли, щоби, наприклад, Президент Ющенко, вкинув в кримське кацапське сепаратиське болото ще й татарський камінь?
Скасовувати треба було автономію, а точніше, не надавати її!
Yaroslav Yurkiv _ 27.10.2017 21:41
IP: 35.189.208.---
Andrey Kononenko:
taksist:
муждабаєв недоносок. бо тільки недоносок може витратити час щоб вивчити українську але продовжувати гавкати псячим.
Вот и таксист со мной согласен:)
А ти з таксистом?:)
-Vesna- _ 27.10.2017 21:01
IP: 93.74.211.---
luko:
-Vesna- _ 27.10.2017 15:35: "Турки-османы" – так можно сказати, що "українці-гедеміни" чи "українці-доморомани"?
... можете еще оттоманами их назвать... если для вас это принципиально.
luko _ 27.10.2017 18:59
IP: 46.98.129.---
-Vesna- _ 27.10.2017 15:35: "Турки-османы" – так можно сказати, що "українці-гедеміни" чи "українці-доморомани"?
LYCIV_OLGA _ 27.10.2017 17:50
IP: 104.155.82.---
Anatol Zubenko:
Andrey Kononenko:
taksist:
муждабаєв недоносок. бо тільки недоносок може витратити час щоб вивчити українську але продовжувати гавкати псячим.
Вот и таксист со мной согласен:)
Да, точно-вы оба недоноски...
Представители черезвычайно редкосного "вида" "шовинист украинский обыкновенный".
А если серьёзно и коротко – "вышивата".
-Vesna- _ 27.10.2017 15:35
IP: 93.74.211.---
Первое. Крымские татары никогда не хотели и не хотят присоединения Крыма к Турции. Кто бы там ни был у власти, какой бы там ни был строй, дело не в этом. В чем? Приведу самую понятную аналогию. Ровно потому же, например, галичанин, да любой украинец, себя украинцем осознающий, не хочет присоединиться к России. Языки одной группы, многократное количественное превосходство, ассимиляция. Турок и россиян я друг с другом не сравниваю, первые – уважают себя и других, вторые – не только физические, но и ментальные оккупанты, империалисты. (с)

Турки-османы – империалисты не меньше, чем рашкостанцы. Они кстати – генетические родственники.
И Эрдоган тоже играет в империю... треть Сирии ему Путин уже обещал. Не исключено – что и Крым... если уж совсем пойдет все плохо. Крымское ханство 500 лет было в составе Османской империи...

Но мы должны держаться вместе.
Pavlo Koma _ 27.10.2017 13:43
IP: 94.178.35.---
І про сміття у Львів. Ходиш шукаєш, – ніде немає. Сміття у Львові, як і не було ніколи. Аж дивно, що ще зовсім недавно було всюди завалено, коли вивезенням сміття у Львові стільки років займався мер міста Садовий. А як тільки патріотично налаштовані націоналісти із обласної ради, на кінець, забрали від нього цю функцію, сміття у місті безслідно зникло і розтворилося в тумані.
Можливо так можна очистити всю Україну.
Одним словом сміття у Львові днем з вогнем не знайдеш. За таку роботу і 12 гривень за місяць з особи не шкода. Адже вивозять регулярно, ночами, коли штучно створені під керівництвом мера Садового колосальні корки на дорогах в місті Львові розсмоктуються.
Майже _ 27.10.2017 09:12
IP: 35.190.198.---
Айдер, якщо Андоненко правий і ви справді видаляєте коментарі, то попіклуйтесь може й про нього? Чи, якщо є справи важливіші, дасте логін/пароль комусь, кому довіряєте, щоб підчищати неадекватів і ботів?
Василь Дергаченко _ 27.10.2017 08:25
IP: 35.195.139.---
Некоректно говорити від всіх кримських татар, всі кримські татари живуть в Криму, а вас неповна тисяча, переїхала в Україну і уявили себе всім кримсько – татарським народом. По-друге, з українських в'язниць в обмін на двох татар, випустили десятки політичних в'язнів в Україні, це і Штепа, і десяток погорільців у справі "2 травня".
Василь Таранович _ 27.10.2017 01:51
IP: 188.163.107.---
Ох і скотобази кацапської тут зібралось,всих не перерахувати.
Pavlo Koma _ 27.10.2017 01:27
IP: 94.178.35.---
І про сміття у Львів. Сміття у Львові, як і не було ніколи. Ходиш шукаєш, – ніде немає. Аж дивно, що ще недавно було всюди завалено, коли вивезенням сміття у Львові стільки років займався мер міста Садовий. А як тільки патріотично налаштовані націоналісти із обласної ради, на кінець, забрали від нього цю функцію, сміття у місті безслідно зникло і розтворилося в тумані.
Можливо так можна очистити всю Україну.
Одним словом сміття у Львові днем з вогнем не знайдеш. За таку роботу і 12 гривень з особи не шкода. Адже вивозять регулярно, ночами, коли штучно створені під керівництвом мера Садового колосальні пробки на дорогах в місті розсмоктуються.
Pavlo Koma _ 27.10.2017 01:26
IP: 94.178.35.---
Тимошенко разом із Садовим повинні були давно грудьми закрити кордон на замок. А вони навпаки, poбл@ть його дірявим, як решето. Щоб любий політемігрант, політтехнолог – заробітчанин, міг корчити тут із себе новітнього Сталіна, Леніна, чи Гітлера.
А на те, що при тому люди гинуть їм на... чхати.
luko _ 27.10.2017 01:20
IP: 46.98.189.---
Для мене цивілізація є позагеографчне явище людського розвитку. Фашизм – так само. Ці речі – не є тим, про що йдеться в блозі.
Ostapenko Taras _ 27.10.2017 01:16
IP: 35.195.113.---
Pavlo Koma:

Голландці вибрали стратегію на збереження стосунків з напівзогнилим напіврозваленим Мордором. Засекретили неоприлюднені документи по збитому малайзійському боїнґу.
Здається режим Путіна купив і Малайзійців зброєю, – літаками, чи танками?
Складається враження, що лише англосакси можуть вберегти Європу від московських зазіхань.
В реальності українці стоять горою за вільний Крим, за справедливість і демократію у світі, – стоять на смерть, – і не продаються.


Можна запитати, що Ви курите, пане Рагуль? Це ж треба таке виблювати! Ви справді вважаєте що у Європі хтось вірить у ці висери про захиників демократії у штопаних шароварах та оніжєдеті з ціпками та каменюками? Це тільки в тупі селюки можуть вигадати таку примітивну брехню і сподіватися що в це хтось справді повірить.
Україна та Європа1032 Корупція1262 Уряд реформ376 Aтака Путіна1171 тітушки14
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter