Святослав Олійник Народний депутат України п'ятого та шостого скликань, Голова підкомітету з питань кримінально-процесуального законодавства Комітету Верховної Ради України з питань правосуддя.

Стає зрозумілою справжня причина блокування парламенту

29 лютого 2008, 12:18

Після того, як "Главред" оприлюднив текст проекту Конституції, отриманий з джерел у Секретаріаті Президента, багато чого у політичному кросворді стає на свої місця.

В межах короткої замітки для блогу неможливо проаналізувати весь цей надзвичайно цікавий документ, бо насправді він потребує системного аналізу як по главах, так і по окремих нормах. Переконаний, що він стане предметом серйозного обговорення як політиків, так і спеціалістів в різних галузях права, але розпочати це обговорення, на мою думку, доцільно з преамбули, бо саме вона розкриває напрямок і логіку дій того центру прийняття рішень, який стоїть за самим фактом виникнення опублікованого проекту Конституції.

Для того, аби подальша логіка міркувань була коректною, треба почути офіційне пояснення Секретаріату щодо належності і походження цього документу. Але поки такої реакції немає, виходимо з того, що видання "Главред" оприлюднило текст, дійсно народжений у Секретаріаті Президента.

Одразу викладу свою узагальнену думку з приводу документу: це надзвичайно масштабна і небезпечна авантюра, яка може призвести або до повного фіаско її ініціаторів, або до серйозної дестабілізації ситуації в країні. Стає реальним виникнення одразу двох конституцій, оскільки в легітимний спосіб неможливо припинити дію чинного Основного Закону, просто затвердивши на референдумі новий документ. Отже, внаслідок одного з варіантів розвитку подій ми можемо в кінцевому результаті отримати повний розвал всієї правової системи, що є шляхом до анархії і руйнації державності.

Преамбула проекту, на відміну від чинної Конституції, написана від імені народу України, а не від імені законодавчого органу, як це мало би бути відповідно до чинної правової процедури змін до Конституції. Тобто, це означає, що проект Конституції одразу написано під затвердження її в обхід Верховної Ради, з порушенням всього існуючого сьогодні процесу законотворчості. Фактично автори ідеї з самого початку закладають позазаконний спосіб прийняття нової Конституції та повністю ігнорують чинну. Отже, на базовому рівні пропонується будувати позаправову державу! Саме тому це і є авантюра. Але, на жаль, ця авантюра має ознаки реалізації.

Єдиний спосіб порушити існуючу процедуру прийняття нової Конституції – це знищення і дискредитація парламенту. Для того, щоби потім пояснити населенню, що, мовляв, Верховна Рада недієздатна, вона дискредитована, і тому немає іншого виходу, як прийняти Конституцію без Верховної Ради, так би мовити, "від імені народу".

В чому основна небезпека? В тому, що порушується принцип постатейного обговорення і редагування тексту. На референдум можна винести тільки цілий текст, в якому під соусом благих намірів можна "просунути" все що завгодно, аж до передумов встановлення повної диктатури однієї особи. Як має голосувати на референдумі громадянин, який, наприклад, погоджується із сорока статтями Конституції, що гарантують права людини, байдуже ставиться іще до сотні статей і принципово не згоден з однією чи двома нормами? Що тоді робити? Голосувати "за" чи "проти"? На це, очевидно, і розраховують автори цієї ідеї. Принаймні, на такий сумний висновок наводить навіть поверхневий огляд повноважень Президента і Верховної Ради. Президент призначає усіх – від прем'єр-міністра до суддів, звільняє кого хоче, наприклад, Генерального прокурора, та ще й при цьому має право без обмежень розпускати парламент, чого не міг навіть Кучма.

До цього ще треба додати унікальну тезу про зменшення кількості депутатів до 350, що у разі гіпотетичного прийняття такої Конституції робить існування сьогоднішнього парламенту взагалі несумісним з дією нової Конституції (бо зараз у ВР 450 депутатів). Тобто, у випадку реалізації цього замислу парламенту не буде взагалі. Діюча Верховна Рада перестане відповідати вимогам Конституції, а обрати нову буде неможливо, бо немає закону, який би відповідав цій новій Конституції, а прийняти цей закон нема кому. Те саме і з судами, і з прокуратурою, і з місцевим самоврядуванням.

Отже, якщо невмотивоване блокування роботи парламенту і його штучна дискредитація є елементом схеми "проведення" нової редакції Конституції без участі Верховної Ради, то стає зрозуміло, хто саме за цим стоїть і в чиїх інтересах це робиться.

Залишається тільки дивуватися, з якою точністю цей процес і його можливі небезпечні наслідки описав ще у липні 2007 року Андрій Портнов.

І насамкінець, хочу звернути увагу ще на один момент: автори проекту Конституції, "дбаючи" про повноваження Президента, зовсім забули про територіальну цілісність України, яка не може бути порушена при внесенні змін до Конституції (на жаль, проект такого положення не містить). А отже, у разі прийняття вказаного проекту, цілком можливим у майбутньому є посягання на територіальну цілісність нашої держави.

В такій ситуації авторам проекту можна лише порадити прислухатись до молодих сучасних юристів, які значно більше дбають про Українську державу.

powered by lun.ua
Коментарі — 161
арагорн _ 11.03.2008 12:50
IP: 82.144.203.---
для Unique
"абсолютно очевидний факт навіть для найбільш твердолобих і заангажованих."

любий друже, мені здається що ти є просто очманілий бютовець, який сидить на блогах і по-перше, твердолобо, а по-друге, заангажовано, свистить про юльку, яка спасла націю. Зверни увагу, що юля піде по головах будь кого, аби тримати владу, бо зробила висновки із свого минулого прем'єраства. Програма ії наступна (якщо ти БЮТовець, як і я в минулому, то повинен знати):
- популізм – єдиний інструмент зростання популярності, бо більшість населення все ще бідні. Тому, роздавай бабло, скільки вистачит в казні
- Перерозводіл газового ринку, бо це її сімейна мрія ще за часів Кучим, який її від тгазової руби відривав із зубами.
- інше – по ситуації
Unique _ 09.03.2008 21:51
IP: 91.124.12.---
Шоб уникнути звинувачень в неконкретності на свою адресі і в непослідовності – на адресу Тимошенко: http://www.tymoshenko.com.ua/ukr/exclusive/documents/2745/
Unique _ 09.03.2008 21:02
IP: 91.124.14.---
06.03.2008 01:31___ Vlad_iz_Kharkova

Логіка поведінки Ющенка актуальною для всього суспільства була і залишається з огляду на його посаду. Реакція на таку поведінку всіх інших політиків – і комуністів, і регіонів, і Бюту, навіть частково "несунів" – є цілком адекватною. І логіка ця настільки примітивна, проста як табуретка, неприхована і для всіх зрозуміла, що наївні потуги цілком по-дитячому і зовсім непереконливо пояснити її якимось іншими "поважними" причинами на кшталт "об'єднання" небандитської України з бандитами чи заперечення відкатів від "РосУкрЕнерго" – тільки іронію та роздратування викликають: Ющенко ніколи не вмів брехати правдоподібно і переконливо. А тепер навіть і не старається.
Експерти констатують, що Тимошенко підхопила буквально на льоту українську економіку над прірвою. І це справді абсолютно очевидний факт навіть для найбільш твердолобих і заангажованих. ЇЇ відкритий лист заклав у свідомість мільйонів людей абсолютне переконання в зраді Ющенком національних інтересів на переговорах щодо газопостачання у 2006-му, рівно як і в лютому 2008-го. І це вже безповоротно, навіть без оприлюднення цих домовленостей, яке, в принципі, обіцяне неопосередковано і Гриценком, і Тимошенко, але ще не на часі. Якщо це і вписується в президентську кампанію Тимошенко, а я думаю, що дуже логічно і навіть дуже ефектно вписується, то тільки і виключно завдяки Ющенку з Балогою: класні такі піарщики-політтехнологи, їм платити треба гроші шалені...
Vlad_iz_Kharkova _ 06.03.2008 01:31
IP: 92.113.139.---
05.03.2008 11:57_Unique
Информация от Шуфрича не певрая и не самая убедительная, она просто вписывается в логику PR-кампании, которую ведет штаб БЮТ последние 2 года.
Согласитесь, что мое утверждение не хуже Вашего. И с фактами лучше согласуется.
Unique _ 05.03.2008 11:57
IP: 91.124.3.---
05.03.2008 00:39___ Vlad_iz_Kharkova

Інформація від Шуфрича далеко не перша і далеко не найпереконливіша, вона просто не протирічить всім попереднім і цілком вписується в логіку поведінкм Ющенка останніх двох років...
Наталья _ 05.03.2008 11:18
IP: 212.115.224.---
Рибачук пов"язує...
Концентрация Балогана вокруг Президента становится взрывоопасной.
Vlad_iz_Kharkova _ 05.03.2008 00:39
IP: 92.113.207.---
04.03.2008 21:02_ Unique
Вы верите всему, что укладывается в схему, которая у Вас была без всякой информации. Поэтому Вы поверите хоть Шуфричу, хоть Путину с Миллером, но только если они скажут против Ющенко и если это как-то можно истолковать в пользу ЮВТ. Не показали Вы тут никакого анализа информации, кроме одного "За Юлю, против Ющенко – правдивая информация, против Юли или за Ющенко – вранье". Такой анализ доступен и первобытному человеку. Вы то человек образоованный, судя по всему. А почему опустились до такого анализа? Массовый психоз, он и есть массовый психоз.
krabat _ 04.03.2008 21:35
IP: 77.121.165.---
04.03.2008 21:11___ Unique
"... ми пам'ятаємо відставку уряду Тимошенко... не думаю, що Тимошенко її забула.
думаю, що на це раз вона просто краще підготувалася."

Тотемний асмодеїзм ЖЖ...
krabat _ 04.03.2008 21:27
IP: 77.121.165.---
04.03.2008 21:06___ Unique
"...Але ми не приймаємо подарунків від чужих. Та ще й з таким запахом..."

Апаріграха стереотипів ЖЖ...
krabat _ 04.03.2008 21:22
IP: 77.121.165.---
04.03.2008 21:02___ Unique
"...Шуфрич – безумовно – брехливий і злодійкуватий...Але цього разу він каже правду..."

Меандрові марення ЖЖ...
Unique _ 04.03.2008 21:11
IP: 91.124.9.---
"Под словом "махинация" Вы понимаете уголовно наказуемое деяние? Так его тут вообще нет..." – ми пам'ятаємо відставку уряду Тимошенко, яка проігнорувала попередження "Не чіпай моїх хлопців..." Ющенко мав на увазі крутеликів-братву, що саме газову трубу й осідлала.
Я не думаю, що Тимошенко її забула.
Я думаю, що на це раз вона просто краще підготувалася...
Unique _ 04.03.2008 21:06
IP: 91.124.9.---
04.03.2008 16:56___ Vlad_iz_Kharkova

Вас годують зовсім не конфетками, хоча вони й дуже на них подібні. Якби не запах...
Ви нас теж пробуєте пригощати тим же.
Але ми не приймаємо подарунків від чужих. Та ще й з таким запахом...
Іжте самі. Смачного!
Unique _ 04.03.2008 21:02
IP: 91.124.9.---
04.03.2008 16:59___ Vlad_iz_Kharkova

Я аналізую об'єктивну інформацію і, якщо вона не викликає сумнівів у правдивості, джерела не мають значення. Шуфрич – безумовно – брехливий і злодійкуватий ПеТеУшник.
Але цього разу він каже правду.

І цього разу я йому повірив.
Що ніяк не означає "заповажав"...

І виглядає він на сьогодні значно поряднішим і респектабельнішим від Ющенка, особливо з лопатою в ролі юного пожарника...
Vlad_iz_Kharkova _ 04.03.2008 16:59
IP: 195.26.93.---
04.03.2008 11:19_ Наталья Вы читали сами статью в FT? Прост я ее в русского перевода не видел. А мое знание английского не позволдило найтив статье "поддержку ЮВТ". Вы все больше уподобляетесь Unique, который принимает передачи то от Шуфрича, то от других провокаторов из БЮТ.
Vlad_iz_Kharkova _ 04.03.2008 16:56
IP: 195.26.93.---
04.03.2008 06:29_ compositor Вы продолжаете анонсировать события, которые неизвестны, что некорректно. И Вы продолжаете ловить противоречия цитируя фрагменты. Для того, чтобы аудиторы не касались операций, их и передают посредникам. Посредников аудиторы не проверяют, их акции не котируются на биржах. Под словом "махинация" Вы понимаете уголовно наказуемое деяние? Так его тут вообще нет, есть поведение менеджмента посредника, которое недопустимо для котирующихся на биржах. Каждое слово имеет много значений, чтобы понять что происходит надо бы понимать слова в тех значениях, в которых они употребляются, тогда многие вопросы отпадут.
Наталья _ 04.03.2008 14:45
IP: 212.115.224.---
Да,забыла написать-НУНСу КАПЕЦ!!!!!!!!!!!!!!!!!
Наталья _ 04.03.2008 14:02
IP: 212.115.224.---
Ющенко уволил Рыбачука-вопросов больше нет.
Наталья _ 04.03.2008 11:19
IP: 212.115.224.---
Что случилось,не понять-и Балога затих, И Ющенко мягко намекнул,что переговоры д.б. продолжены,и его советник на Св Сл вчера стал на сторону советника Юли по энергетике,а налетели на Бородина вместе,да И Куприянова уличили во лжи.Старнно,почему так некоторые НУНСрвцы здесь распинаются,защищая праведный Газпром? Да и FT на поддержку Тимошенко в газовом вопросе выскаазался-неужели агитаторы БЮТ и туда достали... Старнно...???
Unique _ 04.03.2008 10:04
IP: 91.124.9.---
Читайте Шуфрича на головній сторінці. Дозують, по капельці дозують політики інформацію, в наявності якої вже ніхто не сумнівається...
compositor _ 04.03.2008 06:29
IP: 77.122.55.---
04.03.2008 00:20___ Vlad_iz_Kharkova
03.03.2008 21:35_ compositor Когда узнаем, тогда поговорим.
Несомненно. Если только не потеряем интерес к вопросу после того, как он окончательно прояснится. И прояснится он, похоже, скоро. Уже лежит секира при корне дерев...
А пока лишь отмечу, что Ваши соображения внутренне противоречивы:
Все махинации для получения наличных денег будут видны аудиторам. Для этого они применяют посредников, причем не только в Украине, во всех европейских странах.
Что это за обман, если он всем очевиден?
Vlad_iz_Kharkova _ 04.03.2008 00:20
IP: 92.113.130.---
03.03.2008 21:35_ compositor Когда узнаем, тогда поговорим. Когда Вы предвосхищаете то, что неизвестно, это нечестный прием. Про покупку Хонды – это не я, хотя возражений не было.
Когда Вы говориет про покупку краденного, надо уточнить, кто у кого что украл.
Я не говорил про покупку со стороны Украины Путина или еще кого-то, Вы напрасно сводите разговор к этомую Мол или один другого купил, или наоборот.
В России есть определенные правила, по которым работают их компании. Покупая у них газ Украина соглашается по ним работать с тем, чтобы газ был дешевле. Эти правила – это обман российских законов и акционеров Газпрома. Вы можете считать, что Кремлю на них плевать, но любой нормальный человек занет, что это не так. Газпром потратил огромные усилия для вывода своих акций на мировые биржи, выпускал ADR, столько старается для повышения капитализации компании, а Вы говорите, что Кремлю на это плевать. Все махинации для получения наличных денег будут видны аудиторам. Для этого они применяют посредников, причем не только в Украине, во всех европейских странах. И все соглашаются через них работать, если дешевле. Украина при этом ничего не нарушает, это Газпрос обманывает своих акционеров и российское зак-во (транспорт туркменского газа без налогов),а не Украина.В точности та же ситуация как когда Вы покупаете мясо у продаваца, не платящего налоги. Это он обманывает гос-во, а Вы платите за мясо и уходите. Вы догадыватесь,почему оно у него дешевле, но никто не предъявит Вам претензию
compositor _ 03.03.2008 21:35
IP: 77.122.55.---
03.03.2008 20:38___ Vlad_iz_Kharkova
Два раза Ваши слова я процитировал, в третий раз перескажу своими словами, но близко к тексту: Ющенко сказал, что там схемы криминальные, но нам приходится по ним работать.
И никак больше их не буду комментировать.
Аллегория Ваша с базаром не более удачна, чем ранее приводившаяся с покупкой "Хонды". Если бы дело было в том, что
03.03.2008 02:59___ Vlad_iz_Kharkova
Кремлевскому рук-ву нужны свободные деньги, не контролируемые акционерами Газпрома. Ради этого они готовы брать меньше.
то аналогия возникала бы с дачей взятки или покупкой краденого. Работнику завода нужны деньги, не контролируемые администрацией завода, ну и так далее.
В действительности же дело хуже. Не подкупает Ющенко кремлевскую администрацию. Подкупалка еще не выросла. Вы всерьез думаете, что кремлевская администрация боится каких-то там акционеров?
А насчет гарантий – скоро узнаем точно, чья именно это фантазия.
Дело быстро приближается к развязке.
Vlad_iz_Kharkova _ 03.03.2008 20:40
IP: 195.26.93.---
03.03.2008 18:32_ Наталья
Давайте различать, критика НУ за слабую работу? Я со всем согласен. Повторять явную клевету? Я и спрашиваю, зачем? Кто-то сочинил про совместную партию Балоги-Ахметова. Вкинул. На всех сайтах активизировались люди, которые стли говорить об этом как о факте. Зачем Вы в этом участвуете?
Про освобождение Екатериной Ющенко от налогов Ахметова Вы тоже прочитали? Вы сами не пониаете, насколько это белиберда?
Vlad_iz_Kharkova _ 03.03.2008 20:38
IP: 195.26.93.---
03.03.2008 16:09 composito В картах это называется шулерством. Вы процитирвоали одно, а от себя написали совсем иное. Если Вы купили мясо н абазаре у человека, не платящего налог и рыночный сбор, это не значит, что Вы участвуете в криминальной схеме и Вас продавец мяса держит на крючке. Это значит, что у Вас возле дома базар такой.
Про несогласие с Пр-вом Януковича Ющенко и СП говорили постоянно, и те отбрехивались точно так же как сейчас юлепоклонники, мол кто такой Балога и СП, что они имеют наглость критиковать самого Януковича. Все было, если Вы не помните, то только потому, что относились к этому по-иному.
А про гарантии – это ведь пока Ваша фантазия, никаких подтверждений ей нет, так что непонятно, что тут обсуждать.
Наталья _ 03.03.2008 18:32
IP: 212.115.224.---
Но когда повтояряются чужие выдумки и на их основе делаются выводы, это катастрофа,

Ни одной выдумки в моих постах-ВСЁ ИЗ НОВОСТНЫХ ИНФОРМАЦИОННЫХ СООБЩЕНИЙ, Пишите и дальше,только убедительности всё меньше,увы.

НУНС нас спасает от разгула люмпенов? А не своей ли бездеятельностью он их плодит? (рейтинги тому пдтверждение).
Зеленський31 Уряд реформ407 Корупція1350 Україна та Європа1094 Aтака Путіна1232
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter