Сергій Пантюк Український письменник

Чия війна і чия перемога?

15 квітня 2010, 22:53

Щиро підтримую це звернення і запрошую співгромадян відкидати геть ідеологічні догми і штампи та долучатися до такої чудової ініціативи. Завжди, за будь-яких умов, головною цінністю має бути ЛЮДИНА, а не система чи ще хтозна що! Найближчим часом обіцяю описати тут випадок, про який у нашій родині пам'ятають усі і переповідають дітям та онукам.

Звернення до колег-журналістів

Друга світова війна залишила слід у кожній українській родині. Як правило, розповіді людей, які пережили цю війну, разюче відрізняються від офіційної версії. На жаль, Україна й досі не змогла виробити власне бачення цих подій, написати власну історію Другої світової, в якій було би місце розповідям учасників подій.

Уже зараз зрозуміло, що 65-ту річницю війни наша країна відзначатиме так само, як і за радянських часів: пишними парадами й імперським пафосом. Модель святкування ми запозичили з Росії. В цій моделі немає місця власне українській історії, у ній немає місця тому, як наші батьки жили, воювали та вижили у тих трагічних подіях. Але у цій версії є фактичне возвеличення тоталітарної держави СРСР та її тогочасних вождів.



Можна зрозуміти нинішнє російське керівництво. Воно зацікавлене саме у такому помпезному відзначенні Перемоги й ігноруванні доль простих людей. Адже міф про "перемогу радянського народу над німецько-фашистськими загарбниками" – це основа ідеології нинішньої Росії. Більше російській владі гордитися немає чим, і вона сподівається, що міф про "Велику Вітчизняну" зробить її більш легітимною.

Ми звертаємося до наших колег – давайте почнемо писати власну історію Другої світової. Як правило, учасники війни (хоч би з якого боку вони воювали) й досі не хочуть розповідати подробиці подій. Правду про війну іноді довіряли лише найближчим родичам. До того ж із кожним роком безпосередніх учасників війни стає все менше. Тому ми закликаємо всі українські ЗМІ напередодні відзначення ювілею Перемоги публікувати сімейні розповіді про те, як батьки, діди і прадіди кожного з нас, наших колег і наших читачів пережили цю війну, як вони воювали і перемагали.

"Україна молода"

сайт "Майдан"

громадський портал ZaUA.org

сайт "Інфопорн"

сайт "Українська правда"

сайт "Інша література"

powered by lun.ua
Коментарі — 302
Александр Сергеевич Пушкин _ 23.04.2010 10:39
IP: 193.28.92.---
"Уже зараз зрозуміло, що 65-ту річницю війни наша країна відзначатиме так само, як і за радянських часів: пишними парадами й імперським пафосом. Модель святкування ми запозичили з Росії."

а можно поподробнее об украинской модели празднования?
как она могла бы выглядеть? в лесу у откопанной "криївки" співати тужливих пісень? или надувать щеки, угрожая всему миру отомстить за столетия унижений и исходить ненавистью?
Endry _ 18.04.2010 08:07
IP: 194.44.123.---
Endry:
Не знаю чому, але початок "дефомувало": " Прочитавши кілька коментарів..."і далі по тексту
Endry _ 18.04.2010 08:04
IP: 194.44.123.---
рочиташи кулька коментарів я зрозумів, що перейти на персоналії (образити, оббрехати) – це першочергове завдання деяких "радіослухачів". Головне – відійти від теми...
А тема страшна...
До мого діда, який, доречі, дійшов до Берліна, в свій час прийшли і під дулами сказали:"Пойдем, будеш воевать". І куди дінешся? А під час війни у баби на "постої" жили німці. І можна сказати, що це були окупанти. Але. Це були прості німці, вчителі, до яких так само прийшли з автоматами і сказали (правда вже німецькою):"Пойдем, будешь воевать"...В бабці на час війни було троє малолітніх дітей. І якби не ці німці, які ділилися з дітьми своїи пайками, не заготовляли сіно, дрова, то хто зна – чи вижили б мої рідні у війну...
Війна це трагедія для простих людей.
І не нам (будьмо відвертими), які переважно думають як набити свою утробу, а світ бачать через екран монітору, – судити про ті часи.
Моє шанування всім!
sergm _ 17.04.2010 11:05
IP: 93.73.134.---
ХАХАХА
Мало того, що людина не хоче визнати дурість свого противсіхства, вона ще й звертається до продажної адвокатеси регіоналів...
Пане Пантюк, чи не пора вже нарешті УВІМКНУТИ МІЗКИ???
lee333 _ 17.04.2010 08:49
IP: 109.75.196.---
Автор повністю правий! Період війни потребує поглибленого вивчення за рахунок якнайширшого залучення історичної пам яті простих людей. "Паровоз" не в темі (знов пролетів кудись по паралельній колії – від покоцоного тоталітарного минулого у безперспективне темне майбутнє).
паровоз _ 16.04.2010 19:22
IP: 188.115.152.---
"Ми звертаємося до наших колег – давайте почнемо писати власну історію Другої світової."

АВтор опиздал.

Все уже написано до него.
незнайко _ 16.04.2010 17:37
IP: 217.196.160.---
львів-750:
___ Скоро, коли китайці завоюють Росію до Уралу, то вони українську за милу душу вчити будуть – навіть ті, хто з Росії до нас емігрує.
Дурень не розуміє своєї вигоди – адже він вже забив місце для своїх дітей.
То вони собі російськомовний плацдарм готують, передбачливі.
murzikmurzik _ 16.04.2010 17:35
IP: 95.133.8.---
незнайко:
Можливо УРСР була більш совковою навіть за РСФСР.
++++++
Чого це?
Я не впевнений, але як казали:"В Москві відрубують палець, а в нас руку по локоть".
+++++++
Мабуть ви праві. Навіть в Росії тестування тільки російською і нема конкурсу атестатів. А наші вже як почали старатися, то і росіян здивували.
Подивимося. як здивують свободою слова.
львів-750 _ 16.04.2010 17:21
IP: 195.211.156.---
незнайко:
львів-750:
Я не проти – але хто мене підтримає – вони ж ось до дореволюційного періоду відійти не хочуть – хоча і тоді російська займала досить сильні позиції
НоворосОДЕССА обіцяє боротьбу, вічну.))
___ Скоро, коли китайці завоюють Росію до Уралу, то вони українську за милу душу вчити будуть – навіть ті, хто з Росії до нас емігрує.
Дурень не розуміє своєї вигоди – адже він вже забив місце для своїх дітей.
незнайко _ 16.04.2010 17:12
IP: 217.196.160.---
murzikmurzik:
незнайко:
Можливо УРСР була більш совковою навіть за РСФСР.
++++++

Чого це?
Я не впевнений, але як казали:"В Москві відрубують палець, а в нас руку по локоть".
незнайко _ 16.04.2010 17:08
IP: 217.196.160.---
львів-750:
Я не проти – але хто мене підтримає – вони ж ось до дореволюційного періоду відійти не хочуть – хоча і тоді російська займала досить сильні позиції
НоворосОДЕССА обіцяє боротьбу, вічну.))
murzikmurzik _ 16.04.2010 17:04
IP: 95.133.8.---
незнайко:
Можливо УРСР була більш совковою навіть за РСФСР.
++++++

Чого це?
незнайко _ 16.04.2010 17:02
IP: 217.196.160.---
протон:
Над нами проведено дослід негативної селкції!
Імперія агонізує, ми потераємо від конвульсій
більше за усіх в"язнів-"братніх народів".
Можливо УРСР була більш совковою навіть за РСФСР.
murzikmurzik _ 16.04.2010 16:57
IP: 95.133.8.---
протон:
Історію пишуть переможці. Нам її написали.
І схоже на те, що подивитися на неї свїми, УКРАЇНСЬКИМИ,
очима буде дуже і дуже нелегко.
Над нами проведено дослід негативної селкції!
Імперія агонізує, ми потераємо від конвульсій
більше за усіх в"язнів-"братніх народів".
+++++
Так, бо ми найулюбленіші. І чим менше імперію ми любимо, тим більше вона нас хоче.
протон _ 16.04.2010 16:54
IP: 195.248.187.---
Історію пишуть переможці. Нам її написали.
І схоже на те, що подивитися на неї свїми, УКРАЇНСЬКИМИ,
очима буде дуже і дуже нелегко.
Над нами проведено дослід негативної селкції!
Імперія агонізує, ми потераємо від конвульсій
більше за усіх в"язнів-"братніх народів".
львів-750 _ 16.04.2010 16:53
IP: 195.211.156.---
bmi:
а с чіво ви ета взялі -"...Крим інша справа... "? Це ви піддалися на сівастопаль -горад руссскай слави, крим с расєєй? Мо, подивились на зміни етнонаціональні, шо проходили в криму починаючи, наприклад, з 17-18ст і до наших днів...

Це тому, що я погано Кримську історію знаю – не історик я.
львів-750 _ 16.04.2010 16:51
IP: 195.211.156.---
незнайко:
львів-750:
___ Якщо зараз прийняти дві мови, то українська шансів не буде мати – треба відійти на вихідне положення – десь так до дореволюційного періоду,коли і в Харкові розмовляли українською, а Сталін не винищив всю українську інтелігенцію, яка в основному і була носієм мови.
А якщо відійти до 1653-го (Переяславської угоди), тоді нас Росія (Московія) приєднала, то шансу російські – ніякого.
Я не проти – але хто мене підтримає – вони ж ось до дореволюційного періоду відійти не хочуть – хоча і тоді російська займала досить сильні позиції
bmi _ 16.04.2010 16:49
IP: 195.24.131.---
незнайко:
А якщо відійти до 1653-го (Переяславської угоди), тоді нас Росія (Московія) приєднала, то шансу російські – ніякого.______________________________ якшо паставіть на счєтчік мацкву з того часу? ото бабла, газом неодкупляцця... А стосовно Переяславської Ради – то мацковія віроломний окупант і домовленості тим крімльовскім азіатам – пабарабану... Та й не було тої Ради, як розказують імперіалісти... А без України – нєт імпєріі..., як вони не тужацця.
bmi _ 16.04.2010 16:44
IP: 195.24.131.---

львів-750:
NovorosOdessa:
львів-750:

в Крыму никогда украинскую мову не вытесняли, ее не было по определению. Новороссия, Киев -говорили по-русски.
Так вся поддержка уходит на поддержку дебилов типа Капрановы, Яворивского (полное собрание сочинений), Драча, Павлычко...Хорошо, что советский период их не переиздают, а надо было.
Крим інша справа, але і там повинні знати українську.
По-русскі – це як? Російською?
Ну, звичайно, табачніки краще, ніж Павличко чи Капранови – він і вигляд репрезентабельніший має – весь такий в орденах і медалях...:)))
Та в нас класиків неміряно, плюс переклади зарубіжної класики – чого тільки Яворівського згадали – та й не пише він більше нічого.
____________а с чіво ви ета взялі -"...Крим інша справа... "? Це ви піддалися на сівастопаль -горад руссскай слави, крим с расєєй? Мо, подивились на зміни етнонаціональні, шо проходили в криму починаючи, наприклад, з 17-18ст і до наших днів...
незнайко _ 16.04.2010 16:44
IP: 217.196.160.---
львів-750:
___ Якщо зараз прийняти дві мови, то українська шансів не буде мати – треба відійти на вихідне положення – десь так до дореволюційного періоду,коли і в Харкові розмовляли українською, а Сталін не винищив всю українську інтелігенцію, яка в основному і була носієм мови.
А якщо відійти до 1653-го (Переяславської угоди), тоді нас Росія (Московія) приєднала, то шансу російські – ніякого.
Grem Poll _ 16.04.2010 16:29
IP: 95.133.247.---
Vail Garfild:

Бувай, дякую за оцінку.
львів-750 _ 16.04.2010 16:27
IP: 195.211.156.---
NovorosOdessa:
львів-750:

в Крыму никогда украинскую мову не вытесняли, ее не было по определению. Новороссия, Киев -говорили по-русски.
Так вся поддержка уходит на поддержку дебилов типа Капрановы, Яворивского (полное собрание сочинений), Драча, Павлычко...Хорошо, что советский период их не переиздают, а надо было.
Крим інша справа, але і там повинні знати українську.
По-русскі – це як? Російською?
Ну, звичайно, табачніки краще, ніж Павличко чи Капранови – він і вигляд репрезентабельніший має – весь такий в орденах і медалях...:)))
Та в нас класиків неміряно, плюс переклади зарубіжної класики – чого тільки Яворівського згадали – та й не пише він більше нічого.
протон _ 16.04.2010 16:27
IP: 195.248.187.---
Special Drawing Rights _ 16.04.2010 16:23

Прош бути коректним, російською це плем"я називається "ЄВРЕЇ"!
Vail Garfild _ 16.04.2010 16:25
IP: 95.133.247.---
Grem Poll:
Vail Garfild:

1.Ці архіви були доступні при Червонію.
2. Взагалі я намагалася аналізувати " Волинь " як протилежність " Червоному прапору ". В аспекті хто з них біль був агіткою.
3. І чому спецура дозволила видання " Волині". І для кого треба була гезета?

Запис перешлю.
Ми слухали. Хоча собі провсяк випадок лиши.
Довго говорити не буду.По телефону поговоримо.
До вечора.
Грицько Рабінович _ 16.04.2010 16:24
IP: 195.230.153.---
протон:
ДО ПРИТОМНИХ
В Ізраїлі працює програма по догляду за нетом
з метою" запобігання проявам антисемітизму".
Найнята команда спеців, є велика група добровольців.
Плюнте мені межи очі! Вас,українці, розводять
тут як лохів три жиди! Ви навіть забули про що йдеться.
СХАМЕНІТЬСЯ!!! Панове жиди ви вже занадто перепильнували! Це вже блюзнірство!!!
Про подібні речі (з метою" запобігання проявам антисемітизму") писали на Хабрі коли одного з власників сайту еврейська жіночка обзивала антисемітом лише на підставі того що в Гугл-мапі карта Ізраїлю була без зазначення населених пунктів. Жодні відповіді що це не його вина, а він лише використовує технолгію Гугля розуміння не знайшли. Так і новороси-малороси – тільки флуд і більш нічого.
ONLINE
Україна та Європа1085 Aтака Путіна1223 Корупція1335 Зеленський19 Донбас14
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter