Олена Притула Founding Editor

Почему УП выходит на украинском языке?

07 лютого 2008, 23:46

Прочитала Ройтбурда... Отлично сказано!

Законы обычно оберегают права государства, реже – граждан. Иногда – граждан, в ущерб большинству или наоборот – меньшинству. Нельзя сказать, чтобы в Украине люди, привыкшие смотреть кино на русском, были в меньшинстве. И я против того, чтобы это положение культивировать.

Но если ГОСУДАРСТВО собирается сократить долю русскоговорящих в пользу украиномыслящих, то как минимум, нельзя повторять ошибки советской власти.

Мой бывший муж первым меня сподвиг к чтению на украинском языке.

Я с удовольствием вспоминаю свою учительницу украинского – покойную Прасковью Ивановну – урокам украинского языка на Бессарабии (Измаил, Одесской области) уделялось маловато внимания. И прочитанный мною впервые, в возрасте примерно 23-х лет, отличный перевод на украинский "Пана Ніхто" вдохновил меня на продолжение чтения на украинском.

Мой муж также первый человек, который на своем примере продемонстрировал для меня существовавшую в 90-е годы несправедливость. Он, учившийся в украинской школе, был вынужден переучиваться в Одесском политехе на русский язык. А я, русскоязычная, живущая на территории Украины, имела все преимущества перед ним – я в школе учила теоремы на русском, и в институте не страдала – учила математику и физику на родном языке.

Это был первый в моей жизни случай, когда я поняла – так быть не может. Не может быть так, чтобы он – украинец – в своей же стране имел меньше прав, чем я – фактически гость в Украине. Правда, гость, с рождения... Сейчас ситуация повторяется с точностью наоборот.

Я согласна с Ройтбурдом, я тоже не помню, на каком именно языке я видела то или иное кино. Но есть фильмы, книги и научная литература, которую я всегда буду искать на русском. И если МОЕ ГОСУДАРСТВО не обеспечит мне эту свободу, я подумаю над тем, мое ли это государство. Не в смысле переезда, а в смысле принадлежности и поддержки. Личной. В смысле принадлежности к НАРОДУ.

Меня всегда удивляла поговорка – "всякий народ достоин своего руководителя". При Кучме я думала – я не народ, при Ющенко я тоже чаще всего не могу назвать себя гордым именем – НАРОД. Я, видимо, по определению Ющенко, 5-я колонна... (Как раз только что в эфире "1+1" он произнес эту фразу).

Иногда, из чувства противоречия, я хочу подискутировать – а действительно ли голодомор является геноцидом? А что будет, если я в своем блоге напишу – я не верю! Не потому, что не верю, а потому что готова многое отдать за то, чтобы на эту тему можно было свободно спорить – без угрозы уголовного преследования.

Если проще сформулировать то, что я здесь написала, я – за СВОБОДУ, я очень хочу, чтобы народ был более свободен, и просто мечтаю гордиться своим лидером.

Мне интересно, кто первым кинет в меня камень. Особенно из сторонников украинского. Я помню Америку, 1999-й. Нью-Йорк. Встреча с диаспорой. Георгий Гонгадзе рассказывает о том, каково живется прессе при Кучме. Одна бабушка встает и говорит – так ли уж плох Кучма, если в конце-концов он выучил украинский??!!!

То есть, для очень многих людей в Украине владение украинским превалирует над всеми остальными человеческими качествами. Пусть я говорю на русском, но я действительно убеждена, что первую страницу УП надо делать на украинском.

А где все остальные ваши украиноязычные? Почему они издают свои проекты на русском?

Кидайте камни.

powered by lun.ua
Коментарі — 673
Бегемот69 _ 13.09.2009 03:35
IP: 194.146.230.---
Хватит раскалывать страну. Языковой вопрос практически не интересует людей. Давайте проведем референдум, пусть люди определятся и закроем эту тему раз и навсегда.
tobiaz _ 21.04.2008 17:13
IP: 212.90.168.---
Знаєте, ви дорікаєте Кучмі смертю Гонгадзе, що за 7 років не доведено.
Але виправдовуєте радянських вбивць, ділам яких є мільйони доказів.
Якось визначтесь.
І не треба закликати до побиття камінням, ви не в Ієрусалимі часів Хреста.
Підприємець _ 09.04.2008 10:21
IP: 80.84.190.---
Олені Притулі.

1 камінь: голодомор-геноцид.
Звичайно, можна було б вільно обговорювати цю тему. Але де та межа, де свобода слова переходить у наругу над пам"яттю мільйонів безневинних жертв?
Адже крімінальне переслідування за заперечення голодомору, по вашому, це утиск свободи тих, хто чинить наругу над пам"яттю загиблих. Одже ви пропонуєте трибуну тим, хто винен у цих жертвах і тим хто виправдовує цей геноцид-голодомор?

2 камінь: немає мови – немає народу.
Гасло Сталіна: "Нема людини – нема проблеми". І НКВД знищувало мільйони "проблем".
Так само можна сказати: "Нема мови – нема народу". Якщо зникне українська мова – не буде і української держави, бо не буде такого народу, як українці.
Як розширити сферу впливу української мови, не зменшуючі російської?
Звичайно, що комусь це буде незручно, але ж можна призвичаїтись. Для моєї родини, яка складається переважно з етнічних росіян, це було не важко.
Згоден з Ройтбурдом, якщо він не жартує.
Barhat _ 08.04.2008 15:58
IP: 195.64.235.---
Я ніякої дискримінації російськомовних громадян не бачу. Нехай розмовляють на вєліком і могучєм. Ніхто ж не забороняє. А якщо вони не розуміють українську мову у книжках, фільмах, на телебаченні та радіо і т.д., то це вже їхні проблеми
Ober-Dad _ 08.04.2008 12:57
IP: 89.21.74.---
Це найкраще, що я прочитав на УП за останні два роки. Шкода, що те, яке у нас зоветься політикум до цього І НЕ ДОПОВЗУТЬ. Шкода. Держави хочеться, а не тієї мавпи, яку той політикум нас не питаючи нам будує.
rusland _ 04.04.2008 00:38
IP: 77.91.129.---
згоден з оленою. колись випадково запросили на національне радіо і я в ефірі сказав "крамольну" думку, що україна – дефакто двомовна держава. не треба робити з цього трагедію, чи роздувати конфлікти. бо насправді – це може стати великою перевагою. як культурною, так і економічною. як для людей так і для бізнесу. не треба перегинати палку. хочете обмежити присутність російьского тб в україні – зробіть це не мовними репресіями. бо ці теми лежать в різних площинах. від того, що новини орт почнуть виходити українською не зміниться їхній зміст.
Орлов _ 14.03.2008 22:03
IP: 77.47.129.---
А... так то я був 666-м дописувачем!
Ну, дай Боже, все буде добре!
Орлов _ 14.03.2008 21:26
IP: 77.47.129.---
Не маю можливості коментувати те, що мене турбує і цікавить (через те що ви, або ваш модератор забанив мій ай-пи за критичну репліку в адресу УП, побачивши лише образливу форму, а не суть: той, хто друкує відверто замовні провакаційні статті такий самий дурень, як і той, хто їх пише – "с кем поведешься – от того и наберешься", але так сталося і моя критика на адресу УП (подобається вам, чи ні) є така сама СВОБОДА, про яку ви піклуєтесь. Забанивши мое "дурні" УП підтвердило мої побоювання. Але я пам"ятаю, що іноді краще втратити з одним, ніж знайти з іншим. А раз так, то як казав відомий вам письменник "Желаю вам дремать в неведенье счастливом") і вимушений писати про те, що мені не цікаво:
Не можу не звернути уваги ваших дописувачів на те, що Михайло Ломоносов вивчам латинь для того, щоб здобути знання і стати розумнішим. Що розумна людина не стане пристосовуватися до своїх звичок і зручностей, але навпаки не дозволить звичкам крутити собою, як хвіст собакою. Як що ви щось напишите розумне навіть клінописом, – люди вивчать і ці знаки.
Тож ваша проблема не є мова.
русскийНе _ 06.03.2008 22:45
IP: 24.185.21.---
22.02.2008 15:58___ Клирик
Вас з України ср*ним віхтем не виженеш!:0) Які гоніння? Кожна 59 книжка в Україні видається українською мовою.А інші якою?Вгадайте з 3-х разів.А, між іншим, окупація України "вЕликой Русью", де-юре завершилася у 1991 році. За останніми результатами перепису населення,етнічних росіян в Україні менше 18%. У державі відбувається відновлення статусу кво української (державної) мови.
А,щодо компенсацій-це до співвітчизників (пУтін,мЄдвєдєв,гРизлов,лАвров,іВанов... Вони тобі медаль за звільнення України дадуть і житло у сибірській тайзі.
Попутний у парус,брате росіянине!
незграба _ 29.02.2008 18:11
IP: 194.29.60.---
24.02.2008 00:38___ Буд-ник
І справді, на УП видаляються коменти, навіть без вказівок – за що; видаляються на свій власний розсуд. Або – на розсуд потойбічної сили. Для прикладу:
... (процитую себе по-пам'яті):
"А я давно вже з брехунами не спілкуюсь. Але защораз маю задоволення мокнути морду чергового брехуна в лайно його брехні. І не вважаю це хамством, оскільки, насправді – хамством є публічна брехня.
Казав класик: Добро повино мати більші кулаки, ніж зло."
Втім, цей допис видалили.
Може, пані Олена Притула, Головний редактор "Української правди", знайде можливість публічно пояснити цей феномен з модерацією?
Щоб не видаляли, пишіть російською. Пані Олена не дуже розуміє українську, видаляє українські коментарі "про всяк випадок". Особливо коли там слова типу "підрахуй" (дивись репліку пані Олени в цій гілці). А раптом це слово непристойне?
Та й взагалі україномовні- вони всі підозрілі. І відношення до них має бути відповідне. От я, наприклад, порадив пані Олені Притулі вивчити українську та вживати її прилюдно (як україномовні вживають російську), щоб своїм авторитетним прикладом сподвигнути інших російськомовних до вивчення української, та згладити це кляте мовне питання. І що Ви думаєте? Порадила мені віддатися в чуйні руки психіатрів. От так.
Пишіть російською, як Петербуржець, і не буде Вас УП банити, і буде Вам щастя.
Наталья _ 29.02.2008 07:39
IP: 212.115.224.---
15.02.2008 17:54___ Нєзнайка
В мене питання до пані Олени Притули. Чому стаття Михайла Дубинянського

Так це ж просто повний однодумець Олени-ось його стання стаття й її блог-2 краплі.
Буд-ник _ 24.02.2008 00:38
IP: 193.27.0.---
І справді, на УП видаляються коменти, навіть без вказівок – за що; видаляються на свій власний розсуд. Або – на розсуд потойбічної сили. Для прикладу:
23.02.08. близько 17-ї на блогу Б.Кушнірука, на гілці "Чи додає Партії регіонів хамство та невихованість Інни Богословської" http://blogs.pravda.com.ua/authors/kushniruk/47b8aed9abab5/
розмістив такий свій комент (процитую себе по-пам'яті):
"А я давно вже з брехунами не спілкуюсь. Але защораз маю задоволення мокнути морду чергового брехуна в лайно його брехні. І не вважаю це хамством, оскільки, насправді – хамством є публічна брехня.
Казав класик: Добро повино мати більші кулаки, ніж зло."
Втім, цей допис видалили.
Може, пані Олена Притула, Головний редактор "Української правди", знайде можливість публічно пояснити цей феномен з модерацією?
Клирик _ 22.02.2008 15:58
IP: 77.239.171.---
Спасибо что съэкономили мне время и силы, сказав все за меня)))) полностью согласен во всем с Вами. респект и уважуха 8)
P.S. если притиснения не прекратятся узнайте плиззз, когда и где будут выдавать компенсации желающим уехать из Украины из-за языковой дискриминации и гонений. Разместите и многим эта информация пригодится.
Нєзнайка _ 15.02.2008 17:54
IP: 77.122.14.---
В мене питання до пані Олени Притули. Чому стаття Михайла Дубинянського Його величність ринок була розміщена на головній сторінці по центру, а блискуче спростування Андрія Костюка Її потворність монополія, яке показує всю необгрунтованість аргументів Дубинянського, висить десь там збоку, в малопомітній колонці автора?
І це вже не перший раз, так наприклад, стаття-відповідь Богдана Батруха на статтю Олександра Ткаченка теж була розміщена в колонці автора, і була там днів зо два, на відміну від статті Ткаченка, що красувалася на головній сторінці більше тижня. Тобто йде гра в одні ворота, і зразу видно, на чиїй стороні суддя. Протилежній стороні слово ніби й дають, але зовсім не на рівних умовах.
Це що, така нова політика на УП?
Unique _ 14.02.2008 18:29
IP: 91.124.64.---
14.02.2008 18:00___ Историчка
"...еволюціонувати до європейського образу і подобія, виключно і завдяки саме моєму
благотворному та облагороджуючому впливу виховному..."

Прогрес очевидний – завдяки саме мені Ви цілком обійшлися без "бану" і "модераторонапрягів". Облагороджуєтеся. Що і треба було доказати.
А то матом криють, поімаєш, почом зря...
Историчка _ 14.02.2008 18:00
IP: 193.239.180.---
14.02.2008 17:37___ Unique ----в унітаз по кусочку

Ответ ты знаешь, так что не хочу больше модератора напрягать.
Unique _ 14.02.2008 17:41
IP: 91.124.64.---
14.02.2008 17:04___ Историчка

Нє-а. Неправильно. Всі ваші мені завжди кажуть або пити отруту, або битися головою до стіни. На більше фантазії не вистачає.
А для мене – то знак, що до "бєлого калєнія" вже довів. Тут вони й починають крошити власні компи, за що їх внуки – ну і далі по текту...
Unique _ 14.02.2008 17:37
IP: 91.124.64.---
14.02.2008 17:04___ Историчка

Охрестися негайно: внуки зі школи прийдуть, з балкону баушку вишвірнут, або в унітаз по кусочку – так і помреш нехристю, "Пост-Поступу" не почитавши.
А хто не читав "Пост-Поступ" – рахуй, що й не жив...
незграба _ 14.02.2008 17:09
IP: 194.29.60.---
14.02.2008 16:19___ Unique
"Пост-Постум" читаю,
Чудове видання, як на мене. Пишуть СМАЧНО. Жаль, в Києві купити неможливо. А от звичайна підписка через відділення зв'язку працює безвідмовно. Я другий рік виписую. Всім рекомендую. Видання називається POST-ПОСТУП, видається у Львові.
Историчка _ 14.02.2008 17:04
IP: 193.239.180.---
14.02.2008 16:27___ Unique

Уважаемый гробозабиветель, у тебя опять галюцинации. Старый, но провереный рецепт для тебя: с криком "Русские идут", выброситься в окно. Один твой американский друг испробывал его, и ему помогло. Напомнить фамилию?
Историчка _ 14.02.2008 16:50
IP: 193.239.180.---
14.02.2008 16:19___ Unique ----Читати буду,

Молодец, читай и цитируй, но ничего личного.
Unique _ 14.02.2008 16:27
IP: 91.124.64.---
14.02.2008 14:40___ Историчка
На ахінею реагують зовсім по-іншому.
Зачепив я за живе Вас. "Подноготную" всю на поверхню витяг. Як рентгеном просвітив. Таємницю душі російської в Україні розкрив. І забив останнього цв'яха в кришку гроба радянського менталітету та імперського шовінізму.
Вам нічого не залишається, як кидати пити і еволюціонувати до європейського образу і подобія, виключно і завдяки саме моєму благотворному та облагороджуючому впливу виховному. І хрещення прийміть обов'язково, щоб не казав я, що хіміки ви всі там й нема на вас хреста...
Unique _ 14.02.2008 16:19
IP: 91.124.64.---
14.02.2008 14:40___ незграба

"Пост-Постум" читаю, а от що Подерв'янського читаю – то сам не знав. Виявляється – почитую. Його кілька разів дуже невдало процитували і він мав в моїх очах сумнівну репутацію. Але, виявляється, не все там так тупо й вульгарно. Читати буду, при нагоді.
Як провокатора Істерик...
незграба _ 14.02.2008 14:54
IP: 194.29.60.---
14.02.2008 14:50___ Историчка
Уважаемый незграба, ты, наверное, еще не понял, что мне нет необходимости читать Подерв'янського?
Моє звертання було не до Вас, а до Unique. Ви просто потрапили в цитату.
Вам немає необхідності читати Подерв'янського, згоден.
Историчка _ 14.02.2008 14:50
IP: 193.239.180.---
14.02.2008 14:40___ незграба ------Виписуєте Post-Поступ (цей віршик, здається, в останньому номері як ілюстрація до анонсу словника української нецензурщини), чи читаєте Подерв'янського в оригіналі?

Уважаемый незграба, ты, наверное, еще не понял, что мне нет необходимости читать Подерв'янського?
Україна та Європа1004 Річниця Майдану76 Майдан 2013524 Уряд реформ366 Aтака Путіна1153
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter