Марина Ставнійчук Член Європейської комісії за демократію через право (Венеційська комісія) від України (2007-2013 рр.). Заслужений юрист України, кандидат юридичних наук.

Рада стала на шлях антиконституційності. Президент підтримав!

28 січня 2016, 17:49

Щойно написала про "спринтерські" темпи, які демонструє Конституційний Суд України. Але буквально годину тому дивний швидкісний показник продемонстрував президент, якому знадобилось усього кілька годин, аби вивчити, проаналізувати та підписати свіжоспечене рішення ВР. Причому рішення неконституційне.

Сьогодні парламент вніс зміни до статті 149 Регламенту Верховної Ради України, якими дозволив розглядати і ухвалювати рішення про зміни до Конституції у іншому порядку, чим це передбачено чинною Конституцією України. За таке рішення проголосувало 229 депутатів. Президент миттєво підписав це неконституційне рішення. Рекордно стислий час – кілька годин між голосуванням у ВР та підписом президента під документом, свідчить: глава держави знав про таке рішення і чекав його.

Що це означає? Так, щоб люди зрозуміли – простою мовою кажучи, влада зробила черговий крок на шляху до антиконституційності процедури майбутніх змін до Конституції України.

Цю "спецоперацію" здійснено напередодні 29 січня 2016 року, щоб мабуть надати певної корпоративної підтримки Конституційному Суду України. Мовляв, ми усі з Вами! Бо саме завтра КСУ починає розгляд справи за конституційним поданням 51 народного депутата України щодо офіційного тлумачення положення "на наступній черговій сесії Верховної Ради України", яке міститься в статті 155 Конституції України, у закритому засіданні, що передбачено письмовою формою слухання цієї справи.

Що це означає? Так, щоб люди зрозуміли – простою мовою кажучи, депутати хочуть, щоб КСУ сказав, що за григоріанським календарем має змінитися наступна черговість пір року: тепер за зимою має наставати не весна! Бо влада хоче, щоб це було літо, а може й навіть осінь! Бо їм так зручніше.

Чому це антиконституційно...

Звертаю увагу, що Розділ XІІІ Конституції України "Внесення змін до Конституції України", який складається зі статей 154-159 Конституції України, встановлює чіткий порядок внесення змін до Конституції.

Приписи статей цього спеціального Розділу XІІІ Конституції знаходяться під особливим посиленим конституційним захистом самої Конституції України, бо відповідно до статті 156 Основного Закону зміни цього розділу, крім складної парламентської процедури, мають бути затверджені всеукраїнським референдумом, тобто українським народом.

Сьогодні парламент ухвалив проект Закону про внесення змін до статті 149 Регламенту Верховної Ради України (реєстр. N3812 від 26.01.2016), що не базуються на положеннях Основного Закону, попередніх правових позиціях КСУ та суперечать порядку, встановленому чинною Конституцією України. Нагадаю, що відповідно до статті 8 Основного Закону – Конституція має найвищу юридичну силу та пряму дію. Очевидно ті, хто голосував у парламенті, не вважали за необхідне брати до уваги те, що стаття 5 Конституції України забороняє узурпацію державної влади, а стаття 6 Основного Закону зобов'язує органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснювати свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів України.

Куди крокує влада

Що це все означає? Так, щоб люди зрозуміли – простою мовою кажучи, це прояв чергової наруги над Конституцією України!

Якщо цього замало, то нагадаю також, що Рада Європи та її органи – ПАРЄ, Європейська комісія за демократію через право (Венеційська комісія) – неодноразово наголошували Україні "що до тих пір, поки... спеціальні вимоги про внесення змін до Конституції... дотримуватимуться та поважатимуться, це і буде достатньою гарантією від зловживань", бо повноваження вносити зміни до Конституції не є лише юридичною формальністю.

Як бачимо, чинна влада не вважає за необхідне дотримуватися принципів і засад демократичного конституціоналізму, який має забезпечувати політичну стабільність, ефективність і якість ухвалених нею рішень!

Це шлях в нікуди!

powered by lun.ua
Коментарі — 33
Виктор Тарасов _ 10.02.2016 10:30
IP: 46.175.81.---
Александр 1:
rozmen:
екс-суддя Віктор Шишкін і сказав, що буде захищати Конституцію і піде на Порошенко, як у 41 році на танк.
Під "танки Ющенко" збирався кидатися пан Головатий, захищаючи по факту право Януковича скупляти український парламент для створення конституційної більшості та особистої диктатури. Але танків так і не було, а були дострокові вибори ВРУ, уникнення диктатури Пахана та створення демократичної більшості. І де тепер той Головатий?

Президент України Петро Порошенко призначив Сергія Головатого заступником члена Європейської комісії "За демократію через право" (Венеціанської комісії).
Більше читайте тут: dt.ua/POLITICS/poroshenko-priznachiv-golovatogo-zastupnikom-chlena-venecianskoyi-komisiyi-198549_.html
Виктор Тарасов _ 10.02.2016 10:24
IP: 46.175.81.---
Шановна пані Марина. Повністю підтримую Вашу думку і хочу висловити свою. Я, особисто, вважаю, що угрупування корупціонерів та брехунів, яке називається ВР, ні на крок не можна підпускати до Конституції. Ці потвори, які зробили життя більшості українців нестерпним та жалюгідним, не спроможні зробити нічого путнього, бо їхні мізки настроєні тільки на особисте збагачення, договорняки та корупцію. Уявіть, що вони витворять з Конституцією, яка зусиллями цих шоколадних бариг може перетворитися хіба в якийсь кодекс в інтересах "нової сім'ї" Пам'ятайте, що ідея Януковича – вибирати президента у ВР та передавати президентство у спадок нікуди не зникла, і також може бути прописана у "новій" Конституції.
Петро Стеценко _ 31.01.2016 09:22
IP: 212.90.62.---
Погоджуючись з суттю, хотілось-би задати питання пані Марині Ставнійчук: це ж Ви працювали у Януковича затупником глави Адміністрації? Ви чомусь тоді не протестували, коли Ваш патрон гвалтував Конституцію. Що змінилось? Вас усунули від корита? Потрібно не тільки зараз проявляти принциповість, тоді і поваги буде більше!
Олександр Лагутін _ 29.01.2016 21:54
IP: 46.133.234.---
"Це шлях в нікуди! " – чому ж в нікуди? до блогу Дацюка та громадянської війни... на жаль
Pixel _ 29.01.2016 11:29
IP: 95.69.248.---
P712:
Звісно покидьки, всі 229 тих, хто голосував. Але ж цей Закон неконституційний, тобто такий, який не несе жодних правових наслідків. Хоча для цього потрібен висновок КСУ, а для того має бути чиєсь звернення – або 45 нардепів (невже на всю ВР не знайдеться 45 нардепів, ауу, полум"яні борці з корупцією – Саакашвілі, Добродомов та інші!!), або як варіант Уповноважена з прав людини (хоча це не її питання), бо на інших суб"єктів подання надії немає. Тепер питаннячко до однотурових виборців, які нам обрали за президента це...: чим це відрізняється від законів 16 січня?? І до пані Марини: пишіть далі обов"язково, не звертайте уваги на пецоботів, ну самі здаєте чому, методички в них такі. І ще не закривайте коменти, нехай пишуть, цитуючи Петра 1, "дабы дурь каждого была видна"
- – - – -
"Нардеп Саакашвілі":))))
Александр 1 _ 29.01.2016 11:00
IP: 188.163.12.---
rozmen:
екс-суддя Віктор Шишкін і сказав, що буде захищати Конституцію і піде на Порошенко, як у 41 році на танк.
Під "танки Ющенко" збирався кидатися пан Головатий, захищаючи по факту право Януковича скупляти український парламент для створення конституційної більшості та особистої диктатури. Але танків так і не було, а були дострокові вибори ВРУ, уникнення диктатури Пахана та створення демократичної більшості. І де тепер той Головатий?

Тому дивитися треба у корінь, а не займатися юридичним словоблудством. Що втрачає Україна від того, що законом підтверджується, що слова "наступна чергова сесія" не означає "перша наступна чергова сесія"? Це узурпація влади чи це зрада?
P712 _ 29.01.2016 10:14
IP: 92.113.149.---
Звісно покидьки, всі 229 тих, хто голосував. Але ж цей Закон неконституційний, тобто такий, який не несе жодних правових наслідків. Хоча для цього потрібен висновок КСУ, а для того має бути чиєсь звернення – або 45 нардепів (невже на всю ВР не знайдеться 45 нардепів, ауу, полум"яні борці з корупцією – Саакашвілі, Добродомов та інші!!), або як варіант Уповноважена з прав людини (хоча це не її питання), бо на інших суб"єктів подання надії немає. Тепер питаннячко до однотурових виборців, які нам обрали за президента це...: чим це відрізняється від законів 16 січня?? І до пані Марини: пишіть далі обов"язково, не звертайте уваги на пецоботів, ну самі здаєте чому, методички в них такі. І ще не закривайте коменти, нехай пишуть, цитуючи Петра 1, "дабы дурь каждого была видна"
Pixel _ 29.01.2016 09:56
IP: 95.69.248.---
Ну, про найдревнішу професію у виконанні пані Ставнійчук ЦЬОГО РАЗУ – не буду.

Пані Марино, перед відправкою Вас на передову в АТО Вас чекають на короткострокових курсах медсестер Солом"янського району міста Києва 01.02.15 о 7-30 за адресою: Солом"янська площа 2-а. Бути вдягненою для здатності переповзати по снігу й окопуватися. З собою мати власні документи, перев"язувальні матеріали і запас харчів на 3 доби.
ГЕРОЯМ СЛАВА!
rozmen _ 29.01.2016 07:48
IP: 213.231.57.---
Після цих дій народ має зрозуміти, що комп"ютерні революції закінчились, або ми разом з Вами, пані Марина Ставнійчук, виходимо на дуже масову мирну акцію і кажемо зарвавшомуся олігарху, який ніг під собою не чує, що в Україні таки є народ, а не раби, або грош нам всім ціна. Своє слово вже сказав екс-суддя Віктор Шишкін і сказав, що буде захищати Конституцію і піде на Порошенко, як у 41 році на танк. У нас хлопці вже у 21 столітті майже голими ходили і ходять на танки і тому тисячі загинули, так що, пані Марина об"єднуйтесь і утворюйте батальйон по захисту правосуддя в Україні і сьогодні у день пам"яті ГЕРОЇВ КРУТ, особливо боляче, що досі хоронимо молодих хлопців саме через продажність, недолугість і невігластво, ненажерливість, так званих, " правозахисників ".
-Vesna- _ 29.01.2016 07:29
IP: 93.72.134.---
spitfire:
військові на фронті ризикують власним життям.
якщо пощастить, вони виживуть і повернуться додому скаліченими – ризикують втратити родину, єдину домівку через інвалідність.

а чим ризикують поважні судді КС?
маєтком, грошима, ім'ям чесної людини, забороною на фах, тимчасовим обмеженням волі?
невже ці острахи такі могутні, що варті викривлення власного сумління на вимогу влади?

P.S. на останньому шоу Шустера почесний яйценосець Барна закликав до встановлення диктатури, ніби-то країні потрібен власний Піночет.
судді КС раніше уже дарували розширені повноваження одному президенту та подовжували термін іншому.
невже історія повторюється?
Тисяча плюсів.
spitfire _ 29.01.2016 01:03
IP: 130.211.137.---
військові на фронті ризикують власним життям.
якщо пощастить, вони виживуть і повернуться додому скаліченими – ризикують втратити родину, єдину домівку через інвалідність.

а чим ризикують поважні судді КС?
маєтком, грошима, ім'ям чесної людини, забороною на фах, тимчасовим обмеженням волі?
невже ці острахи такі могутні, що варті викривлення власного сумління на вимогу влади?

P.S. на останньому шоу Шустера почесний яйценосець Барна закликав до встановлення диктатури, ніби-то країні потрібен власний Піночет.
судді КС раніше уже дарували розширені повноваження одному президенту та подовжували термін іншому.
невже історія повторюється?
_yurkiv_ _ 28.01.2016 23:50
IP: 95.135.197.---
Більш за все в усіх цих ігрищах Президента, Верховної Ради та Заходу бентежить наступне.
Припустімо, що) (уйло забере своїх головорізів з Донбасу ледь-ледь за межі кордону України.
І яким чином наші прикордонники дістануться до східного кордону через 40-тисячну вишколену армію "шахтёров" та "трактористов" на БТР-ах, танках, градах і т.д.?
Окрім того, нема сумніву, що ще 40 тисяч граждан Данбаса ляжуть поперек дороги українських танків, БТРів і т.д.
Невже хтось думає, що сепаратисти просто так складуть зброю, не отримавши Повну Автономію у "складі" України чи у складі Кацапії?
Так, Україна опинилася в ситуаці цугцвангу, але сталося так тому, що з самого початку українська дипломатія "заочкувала", і піддалася тиску західної дипломатії, яка завжди вирішує чужі проблеми не ускладнюючи ВЛАСНІ.
_yurkiv_ _ 28.01.2016 23:16
IP: 95.135.197.---
Александр 1:
Схоже на піар пані Ставнійчук, як захисниці Конституції.
Згідно Конституції, закон "вважається прийнятим, якщо на наступній черговій сесії Верховної Ради України за нього проголосувало не
менш як дві третини від конституційного складу Верховної Ради
України". Вся проблема в словах "на наступної чергової сесії". Але ж не на першої наступної, а на будь-якої наступної чергової сесії.

Тем більш в Конституції не передбачено того, що робити, як що закон про внесення змін до Конституції на першої наступної сесії не розглядався взагалі. Депутати не змінювали розділ XIII Конституції, а лише прийняли закон, який знімає невизначеність. Де тут порушення Конституції? Його немає.
"Невизначенності" в Конституції визначає Конституційний Суд.
Що стосується "наступної чергової сесії", то Друга є черговою після Першої... і т. д. в низці сесій Верховної Ради ЧЕРГОВОГО:))) скликання!
_yurkiv_ _ 28.01.2016 22:27
IP: 95.135.197.---
Вениамин Николаев:
"Рада стала на шлях антиконституційності".

Она с него с 22 февраля 2014-го и не сходила.
"Сходила" з розуму
Не раз Верховна Рада,
І божеволіла не раз,
У 04-му, то була 1-ша зрада,
В10-му, то був вже 2-ий раз.
У 14-тім ніби прийшла до тями,
І врятувала від бандитів нас,
А за для чого нині впала в яму,
І смерти Конституції відрахувала час?
Микола Злочевський _ 28.01.2016 21:23
IP: 176.8.116.---
Yuri Yurieff:
С огорчением увидел среди голосовавших за изменения в регламенте
10 голосов от "Батькивщины".
Идете верной дорогой по пути соцпартии Мороза.
Іншого я не очікував. Якби крайнє не було б потрібно голосів, то Батьківщина б їх не дала...Але і при цьому розкладі Сама Юля десь запрячеться, уйде від голосування. підставить Сару Кужель. Та проголосує, а Юля ухилиться...Це так прогнозовано.
Владимир Гальчинский _ 28.01.2016 21:20
IP: 89.252.12.---
Марина, читая вас, вспоминается фраза сказанная актером Юрием Яковлевым в образе Ипполита в известном фильме "Ирония судьбы, или С лёгким паром!": "А вас не спрашивают, заткнитесь."
mihaylenco _ 28.01.2016 21:03
IP: 37.54.124.---
Геннадий Мельниченко
Уже даже недалеким гражданам понятно, что такой власти еще у нас не было. Наперсточники и шулеры.

Була. Папєрєднікі.
Александр 1 _ 28.01.2016 20:57
IP: 188.163.12.---
Схоже на піар пані Ставнійчук, як захисниці Конституції.
Згідно Конституції, закон "вважається прийнятим, якщо на наступній черговій сесії Верховної Ради України за нього проголосувало не
менш як дві третини від конституційного складу Верховної Ради
України". Вся проблема в словах "на наступної чергової сесії". Але ж не на першої наступної, а на будь-якої наступної чергової сесії.

Тем більш в Конституції не передбачено того, що робити, як що закон про внесення змін до Конституції на першої наступної сесії не розглядався взагалі. Депутати не змінювали розділ XIII Конституції, а лише прийняли закон, який знімає невизначеність. Де тут порушення Конституції? Його немає.
Yuri Yurieff _ 28.01.2016 19:30
IP: 46.200.157.---
С огорчением увидел среди голосовавших за изменения в регламенте
10 голосов от "Батькивщины".
Идете верной дорогой по пути соцпартии Мороза.
Yuri Yurieff _ 28.01.2016 19:27
IP: 46.200.157.---
Создается впечатление, что однотуровый президент
и подконтрольная ему, выбранная в результате
проституированных и фальсифицированных выборов зРада
уверились в том, что могут по своей воле кромсать и
насиловать любые документы, регулирующие жизнь в стране -
конституцию, регламенты, бюджет – все что захотят! При этом не считаясь
ни с законами, ни со здравым смыслом, ни с настроениями людей.
Но все до поры, до времени...
Геннадий Мельниченко _ 28.01.2016 19:15
IP: 104.197.248.---
Уже даже недалеким гражданам понятно, что такой власти еще у нас не было. Наперсточники и шулеры.
Oleksander Matvienko _ 28.01.2016 19:07
IP: 94.45.41.---
Дмитрий Крайола:
Oleksander Matvienko:
Працювати на Янука – це рівнозначно працювати на Гітлера
Ваша аналогія не витримує жодної критики. Тим не менш подивіться, хто зараз при владі, і хто із них свого часу не "працював" на Януковича?
Ну чому ж немає аналогії? І той і той знищували українців і Україну. І той і той завдали їй таких збитків, що не один рік мине ніж Україна відновиться після їхніх злодіянь. В тому ж і біда для України, що владу після Майдану захопили "діти Януковича".
Дмитрий Крайола _ 28.01.2016 18:51
IP: 95.132.200.---
Oleksander Matvienko:
Працювати на Янука – це рівнозначно працювати на Гітлера
Ваша аналогія не витримує жодної критики. Тим не менш подивіться, хто зараз при владі, і хто із них свого часу не "працював" на Януковича?
руслан49 _ 28.01.2016 18:50
IP: 37.52.22.---
Так багато охочих повоювати. Можна подумати, що своє обурення виявляє санітарка з передової, чи снайперша у маскхалаті.
Oleksander Matvienko _ 28.01.2016 18:41
IP: 104.197.237.---
Працювати на Янука – це рівнозначно працювати на Гітлера
Україна та Європа1065 Aтака Путіна1187 Корупція1288 Уряд реформ392 тітушки18
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter