28 січня 2016, 17:49

Рада стала на шлях антиконституційності. Президент підтримав!

Щойно написала про "спринтерські" темпи, які демонструє Конституційний Суд України. Але буквально годину тому дивний швидкісний показник продемонстрував президент, якому знадобилось усього кілька годин, аби вивчити, проаналізувати та підписати свіжоспечене рішення ВР. Причому рішення неконституційне.

Сьогодні парламент вніс зміни до статті 149 Регламенту Верховної Ради України, якими дозволив розглядати і ухвалювати рішення про зміни до Конституції у іншому порядку, чим це передбачено чинною Конституцією України. За таке рішення проголосувало 229 депутатів. Президент миттєво підписав це неконституційне рішення. Рекордно стислий час – кілька годин між голосуванням у ВР та підписом президента під документом, свідчить: глава держави знав про таке рішення і чекав його.

Що це означає? Так, щоб люди зрозуміли – простою мовою кажучи, влада зробила черговий крок на шляху до антиконституційності процедури майбутніх змін до Конституції України.

Цю "спецоперацію" здійснено напередодні 29 січня 2016 року, щоб мабуть надати певної корпоративної підтримки Конституційному Суду України. Мовляв, ми усі з Вами! Бо саме завтра КСУ починає розгляд справи за конституційним поданням 51 народного депутата України щодо офіційного тлумачення положення "на наступній черговій сесії Верховної Ради України", яке міститься в статті 155 Конституції України, у закритому засіданні, що передбачено письмовою формою слухання цієї справи.

Що це означає? Так, щоб люди зрозуміли – простою мовою кажучи, депутати хочуть, щоб КСУ сказав, що за григоріанським календарем має змінитися наступна черговість пір року: тепер за зимою має наставати не весна! Бо влада хоче, щоб це було літо, а може й навіть осінь! Бо їм так зручніше.

Чому це антиконституційно...

Звертаю увагу, що Розділ XІІІ Конституції України "Внесення змін до Конституції України", який складається зі статей 154-159 Конституції України, встановлює чіткий порядок внесення змін до Конституції.

Приписи статей цього спеціального Розділу XІІІ Конституції знаходяться під особливим посиленим конституційним захистом самої Конституції України, бо відповідно до статті 156 Основного Закону зміни цього розділу, крім складної парламентської процедури, мають бути затверджені всеукраїнським референдумом, тобто українським народом.

Сьогодні парламент ухвалив проект Закону про внесення змін до статті 149 Регламенту Верховної Ради України (реєстр. N3812 від 26.01.2016), що не базуються на положеннях Основного Закону, попередніх правових позиціях КСУ та суперечать порядку, встановленому чинною Конституцією України. Нагадаю, що відповідно до статті 8 Основного Закону – Конституція має найвищу юридичну силу та пряму дію. Очевидно ті, хто голосував у парламенті, не вважали за необхідне брати до уваги те, що стаття 5 Конституції України забороняє узурпацію державної влади, а стаття 6 Основного Закону зобов'язує органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснювати свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів України.

Куди крокує влада

Що це все означає? Так, щоб люди зрозуміли – простою мовою кажучи, це прояв чергової наруги над Конституцією України!

Якщо цього замало, то нагадаю також, що Рада Європи та її органи – ПАРЄ, Європейська комісія за демократію через право (Венеційська комісія) – неодноразово наголошували Україні "що до тих пір, поки... спеціальні вимоги про внесення змін до Конституції... дотримуватимуться та поважатимуться, це і буде достатньою гарантією від зловживань", бо повноваження вносити зміни до Конституції не є лише юридичною формальністю.

Як бачимо, чинна влада не вважає за необхідне дотримуватися принципів і засад демократичного конституціоналізму, який має забезпечувати політичну стабільність, ефективність і якість ухвалених нею рішень!

Це шлях в нікуди!

Суддям не варто забувати про свій законний інтерес – презумпцію компетентності та доброчесності

Схоже, нескінченні реформатори судової влади щиро вірять, що їм в руки вклали щит і меч рідної держави. Адже і ухвалювані закони, і практика їх застосування доволі часто визначаються миттєвими політичними потребами...

''Недооголошена'' війна. Чому для нас важливо оголосити стан війни через агресію РФ проти України

Повернутися у публічній площині до теми щодо суті нерозривного зв'язку між розумінням збройної агресії РФ проти України у міжнародному праві і юридичним фактом оголошення Верховною Радою України за поданням Президента України стану війни через збройну агресію у національному конституційному праві, мене змусили декілька обставин останніх днів...

Дебати: виборчий процес має наповнитись сутісним змістом

І ще раз до теми дебатів. Декілька моїх попередніх тез з цього приводу. Перше. На сьогодні питання проведення передвиборних теледебатів за рахунок коштів Держбюджету під час проведення повторного голосування визначено статтею 62 Закону України "Про вибори Президента України" з урахуванням, звичайно, духу усіх статтей Закону, передовсім, обмежень передвиборної агітації...

Воєнний стан чи апогей правового хаосу, як складової політичної кризи?!

Починаючи із 2014 року я маю публічну позицію, яка полягає у тому, що в Україні, починаючи із моменту анексії Росією Криму, склалися всі підстави для введення воєнного стану...

Парубій і Ко пробили правове дно

У парламенті прийнятий, вибачте за відвертість, абсолютно дебільний закон про внесення змін до статті 6 Закону України" Про Центральну виборчу комісію" щодо збільшення чисельного складу ЦВК...

Україна і криза світового правопорядку: нові реалії. Чи розуміє влада тонкощі процесу?

13-го вересня розпочнеться 15-та Щорічна зустріч Ялтинської Європейської Стратегії (YES) "Майбутнє покоління всього". Попри загальну назву, учасники YES будуть дискутувати з дійсно актуального кола запитань: "Якими будуть завтрашні загрози суспільству, економіці та політиці? Які глобальні виклики чекають на нас? Яке майбутнє Сполучених Штатів, ЄС, НАТО, Російської Федерації? Як захистити демократію від маніпуляцій іззовні та як протидіяти дезінформації"...