Олександр Волков Найближчий соратник екс-президента Леоніда Кучми

Олександр Волков: "Без зміни законодавства дострокові вибори – це абсолютна дурниця!"

20 жовтня 2008, 14:03



Олександр Волков - людина в політиці добре відома. Про нього написано і сказано чимало. Він був помічником та радником Президента Леоніда Кучми. Двічі у 1998 та 2002 роках обирався депутатом Верховної Ради України від мажоритарного виборчого округу N208, що на Чернігівщині. "Директор парламенту" – таким своєрідним "титулом" нагородили його журналісти за те, що міг забезпечити успішне голосування з будь-якого питання. Нині він – кандидат політичних наук, очолює Інститут політичного аналізу та соціального прогнозу. Своєрідно відзначив своє 60-річчя – дружина Майя подарувала йому сина, якого на честь батька назвали Олександром. Оскільки фермерське господарство "Озерне", де зі своєю родиною мешкає Олександр Михайлович, розташоване на землях Гнідинської сільської ради, що в Бориспільському районі, було б великим гріхом не скористатись нагодою почути думку непересічного політика про нинішню ситуацію в нашій державі.

- У нещодавньому інтерв'ю газеті "Київський телеграф" Ви порадили нашому Президенту встати раніше, умитись і прийняти правильне рішення. Чи можна вважати саме таким його Указ про розпуск Верховної Ради та оголошення дострокових парламентських виборів?

- На превеликий жаль, я маю констатувати, що воно не лише неправильне, а ще й безглузде. Оскільки після цих дочасних виборів, проведених за діючою пропорційною системою, розклад сил у парламенті суттєво не зміниться. Отож, майбутню коаліцію знову очолять або бютівці, або ж регіонали. Більше того, уже сьогодні зі стовідсотковою упевненістю можна сказати, які кандидатури претендуватимуть на прем'єрське крісло: це – Юлія Тимошенко та Віктор Янукович. Тоді у мене є питання до Президента, а навіщо він весь цей город почав городити? Через надмірну ненависть до леді Ю, як головного конкурента на майбутніх президентських виборах? Але я хочу сказати Вам і Вашим читачам, що, за даними соціологічних досліджень, для Віктора Андрійовича буде проблемою не те, щоб президентські вибори виграти, а навіть до другого туру потрапити. Бо хоч зліва рахуй, хоч справа рахуй, а все одно виходить, що на фініші президентських перегонів стосунки між собою з'ясовуватимуть Тимошенко з Януковичем. То чи не простіше було б дати команду своїм політичним силам на створення коаліції з Партією регіонів у рамках нинішньої Верховної Ради, позбавивши таким чином Юлію Володимирівну прем'єрського трампліна для стрибка у президентське крісло, аніж хвилювати усе суспільство. Адже за нинішньої складної економічної ситуації припиняти повноваження парламенту і проводити дострокові вибори – це абсолютна дурниця!

- Тобто, Ви вважаєте, що в діях Глави держави була б певна логіка, коли б попередньо були внесені зміни до виборчого законодавства?

- Саме так. Чому я весь час говорю про зміни до закону про вибори народних депутатів? Бо ті люди, які сьогодні є в парламенті і в керівництві державою, себе остаточно дискредитували, а можливість появи на політичній сцені нових облич зі свіжими ідеями всіляко блокується нинішніми "вождями", які надійно тримають під контролем формування виборчих списків.

- Але ж зміна правил гри, так би мовити, збиткова не лише нинішнім політичним лідерам, а й нардепівській "масовці", яка при всіх депутатських пільгах та ще й під захистом горезвісної недоторканності загалом непогано себе почуває. Яким же чином відповідне рішення можна провести через парламент?

- Тут зобов'язаний своє слово сказати Президент, у якого є відповідні важелі впливу. Зокрема, саме він вносить до парламенту кандидатуру майбутнього прем'єр-міністра. Отож, повинен домовитись з імовірними претендентами на цю посаду, а це очільники депутатських фракцій, аби ті забезпечили позитивне голосування з цього питання. Аргументувати свою позицію Глава держави мав би тим, що народу набридло обирати до найвищого законодавчого органу країни усіляких секретуток, водіїв, охоронців, яких вони зроду не бачили і яким начхати на інтереси своїх виборців. Натомість відкриті списки, мажоритарна, а чи мажоритарно-пропорційна системи дадуть змогу повернутись до норм Конституції, де чорним по білому написано, що депутат у парламенті є представником народу і за свою діяльність несе перед ним повну відповідальність. Колись я вносив до закону про вибори народних депутатів суттєву поправку, яка б давала виборцям реальну можливість відкликати свого обранця, який швидко забув про власні передвиборчі обіцянки і перестав відстоювати інтереси народу, що ми нині й спостерігаємо. Врешті-решт треба, щоб депутат був депутатом, а не бараном у отарі партійного "пастуха".

- Однак, вчинки самого Президента не завжди зрозумілі народу. Для чого йти на дострокові вибори, коли твій сьогоднішній рейтинг вкрай низький, а політична сила, на яку ти спираєшся, теж має з цим великі проблеми?

- Повністю з Вами згодний, бо сьогодні, за даними соціологічних досліджень, "Наша Україна" може розраховувати лише на 4 – 4,5% голосів виборців. Навіть якщо партійний список очолить сам Віктор Ющенко, то й тоді цей показник навряд чи перевищить 10%. На що Президент сподівається, я не знаю. Вочевидь, у його команді є очолюваний Віктором Балогою агресивний блок, який в основному займається критикою Юлії Тимошенко та її уряду, а ось група серйозних аналітиків, здатна змоделювати і викласти на папері завтрашню ситуацію, відсутня. Звідси і ті численні "проколи" як у внутрішній, так і в зовнішній політиці, що останнім часом переслідують Віктора Андрійовича.

- Позачергові вибори обійдуться українським платникам податків майже у півмільярда гривень. До того ж, країна залишиться без ухваленого бюджету на наступний рік. Ще й значна частина потенційних інвесторів від неї відвернеться. І все це на фоні серйозної світової фінансової кризи. Можливо, доцільніше було б у рамках нинішньої Ради створити коаліцію між БЮТом та Партією регіонів і не збурювати вкотре усе суспільство?

- На мою думку, це виключається. Вони могли б домовитись із низки політичних і навіть ідеологічних питань, а ось що стосується розподілу портфелів, то тут порозуміння неможливе. Якщо діяти за аналогією демократичної коаліції, то при формуванні нової посада прем'єра мала б перейти до Віктора Януковича, оскільки фракція регіоналів чисельніша за бютівську. Однак, говорять, що Юлія Тимошенко, сповідуючи подвійні стандарти, навідріз відмовилась від такого варіанту. Не влаштувала посада спікера і Віктора Федоровича та його оточення. Тому і не створили коаліцію, хоча на короткий термін до президентських виборів вона була б логічною. Ось вам і вболівання за державні інтереси. Вони відійшли вбік, оскільки на горизонті уже виразно маячить президентська посада, вести боротьбу, за яку з прем'єрського кабінету набагато перспективніше.

- А чи може існувати сценарій, за яким після виборів Верховна Рада взагалі не буде сформована?

- Ні, не може такого бути. Знаєте чому? Тому, що дуже слабкий у нас Президент. Дуже слабкий. І він ніколи на якісь жорсткі кроки не зважиться. А розмови про те, що зневірені люди на вибори просто не прийдуть, хоч і не позбавлені певного сенсу, однак реального підтвердження не отримають. Тут може спрацювати сталінське "важливо не як голосують, а як рахують". Для того, щоб була необхідна "активність" виборців і набрати якомога більше голосів, Юлія Володимирівна фальшуватиме на Заході, а Віктор Федорович на Сході, отож і явка буде, і Верховна Рада буде, і всі її визнають, і нічого не зміниться у тому парламенті. Це на сто відсотків.

- Ви згадували, що нинішнє виборче законодавство перешкоджає появі на політичній сцені нових особистостей з цікавими ідеями. Молодий Арсеній Яценюк – це самостійний серйозний гравець чи другий В'ячеслав Кириленко під рукою Президента?

- Я давно спостерігаю за політичною кар'єрою Арсенія Петровича і можу сказати, що це доволі серйозний політик, але, на жаль, не самостійний, а точніше, йому не дають таким стати, силоміць затягуючи на чільне місце у списку "Нашої України". Це може коштувати йому політичного майбутнього, оскільки проект "Наша Україна" сьогодні не те що вже не дихає, а просто починає смердіти. Його треба "закопувати". Шкода, що в цю "могилу" може потрапити і пан Яценюк. Кажу це щиро, оскільки сьогодні він має хорошу політичну перспективу, яку засвідчують дані соціологічних досліджень. Так, на Київщині він другий за рейтингом довіри після Юлії Тимошенко, а загалом по державі за рівнем підтримки посідає четверте місце, обігнавши діючого Президента та поступаючись лише Тимошенко, Януковичу і Литвину.

- Що можете сказати про Анатолія Гриценка як політика?

- Він виважений політик. Має власні погляди на події та явища і не боїться їх відверто висловлювати. Зокрема, підкупила його заява про те, що заради майбутнього України, збереження її єдності Віктор Ющенко, Віктор Янукович та Юлія Тимошенко мають добровільно відмовитись від участі у майбутніх президентських виборах. Але Гриценко сьогодні один. За ним немає ніякої партії чи громадського об'єднання. Так велика політика не робиться.

- Які, на Ваш погляд, найбільші вади української політичної еліти?

- Усі її представники нещадно критикують своїх опонентів та дружно говорять про безлад у державі, який люди і без того відчувають на собі щодня. Натомість ніхто не пропонує реальний вихід із тієї прірви, до якої ми скотилися. А до того ж, усі безсовісно брешуть. Пригадайте обіцянки Президента посадити бандитів у тюрми, змусити багатих поділитись із бідними, запровадити закон один для всіх. Не менш щедрою була і нинішня прем'єрка: за два роки повернути втрачені вклади "Ощадбанку", негайно перейти на контрактну армію. Що з цього вийшло – усі бачили. Вони брехали, брешуть і брехати будуть. Особливо напередодні виборів, пропонуючи людям золоті гори і манну небесну.

- Хто ж цій брехні повинен покласти край?

- Абсолютно впевнений, що це міг би зробити виборець. Свого часу я вносив законопроект, зміст якого полягав у тому, що політична сила, яка не виконала своїх передвиборних обіцянок, не має права брати участь у наступних виборах. На тих депутатах, які підписувались під брехливою програмою, потрібно ставити крапку. Тоді б, перш ніж "ляпнути" чергову обіцянку, кожен би подумав чи зможе її виконати.

- Ви прийшли у велику політику без "поводиря". Маєте величезний досвід. До Вашої думки дослухаються не лише у владних кабінетах, а й у квартирах простих українців. Яку позицію займете на дострокових виборах?

- Безумовно, братиму у них участь. З ким? Однозначно не з тими, хто нині в парламенті. З одного боку, вони мене до себе й не кличуть, бо бояться людей із власною позицією і думкою, яку, до того ж, завжди відверто висловлюють. Серед політичних кланів я свого місця не бачу. Зі мною хочуть усі радитись, але записувати у свої списки не поспішають, оскільки знають, що у мене від "здрастуй" до "іди ти..." одна секунда.

- Чи є майбутнє в України, і хто його визначає?

- Однозначно, воно є. А визначальною силою може бути лише народ. Зумів же він у 2004 році змінити політичне обличчя країни. І якщо політики зрадили своїм обіцянкам, то Майдан нікуди не зникав і його можна повторити знову, аби нагадати керманичам, що народ лише тимчасово делегує їм свої владні повноваження, а тому у будь-який момент може їх знову відібрати. Люди – велика сила. Потрібно лише, щоб у вирішальну хвилину вони сказали своє вагоме слово.

- Однак, сьогодні люди розчаровані. Вони не визначились, чи варто взагалі йти на вибори?

- Тут ніяких сумнівів бути не повинно. Якщо не проголосуєте, то ваш голос обов'язково використають на користь якоїсь політичної сили. Варто лише визначитись, кого підтримати: тих, хто вас уже неодноразово обдурив, а чи ставку зробити на ту партію, яка пропонує реальну програму виходу з кризи. Потрібно розбавити парламентське "болото" свіжою джерельною "водою".



- А за кого буде голосувати виборець Олександр Волков?

- Вся моя родина та друзі будуть голосувати за ту політичну силу, з якою я йтиму до парламенту і яка ніколи не підтримуватиме існуючий режим. Ніколи. Я вірю, що все можна змінити на краще.

Коли ми вже збирались залишати затишне помешкання патріарха української політики, з бічної кімнати вибігла дівчинка років чотирьох, кинулась таткові на руки і міцно обхопила рученятами його за шию. Варто було бачити, якою ніжністю враз засвітились очі Олександра Михайловича. Кудись на задній план відступила недавня двохгодинна розмова про політичні перипетії, і подумалось, що оце, мабуть, і є прояв отого справжнього сенсу життя, а все решта – суєта суєт.

ВІСТІ, Василь ГАЛАТЕНКО

powered by lun.ua
Коментарі — 11
Тейсар-Озгович _ 22.10.2008 10:06
IP: 91.124.13.---
www.tymoshenko.com.ua/ukr/news/first/6332

добре шо хоч світова криза нас обминула,як і передбачала наша Юля.
тому вибори не потрібні,бо поки керує Юля не те що якась міфічна криза,сам чорт сюди не ступить з переляку,нема йому тут прокорму.
а якщо списки зробити відкритими, то як тоді продавати місця і контролювати членів фракції,
адже вони тоді будуть більше зобовязані депутатством якимсь убогим виборцям свого тер-округу,ніж лідеру банди-фракції,чи фінансистам цих політпроектів?
wanted _ 21.10.2008 14:54
IP: 78.137.16.---
20.10.2008 16:31___ mavkamavka
На Майдані нам казали, що життя при Кучмі – г***. А виявилось – то ще було повидло...
А щодо "бандитам тюрми" – то ж молитву треба спрямовувати Ющенку, а не Господу...
wanted _ 21.10.2008 14:44
IP: 78.137.16.---
Идеи очень адекватные... Но тягаться с уже раскрученными политическими брендами... Слишком мало времени, это было бы политическое чудо.
Victor_Petrushin _ 20.10.2008 16:36
IP: 70.55.252.---
Александр Михайлович, прежде всего хотел бы поздравить вас с рождением сына. Все – ерунда, главное – дети!
Спасибо за ваше интервью. Ваша позиция всегда была интересной. Моё мнение, что сейчас (если вас не держат за ноги бизнес-интересы) вам запросто можно вернуться в политику и притянуть к себе минимум 1% избирателей нашей страны.

Если вы всё-таки решите читать эти строки:
Выборы Рады нужны не ради перетасовки, а ради демократии. Можно плеваться на слово "демократия", но "Мавр" (Ющенко) сделал своё дело, а дальше нам выбирать. Вы сами ещё увидите, что расположение сил в Раде изменится. И всё равно каким оно будет. Основное правило – Конституция! Основная победа – демократические выборы! У большинства людей есть одна хорошая привычка – стремиться к собственному счастью и благополучию. Осталось только научить этих людей играть по правилам.
Тимошенко забила гол в свои ворота – мяч уходит на центр поля. Играй, Юля, смотри не перехитри сама себя опять!
mavkamavka _ 20.10.2008 16:31
IP: 91.124.75.---
Волков не тінь, а нутро кучмізму. Згадайте його блок за Кучму. Саме він і Кучма грабонули народ, а тепер повчають. Тюрма за ними плаче. Господи, допоможи бандитів відправити у тюрми і
Флинт _ 20.10.2008 16:00
IP: 217.87.113.---
Многое из сказанного является абсолютно правильным, кое с чем не согласен. В целом Волков очень неглупый человек. В Раде ему сложно будет, там никто никого не слышит. Ему бы быть лоббистом, улаживать вопросы в уютных кабинетах. Главный вывод из сказанного – действия президента неадекватны. И роли президента в стране, и текущему моменту. Но, если посмотреть с другой стороны, может его роль как раз и состоит в развале государства. Иначе невозможно объяснить логику действий. А ведь так красиво начинал. Очень жаль.
pugacz _ 20.10.2008 15:34
IP: 213.227.217.---
"Вся моя родина та друзі будуть голосувати за ту політичну силу, з якою я йтиму до парламенту і яка ніколи не підтримуватиме існуючий режим"

- Я особисто певен, що пан Волков підтримає навіть чорта лисого, якщо той йому пообіцяє повернення до влади і грошей.
Наталья _ 20.10.2008 14:55
IP: 212.115.225.---
Вірю в здатність організувати свої виборчі перегони Гриценка з Кличком.Зможуть-значить достойні й набільше. Якщо не зараз,то коли?
Наталья _ 20.10.2008 14:51
IP: 212.115.225.---
БУТИ В УКРАЇНСЬКІЙ ЕЛІТІ ЯЙЦЕГОЛОВИМ КІНДЕРОМ ЗАМАЛО, ОСОБЛИВО В ПОЛІТИЦІ – ТРЕБА, ЩОБ ГОЛОВУ ЩЕ Й НІХТО НЕ ЗМІГ ШАНТАЖУВАТИ ЦІЛІСТЮ ТОГО,ЩО В СЛОВІ ЯЙЦЕГОЛОВИЙ НАПОЧАТКУ...
suspiria _ 20.10.2008 14:40
IP: 89.105.254.---
Сейчас Украина подошла вплотную к овеянной дурацкими легендами, "гетьманской республике". Ложь, подкуп, трактовка закона под свои сиюминутные интересы нашими "гетьманами"обсуждается везде, вплоть до детских садиков.
Ситуация в стране, где никто не несет никакой ответственности меня лично уже достала предостаточно. Пока в Украине не будет сформировано и конституционно закреплено федеративное устройство или по-типу США, или Германии, ничего хорошего в стране никогда не будет. Галичина, Донбасс, Волынь и другие регионы должны сами контролировать свою хозяйственную деятельность, вообще не влазя в политику.
Вся эта трескотня о демократии, свободе выбора и т.д. – чушь собачья. Никто из рядовых избирателей не знает, какой урод проплатит депутатское место в ПР или БЮТ, и какую авантюру он будет лоббировать. Какая демократия??? Слушать ложь не надоело ли?
Borodach _ 20.10.2008 14:12
IP: 213.130.25.---
Без зміни законодавства дострокові вибори – це абсолютна дурниця... – ЗГОДЕН
Пропоную два варіанти змін:
1) виключаємо положення про коаліцію та по-суті повертаємось до президентсько-парламентської республіки.
2) Залишаємо положення про коаліцію, проте вибори до ВРУ проходитимуть в два тури. Проходять дві партії. Одна з них матиме більшість та сформує каліцію.
До-речі перший варіан влаштує і Ющенка, який є чинним президентом, і Тимошенко з Януковичем, які мають добрі перспективи стати президентом на наступних виборах.
Другий варіант влаштує лише БЮТ та ПР.
ONLINE
Річниця Майдану76 Україна та Європа1003 Майдан 2013524 Уряд реформ366 Aтака Путіна1153
ОСТАННІ ЗАПИСИ
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter