Тарас Возняк www.ji-magazine.lviv.ua

Аеропорт Короля Данила, Бандери чи Пінзеля?

01 листопада 2011, 13:08

Хотів би повернутися до питання назв аеропортів в Україні. Як правило вони по-радянськи безликі – Львівський, Харківський, Донецький. Ну, добавлять слово "Міжнародний", точніше – "International".

Але лице країни творять не ці безликі назви. Вже не раз говорилося, що лице країни творять впізнавані імена. Якщо ми хочемо, щоб про нас хоча б щось, на рівні імен, знали у світі не лише спеціалісти, маємо пропагувати славні і істотні для нас імена наших знакових особистостей.

Бо ж навіть, коли ми йдемо з кимось знайомитися, то теж заручаємося іменем того, хто нас рекомендує – "я аспірант професора NN" або ж "мене до вас направив пан NN", "так, я належу до послідовників доктора NN". Шлях "від руки до руки", як писав Пабло Неруда, між людей найкоротший – він вводить людину у сферу чогось інтимного. Тому персоніфікація країни навіть через назви аеропортів дуже важлива.

Не буду нічого пропонувати Харкову чи Донецьку – не маю права. Гадаю, що люди, які там живуть, самі повинні вирішити, як називати свій аеропорт. На те саме, гадаю, мають право і львів'яни, а не хто інший. Однак чую дивні голоси.

Нещодавно ця дискусія піднялася з рівня громадської дискусії, яку розпочали середовища довкола Журналу "Ї" – ініціатором виступила Ірина Магдиш. "Колесніков каже, що аеропорт має назвати Азаров". Дивно. Дуже дивно. Тай навіщо це Миколі Яновичу?

Проте "Як відомо, фракція ВО "Свобода", яка має більшість у Львівській міськраді, оприлюднила звернення до прем'єр-міністра Миколи Азарова, в якому вимагає оновлений аеропорт назвати ім'ям лідера ОУН Степана Бандери.

Пізніше партія пообіцяла винести проект відповідного рішення на розгляд найближчої сесії.

Президент Віктор Янукович, відповідаючи на питання про те, як він оцінює ініціативу Львівської міськради про те, щоб назвати реконструйований аеропорт ім'ям лідера ОУН, сказав, що це вирішуватиме місцева рада.

Раніше мер Львова Андрій Садовий пропонував Кабміну назвати аеропорт іменем короля Данила Галицького.

Представники місцевої інтелігенції пропонували назвати аеропорт іменем скульптора Іоанна Пінзеля, який творив у Львові наприкінці XVII – початку XVII століть."

Розумію, що ВО "Свобода" не поступиться принципами. Розумію, що назва "Король Данило Галицький" мало що скаже чужинцю – зрештою, ні один аеропорт не названий іменами й славніших королів.

Однак все ж пропоную задуматися над тим найпотужнішим, що ми маємо у мистецькій царині, і що буде зрозумілим для чужинців.

Скульптури Пінзеля не потребують перекладу, як і картини Да Вінчі та музика Шопена. Тоді як творчість Івана Франка, звичайно ж, менш доступна. Хоча і це варіанти.

З огляду на це пропоную переглянути дещицю з його скульптур – може таки Пінзель представить Львів світу.

А депутатам Львівської міської та обласної рад пропоную перед тим як приймати рішення, точніше формулювати прохання до центральної влади, заглянути до Музею Пінзеля, що на площі Митній у Львові – просто щоб освіжити враження.

Зрештою, Києву можна запропонувати три чи чотири назви на вибір – теж мудре рішення – і принципами не поступиться кожен, і думку кожного буде враховано.

Отже на разі маємо до вибору такі назви:

"Степан Бандера"

"Іван Франко"

"Король Данило Галицький"

"Іоан Георг Пінзель"

Коментарі — 194
Vikh _ 02.11.2011 10:46
IP: 178.92.90.---
имени Захера Мазоха будет в самый раз для Львова.))))
neabyyakedyvo _ 02.11.2011 10:43
IP: 195.138.71.---
імені митрополита Шептицького
vts-m _ 02.11.2011 00:47
IP: 91.154.252.---
lm198:
vts-m:
lm198:
А в якій площині знаходиться істина?
в аналітичній
Ось бачиш, ти вважаєш, що в аналітичній, хтось скаже, що в духовній, а знайдуться й такі, хто запевнятиме, що в матеріальній... Що ж тоді... Адже істина не може бути поняттям відносним.
Ну, а дехто взагалі вважає, що істина в вині (в смислі самогонки), але істині від цього не холодно і не жарко...
Інтерпретація істини – це ще не істина...
vts-m _ 02.11.2011 00:43
IP: 91.154.252.---
murzikmurzik:
vts-m:
murzikmurzik:
Якщо помилка призвела до серйозних наслідків, людина буде відчувати і вину і розкаяння.
Ні-ні: ми говоримо про помилки і каяттяв пізнанні Істини...
Тоді ні, мені здається каяття тут не є потрібним:-)) Радіти треба, якщо зрозумів, в чому саме була помилка.
Саме так
doktor21 _ 02.11.2011 00:29
IP: 77.120.45.---
Перед тим як щось пропонувати слід визначитись з критеріями оцінки. Так от на мою думку критерії повинні бути наступними
1. Власник імені повинен бути відомою людиною в Україні і зокрема у Львові.
2. Його заслуги перед Україною і галичанами повинні бути очевидними і беззастережними
3.Назва повинна бути милозвучною,легко запам"ятовуваною, бажано короткою.

Так от якщо судити за цими критеріями то Бандера не підходить через його неоднозначне сприйняття в Україні. Пінзель не підходить бо маловідомий,та й сам він невідомого етнічного походження. Король Данило-теж небезпечно, Бо з часом може виявитись що цей король не був вже аж таким народолюбцем, а голови відтинав направо і наліво.Хто його знає що цей монарх витворяв. Виходить так що Із запропонованих найбільше підходить Франко.
lm198 _ 01.11.2011 23:02
IP: 178.212.103.---
vts-m:
lm198:
А в якій площині знаходиться істина?
в аналітичній
Ось бачиш, ти вважаєш, що в аналітичній, хтось скаже, що в духовній, а знайдуться й такі, хто запевнятиме, що в матеріальній... Що ж тоді... Адже істина не може бути поняттям відносним.
бун _ 01.11.2011 22:29
IP: 178.95.207.---
А я предлагаю летовище назвати в честь кумира наших лібералів-пацифістів Возняка, Расевича, Грицака та Мариновича та інших Богдана Хмельницького. Ось як цього блаженного миротворця описував Микола Гоголь, -
"А Тарас выжег восемнадцать местечек, близ сорока костелов. Много избил он всякой шляхты, разграбил богатейшие земли и лучшие замки; Не уважали козаки чернобровых панянок, белогрудых, светлоликих девиц; у самых алтарей не могли спастись они: зажигал их Тарас вместе с алтарями. Не одни белоснежные руки подымались из огнистого пламени к небесам, сопровождаемые жалкими криками, от которых подвигнулась бы самая сырая земля и степовая трава поникла бы от жалости долу. Но не внимали ничему жестокие козаки и, поднимая копьями с улиц младенцев их, кидали к ним же в пламя". Н.В.Гоголь Избраное Москва "Просвещение" 1986 стр 283.
Nick_M _ 01.11.2011 22:07
IP: 80.239.242.---
murzikmurzik:
vts-m:
murzikmurzik:
Якщо помилка призвела до серйозних наслідків, людина буде відчувати і вину і розкаяння.
Ні-ні: ми говоримо про помилки і каяттяв пізнанні Істини...
Тоді ні, мені здається каяття тут не є потрібним:-)) Радіти треба, якщо зрозумів, в чому саме була помилка.
Радость из слезами на глазах...
murzikmurzik _ 01.11.2011 22:02
IP: 95.132.52.---
vts-m:
murzikmurzik:
Якщо помилка призвела до серйозних наслідків, людина буде відчувати і вину і розкаяння.
Ні-ні: ми говоримо про помилки і каяттяв пізнанні Істини...
Тоді ні, мені здається каяття тут не є потрібним:-)) Радіти треба, якщо зрозумів, в чому саме була помилка.
Nick_M _ 01.11.2011 22:02
IP: 80.239.242.---
OlgaPavlova:
Та досить вам теревенити на безглузді теми. Знову вертаєтесь у " совковість" (чи може ніколи звідти не виходили). Красота в простоті: Львівський міжнародний стадіон. І всім зрозуміло куди прилетіли.
+100! Тільки не про стадіон мова.
OlgaPavlova _ 01.11.2011 21:58
IP: 50.31.30.---
Та досить вам теревенити на безглузді теми. Знову вертаєтесь у " совковість" (чи може ніколи звідти не виходили). Красота в простоті: Львівський міжнародний стадіон. І всім зрозуміло куди прилетіли.
Nick_M _ 01.11.2011 21:54
IP: 80.239.242.---
lm198:
Nick_M:
Якщо помилка призвела до серйозних наслідків, людина буде відчувати і вину і розкаяння.
Шановна murzikmurzik, часто буває, що навіть без серйозних наслідків людина може відчувати вину і
розкаювання.
Це залежить від чутливості: бо кожен може бути надмірно вразливим або ж черствим і товстошкірим.
Перепрошую, що втручаюся.
Та ні,нічого Вашу думку в таких тонких речах завжди глибоко ціную. Як і думку Мурзік,звичайно.
vts-m _ 01.11.2011 21:51
IP: 91.154.252.---
lm198:
А в якій площині знаходиться істина?
в аналітичній
lm198 _ 01.11.2011 21:49
IP: 178.212.103.---
vts-m:
Це різні речі, які можуть бути ланками одного ланцюга. До речі, у цьому ланцюгу каяття може бути наступним елементом.
...який до істини не має жодного відношення. Бо істина – це не моральна категорія
А в якій площині знаходиться істина?
vts-m _ 01.11.2011 21:47
IP: 91.154.252.---
lm198:
vts-m:
Це різні речі, які можуть бути ланками одного ланцюга. До речі, у цьому ланцюгу каяття може бути наступним елементом.
...який до істини не має жодного відношення. Бо істина – це не моральна категорія
cake66 _ 01.11.2011 21:43
IP: 86.178.248.---
картошко:
виталич _ 01.11.2011 19:01IP: 178.158.189.-
А если – "Летовище князя Данила"

Чи князем його назвати, чи королем – це суті не поміняє. Він проблемна для об"єднання націі персона,як правитель народу зрадив віру. Саме він заклав ту руйнівну бомбу (політичну, культурну, ментальну), яка вже тисячу років про себе нагадує. Чому не Василь Стефаник – величезна постать, геніальний письменник. Аеропорт імені Стефаника, наприклад.
непогано підтримую
lm198 _ 01.11.2011 21:43
IP: 178.212.103.---
vts-m:
Погоджуюся, але вина може бути наслідком помилки...
Згоден, може. Але це ще раз підтверджує, що помилка і вина – це різні речі
Це різні речі, які можуть бути ланками одного ланцюга. До речі, у цьому ланцюгу каяття може бути наступним елементом.
lm198 _ 01.11.2011 21:40
IP: 178.212.103.---
Nick_M:
Якщо помилка призвела до серйозних наслідків, людина буде відчувати і вину і розкаяння.
Шановна murzikmurzik, часто буває, що навіть без серйозних наслідків людина може відчувати вину і
розкаювання.
Це залежить від чутливості: бо кожен може бути надмірно вразливим або ж черствим і товстошкірим.
Перепрошую, що втручаюся.
vts-m _ 01.11.2011 21:39
IP: 91.154.252.---
lm198:
vts-m:
lm198:
Не всі життєві проблеми можна вирішити математичними способами, на жаль.
.
Та ні, все простіше: є помилки, а є вина...
Погоджуюся, але вина може бути наслідком помилки...
Згоден, може. Але це ще раз підтверджує, що помилка і вина – це різні речі
vts-m _ 01.11.2011 21:38
IP: 91.154.252.---
murzikmurzik:
Якщо помилка призвела до серйозних наслідків, людина буде відчувати і вину і розкаяння.
Ні-ні: ми говоримо про помилки і каяттяв пізнанні Істини...
Nick_M _ 01.11.2011 21:37
IP: 80.239.242.---
murzikmurzik:
vts-m:
lm198:
Не всі життєві проблеми можна вирішити математичними способами, на жаль.
.
Та ні, все простіше: є помилки, а є вина...
Якщо помилка призвела до серйозних наслідків, людина буде відчувати і вину і розкаяння.
Шановна murzikmurzik, часто буває, що навіть без серйозних наслідків людина може відчувати вину і
розкаювання.
murzikmurzik _ 01.11.2011 21:37
IP: 95.132.52.---
Enki:
Шо вы дурью маетесь? Найдите какогонить известного местного воздухоплавателя, авиаконструктора и назовите его именем. На худой конец, можно – Sikorsky International Airport, Antonov International Airport, Muravchenko IA, Konyukhov IA и т.д...
Неплохие идеи, но только никакого отношения ко Львову не имеют.
walter_white _ 01.11.2011 21:35
IP: 77.79.4.---
International airport Lviv
Nick_M _ 01.11.2011 21:33
IP: 80.239.242.---
Eastet:
Якось "імені Пінзеля", окрім усього, ще й звучить двозначно.
Це як давав колись інтерв'ю Пинзеник про дитинство і каже:
- І прізвисько дитяче у мене було таке, похідне від прізвища... Не здогадуєтесь?
Російськомовні журналісиу починають гигикати.
Він:
- Точно не здогадуєтесь? Ну це ж очевидно!!!
Вони вже ржуть відкрито.
Він:
- Та пензлик же!
Так із Пінзелем буде. Бо у напівросійській сучасній Україні проголошення імені Пінзеля буде асоціюватися найперше не з його скульптурами.
Як і перейменування київської вулиці Лайоша Гавро у вулицю Стецька буде нагадувати не проголошення незалежної держави у Львові, а радянський мюзикл.
Абсолютно правильно, Пінзелем – ні в якому разі. Іменем Бандери, або ніяким.
murzikmurzik _ 01.11.2011 21:30
IP: 95.132.52.---
vts-m:
lm198:
Не всі життєві проблеми можна вирішити математичними способами, на жаль.
.
Та ні, все простіше: є помилки, а є вина...
Якщо помилка призвела до серйозних наслідків, людина буде відчувати і вину і розкаяння.
ONLINE
Свобода слова558 Корупція1210 Уряд реформ357 Aтака Путіна1145 Україна та Європа982
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter