Парламент реформ: втримати темп і не збитися на популізм
Вчора, не зважаючи на те що депутати забули взагалі про існування регламенту (це теж, до речі, закон який треба виконувати) при розгляді "пакету МВФ", вчорашнє голосування за законопроекти 1863 (збільшення ефективності адміністрування зборі Єдиного соціального внеску) та 2085 (про відповідальність керівництва банків перед вкладниками) таки дало непоганий поштовх для реформування податкової та фінансово-банківської сфери. Хоча не зовсім так – має шанс дати, якщо голова ВРУ та Президент вчасно підпишуть, а КМУ та НБУ забезпечать адекватне втілення прийнятих новацій. Те, що на кожному з цих етапів можливі проблеми чітко демонструють законопроекти 1317 прийнятий 5 лютого (про заборону пропаганди російських військових та силових формацій, прийнятий ВРУ та не підписаний досі Володимиром Гройсманом через прострочену скаргу регіонала Юрія Бойка), 0949 прийнятий 11 лютого та направлений на підпис Президенту 17 лютого і досі не підписаний, тощо. Та, зважаючи на магічні слова "пакет МВФ" сподіваємося, що законопроекти прийняті вчора ця доля не спіткає.
Хороший темп взятий парламентом вчора потрібно підтримувати. Тому експерти ініціативи Реанімаційний Пакет Реформ традиційно пропонують народним депутатом включити до Порядку денного сесійного тижня 3-6 березня та прийняти ті законопроекти, які на думку наших профільних груп принесуть однозначну користь просуванню реформ як в окремих галузях, так і сприятимуть розвитку України як демократичної та успішної держави загалом.
N1408 Проект Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо волонтерської діяльності). Поданий народними депутатами: Іваном Крульком, Світланою Залічщук, Артуром Палатним та ще понад десятьма депутатами та експертами. Метою даного законопроекту є у вдосконалення законодавчого регулювання суспільних відносин, пов'язаних з провадженням волонтерської діяльності в Україні. Цих законодавчих змін чекають сотні волонтерських рухів, які буквально на своїх плечах забезпечують вагому частку матеріально-технічних потреб військових в зоні АТО, провадять оздоровлення для поранених вояків, допомагають сотням тисяч переселенців. Цей законопроект був прийнятий у першому читанні 3 лютого 2015 року і з того часу доопрацьовувався в комітеті з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму (керівник Артур Палатний). І доопрацьовувався не без проблем, переважно з боку секретаріату комітету, який все намагався повернути старі норми, які заважають розвитку волонтерського руху в Україні. Зараз громадські активісти за сприяння народних депутатів таки доопрацювали законопроект, який суттєво посилить волонтерський рух, який не лише допоміг перемозі Майдану, а й довший час утримував нашу армію та добровольчі батальйони на Сході.
N1195 Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо умов повернення строкових депозитів) . Поданий народними депутатами: Павлом Різаненком, Ольгою Бєльковою. Законопроект має на меті встановлення стабільності банківської системи через урегулювання механізму створення ресурсної бази діяльності банківської системи. Банківська система, яку вже більше року штормить, потребує додаткового регулювання. З цією метою пропонується внести зміни відповідно до яких клієнти банку матимуть право отримати вклади та нараховані відсотки за строковим банківським договором по закінченню терміну дії договору. Дострокове повернення даного вкладу та нарахованих процентів за цим вкладом можливе виключно у випадку, коли це передбачено умовами договору банківського строкового вкладу. Законопроект дає додаткові інструменти захисту для звичайних вкладників банків, які більше року відчувають свавілля та вседозволеність в роботі банківської системи. Цей законопроект рекомендується до прийняття в першому читанні за основу.
N1069 Проект Закону про зміну системи регулювання економіки. Поданий народними депутатами Оксаною Продан, Ольгою Бєльковою та Оксаною Юринець. Законопроект дає змогу переглянути на потребу існування понад 80 регуляторних функцій держави щодо бізнесу. Зміна регуляторної системи унеможливить прояви корупції, сприятиме створенню умов для розвитку підприємництва в Україні та одночасно захистить споживачів. Теж рекомендуємо прийняти в першому читанні та якомога швидше приступити до розгляду в другому. Бо саме дерегуляція дозовлить українському бізнесу наповнити бюджет і зніме потребу для України ходити по міжнародним інституціям з протягнутою рукою за позиками (які ще доведеться віддавати).
Якщо по першому законопроекту є політична воля щодо прийняття то по 1195 та 1069, на жаль, її недостатньо, бо, незважаючи на те що вони повністю готові до розгляду, а подані були ще в грудні минулого року, досі вони не включалися у порядок денний пленарних засідань. Але сьогодні як ніколи актуально унормовувати взаємостосунки між банками та їх вкладниками, а також стимулювати незалежність та прозорість бізнесу. То ж дуже очікуємо від народних депутатів внесення таки цих готовий до розгляду законопроектів до парламентської зали. Бо ніякий МВФ не забезпечить нам суспільний та економічний розвиток – це наша відповідальність перед співгромадянами.
П.С. Ледь не забув згадати про спільний успіх РПР, рухів "Стоп Цензурі" та "Чесно" – відкликання законопроекту N2225, який пропонував запровадити кримінальну відповідальність за критику влади. Розглядаємо його появу як помилку, спровоковану щирим бажанням заступитися за авторитет дежравної влади в умовах війни на Сході, але наголошуємо – у демократичній країні авторитет влади не здобувається цензурою, а навпаки – більшою відкритістю. Вітаємо готовність депутатів визнавати помилки та виправляти їх до того, як вони перейшли у стадію незворотності.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.