14 вересня 2015, 18:44

Зробити все від нас залежне для скасування віз з ЄС

Здавалося б, що в ситуації з нелегальними мігрантами, які просто заполонили країни Європейського Союзу, місія з перевірки виконання Україною Плану візової лібералізації з ЄС, яка почала роботу в Україні на початку вересня, не мала б нам залишити жодних шансів на вільне пересування наших громадян Європою у найближчому майбутньому. Натомість, під час Ялтинської економічної стратегії (YES) Єврокомісар з питань європейської політики сусідства Йоганес Ган заявив, що таки сподівається на скасування віз для громадян України для короткотермінових поїздок до ЄС. "Я і зараз не можу говорити з цілковитою впевненістю. Я більш оптимістичний зараз, ніж був навесні, про те, що буде позитивний звіт Єврокомісії", – зазначив єврокомісар.

Залишилося всього нічого – виконати взяті на себе зобов'язання. І, якщо аналізувати компоненти Плану, то найбільші провисання в нас у такі популярній серед політиків боротьбі з корупцією. Виходячи з того, що часу у нас не так вже і багато (кінцевий звіт має бути до грудня 2015 року) експерти Реанімаційного Пакету Реформ звернулися до Верховної Ради України з проханням визначити законопроекти необхідні для виконання вимог Плану пріоритетними на період до кінця цього року.

Користуючись цією пріоритетністю, ми сформували і пропозиції до Порядку денного на пленарний тиждень 15-18 вересня. Показово, що наша позиція була підтримана на рівні керівництва парламенту: Володимир Гройсман заявив про це на Погоджувальній раді в понеділок, а Андрій Парубій ще в четвер на зборах Коаліції. Ото ж, що б на думку представників РПР було б доцільно зробити парламенту цього тижня, щоб наблизити скасування віз для всіх українців:



- Завершити процедуру обрання представників парламенту у конкурсні комісії по обранню керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури (7 представників, є інформація що фракція Народний фронт готова пропонувати експертів світового рівня радники з правових питань Департаменту юстиції США Мері Батлер та директора Європейського бюро по боротьбі з шахрайством (The European Anti-fraud Office) Джованні Кеслера) та членів Національного агентства з питань запобігання корупції (1 представник, подяка Єгору Соболєву та комітету з питань боротьби з запобігання та протидії корупції за підтримку кандидата від громадськості, викладача Києво-Могилянської Академії Володимира Сущенка).

- Прийняти в цілому законопроект 2087а "Про внесення змін до деяких законів України у сфері державних закупівель щодо приведення їх у відповідність з міжнародними стандартами та вжиття заходів з подолання корупції", який не лише знизить корупційні ризики у сфері до мінімуму, а й надасть змогу українським компаніям приймати участь у закордонних тендерах на рівних умовах з місцевими фірмами (ринок цих закупівль у 2015 році оцінюється 3 1,7 трлн. доларів). Дана ініціатива, підготована представниками експертів Антикорупційної групи РПР, ініціативи "Сильніші разом", організацій Центр протидії корупції, Transparency International Україна, Центру політичних студій та аналітики спільно з командою Міністерства економічного розвитку та торгівлі, вже в 5-те потрапляє в порядок денний, а вже в друге у депутатів не вистачає голосів проголосувати його в п'ятницю .

- Підвищити прозорість фінансування політичних партій (законопроект 2123а "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання і протидії політичній корупції"), авторства тої ж таки Антикорупційної групи та депутатів Сергія Лещенка, Юрія Луценка, Андрія Парубія, Вікторії Сюмар, Єгора Соболєв Вікторії Войціцької, Павла Різаненка, Ігоря Гриніва, Остапа Семерака, Світлани Заліщук, Мустафи Наєма, Ганни Гопко, Віктора Чумака, Юрія Дерев'янка, Дмитра Добродомова, Олега Осуховського, Івана Мельничука. Ця ініціатива зменшить залежність партій від олігархів та збільшить від простих громадян, відповідно до європейських та міжнародних стандартів.



- Розпочати роботу над комплексом законопроектів, які спрямовані на впровадження в Україні адекватної процедури арешту та конфіскації майна, а також його ефективного використання (законопроекти 3040, 3041, 2540а та 2541а, ініційовані експертами Антикорупційної групи та Центру боротьби з корупцією у співпраці з Міністерством юстиції на чолі Павлом Петренком)



- Вдосконалити механізми доступу до інформації та передбачити дієвий державний контроль в цій сфері, що, зокрема, є умовою отримання фінансування від ЄС за грантом на державне будівництво (законопроект 2913 "Про внесення змін до деяких законів України у сфері доступу до публічної інформації щодо вдосконалення їх окремих положень"). Спільна ініціатива Антикорупційної групи та групи Медіа-реформа, зокрема експертів Інституту Медіа Права та народних депутатів Вікторії Сюмар, Сергія Лещенка, Мустафи Наєма, Світлани Заліщук, Єгора Соболєва, Ганни Гопко та Віктора Кривенка.

Ну і традиційні, не залежно від процесу візової лібералізації вимоги щодо реформ у сфері виборчого законодавства (зміна 12 членів ЦВК у яких завершився "термін придатності", тобто повноважень ще весною 2014 року), правоохоронних органів (заповнення квот парламенту у комісіях по обранню керівників реформованих прокуратур, 5 комісій по 3 представники). Окремо зупинимося по посиленні процесів відкритості органів місцевої влади, а саме законопроектів 2016а "Про внесення змін до статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (щодо поіменних голосувань) ". Ініціатива Ганни Гопко, Сергія Власенка, Світлани Заліщук, Сергія лещенка, Мустафи Наєма, Наталії Кацер-Бучковської, Юрія Бабія, Віктора Романюка, Романа Застваного та Оксани Продан дуже посилить ефективність процедур децентралізації, тому група профільної реформи РПР дуже вітає рішення Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування рекомендувати прийняти цей закон в цілому, запровадивши персональне голосування в усіх новобраних радах.

Відповідно до Порядку денного роботи парламенту є шанси на розгляд інших ініціатив, рекомендованих експертами РПР до прийняття, а саме:

2292 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заміни довічного позбавлення волі більш м'яким покаранням";

2389 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо проходження військової служби у Збройних Силах України іноземцями та особами без громадянства";

2431 "Про внесення змін до законодавства про захист економічної конкуренції щодо визначення органами Антимонопольного комітету України розміру штрафів за порушення законодавства про захист економічної конкуренції"

2767 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування та єдиних принципів нарахування пенсій"

1123 "Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації"

2168а "Про внесення змін до Закону України "Про захист економічної конкуренції" (щодо підвищення ефективності системи контролю за економічними концентраціями) "

1797-1 "Проект Закону про страхування"

Прийняття будь-якого з згадуваних законопроектів суттєво активізує реформи у відповідних галузях. Головне щоб у передвиборчому пориві народні депутати не надали перевагу заявам над клопіткою працею, бо виконати вимоги Плану візової лібералізації реально, але вимагає дуже скоординованої роботи. Чи зможе парламент – проаналізуємо в кінці цього тижня.

powered by lun.ua

Операція "Тоталітаризація". Як влада намагається стежити за українцями

Спроба українського уряду використати сучасні технології для боротьби з поширенням COVID-19 перетворилася на небезпечну й невдалу пародію на досвід розвинених країн Українська влада не втомлюється щодня доводити свою некомпетентність та приймає дедалі більш абсурдні рішення...

Запобігати чи карати. Яку тактику обирає уряд?

У сюрреалістичному серіалі "Українська влада проти коронавірусу" новий епізод – "Кара без злочину" В чому ключова помилка уряду при введенні карантинних заходів? В тому що він намагається за свої недопрацювання карати громадян...

Коронавірус та адекватність заходів запобігання епідемії

Як вже відомо, зараз міжфракційна група на базі Комітету ВРУ з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування напрацьовує пакет рішень щодо запобігання епідемії коронавірусу...

Про Сивохо, Данілова та "приватну позицію" радника Секретаря РНБОУ

Радник офіційної особи чи то на державних, чи то на громадських засадах ніколи не буде сприйматися як приватна особа. Просто подивіться інформаційні повідомлення – проросійську мірну платформу створює не громадянин Сивохо, а саме радник Секретаря РНБОУ Сивохо (співпадіння прізвищ не випадкове, це одна людина)...

Правда і маніпуляції щодо відставки генпрокурора або хто зупиняє реформу ГПУ

Ініціатори висувають претензію, що генпрокурор провалив роботу щодо посадки топ-корупціонерів і навіть називають конкретні справи: справа Садового, справа короля контрабанди Альперіна, справа Мангера, тобто не активий у намаганні знайти відповідь на питання "Хто замовив Катю Гандзюк?" Упустимо що справи по топ-корупції веде Спеціалізована антикорупційна прокуратура, а рішення про посадки приймає суд...

Гра в довгу: сценарію швидкого миру немає. Його блокує Росія.

12 пунктів мюнхенської змови, "формула Штайнмаєра", Мінськ-2,3 та іже з ними – плани написані для України без України. Але це на нас напала Росія, це у нас окуповано Крим та окремі райони Донбасу...