20 жовтня 2015, 12:43

Початок дискусії щодо податкової реформи як щеплення проти Податкового Майдану

Початок дискусії щодо податкової реформи як прививка проти Податкового Майдану

Україна все ще рухається з третього світу в перший. Однією з ознак руху на цьому шляху є відсутність тривалої та компетентної дискусії щодо податкової реформи. На відміну від розвинених країн (Великобританія, Франція, Німеччина, США), де один відсоток в ПДВ чи ЄСВ можуть поховати електоральні надії популярної політичної партії, в Україні дискусія про податки все ще не є настільки впливовою. Це спадок двадцятирічної кулуарної роботи зі ставками та розрахунками, коли правки до Податкового Кодексу подавалися громадянам України як невідворотну волю богів, а не як питання до дискусії. Податковий Майдан 2010 року став одним з яскравих прикладів відсутності будь-якої дискусії та залучення представників бізнесу і експертних середовищ до напрацювання нової версії податкової системи країни.


Відрадно, що український уряд та профільний міністр пані Наталя Яресько, розуміючи ризики відсутньої комунікації в процесі змін, закликає до обговорення як і з приводу податкових змін так і щодо скорочення державних видатків.

Реанімаційний Пакет Реформ приєднується до заклику міністра фінансів пані Наталії Яресько розпочати фахову дискусію щодо основних параметрів податкової реформи та скорочення бюджетних видатків. Як представники експертної спільноти, ми підтримуємо необхідність скорочення бюджетних видатків задля забезпечення можливості знизити податкове навантаження в рамках податкової реформи. На наш погляд, податкова реформа має забезпечувати можливість балансування бюджету задля подальшої макроекономічної стабілізації – відповідно, скорочення має торкатися як дохідної, так і видаткової частин бюджету.



Ми також вітаємо прагнення пані Яресько налогодити комунікації між усіма сторонами, що причетні до розробки змін до Податкового і формування нової податкової системи. Вважаємо що відсутність діалогу на сьогодні є найбільшою проблемою якісної податкової реформи. Відсутність належної комунікації призвело до написання одразу чотирьох концепцій: Мінфіну, Податкового комітету Верховної Ради на чолі з пані Ніною Южаніною, заступника податкового комітету пана Андрія Журжія та авторських колективів експертів та громадських активістів, за результатами яких напрацьовані одразу три альтернативні законопроекти змін до Податкового кодексу. Звинувачення опонентів у популізмі, непрофесіоналізмі, повністю унеможливили професійну дискусію, а як наслідок, призвело до того, що будь-які зміни податкового законодавства роблять їх несприйнятними у суспільстві.

Ми вважаємо, що Україні необхідні такі зміни податкової і бюджетної систем, які забезпечать передумови для економічного зростання та макроекономічну стабільність. Тому ми підтримуємо пропозицію пані Наталії Яресько об'єднати зусилля і закликаємо всі сторони процесу розпочати професійну дискусію щодо напрямів скорочення бюджетних видатків, необхідних для забезпечення податкової реформи.

З пропозиціями експертів групи Податкова Реформа ініціативи Реанімаційний Пакет Реформ можна детально ознайомитися на сторінці РПР.

powered by lun.ua

Операція "Тоталітаризація". Як влада намагається стежити за українцями

Спроба українського уряду використати сучасні технології для боротьби з поширенням COVID-19 перетворилася на небезпечну й невдалу пародію на досвід розвинених країн Українська влада не втомлюється щодня доводити свою некомпетентність та приймає дедалі більш абсурдні рішення...

Запобігати чи карати. Яку тактику обирає уряд?

У сюрреалістичному серіалі "Українська влада проти коронавірусу" новий епізод – "Кара без злочину" В чому ключова помилка уряду при введенні карантинних заходів? В тому що він намагається за свої недопрацювання карати громадян...

Коронавірус та адекватність заходів запобігання епідемії

Як вже відомо, зараз міжфракційна група на базі Комітету ВРУ з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування напрацьовує пакет рішень щодо запобігання епідемії коронавірусу...

Про Сивохо, Данілова та "приватну позицію" радника Секретаря РНБОУ

Радник офіційної особи чи то на державних, чи то на громадських засадах ніколи не буде сприйматися як приватна особа. Просто подивіться інформаційні повідомлення – проросійську мірну платформу створює не громадянин Сивохо, а саме радник Секретаря РНБОУ Сивохо (співпадіння прізвищ не випадкове, це одна людина)...

Правда і маніпуляції щодо відставки генпрокурора або хто зупиняє реформу ГПУ

Ініціатори висувають претензію, що генпрокурор провалив роботу щодо посадки топ-корупціонерів і навіть називають конкретні справи: справа Садового, справа короля контрабанди Альперіна, справа Мангера, тобто не активий у намаганні знайти відповідь на питання "Хто замовив Катю Гандзюк?" Упустимо що справи по топ-корупції веде Спеціалізована антикорупційна прокуратура, а рішення про посадки приймає суд...

Гра в довгу: сценарію швидкого миру немає. Його блокує Росія.

12 пунктів мюнхенської змови, "формула Штайнмаєра", Мінськ-2,3 та іже з ними – плани написані для України без України. Але це на нас напала Росія, це у нас окуповано Крим та окремі райони Донбасу...