18 грудня 2015, 12:39

Радикальний наступ на Prozorro: кому не дає спокою ефективна та відкрита система держзакупівель

Під кінець року у Верховній Раді загострилася не лише політичне протистояння всіх проти всіх, а й активізувалася законотворча діяльність. Проекти з'являються як гриби після дощу, а от щодо якості, то питання не є лише до проекту бюджету та податкової реформи.

Один з останніх перлів – проект змін до Закону про держзакупівлі (N3637) від Альони Кошелєвої. Таке відчуття, що пані Альона випустила з уваги те, що реформа держзакупівель вже йде повним ходом і не чули про систему Прозорро, про півмільярда гривень економії.

Якщо коротко, то пропозиція полягає в тому, щоб зробити електронну форму закупівель опціональною, себто по бажанню. Хоче чиновник закуповувати чесно і відкрито – подає заявку в Прозорро, а не хоче – не подає. Тобто мається на увазі, що учасники розпилу 50 мільярдів гривень (стільки за підрахунками МЕРТ "губиться" у держзакупівлях щороку) самі, добровільно відмовляться від лівих схем і підуть в Прозорро за велінням душі))).

Важко сказати, чим керувався автор проекту – суспільним благом (ну просто вірить людина в свідомість корупціонерів) або якимись іншими міркуваннями. Але виглядає це як мінімум, як палиця в колеса реформі держзакупівель. Але ж це чи не єдина реформа, в якій вже є конкретні результати (та ж таки 50-мільярдна економія, хоча б)!

Закликаю всіх депутатів не відволікатися на такі дивні ініціативи, а натомість розглянути дійсно вартий уваги документ – проект Закону "Про державні закупівлі" N3559. Його розробила (можна навіть сказати, вистраждала) команда МЕРТ, яка запускала Прозорро, за активної участі громадських активістів, експертів Реанімаційного Пакету Реформ, Transparency International Україна, Центру політичних студій та аналітики. Цей закон дасть можливість заощаджувати десятки мільярдів гривень на рік. А це, погодьтесь, прекрасно – як для карми, так і для політичного рейтингу))). Особливо напередодні Нового Року та нового політичного сезону.

Операція "Тоталітаризація". Як влада намагається стежити за українцями

Спроба українського уряду використати сучасні технології для боротьби з поширенням COVID-19 перетворилася на небезпечну й невдалу пародію на досвід розвинених країн Українська влада не втомлюється щодня доводити свою некомпетентність та приймає дедалі більш абсурдні рішення...

Запобігати чи карати. Яку тактику обирає уряд?

У сюрреалістичному серіалі "Українська влада проти коронавірусу" новий епізод – "Кара без злочину" В чому ключова помилка уряду при введенні карантинних заходів? В тому що він намагається за свої недопрацювання карати громадян...

Коронавірус та адекватність заходів запобігання епідемії

Як вже відомо, зараз міжфракційна група на базі Комітету ВРУ з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування напрацьовує пакет рішень щодо запобігання епідемії коронавірусу...

Про Сивохо, Данілова та "приватну позицію" радника Секретаря РНБОУ

Радник офіційної особи чи то на державних, чи то на громадських засадах ніколи не буде сприйматися як приватна особа. Просто подивіться інформаційні повідомлення – проросійську мірну платформу створює не громадянин Сивохо, а саме радник Секретаря РНБОУ Сивохо (співпадіння прізвищ не випадкове, це одна людина)...

Правда і маніпуляції щодо відставки генпрокурора або хто зупиняє реформу ГПУ

Ініціатори висувають претензію, що генпрокурор провалив роботу щодо посадки топ-корупціонерів і навіть називають конкретні справи: справа Садового, справа короля контрабанди Альперіна, справа Мангера, тобто не активий у намаганні знайти відповідь на питання "Хто замовив Катю Гандзюк?" Упустимо що справи по топ-корупції веде Спеціалізована антикорупційна прокуратура, а рішення про посадки приймає суд...

Гра в довгу: сценарію швидкого миру немає. Його блокує Росія.

12 пунктів мюнхенської змови, "формула Штайнмаєра", Мінськ-2,3 та іже з ними – плани написані для України без України. Але це на нас напала Росія, це у нас окуповано Крим та окремі райони Донбасу...