14 березня 2016, 13:00

Затягуючи вирішення кризи парламент дискредитує себе остаточно

"Ми, група громадських експертів, які разом з представниками влади та міжнародними партнерами беремо постійну участь у розробці, сприянні та контролю якості впровадженню ключових системних реформ, черговий раз відзначаємо зупинку та нерішучість дій провідних політиків та керівників країни, дій, необхідних для ефективного подолання урядово-парламентської кризи. З неофіційних джерел лунають різні прізвища кандидатур на посади в уряді та пропозиції різних підходів формування Кабінету міністрів України. Обрана тактика кулуарного пошуку шляхів розв'язання кризи, яка має своїм джерелом високий рівень закритості прийняття державних рішень, свідчить, що влада так і не навчилася розмовляти з суспільством відкрито", – початок заяви експертів реформ, яку сьогодні мають озвучити в Українському кризовому медіа-центрі о 13.00 представники Реанімаційного Пакету Реформ, МБФ "Відродження", Центру економічних стратегій, Центру політико-правових реформ, Центру політичних студій та аналітики.

На жаль, найбільше в цьому плані втрачає саме парламент. Бо саме він у парламентсько-президентській країні є структурою, як призначає та відставляє уряд. А недовідставлений уряд, недорозвалена коаліція "Європейська Україна" явно не дає можливості ефективно працювати.



Та навіть в таких умовах парламент може суттєво вплинути на просування реформ – всі необхідні матеріали для цього, як то кажуть, на столі. Експерти Реанімаційного Пакету Реформ пропонують зосередитися на таких напрямках:

1. Прозора процедура призначення нового Генерального прокурора України. Бо відставити Шокіна це півсправи. Нам не потрібен черговий бездільний в критичних напрямках і політично залежний Шокін, нам потрібен професійний, незалежний, впливовий очільник однієї з ключових інституцій сфери юстиції. І це цілком можна зробити – була б політична воля.

2. Підтримати правки Президента щодо законопроекту 3755 про електронне декларування. Так, ці правки піднімають кримінальну відповідальність, яка відповідно до них настає з суми понад 10 тис. євро, але вони гарантують виконання вимоги Плану візової лібералізації і впроваджують справді розширене електронне декларування, а не його імітацію.

3. Провести в четвер День економічного розвитку, відповідно до пропозицій Міністерства економічного розвитку та торгівлі. У нас економіка завжди заручниця політики, дуже важливо зломати цю негативну тенденцю.

4. Розглянути вдосконалення захисту прав ув'язненних (2708) та запровадити процедуру перегляду неправомірних вироків (2033а). У країні, яка захоплюється геройством Надії Савченко не має бути місця каральному правосуддю, особливо коли його здійснювали за часів тоталітаризму.

5. Розпочати реформу парламентаризму в напрямку підвищення її ефективності та відповідальності народних депутатів законопроектами 1591 (відкритість комітетів) та 1895 (антикопкодавство).

6. Останнє, але тим менш чи не найважливіше – нарешті розпочати реформу Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) (2966). Щоб мати змогу адекватно пояснити чому у нас такі тарифи, а не інші, перш за все потрібно мати достатньо незалежний професійний орган їх формування. Без законодавчої бази це робити не реально.

Звісно, шанси втілення всіх цих пропозицій не великі Особливо, якщо займатися не роботою в залі а кулуарщиною. Та від того яку тактику обере парламент, він увійде в історію як ефективний, або такий як всі.

Операція "Тоталітаризація". Як влада намагається стежити за українцями

Спроба українського уряду використати сучасні технології для боротьби з поширенням COVID-19 перетворилася на небезпечну й невдалу пародію на досвід розвинених країн Українська влада не втомлюється щодня доводити свою некомпетентність та приймає дедалі більш абсурдні рішення...

Запобігати чи карати. Яку тактику обирає уряд?

У сюрреалістичному серіалі "Українська влада проти коронавірусу" новий епізод – "Кара без злочину" В чому ключова помилка уряду при введенні карантинних заходів? В тому що він намагається за свої недопрацювання карати громадян...

Коронавірус та адекватність заходів запобігання епідемії

Як вже відомо, зараз міжфракційна група на базі Комітету ВРУ з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування напрацьовує пакет рішень щодо запобігання епідемії коронавірусу...

Про Сивохо, Данілова та "приватну позицію" радника Секретаря РНБОУ

Радник офіційної особи чи то на державних, чи то на громадських засадах ніколи не буде сприйматися як приватна особа. Просто подивіться інформаційні повідомлення – проросійську мірну платформу створює не громадянин Сивохо, а саме радник Секретаря РНБОУ Сивохо (співпадіння прізвищ не випадкове, це одна людина)...

Правда і маніпуляції щодо відставки генпрокурора або хто зупиняє реформу ГПУ

Ініціатори висувають претензію, що генпрокурор провалив роботу щодо посадки топ-корупціонерів і навіть називають конкретні справи: справа Садового, справа короля контрабанди Альперіна, справа Мангера, тобто не активий у намаганні знайти відповідь на питання "Хто замовив Катю Гандзюк?" Упустимо що справи по топ-корупції веде Спеціалізована антикорупційна прокуратура, а рішення про посадки приймає суд...

Гра в довгу: сценарію швидкого миру немає. Його блокує Росія.

12 пунктів мюнхенської змови, "формула Штайнмаєра", Мінськ-2,3 та іже з ними – плани написані для України без України. Але це на нас напала Росія, це у нас окуповано Крим та окремі райони Донбасу...