Затягуючи вирішення кризи парламент дискредитує себе остаточно
"Ми, група громадських експертів, які разом з представниками влади та міжнародними партнерами беремо постійну участь у розробці, сприянні та контролю якості впровадженню ключових системних реформ, черговий раз відзначаємо зупинку та нерішучість дій провідних політиків та керівників країни, дій, необхідних для ефективного подолання урядово-парламентської кризи. З неофіційних джерел лунають різні прізвища кандидатур на посади в уряді та пропозиції різних підходів формування Кабінету міністрів України. Обрана тактика кулуарного пошуку шляхів розв'язання кризи, яка має своїм джерелом високий рівень закритості прийняття державних рішень, свідчить, що влада так і не навчилася розмовляти з суспільством відкрито", – початок заяви експертів реформ, яку сьогодні мають озвучити в Українському кризовому медіа-центрі о 13.00 представники Реанімаційного Пакету Реформ, МБФ "Відродження", Центру економічних стратегій, Центру політико-правових реформ, Центру політичних студій та аналітики.
На жаль, найбільше в цьому плані втрачає саме парламент. Бо саме він у парламентсько-президентській країні є структурою, як призначає та відставляє уряд. А недовідставлений уряд, недорозвалена коаліція "Європейська Україна" явно не дає можливості ефективно працювати.
Та навіть в таких умовах парламент може суттєво вплинути на просування реформ – всі необхідні матеріали для цього, як то кажуть, на столі. Експерти Реанімаційного Пакету Реформ пропонують зосередитися на таких напрямках:
1. Прозора процедура призначення нового Генерального прокурора України. Бо відставити Шокіна це півсправи. Нам не потрібен черговий бездільний в критичних напрямках і політично залежний Шокін, нам потрібен професійний, незалежний, впливовий очільник однієї з ключових інституцій сфери юстиції. І це цілком можна зробити – була б політична воля.
2. Підтримати правки Президента щодо законопроекту 3755 про електронне декларування. Так, ці правки піднімають кримінальну відповідальність, яка відповідно до них настає з суми понад 10 тис. євро, але вони гарантують виконання вимоги Плану візової лібералізації і впроваджують справді розширене електронне декларування, а не його імітацію.
3. Провести в четвер День економічного розвитку, відповідно до пропозицій Міністерства економічного розвитку та торгівлі. У нас економіка завжди заручниця політики, дуже важливо зломати цю негативну тенденцю.
4. Розглянути вдосконалення захисту прав ув'язненних (2708) та запровадити процедуру перегляду неправомірних вироків (2033а). У країні, яка захоплюється геройством Надії Савченко не має бути місця каральному правосуддю, особливо коли його здійснювали за часів тоталітаризму.
5. Розпочати реформу парламентаризму в напрямку підвищення її ефективності та відповідальності народних депутатів законопроектами 1591 (відкритість комітетів) та 1895 (антикопкодавство).
6. Останнє, але тим менш чи не найважливіше – нарешті розпочати реформу Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) (2966). Щоб мати змогу адекватно пояснити чому у нас такі тарифи, а не інші, перш за все потрібно мати достатньо незалежний професійний орган їх формування. Без законодавчої бази це робити не реально.
Звісно, шанси втілення всіх цих пропозицій не великі Особливо, якщо займатися не роботою в залі а кулуарщиною. Та від того яку тактику обере парламент, він увійде в історію як ефективний, або такий як всі.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.