4 вересня 2017, 13:18

Початок парламентського сезону: час починати зміни в освіті, медицині, пенсійній сфері

Перший пленарний тиждень сьомої сесії дає старт новому етапу роботи парламенту, новий шанс народним депутатам результативно попрацювати для просування змін саме у тих сферах, де їх зачекалися якнайбільше: освіті, медицині, соціальній сфері, перш за все пенсійному забезпеченні. Зміни у цих напрямках мали відбутися, звісно, куди раніше

На шляху реформ в Україні стоїть чимало перешкод, дві головні з яких: 1) корупційно-олігархічні клани, які протидіють будь-яким змінам, які підважують їхнє привілейоване і паразитуюче положення в суспільстві; 2) політики-популісти, які діють за принципом: "більше красивої брехні виборцям – більше шансів здобути/зберегти владу".

Не секрет, що успіх та темп реформ в державі найбільшою мірою залежить від владної команди: президента, уряду та парламентської більшості. Цей темп очевидно сповільнився за останні два роки. Там де нинішня влада не виступає локомотивом впровадження реформ, вона об'єктивно стає однією з тих перешкод, які названі вище.

Законодавчі пріоритети уряду Володимира Гройсмана на осінню сесію роботи парламенту, які значною мірою співпадають з реформаторським порядком денним коаліції громадських організацій "Реанімаційний пакет реформ", дають деякі сподівання на те, що реформи продовжуватимуться, незважаючи нінащо. Однак, там де владній команді забракне волі до змін, громадські активісти мають нагадати можновладцям, кому вони завдячують свої посади і які зміни, вони обіцяли українцям після перемоги Революції Гідності.

На порядку денному першого пленарного тижня сьомої сесії ряд законодавчих ініціатив, які експерти коаліції Реанімаційний пакет реформ рекомендують підтримати.



В другому читанні – в новій редакції рамковий Проект Закону N3491-д "Про освіту" (авторства народних депутатів Скрипника О.О., Литвина В.М., Кременя Т.Д., Кириленка І.Г.), який спрямований на підвищення якості і конкурентоспроможності освіти в нових економічних і соціокультурних умовах, збалансування підготовки кваліфікованих кадрів та потреб ринку праці. Законопроект передбачає позбавлення від рудиментів радянської системи, побудову сучасної європейської системи освіти, збільшення академічної, організаційної та фінансової автономії, а також підвищення відповідальності закладів освіти.

Два важливі законопроекти, які прискорять реформи у сфері децентралізації, і відповідають потребам місцевих громад:

В другому читанні – Проект Закону N4773 "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо добровільного приєднання територіальних громад) ", ініційований 24-ма депутатами з різних фракцій та груп на чолі з Федоруком М.Т... У Бюджетному кодексі України пропонується визначити, що право на перехід на прямі трансферти з державним бюджетом, крім визначених наразі міст обласного значення, районних бюджетів та бюджетів, об'єднаних відповідно до Перспективного плану громад, мають також об'єднані відповідно до Закону територіальні громади, визнані у встановленому Законом порядку спроможними.

В першому читанні – Проект закону N6466 "Про внесення змін до Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" щодо добровільного приєднання територіальних громад сіл, селищ до територіальних громад міст обласного значення", ініційований групою депутатів на чолі з Дехтярчуком О.В. Відповідно до Методики формування спроможних територіальних громад потенційними адміністративними центрами першочергово є міста обласного значення, які є спроможними. Законопроект N6466 надає можливість територіальним громадам приєднуватися до міст обласного значення без проведення перших виборів на всій території.

У сфері економічного розвитку – в другому читанні – Проект Закону N4685 "Про електронні довірчі послуги", з пріоритетного списку законопроектів ініційованих КМУ, прийняття якого сприятиме: створенню умов для розвитку та функціонування сфери електронних довірчих послуг; вільного обігу електронних довірчих послуг в Україні, а також можливості вільного доступу до електронних довірчих послуг постачальників електронних довірчих послуг, що провадять діяльність в інших державах; пришвидшенню бізнес-процесів та зменшенню операційних витрат на ведення бізнесу; інтеграції України до Єдиного цифрового ринку ЄС.

У сфері захисту довкілля – в другому читанні Проект Закону N6106 "Про стратегічну екологічну оцінку" (авторства Диріва А.Б. та групи депутатів), який в пакеті із вже ухваленим законопроектом N2009а-д "Про оцінку впливу на довкілля" з правками президента, запроваджує європейські стандарти екологічної оцінки, а саме – чіткі та прозорі процедур екологічної оцінки при ухваленні рішень органів влади стосовно планування розвитку територій, із забезпеченням участі громадськості та врахуванням існуючих та потенційних екологічних проблем, у тому числі пов'язаних зі здоров'ям населення.

В енергетичному секторі – в першому читанні – Проект Закону N6229 "Про забезпечення прозорості у видобувних галузях" (ініційований Бельковою О.В. та її колегами з різних груп та фракцій). Законопроект передбачає надання громадськості доступу до повної та об'єктивної інформації щодо платежів суб'єктів господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, створення передумов для суспільно відповідального використання такими суб'єктами корисних копалин загальнодержавного значення.

Експерти РПР закликають народних депутатів нарешті дати старт медичній реформі в Україні. А саме включити в порядок денний та ухвалити в цілому урядові законопроекти, ініційовані КМУ з подачі Міністерства охорони здоров'я N6327 та N6604. Ці законопроекти запроваджують якісно новий механізм фінансування медичних послуг і лікарських засобів, бюджетні кошти витрачаються на оплату послуг наданих пацієнту, а не на утримання медичних закладів, як це відбувається дотепер.

Ми також закликаємо депутатів невідкладно розглянути у комітетах урядовий пакет законопроектів із пенсійної реформи NN6614, 6615, 6616 та 6617 з метою їх підготовки до другого читання.

Зробивши ці кроки, реформаторськи налаштована частина парламенту дасть гідну відповідь популістам та опонентам змін, продемонструвавши свою здатність відповідати на найбільш гострі суспільні виклики.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Операція "Тоталітаризація". Як влада намагається стежити за українцями

Спроба українського уряду використати сучасні технології для боротьби з поширенням COVID-19 перетворилася на небезпечну й невдалу пародію на досвід розвинених країн Українська влада не втомлюється щодня доводити свою некомпетентність та приймає дедалі більш абсурдні рішення...

Запобігати чи карати. Яку тактику обирає уряд?

У сюрреалістичному серіалі "Українська влада проти коронавірусу" новий епізод – "Кара без злочину" В чому ключова помилка уряду при введенні карантинних заходів? В тому що він намагається за свої недопрацювання карати громадян...

Коронавірус та адекватність заходів запобігання епідемії

Як вже відомо, зараз міжфракційна група на базі Комітету ВРУ з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування напрацьовує пакет рішень щодо запобігання епідемії коронавірусу...

Про Сивохо, Данілова та "приватну позицію" радника Секретаря РНБОУ

Радник офіційної особи чи то на державних, чи то на громадських засадах ніколи не буде сприйматися як приватна особа. Просто подивіться інформаційні повідомлення – проросійську мірну платформу створює не громадянин Сивохо, а саме радник Секретаря РНБОУ Сивохо (співпадіння прізвищ не випадкове, це одна людина)...

Правда і маніпуляції щодо відставки генпрокурора або хто зупиняє реформу ГПУ

Ініціатори висувають претензію, що генпрокурор провалив роботу щодо посадки топ-корупціонерів і навіть називають конкретні справи: справа Садового, справа короля контрабанди Альперіна, справа Мангера, тобто не активий у намаганні знайти відповідь на питання "Хто замовив Катю Гандзюк?" Упустимо що справи по топ-корупції веде Спеціалізована антикорупційна прокуратура, а рішення про посадки приймає суд...

Гра в довгу: сценарію швидкого миру немає. Його блокує Росія.

12 пунктів мюнхенської змови, "формула Штайнмаєра", Мінськ-2,3 та іже з ними – плани написані для України без України. Але це на нас напала Росія, це у нас окуповано Крим та окремі райони Донбасу...