17 жовтня 2017, 12:00

Чи є політична воля встигнути запустити і медичну, і велику політичну реформу? Побачимо

Реанімаційний Пакет Реформ приєднується до трьох вимог всеукраїнської мирної акції "Велика політична реформа":

1. Запровадження пропорційної системи з відкритими регіональними списками на виборах до Верховної Ради (законопроект N1068-2).

2. Обмеження депутатської недоторканності.

3. Створення незалежного антикорупційного суду (законопроект N6011)




Усі ці вимоги є в тексті Коаліційної угоди, укладеної 5-ма фракціями парламенту в грудні 2014 року. Пройшло майже три роки роботи парламенту восьмого скликання, однак владна більшість у парламенті не показала жодного прогресу у виконанні цих зобов'язань. Мета акції шляхом мирного протесту в рамках чинного законодавства змусити парламентарів виконати власні передвиборчі обіцянки та міжнародні зобов'язання України.

Другою ключовою подією тижня є розгляд в парламенті урядових законопроектів N6327 та N6604, які дають старт медичній реформі в Україні.

Ці законопроекти запроваджують якісно новий механізм фінансування медичних послуг і лікарських засобів, бюджетні кошти витрачаються на оплату послуг наданих пацієнту, а не на утримання медичних закладів, як це відбувається дотепер. Зокрема: 1) встановлюють гарантований державою пакет медичних послуг та ліків; 2) визначають, які послуги будуть надаватися безкоштовно, а які буде оплачувати пацієнт; 3) дають змогу лікарям отримувати гідну заробітну плату, відповідно до обсягу наданих послуг пацієнтам.

Найбільший супротив цим законопроектам чинять депутати профільного парламентського комітету з питань охорони здоров'я. В той же час альтернативою не проведення реформи є продовження існуючого стану гниття медичної галузі: низьких зарплат та мотивації медичних працівників, низької якості медичних послуг та незахищеності пацієнтів, тіньової оплати за медичні послуги, не прозорих схем фінансування галузі.

Крім того, на порядку денному парламенту цього пленарного тижня є такі законопроекти, рекомендовані експертами РПР до ухвалення:

У сфері культури – в другому читанні – пакет законопроектів N3238-д, 3239-д, 3240, які запроваджують зміни до Податкового, Митного та Бюджетного кодексів, спрямовані на підтримку виробництва національних фільмів, передбачені відповідно до вже ухваленого законопроекту 3081-Д "Про державну підтримку кінематографії в Україні".

У сфері захисту довкілля – в другому читанні Проект Закону N6106 "Про стратегічну екологічну оцінку", який в пакеті із вже ухваленим законопроектом N2009а-д "Про оцінку впливу на довкілля", запроваджує європейські стандарти екологічної оцінки, а саме – чіткі та прозорі процедур екологічної оцінки при ухваленні рішень органів влади стосовно планування розвитку територій, із забезпеченням участі громадськості та врахуванням існуючих та потенційних екологічних проблем, у тому числі пов'язаних зі здоров'ям населення.

У сфері децентралізації – в другому читанні – проект Закону N4773 "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо добровільного приєднання територіальних громад) ". У Бюджетному кодексі України пропонується визначити, що право на перехід на прямі трансферти з державним бюджетом, крім визначених наразі міст обласного значення, районних бюджетів та бюджетів, об'єднаних відповідно до Перспективного плану громад, мають також ОТГ, визнані у встановленому Законом порядку спроможними.

У сфері децентралізації – в першому читанні – проект закону N6466 "Про внесення змін до Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" щодо добровільного приєднання територіальних громад сіл, селищ до територіальних громад міст обласного значення". Законопроект надає можливість територіальним громадам приєднуватися до міст обласного значення без проведення перших виборів на всій території.

Крім того, експерти РПР закликають народних обранців не підтримувати прийняття законопроекту N4835-д у сфері поводження з відходами. Цей законопроект пропонує встановити економічний стимул у вигляду "зеленого тарифу" для спалювання відходів, що не відповідає директивам ЄС у цій сфері.

Операція "Тоталітаризація". Як влада намагається стежити за українцями

Спроба українського уряду використати сучасні технології для боротьби з поширенням COVID-19 перетворилася на небезпечну й невдалу пародію на досвід розвинених країн Українська влада не втомлюється щодня доводити свою некомпетентність та приймає дедалі більш абсурдні рішення...

Запобігати чи карати. Яку тактику обирає уряд?

У сюрреалістичному серіалі "Українська влада проти коронавірусу" новий епізод – "Кара без злочину" В чому ключова помилка уряду при введенні карантинних заходів? В тому що він намагається за свої недопрацювання карати громадян...

Коронавірус та адекватність заходів запобігання епідемії

Як вже відомо, зараз міжфракційна група на базі Комітету ВРУ з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування напрацьовує пакет рішень щодо запобігання епідемії коронавірусу...

Про Сивохо, Данілова та "приватну позицію" радника Секретаря РНБОУ

Радник офіційної особи чи то на державних, чи то на громадських засадах ніколи не буде сприйматися як приватна особа. Просто подивіться інформаційні повідомлення – проросійську мірну платформу створює не громадянин Сивохо, а саме радник Секретаря РНБОУ Сивохо (співпадіння прізвищ не випадкове, це одна людина)...

Правда і маніпуляції щодо відставки генпрокурора або хто зупиняє реформу ГПУ

Ініціатори висувають претензію, що генпрокурор провалив роботу щодо посадки топ-корупціонерів і навіть називають конкретні справи: справа Садового, справа короля контрабанди Альперіна, справа Мангера, тобто не активий у намаганні знайти відповідь на питання "Хто замовив Катю Гандзюк?" Упустимо що справи по топ-корупції веде Спеціалізована антикорупційна прокуратура, а рішення про посадки приймає суд...

Гра в довгу: сценарію швидкого миру немає. Його блокує Росія.

12 пунктів мюнхенської змови, "формула Штайнмаєра", Мінськ-2,3 та іже з ними – плани написані для України без України. Але це на нас напала Росія, це у нас окуповано Крим та окремі райони Донбасу...