Андрій Білецький Лідер партії «Національний Корпус», засновник полку Азов, народний депутат України (VIII скликання)

Мінські угоди: п'ять років ганьби

18 вересня 2019, 14:36

5 років тому українська влада погодилася на Мінські домовленості, нав'язані Росією та Заходом. Патріотично налаштованому електорату пояснили, що це – тимчасова тактична пауза, яка дасть можливість перевести подих після розгрому в Іловайську, зібратися з силами та відбити захоплені ворогом території у зручний момент. Іншій частині населення пояснили про "мирний план Порошенка", який дасть можливість звільнити Донбас шляхом умовлянь Володимира Путіна. Сторони зобов'язалися припинити вогонь та забезпечити доступ ОБСЄ для перевірки режиму тиші. Більшість обов'язків, за домовленостями, лягли на Україну. Ми пообіцяли децентралізацію, особливий статус Донбасу, амністію бойовиків, виведення найманців, "інклюзивний національний діалог" та низку економічних "покращень" для Донецька та Луганська. Паралельно Росія та Німеччина почали тиск на українську владу з приводу розформування добробатів – градус параної Порошенка регулярно піднімали доповідними про можливі заколоти та майбутню військову хунту. Для нової української влади Кремль не вигадав нічого нового: її "кружляють" в давно перевірений спосіб, апробований не лише на попередній владі, але й на всіх конфліктах за прямої чи опосередкованої участі Росії.

У вересні 2014-го я заявляв в ефірі 5-го каналу: якщо Мінське перемир'я буде максимально використане для перегрупування військ і їх забезпечення, ми маємо всі шанси в стислі терміни відбити Донецьк та Луганськ. Якщо ж Мінськ триватиме довше трьох місяців, Україна втратить такі шанси. Після того, як Україна погодилася на перемир'я на російських умовах, на Донбасі продовжили фіксувати вогонь з боку Росії, пересування колон російської бронетехніки, порушення повітряного простору російською авіацією. Через кілька місяців були обстріляні цивільні під Волновахою, був зданий Донецький аеропорт, стався наступ на Дебальцево, так звана ДНР розбомбила околиці Маріуполя. Водночас Україна опинилася із зав'язаними руками – ми добровільно відмовилися від будь-яких активних дій.

Попри атаку на Маріуполь з району Широкиного, полк "Азов" змушений з великими труднощами виборювати право на проведення наступальної операції. Попри те, що на неї дали згоду Президент Петро Порошенко, секретар РНБО Олександр Турчинов та начальник ГШ Віктор Муженко, вже під час наступу виявилося – Генштаб зупинив постачання нам боєприпасів та пального. Також на 4 доби була заблокована ротація "Азову" підрозділами ЗСУ на відвойованих позиціях. Полк поніс втрати, але Україна убезпечила одне з найважливіших промислових міст.

Паралельно цьому нас атакували ще й інформаційно. Як росіяни та європейці, так і свої. Генштаб розпустив чутки про те, що Широкинська операція була не погоджена з ними. Це до слів нинішнього глави МЗС про те, що країна може й хотіла б покладатися на армію, але змушена довіритися дипломатії. За ці роки було зроблено все і навіть більше, щоб повністю довіритися в цьому питанні можна було лише білому прапору. "Попередники" ще в 2016-у році заявляли, що нас врятують лише "формула Штайнмайєра" та "план Мореля" – приховані від суспільства домовленості, про які говорять в нормандському форматі та в Мінську.

Можна лише здогадуватися, що стоїть за готовністю уже другої української влади ще на старті погоджуватися на найбільш невигідні компроміси. У будь-якому разі – за хайп і лайки для миротворця і донбаські підприємства для його політичного партнера доведеться розплачуватися всій нації. Якою буде ціна за новину про начебто мир?

Найперше, що слід розуміти. Після втілення існуючих домовленостей (Мінськ-1, Мінськ-2 та супутні документи) Україна відкочується в 90-ті рр. за рівнем залежності від Росії. Кремль встановлює контроль над зовнішньою та внутрішньою політикою.

Друге. Наближення вже реальної, а не організованої Росією громадянської війни. 16 вересня у Маріуполі був застрелений бойовик т.званої ДНР, угруповання "пятнашка" Роман Джумаєв, якого незадовго до того український суд відпустив під домашній арешт. Подібні інциденти вийдуть за межі нинішнього санітарного кордону довкола ОРДЛО. Перед кожним представником пасіонарної частини суспільства з часом стоятиме питання, за кого він? При цьому сегментація за різними поділами зростатиме. За найпесимістичнішого сценарію на країну чекає повне розчленування – кожному із сусідів може дістатися своє.

Третє. Навіть за умови чесного виконання Росією всіх домовленостей (у що не вірю від слова "зовсім"), Україна все одно не отримує повного контролю над Донбасом. Регіон залишатиметься закритим специфічним анклавом РФ зі своїми міліцією, судами та прокурорами. Водночас бойовики отримують змогу вільно мігрувати територією країни. Це означає диверсії і теракти по всій Україні.

Четверте. На Україну лягає непомірна фінансова ноша. Київ повинен буде взяти на себе соціальні виплати – пенсії та зарплати, створення нових робочих місць, відбудову зруйнованої інфраструктури і відновлення занедбаної екології.

Натепер Росія і так звані ДНР-ЛНР розмародерили промисловий потенціал Донбасу. Тож ми отримуємо не просто дотаційний регіон, у який навряд чи захочуть вкладатися інвестори, а депресивну зону. Не варто сподіватися, що ООН, ЄС чи США будуть вкладати кошти в серйозні проекти. Гроші підуть на медіа-, гендерні- та ЛГБТ-студії, що навряд чи принесе відчутну користь промисловому регіону. Володимир Зеленський заявляв, що для відбудови Донбасу потрібно 10 мільярдів доларів. Але Україна – не Росія, яка після Другої чеченської купує лояльність Чечні величезними дотаціями з нафтодоларів.

П'яте. Жодна умовно проукраїнська партія навіть не буде допущена до виборів на Донбасі. Щоб приблизно отримати уявлення, як вони виглядатимуть, можна подивитися на нещодавні місцеві вибори в РФ. На визнане ОБСЄ, Держдепом, Радою Європи волевиявлення не допустили умовно незалежних кандидатів. І це в Москві. А в окупованому Криму російські партії влади просто розпасували між собою мандати. Ігор Коломойський заявив на полях саміту Ялтинської Європейської стратегії, що "Слуга народу" на Донбасі візьме 80%. Якщо він про це домовиться з Путіним, можливо "Слуга народу" щось візьме і на непідконтрольних територіях – це вже буде питання домовленостей в трикутнику Путін, Медведчук, Коломойський. За кожен мандат "слуг" платити треба буде національними інтересами.

Шосте. Будь-які зрушення в питанні Донбасу, автоматично розблоковують ізоляцію Росії. Повернення G8 та зняття санкцій – лише питання часу. Після цього в Кремля будуть розв'язані руки для будь-яких рухів у регіоні. Російська експансія неминуче буде поширювати на Південь. Україні плавно відсікатимуть виходи до моря.

Сьоме. Розведення навіть у найменш принциповій з точки зору військової тактики зоні вже погіршує позиції України, яка за кожну п'ядь землі заплатила людськими життями. Кожне нове розведення ускладнюватиме для військових можливості захисту країни.

І головне.

Хіба за це все країна віддала 16 тисяч життів? Пристайко з Зеленським вдають, що не помічають зростання бойових втрат в останні кілька місяців. "Потепління" між ними та Путіним відбувається на тлі щоденних смертей та каліцтв. Україна сама педалює Мінськ-3 за умов ще більш невигідної внутрішньої та зовнішньої кон'юнктури. У своїх намаганнях витягувати електорату все нових і нових зайців з кишені, Зеленський готовий без достатнього досвіду сідати за стіл переговорів з Росією, Росією і Росією.

Майже до 2018-го Порошенко теж був упевнений, що педалювання Мінська принесе йому як бізнес-, так і електоральні дивіденди. В результаті Україна втратила людей і час. Потрібні десятиліття, щоб розібратися з політичним спадком попередньої влади в питанні Донбасу. Якщо ж Україна піде шляхом, пропонованим Зеленським, ми можемо втратити можливість вирішити цю проблему назавжди. Про Крим за такого розкладу буде навіть непристойно згадувати.

powered by lun.ua
Коментарі — 51
Alexander Vasilevsky _ 21.09.2019 14:49
IP: 35.235.227.---
Ні Андрію. Ганьба починається тільки зараз:- (
Log Log _ 20.09.2019 13:02
IP: 35.235.226.---
Модератори, забаньте Воронезьке лайно.
Розумово відсталий не соромиться брати в якості ніку ім'я відомої людини.
За це 20 років йому та його потомкам будуть снитися кошмари.
Александр 1 _ 20.09.2019 09:15
IP: 35.235.226.---
Олег Сенцов:
Воронежський пацюк Запердоленко, ПНХ.
Микола Іващенко _ 20.09.2019 07:58
IP: 35.235.226.---
Александр 1:
Con_Clusion:
...
Покидьок – це Путін, який анексував Крим і приніс війну в Україну. А той, хто за п'ять років війни цього не зрозумів – просто дебіл.
Ну и идиоты же вы, порохоботы... кем бы не был Путин, это не отменяет того факта, что Порошенко – подонок и мародер.
И ненависть внутри Украины среди украинцев посеял не Трамп, Макрон или Путин, а именно Порошенко.
Александр 1 _ 19.09.2019 22:59
IP: 35.235.227.---
borodinn:
тревожно...
За Фуксом не слідкував, але дійсно "тривожно" і не лише через Фукса. Але Білецький нам допоможе.
Александр 1 _ 19.09.2019 22:41
IP: 35.235.227.---
Con_Clusion:
...
Покидьок – це Путін, який анексував Крим і приніс війну в Україну. А той, хто за п'ять років війни цього не зрозумів – просто дебіл.
Александр 1 _ 19.09.2019 22:27
IP: 35.235.226.---
borodinn:
Шурік, теперь когда ми друзья і я тібя защіщаю от врагов.
...
шо неправільно в етой фотографії.?
кто лішній.
а может не лішній...?...
О це заява! Вітаю нового "друга".

Фото дуже цікаве і несподіване для мене, і третій зліва здається явно зайвим, але хто знає.
Мене більше турбує не так п'ята графа, як хуцпа, якою, боюсь, нас будуть годувати тепер регулярно і примусово.
Con_Clusion _ 19.09.2019 22:25
IP: 35.235.227.---
Александр 1:
Con_Clusion:
Не стоит прикидываться идиотом... И это результат "работы" Порошенко.
+++ Саме так, лише ідіот може вважати винуватцем наслідків війни не Путіна, а Порошенка.
Ну да, конечно... это Путин виноват, что Порошенко подонок и мародер, и сделал столько мерзостей, что 80% украинцев его ненавидят...
Вы, порохоботы, примитивны и мало отличаетесь от расеян... те во всем винят США, а для вас во всем виноват Путин... нет в кране воды – виноват Путин...
Александр 1 _ 19.09.2019 22:04
IP: 35.235.226.---
Con_Clusion:
Не стоит прикидываться идиотом... И это результат "работы" Порошенко.
+++ Саме так, лише ідіот може вважати винуватцем наслідків війни не Путіна, а Порошенка.
Con_Clusion _ 19.09.2019 19:01
IP: 35.235.227.---
Александр 1:
Ще раз повторюю: між українцями ніякої ненависті немає.
Нет ненависти? Не стоит прикидываться идиотом. Достаточно заглянуть в соцсети, чтобы увидеть ту лавину ненависти между украинцами, которую породил Порошенко со своей армией порохоботов.
Сейчас украинцы разобщены, а значит – слабы. И это результат "работы" Порошенко.
Александр 1 _ 19.09.2019 18:10
IP: 35.235.226.---
Lobo:
Порошенко уклав та підписав... прокляті мінськи угоди...
Мінські угоди надали можливість припинити гарячу фазу війни в умовах, коли українська армія була практично небоєздатною (Іловайська трагедія). В той час це була єдина можливість зберегти державу.

Погоджуюсь з Вами в тому, що ця влада поступово здає всі досягнення попередньої влади на міжнародної арені, а вони (це моя думка) були величезні (зупинення гарячої фази війни, введення санкцій, які вдвічі обвалили рубль і які до сі гальмують російську економіку, створення потужної антіпутінської коаліції, виключення Росії з ПАРЄ і з великої вісімки тощо). На жаль народ довірив всю повноту влади дилетантам, за якими стоять потужні олігархи.
Це дійсно великі ризики і великі випробування для української держави.
Александр 1 _ 19.09.2019 17:45
IP: 35.235.226.---
Con_Clusion:
Этим подлым постом, пропитанным ненавистью и мерзкими политическими ярлыками, вы и подтверждаете мою правоту.
Ні, це ви підтверджуєте мою правоту. Ще раз повторюю: між українцями ніякої ненависті немає. Є ненависть українців до ворогів, які намагаються знищити нашу державу. І це цілком природно і гідно.

В моєму пості по відношенню до вас немає ні ненависті, ні нічого більш грубого від того, що ви написали до мене, лише адекватна відповідь: на "в вашем больном фентезийном воображении" моє "у вашої хворої голові". Очевидно, що першим в такому дусі почали висловлюватись ви, а не я.

Звідкіля у вас така неадекватна реакція? Невже вас так образило моє питання про рідну мову? Чи про Путіна?
Елена Величко _ 19.09.2019 16:06
IP: 35.235.227.---
Зробити спокій у державі та реальний МИР – то СКЛАДНА справа.
Те, що тут кричать – то в основному
псевдопатріоти, але,дійсно, є багато людей, хто втратив рідних та побратимів на війні, БАЧИВ РЕАЛЬНЕ ЗЛО та інше.
Однак, ми забуваємо, що ЗЛО причаїлось в нас УСЮДИ, фактично, ми наразі тільки почали його помічати, – нами маніпулюють, з нас створили бідних та безправних, хочуть забрати усю власність та таке інше...Королевська учора висловилась на НьюзВан – вона говорила про свій біль. Я вважаю, що треба починати робити МИР на нашій землі. Чи буде це просто -? НІ. Не дарма нами маніпулювали 28+ років та обкрадали...Тому, щоб БУВ дійсний МИР у державі, ТРЕБА збавитись від маніпуляторів, офшорів, привласників... Й більше, – допоки будуть стояти питання розпродажу НАШОГО, що в нас відбирають під дурні мантри, БО ВОНО НЕ НАМ ДІСТАЄТЬСЯ, – МИ В НЕБЕЗПЕЦІ – все робиться спеціально саме з цих причин. Баранів дуже легко обдурити, а потім...
Con_Clusion _ 19.09.2019 15:57
IP: 35.235.227.---
Александр 1:
Con_Clusion:
Порошенко на самом деле породил в нашем народе взаимную ненависть...
Між українцями немає жодної ненависті. Це у вашої хворої голові є ненависть до Порошенко (і мабуть до свідомих українців), замість ненависті до Путіна (що повинно бути у людини зі здоровою головою), який анексував Крим і напав на нашу батьківщину із заходу.

Взагалі то ви не із-за "поребріка" віщаєте? Чи може від Мертведчука? Раніше вас тут не було.

До речі, для вашого народу яка мова є рідною?
Этим подлым постом, пропитанным ненавистью и мерзкими политическими ярлыками, вы и подтверждаете мою правоту.
Lobo _ 19.09.2019 15:33
IP: 35.235.227.---
Александр 1:
Нагадаю пану, що саме Порошенко не тільки уклав та підписав, але і власноручно відредагував прокляті мінськи угоди. (Цей документ цитують усі вороги України, але я ще жодного разу не чув, між якими суб'єктами ці угоди укладено)
Але хай йому грець, тому Порошенкові, бо сьогодні він лише депутат від оппозиції.
Те погане, що зробив Порошенко, сьогодні нинішня влада перетворює на ще більш погані умови, за якими країна може остаточно втратити незалежність.
Якщо не прокинемось сьогодні і не зупинимо зелених покидьків, то завтра кожен битиметься в нерівному бою з окупантами, захищаючи власну оселю. І не буде, кому нам допомогати.
Александр 1 _ 19.09.2019 14:48
IP: 35.235.226.---
Con_Clusion:
Порошенко на самом деле породил в нашем народе взаимную ненависть...
Між українцями немає жодної ненависті. Це у вашої хворої голові є ненависть до Порошенко (і мабуть до свідомих українців), замість ненависті до Путіна (що повинно бути у людини зі здоровою головою), який анексував Крим і напав на нашу батьківщину із заходу.

Взагалі то ви не із-за "поребріка" віщаєте? Чи може від Мертведчука? Раніше вас тут не було.

До речі, для вашого народу яка мова є рідною?
Влад Дорошенко _ 19.09.2019 12:54
IP: 35.235.226.---
Вельмишановний Андрію! Може Україні звернутись до міжнародного співтовариства, щоб ніхто з країн не віддавав своєї ядерної зброї, а удосконалював її, доки країни-підписанти не виконають гарантії Будапештського меморандуму для України?
Бо зараз ніхто не гарантує територіальної цілісності. Могутні країни-підписанти допустили порушення територіальної цілісності України і зробили свої підписи нікчемними.
Con_Clusion _ 19.09.2019 12:50
IP: 35.235.226.---
Александр 1:
Порошенко зберіг Україну...
Это в вашем больном фентезийном воображении Порошенко что-то сохранил.
Порошенко на самом деле породил в нашем народе взаимную ненависть, которая разъедает Украину изнутри.
Украина – это не абстракция, а конкретный народ из более 40 млн. людей.
И вы уж говорите прямо, что Порошенко "сохранил" Украину для таких как вы пары миллионов граждан, но разрушил для остальных десятков миллионов украинцев.
Порошенко – символ взаимной ненависти украинцев.
Александр 1 _ 19.09.2019 11:49
IP: 35.235.227.---
Нагадаю, пане Білецький, що це ви травили Порошенка на президентських виборах на користь Зеленського – "слуги народу". Порошенко зберіг Україну, відродив українську армію, рішуче відкинув формулу Штайнмайєра, і не допускав переговорів про Україну без України. Вашими зусиллями "Європейська солідарність" не добрала 5-10%, тобто, в Раду не потрапили такі патріоти України, як Володимир В'ятрович та Тетяна Чорновол, але ввійшли весільні фотографи та кнопкодави, які навіть не знають за що або за кого голосують.
На жаль і ваша заслуга є в тому, що зараз маємо курс на капітуляцію (формулу Штайнмайєра).
Con_Clusion _ 19.09.2019 07:47
IP: 35.235.226.---
Viktor Ostafeychuk:
а чому ви вирішили, що жертви у протистоянні з Росією є марні? Ці жертви забезпечують незалежність України від Росії.
Ваша циничная позиция говорит только о том, что эти жертвы вас не касаются. Просто вы очень далеки от этой кровавой бани и смотрите на эту войну, как на кино через экран телевизора.
На самом деле эта война и жертвы бессмысленны, они не приближают народ Украины к единению и процветанию, а наоборот разобщают его. Сейчас разобщение и ненависть между разными группами людей в Украине только нарастает и причина этого – бойня на востоке страны. И если эту бойню не закончить – Украина развалится намного быстрее, чем Россия. Полярность наших взглядов на эту войну (хотя мы оба патриоты) – тому подтверждение.
Viktor Ostafeychuk _ 19.09.2019 02:06
IP: 35.235.226.---
Con_Clusion:
Так что вы просто предлагаете оставить все как есть. Как постоянно тлеющий конфликт с ежедневными жертвами. Как бесконечную чёрную дыру, в которой будут бесследно исчезать наши ресурсы и на которую всегда можно списать дефициты, отрицательные сальдо, воровство. Этот вариант устраивает многих. Особенно тех, кто зарабатывают на криминальных трафиках и на отстреле устаревших боеприпасов...
а чому ви вирішили, що жертви у протистоянні з Росією є марні? Ці жертви забезпечують незалежність України від Росії. Будь який компроміс на умовах путіна – це капітуляція. Не для того гинули патріоти.
Витрачені на армію ресурси не є марними. Ми стали міцнішими. Негативно сальдо з Росією буде більше в разі замирення з нею. Крадійство буде більше під час відновлення інфраструктури ОРДЛО. і т.д.
Viktor Ostafeychuk _ 19.09.2019 01:55
IP: 35.235.227.---
sadam:
Политика РФ, в этом вопросе, может измениться только с распадом России.
Вопрос, – кто этого распада дождётся и, когда?.
ніхто не знає напевне що буде завтра, не кажучи вже через кілька років. Відірваність України від Росії з кожним роком стає все більшою і це грає на наше майбутнє
Viktor Ostafeychuk _ 19.09.2019 01:52
IP: 35.235.227.---
sadam:
Viktor Ostafeychuk:

Якщо питання ОРДЛО не можна вирішити зараз, його потрібно законсервувати до тих пір, коли політика Росії зміниться.

Политика РФ, в этом вопросе, может измениться только с распадом России.
Вопрос, – кто этого распада дождётся и, когда? А украинцы будут продолжать гибнуть.
Такова реальность.
Кожна загибель захисника є трагедією, але не є підставою капітуляювати перед агресором і зрадити тих 16 тисяч, що вже загинули за вільну від Росії Україну.
Viktor Ostafeychuk _ 19.09.2019 01:48
IP: 35.235.227.---
Сергей Папков:
В юридичному сенсі мінські угоди є для України нікчемним документом, бо за Конституцією виступати від імені держави і щось там підписувати-укладати можуть лише три (!) особи: президент, прем'єр і міністр закордонних справ, а пан Кучма (при всій до нього повазі чи неповазі) жодним з цих трьох не є.
Чомусь про цю "дрібничку" практично ніхто не згадує; сперечаються про якісь деталі замість того, щоб сказати, що не варто витрачати час і розумові здібності на папірець, місце якому в сартирі...
мінські угоди були укладені під безпосередньою загрозою воєнної агресії з боку Росії. В першу чергу саме тому вони є нікчемними з юридичної точки зору.
Василий Сидорин _ 19.09.2019 00:19
IP: 35.235.227.---
КАК СОБРАТЬ ПАЗЗЛЫ ЭТОЙ ВОЙНЫ? – ОстроВ

цю статтю Євгена Ситника теж рекомендую загуглити, проливає світло на все
Зеленський3 Донбас5 Корупція1305 Aтака Путіна1200 Україна та Європа1071
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter