Костянтин Матвієнко Політичний експерт

Новий курс на Суспільний Договір

24 липня 2018, 14:13

Для читацької аудиторії УП навряд чи потребує обґрунтування така теза: велика кількість людей, які гинуть на українських автошляхах; напади на громадян, які захищають свій життєвий простір від агресивних забудовників; заворушення під будівлями, де розташовані силові установи і навіть спроби їхнього штурму; дедалі менша цінова доступність ліків і товарів першої необхідності; контрабанда і "торгівля на крові"; замахи на підприємців, журналістів та повсякчасні спроби обмеження свободи слова; масова міграція продуктивного населення; рейдерство; інфляція та зневага до всіх державних інститутів, окрім армії;... – мають своєю першопричиною інституційну неспроможність держави. Наведений перелік негативних обставин і явищ навмисне оформлено у максимально еклектичний спосіб щоб показати його всеохопність.

Корупція є дуже вагомою, але лише похідною від цієї неспроможності. За збереження наявної системи суспільно-державних взаємин, усі перелічені та інші явища лише наростатимуть і швидко призведуть до колапсу держави – Україна перетвориться на територію слабко пов'язаних між собою анклавів де ще жеврітиме життя. Цей процес почався вже.

Суспільство опиралося такому розвитку подій, як могло. Його "імунна система" породила, зокрема, дві революції, проте їхніми плодами скористалися винятково організовані кланові угрупування, які цілком свідомо і послідовно утилізують всі наявні ресурси країни, включно із ресурсами людськими.

Звідки ця кланова система, така живуча, узялася? З Радянського Союзу.

На момент його розпаду Українська РСР являла собою найбільш розвинений в інфраструктурно-промисловому вимірі та у вимірі якості населення, цілісний, але лише елемент радянської системи. В подальшому суспільно-державне буття України найбільшою мірою протікало саме у її системі координат – від територіальної організації влади до організації злочинності.

Перемоги кланових угрупувань у революціях полягали саме у збереженні такої системи, подекуди із певними косметичними змінами.

Однак владна система утилізації України не може існувати без зовнішнього підживлення легальними грошовими ресурсами, бо, наприклад, "бурштинові гроші" майже неможливо спрямувати, хоч би й на підтримку ще потрібної "утилізаторам" дорожньої мережі.

Міжнародна фінансова допомога тягне за собою вимоги щодо стандартів управління – від тендерних процедур за алгоритмом "Прозоро" і конкурсного відбору на вагомі посади у державному секторі до антикорупційного суду, усіляких САП, НАБУ тощо. Їхнє виникнення збільшує кількість елементів системи та, відповідно, конфліктів між ними до тієї межі, коли вона не здатна їх перетравити. Сама вдавилася. От чим направду виявилася корисною зовнішня допомога.

Державно-корупційний спрут втрачає здатність координувати свої щупальці, які з дедалі більшим ентузіазмом рвуть одне одне. Спрута ще трохи вистачає на недолугий піар – прибріхує про розвиток економіки та зростання міжнародного авторитету країни, з метою подовжити собі час на її споживання.

Цей процес переходить у завершальну фазу – самоутилізацію кланової системи. І то нехай, якби слідом за цим на повен зріст не поставало питання про небезпеку перетворення України з країни на територію.

Відтак перед відповідальними громадянами постає питання збереження і розвитку української державності у сучасному світі. Черговим революційним Майданом це питання не вирішити неможливо.

Суспільна "імунна система" створює альтернативний до революцій інструмент нового покоління, такий, що відповідає сучасному рівню технологічного і соціального розвитку. Йдеться про динамічне розгортання підготовки Суспільного Договору.

Цю стратегічну ініціативу започатковано Юлією Тимошенко – політиком з найвищим рівнем суспільної довіри, яка має переважні шанси стати наступним президентом України. Започатковано значною мірою всупереч традиційній логіці виборчих кампаній, що зазвичай передбачає чіткі і зрозумілі відповіді на запити виборців стосовно найближчої соціальної перспективи.

Градус невдоволення нинішньою владою є настільки високим, що виграти в неї вибори лише на критиці існуючого стану речей нескладно, звісно, якщо перегони будуть бодай мінімально чесними. Натомість в ході президентської виборчої кампанії ризиковано пропонувати зневіреному, втомленому війною та злиднями суспільству нові цивілізаційні ідеї, бо не всі їх здатні осягнути. Разом із тим, після виборів у кланової системи ще може вистачити сил примусити новообраного президента діяти за наявними неписаними правилами корупційного консенсусу. Тоді для відповідального і патріотичного кандидата перемога може обернутися поразкою.

Відтак задля подолання криміналізованої практики стосунків держави і суспільства Юлія Тимошенко пропонує, зокрема, перейти на парламентську форму правління. За цією пропозицією на пропорційних партійних виборах до парламенту у два тури, виборці обиратимуть правлячу партію, що отримує просту більшість депутатських мандатів, а лідер цієї партії відповідно очолить виконавчу владу. Таким чином імена претендентів на посаду глави уряду є відомими виборцям вже з початком виборчої кампанії.

Кардинально посилюються права і політична відповідальність парламентської опозиції. Виборчий прохідний бар'єр знижується з нинішніх 5% до 2%, що дасть можливість входити до парламенту молодим прогресивним політичним силам, які мають свіжий погляд на суспільні проблеми. Ця новація створить умови для інтелектуальної політичної конкуренції.

Пропонується надати право законодавчої ініціативи безпосередньо громадянам – це логічний розвиток механізму петицій, що добре себе зарекомендував в багатьох країнах. Також на референдумі за народною ініціативою можна буде ухвалювати рішення щодо усунення влади, щоб не робити цього ризикованим для української державності шляхом революцій.

Важливим елементом нової системи влади має стати Національний Стратегічний Центр – навігаційний інструмент для України у глобальних цивілізаційних процесах, покликаний вчасно корегувати її розвиток відповідно до викликів та загроз, або навпаки переваг і сприятливих умов, які такими процесами створюються...

Словом, пропозиції Юлії Тимошенко щодо суспільних трансформацій під спільною назвою "Новий курс України" є системними та всеохопними, покликаними спричинити потужний суспільний відгук. Предметна і компетентна критика цих ідей сприятиме їхньому розвитку не меншою мірою, ніж їхнє лінійне поширення.

Легітимація нової Конституції України, розробленої відповідно до Суспільного Договору, має відбутися шляхом схвалення на Всенародному Референдумі. Концептуальна робота над Суспільним Договором та засадами нової Конституції вже ведеться чималим колом фахівців, які представляють різні, подекуди контраверсійні політичні і суспільні середовища.

Каталізатором для цієї роботи є розуміння невідворотності "тектонічних" суспільних перетворень у світі, де нам потрібно зберегти та зміцнити Україну.

Коментарі — 122
Nazar Priviv _ 26.07.2018 12:40
IP: 35.235.227.---
t
Eugene Levchenko _ 26.07.2018 10:25
IP: 193.93.185.---
test
Александр 1 _ 26.07.2018 09:50
IP: 188.163.12.---
Валерий Стожаров:
те, що її більшість підтримує не означає, що всі люди проплачені
Але ви-то як раз проплачений, з того самого IP 35.235.227- "більшості" працюєте.
Юрий Борисов _ 26.07.2018 00:34
IP: 35.235.227.---
Все зрозуміло, це айпі використовується, коли людина пише з фейсбучного акаунта.

Хлопці, зрада відміняється, розходимось!:)
Юрий Борисов _ 26.07.2018 00:32
IP: 35.235.227.---
Цікаво, що ж це за цікавий такий IP: 35.235.227.--?
Макс Петренко _ 25.07.2018 23:31
IP: 35.235.227.---
Ірина Ніновська:
Головне, що наш лідер підтвержує свої слова- ділом
Ірина Ніновська:
Зараз твориться нова історія! Новий курс – це те, що нам необхідно! Роботи ще багато! Успіхів нам усім, а особливо Юлії Володимирівні!
Макс Петренко _ 25.07.2018 23:29
IP: 35.235.227.---
обговорення суспільного договору було ще дуже давно, але від слів до діла перейшла лише Юлія Володимирівна, за що їй і повага, все правильно!
Валерий Стожаров _ 25.07.2018 23:26
IP: 35.235.227.---
Vadim Carp:
чисто субьєктивна інофрмація. Де факти і докази?
Валерий Стожаров _ 25.07.2018 23:25
IP: 35.235.227.---
Александр 1:
те, що її більшість підтримує не означає, що всі люди проплачені
Валерий Стожаров _ 25.07.2018 23:23
IP: 35.235.227.---
Юлія Тимошенко крім того, що каже, так і підтверджує свої слова діями, так тримати, молодець!
Александр 1 _ 25.07.2018 16:56
IP: 188.163.12.---
САНДРО:
Дякую за спілкування, ...
Взаємно дякую. Вам бажаю здоров'я і оптимізму в наш складний час.
САНДРО _ 25.07.2018 16:52
IP: 176.115.101.---
Александр 1:
ПАне Олександр!
Дякую за спілкування, але треба закінчувати, бо Ілля Мазур скоро вже відправить нас на чат (таке вже було)
А приклад Німеччини дуже сильний, дякую!

А що в нас дійсно війна?
У Києві і не чутно, ресторани переповненні.
От на дорогах війна- кожен день від 3 до 10 жертв
Александр 1 _ 25.07.2018 15:08
IP: 188.163.12.---
САНДРО:
Ну, тоді додам аргумент, посилаючись на ваш приклад Німеччини. Нагадайте мені, скільки часу формувалася коаліція більшості Меркель? Місяців з три-чотири? А як би це було під час війни? Чи існувала б Німеччина до сі, як демократична держава?

Взагалі демократичні країни створювались суровими дядьками. Наприклад, спочатку був диктатор Франко, який покінчив з війною, підняв економіку Іспанії до височенного рівня. А потім прийшли демократи, які зараз ледь струмують країну від розпаду і економічної кризи.

Демократії можуть існувати лише в розвинутих країнах, де є закон і порядок, де є розвинута економіка. Демократичний Захід не спроможний протистояти, як треба, світовим викликам: тероризму, нелегальної еміграції, агресії Путіна. Як би Путін напав на Німеччину, як на Україну, вона давно вже капітулювала. Навіть ЧМ по футболу 2018 року не змогли перенести з країни-агресора. А Німеччина будує Північний потік 2.

Порошенко проводить багато реформ.
САНДРО _ 25.07.2018 14:14
IP: 176.115.101.---
Александр 1:
УВажно вислухав Ваші думки.
Звичайно є заперечення.
Парлам форма успішно і невідворотньо ефективно працює як раз там де і є 5-8 партій- Італія, Німеччина, Чехія, та ще безліч.І без конкуренції цих партій парлам. форма неможлива.
А тепер ще уявіть на хвилиночку, що Ваш так званий сильний Президент буде мати в парламенті опонуючу опозиційну більшість
Чим це може закінчитися?
Правільно- імпічментом
У нас же питання не в тому яка краще, а в тому, що існуюча з двома ценртами впливу- неефектина і кожен раз приводить до кризи
Побажає народ України мати собі Гетьмана- будь ласка. хай керує одноосібно, тільки один вже накерував на сотню на Майдані і на десятки тисяч на Донбасі
А ЮВТ не потрібні якісь там примарні інструменти боротьби з Президентом, Президент сам кує своє щастя і не потребує допомоги

А сильний Президент за термін своєї каденції міг би реформ. модель управління, залишив би пост Президента, ну наприклад А. Герасимову, а сам би став Прем'єром
Александр 1 _ 25.07.2018 13:46
IP: 188.163.12.---
САНДРО:
Вітаю, пане Сандре!

По-перше, парламентська форма правління неможлива в наших умовах. В ВР є і будуть 5-8 партій, які фінансуються олігархами, з рейтингами 8-12 відсотків. Без сильного президента таке болото неможливо примусити ефективно працювати. Уявіть, що зараз немає президента і ВР повинна створити коаліцію більшості. Уявили? Це криза всієї політичної системи та ще й під час війни. Нам потрібна сильна влада (президентська) з максимальними повноваженнями. Це розуміє А. Гриценко. Вважаю, що і ЮВТ розуміє, але використовує ідею парламентської республіки, як інструмент боротьби з президентом.

По-друге, ніхто не буде оплачувати фабрику тролей, які буде хвалити іншу людину, ніж сама ця людина.
САНДРО _ 25.07.2018 13:19
IP: 176.115.101.---
Александр 1:
Пане Александр 1,
Ви часом говорите правільні та розумні речі, які і відповідають Вашому імператорському ніку.

Але може давайте чесно та об'єктивно.
Згадайте, майже всю нашу новітню історію (за винятком Кравчука та світлійшого Януковича) Президент входить в боротьбу з прем'єром Кучма-Ющенко, Ющенко-Тимошенко, Порошенко- Гройсман і цьому кінця не буде, бо закладено в природу державного управляння.

Тому чи не розумна пропозиція нарешті визначитися і залишити один центр управляння, якому і відповідає парламентська форма правління.
Що ж в цьому поганого?
Скажіть чесно.
Ось про це і каже лідер найрейтинговішої партії в країні.

І ще.
Перед тим, як клеїти ярлики та образи, непогано було б подумати та охолонути.
Фабрику ботів можуть утворити будь хто – і партії-конкуренти, і партії влади, зараз існують такі тонкі політичні технології, що скоро будемо і Трампа консультувати.
Шанумося!
Іван Півторак _ 25.07.2018 10:57
IP: 35.235.227.---
Александр 1:
Це нормально для будь-якого суспільства. Люди бажають одержати прості, але ЧЕСНІ відповіді від політиків на питання, які їх хвилюють: як закінчити війну, як побороти корупцію, якими повинні бути тарифи на енергоносії, як справедливо розподіляти ВВП, як реформувати судову систему тощо.

А коли їм кажуть, що достатньо укласти новий суспільний договір (кого з ким? На підставі яких законів?) та створити парламентську республіку (коли ВР ледь дихає та ще й під час війни!!!), то це означає, що їх свідомо вводять в оману. Коли людина, яка мрії стати президентом, каже, що нам не потрібен президент, то вона лукавить, а коли ще і наймає ботів, то це означає, що ця людина як була, так і залишилась політичною шахрайкою.
100%!якщо воно хоче парламентську республіку то якого біса преться в президенти?Це якась шизофренія!
Александр 1 _ 25.07.2018 10:43
IP: 188.163.12.---
Це нормально для будь-якого суспільства. Люди бажають одержати прості, але ЧЕСНІ відповіді від політиків на питання, які їх хвилюють: як закінчити війну, як побороти корупцію, якими повинні бути тарифи на енергоносії, як справедливо розподіляти ВВП, як реформувати судову систему тощо.

А коли їм кажуть, що достатньо укласти новий суспільний договір (кого з ким? На підставі яких законів?) та створити парламентську республіку (коли ВР ледь дихає та ще й під час війни!!!), то це означає, що їх свідомо вводять в оману. Коли людина, яка мрії стати президентом, каже, що нам не потрібен президент, то вона лукавить, а коли ще і наймає ботів, то це означає, що ця людина як була, так і залишилась політичною шахрайкою.
Іван Півторак _ 25.07.2018 10:22
IP: 35.235.227.---
Костянтин Матвієнко:
Іван Півторак:
Щоб не множить кількість коментарів під блогом, хотів відповісти Вам на фб, однак сторінка "Іван Півторак" не доступна. Тому тут. Отже, восени пройде економічний форум, де будуть озвучені ідеї щодо економіки 4-0. Надскладна і важка світова тема. Також цього року пройде безпековий форум і форум щодо... ноосфери, хоча з іншою назвою. З ідеями все добре. Проблема з тим, що значна частина суспільства буквально вимагає спрощених відповідей.
Костянтине! ці всі збіговиська- це блаблабла шоу балаболів та демагогів.Де немає жодної конкретики та реальних ідей.Тільки і звучать високі пафосні речі задля піару.
Геннадий Романов _ 25.07.2018 10:11
IP: 94.179.59.---
Помилка в п. 2:
"2. Кожна сторона має право на суд присяжних в апеляційній інстанції"
Геннадий Романов _ 25.07.2018 10:06
IP: 94.179.59.---
Костянтин Матвієнко:
Геннадий Романов:
Це не питання Конституції. Росія повсякчас буде нищити Україну, бо Україна самим фактом свого існування є викликом для Росії.
Костянтин, це, як раз питання Конституції. Тільки в Конституції можливо створити таку СИСТЕМУ украінської влади (судів) яку неможливо і безглуздо корумпувати. Наприклад, внести до ст. 124 Конституції наступне:
1. Кожний суддя має право призначити суд присяжних в суді першої інстанції;
2. Кожна сторона в справі має право на суд присяжних;
3. Кожна сторона в справі має право на присяжного виконавця;...
Питання: Хто буде давати хабаря судді, коли позаду народ (суд присяжних)?
Чи зможе Путін корумпувати ВРП, ВККС, Верховний Суд, коли рішення НАРОДУ в апеляції стають законами з моменту проголошення?
Усі майданівські депутати мають боржок перед НАРОДОМ. А Конституцію, дійсно, можливо не чіпати. Достатньо законом створити "Незалежну палату присяжних України.
Кирилл Мартынюк _ 25.07.2018 09:45
IP: 35.235.227.---
Anatol Zubenko:
Хай буде й Тимошенко.Гірше не буде, .Але Конституцію чіпати не треба, у всякому разі парламентом, тільки через Установчі збори, але для цього потрібно розпустити парламент...
Відразу після її перемоги будуть парламентські вибори з новим більш професійним парламентом
Кирилл Мартынюк _ 25.07.2018 09:44
IP: 35.235.227.---
В країні потрібно змінювати основний закон. Нова влада аматорів по приймала таке, що зараз один закон суперечить іншому
Пешков Александр _ 25.07.2018 09:09
IP: 176.115.101.---
Костянтин Матвієнко:
Пешков Александр:
Як автор я не впливає на коментарі. Є варіант їх закрити. Однак тоді я буду схожий на Уколова. Загалом якби не ці коментарі, то я б ніколи не дізнався б від Вас, що Яхно "звєзда блогосфери".
Дякую за увагу!
Не буду сперечатися, Ви могли б навести порядок (не закривати коменти, а лише видаляти фейкові), але не захотіли, так і буде, тим паче що це трошки зробили модератори УП.

А про зірку блогосфери- якби Ви до написання блогів, ще й трошки читали інші, то таку особливість примітили б, наприклад- "Уроки газового контракта-2009", 02 червня 2017, 03:04, Коментарі 505

Якщо хтось з блогерів набере справжніх 505 коментів, то і того назву зіркою, а в лапках, чи ні- це вже покаже час.
Бажаю успіхів!
Anatol Zubenko _ 25.07.2018 08:12
IP: 94.153.158.---
Хай буде й Тимошенко.Гірше не буде, .Але Конституцію чіпати не треба, у всякому разі парламентом, тільки через Установчі збори, але для цього потрібно розпустити парламент...
Корупція1163 Свобода слова553 Україна та Європа956 Уряд реформ342 Aтака Путіна1129
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter