Костянтин Матвієнко Політичний експерт

Результат вчорашнього голосування спричинено двома епічними українськими Майданами

22 квітня 2019, 15:50

Після оприлюднення попередніх підсумків голосування на виборах Президента, чимало оглядачів заговорили про "стратегічну поразку українського "політичного класу". Як на мене результат, з яким переміг Володимир Зеленський, являє собою логічне продовження суспільно-історичного процесу, започаткованого під час розпаду СРСР, наприкінці вісімдесятих.

Українська революція 1990-1991 років не призвела до усунення комуністичної партійної номенклатури від влади, а лише коаптувала до правлячої верстви частину активу націонал-демократів. Радянські управлінці, практично зберігши владу, отримали ще й необмежений доступ до виробничих і природних ресурсів України. Привласнивши їх, за участі колишніх силовиків та бандитів, вони створили олігархічну систему управління за подобою такої ж системи у Росії. На вершині управлінської вертикалі постала особа Президента. Конституційне оформлення цієї системи відбулося влітку 1996 року.

Проте Конституція 1996 року заклала одну кардинальну відмінність від більшості конституційно-політичних систем пострадянських країн, де у тій, чи іншій формі утворилися авторитарні режими. Ця відмінність унеможливлювала довічне президентське правління, як це є у Білорусі, Азербайджані, Казахстані чи країнах Середньої Азії. Українська і російська конституції обмежують перебування на посаді Президента для однієї особи двома термінами поспіль. Якщо у Росії ця норма легко обходиться за допомогою особистого контролю В. Путіним всієї бюрократії та силовиків, що дозволило йому "сходити ненадовго на посаду прем'єра", то в Україні спроба Л. Кучми у 2004 році контрольовано передати владу В. Януковичу закінчилася безпрецедентним Помаранчевим майданом і приходом до влади В. Ющенка.

Той так само намагався замкнути всю повноту влади на себе, за допомогою власної парламентської фракції "Наша Україна". З того вийшла його ганебна поразка у лютому 2010 року на виборах президента.

Л.Кучма, В. Ющенко та П. Порошенко не враховували кардинальної відмінності соціокультурної структури українського і російського суспільств, зумовленої як історичними, так і економічними, та навіть кліматично-географічними причинами.

Українці мобільніші, самоорганізованіші та сміливіші за росіян.

Саме ці наші якості спричинили два епічних Майдани і... підтримку В.Зеленського проти П. Порошенка. Виборці "слуги народу" у своїй цілковито переважній більшості голосували саме проти негативних соціально-економічних явищ, що вони сукупно пов'язують з П. Порошенком. (Раніше – з Л. Кучмою, В. Ющенком, В. Януковичем.) Командам інших учасників перегонів, які отримали статистично значущі результати, не вдалося подолати інформаційного бар'єру, що його спорудило угруповання П. Порошенка, та валу чорних політичних технологій, а також адміністративного ресурсу і фальсифікацій у першому турі виборів. Наявність серед 39 кандидатів значної кількості тих, хто хотів "не наздогнати, так зігрітися" так само є проявом чорних політичних технологій.

Успіх В. Зеленського це, зокрема, і відповідь суспільства на ниці прийоми політичної боротьби, що їх застосовував поточний режим проти своїх опонентів, а у другому турі – персонально проти В. Зеленського. Позитивний суспільний ефект його перемоги полягає, ще і у тому, що програли перед усім "чорні політтехнологи".

Однак програвши, вони не здалися. Вже від сьогодні В. Зеленський зіштовхнеться з жорстокими реаліями політичної боротьби "по-українському". Головна ставка його ворогів буде традиційною – на швидке розчарування громадян у своєму виборі. За В. Зеленського голосували ті, хто прагнув реальних змін. Його виборцям байдуже, що "зменшення комунальних тарифів не є прерогативою президента". Швидкі позитивні зміни соціально-економічної ситуації мають стати головним пріоритетом нового президента, попри те, що реальні важелі впливу на неї перебувають в руках уряду і парламенту, де у нього зовсім немає впливу.

Зменшення тарифного тягаря для громадян є цілком реальним шляхом мінімалізації корупційної складової у формулі собівартості комунальних, транспортних та інших послуг. Для цього новообраному президенту слід швидко дати змогу призначити керівників основних силових установ, що сьогодні наполегливо запропонувала лідер партії "Батьківщина" та її фракції у парламенті Юлія Тимошенко.

Зменшення комунальних і транспортних тарифів, разом з іншими заходами боротьби із корупцією неодмінно призведе до посилення підприємницької активності – відтак до поліпшення загального економічного та соціального клімату в Україні. Саме цього за всяку ціну намагатимуться не допустити вороги України зовні і всередині.

За президентства В. Зеленського є об'єктивний ризик зменшення суспільної актуальності повного відновлення суверенітету України над тимчасово відторгнутими від неї Росією територіями – АР Крим, Севастополем, частинами Донецької і Луганської областей. Однак наразі наявні усі необхідні демократичні суспільно-політичні механізми щоб цього не допустити.

Поразка Петра Порошенка на учорашніх виборах подається у Росії як показник ставлення українського суспільства до нинішньої російсько-української війни. Українці, мовляв, не підтримують протистояння агресору. Така точка зору активно поширюється і проросійськими політиками в Україні.

Облудність цього твердження легко довести, взявши до уваги той факт, що обидва Майдани поставали в Україні саме у відповідь на спроби нав'язати тут російську модель взаємин держави і країни. У цьому розумінні їх слід назвати антиросійськими, як і війну, що нині веде наш народ.

Напад Росії на Україну у 2014 році, практично ще в ході Майдану Гідності, був спробою росіян не допустити не лише європейського курсу України, але – і поразки російського способу взаємин влади та суспільства.

Такого способу, який українське суспільство відкинуло і цього разу.

powered by lun.ua
Коментарі — 22
Yaryk Yurkiv _ 23.04.2019 12:41
IP: 35.235.227.---
Breda:
Yaryk Yurkiv:
Автор не врахував однієї дрібнички: ті, хто галасували за Паяца, не були ні на Першому, ні на Другому Майдані
брехня
В чім брехня?
В тім, що Паяц був там з концертом, чи з автоматом?
Yaryk Yurkiv _ 23.04.2019 12:39
IP: 35.235.226.---
Tishon Porshenkov:
Yaryk Yurkiv:
Автор не врахував однієї дрібнички: ті, хто галасували за Паяца, не були ні на Першому, ні на Другому Майдані, ні в зоні АТО, бо там не бував і "галабародька":)
При Кучме Украина была второй Францией, при Порошенко страна бандитов и террористов, при Зеленском – только скоморохами!
весьмирнадхо/хламисмеётся!
При фуйлі в кацапстані офіційно 20 000 000 бідних, а насправді – половина населення, і це в державі, де зосереджено 30% світових природних ресурсів і 40% світових запасів ядерної зброї. Чи не придурки?
Костянтин Матвієнко _ 23.04.2019 12:13
IP: 35.235.227.---
От позиція судів викликає серйозне занепокоєння.
lohik _ 23.04.2019 11:36
IP: 35.235.226.---
Max Mykhaylenko:
А при чому там Тимошенко до Лазаренка?...Вона не його спільниця, а скоріше жертва як багато інших приватних фірм в Україні, які були вимушені платити хабарі Лазаренку, щоб вести бізнес...Не
треба ліпити горбатого до стіни...Вона по справі Лазаренка в американському Суді не фігурувала і не проходида навіть в статусі свідка...А від того, що олігархат не допускає мудру та мужню Тимошенко до влади потерпає тільки Україна та її народ...То риги, то бариги, а зараз вже шоумени
lohik _ 23.04.2019 11:22
IP: 35.235.226.---
Телеканал 1+1 зробили демоном...Де Зєленский орендував приміщення та час для виступів свого Кварталу...Так само демонізували самого його власника Коломойского...В той час, коли всі решта телеканалів належать також олігархам...Серед них 5-тий та Прямий належить олігарху Порошенку...Саме цікаво, що на всіх цих телеканалах вже багато років наложено табу на виступи Юлії Тимошенко...Де її заочно вже багато років паплюжать та голослівно обріхують...Тому зомбований олігархічними телекагалами лохторат вибирає то ригів, то баригів...А зарааз вже шоуменів...На втіху олігархату АбинеЮля.
Бо Вона їхня погибель...
lohik _ 23.04.2019 11:16
IP: 35.235.227.---
Народ таки несвідомий попався, що не зрозумів Порошенка, як можна красти та наживатись під час війни.
Max Mykhaylenko _ 23.04.2019 08:54
IP: 35.235.227.---
Які люди! Що там Тимошенко, вже зібрала валізи? Її там давно чекає Лазаренко, місто Дублін, північна Каліфорнія. Він там відсидів і вже чесна людина. Тимошенко так епічно провалилася на третіх президентських виборах, що їй час зайнятись родиною і садівництвом. А ви її накручуєте. Невже хочете перевершити президентський результат Ющенка-2010? Єдиний вихід для Батьківщини – це приєднання до Радикальної партії, а її ледачого апарату до міцних рук Олега Ляшка.
lohik _ 23.04.2019 07:53
IP: 35.235.227.---
Tishon Porshenkov:
Опять ник поменял?...Брись в паРашу на свои сайтьі прикальіваться, воронежский печник Взадов- Запєрдоленко!
Breda _ 23.04.2019 00:06
IP: 35.235.226.---
Однак програвши, вони не здалися. Вже від сьогодні В. Зеленський зіштовхнеться з жорстокими реаліями політичної боротьби "по-українському" (с)

Медійні порохоботи відверто радіють – що Путині заборонив с 1 червня частину нафтопродуктів до експорту в Україні. Та й іншим складнощам навіть не на державному – на людському рівні. Чим гірше українцям – тим їм тепер краще. Це абсолютний дарвінізм.
Breda _ 23.04.2019 00:02
IP: 35.235.227.---
Yaryk Yurkiv:
Автор не врахував однієї дрібнички: ті, хто галасували за Паяца, не були ні на Першому, ні на Другому Майдані
брехня
Костянтин Матвієнко _ 22.04.2019 23:23
IP: 35.235.226.---
Tishon Porshenkov:
З чого Ви взяли, що "Україна при Кучмі була другою Францією"?
lohik _ 22.04.2019 22:41
IP: 35.235.226.---
Цілком згідний з Матвієнко, який все чітко проаналізував та систематизував...Кланово-олігархічна система, створена Кучмою, себе оберігає...Президент Порошенко – це 5 років була вершина цієї піраміди, .якого вдалось сколупнути мирним шляхом виборів без Майдану...Бо щоб позбутись Януковича довелось Майдану виходити двічі...Але це тільки перший етап і крок для демонтажу корупційно-олігархічної влади, яка продовжує функціонувати...Бо вона пустила метастази, які треба вирізати, у всі сфери життя держави
.
lohik _ 22.04.2019 22:16
IP: 35.235.226.---
mali:
lohik:
кацій. Затямте нарешті
А чому ви так вважа'єте?...
поздоровляю пане Лохік.
Портнов повертається в Україну.
яким номером Юля запише його в список тепер...??
яким номером він був минулого разу...??
А чому ви так голослівно важаєте, що запише?...Не треба ліпити горбатого до стіни...
mali _ 22.04.2019 21:36
IP: 35.235.226.---
lohik:
кацій. Затямте нарешті
А чому ви так вважа'єте?...
поздоровляю пане Лохік.
Портнов повертається в Україну.
яким номером Юля запише його в список тепер...??
яким номером він був минулого разу...??
Yaryk Yurkiv _ 22.04.2019 21:00
IP: 35.235.227.---
Автор не врахував однієї дрібнички: ті, хто галасували за Паяца, не були ні на Першому, ні на Другому Майдані, ні в зоні АТО, бо там не бував і "галабародька":)
lohik _ 22.04.2019 20:44
IP: 35.235.226.---
Володимир Войтко:
Автор – "Успіх В. Зеленського це, зокрема, і відповідь суспільства на ниці прийоми політичної боротьби, що їх застосовував поточний режим проти своїх опонентів,"

Це приблизно так, коли на каналі 1+1 транслювали, що Порошенко зарубав свого брата "топором".
Телеканал 1+1 зробили демоном...Де Зєленский орендував приміщення та час для виступів свого Кварталу...Так само демонізували самого його власника Коломойского...В той час, коли всі решта телеканалів належать також олігархам...Серед них 5-тий та Прямий належить олігарху Порошенку...Саме цікаво, що на всіх цих телеканалах вже багато років наложено табу на виступи Юлії Тимошенко...Де її заочно вже багато років паплюжать та голослівно обріхують...Тому зомбований олігархічними телекагалами лохторат вибирає то ригів, то баригів...А зарааз вже шоуменів...На втіху олігархату АбинеЮля.
Бо Вона їхня погибель...
lohik _ 22.04.2019 20:22
IP: 35.235.226.---
Viacheslav Hryhoriev:
"і фальсифікацій у першому турі"

Авторе, які фальсифікації?! Ну скільки можна співати цю заяложену пісню про якісь там "фальсифікації"! У нашій країні 15 (п'ятнадцять!) років відбуваються чесні вибори, без фальсифікацій. Затямте нарешті
А чому ви так вважа'єте?...
Костянтин Матвієнко _ 22.04.2019 16:47
IP: 35.235.226.---
Семен Бондарев:
Вам не збагнути. Не гайте часу.
Семен Бондарев _ 22.04.2019 16:40
IP: 35.235.227.---
Полностью согласен с заголовком: два эпичных украинских Майдана оказали на украинцев настолько мощное дебилизирующее воздействие, что они выбрали своим президентом Зеленского.
Костянтин Матвієнко _ 22.04.2019 16:39
IP: 35.235.226.---
Viacheslav Hryhoriev:
Еге. І 100% явки на окремих прифронтових дільницях
Viacheslav Hryhoriev _ 22.04.2019 16:22
IP: 35.235.227.---
"і фальсифікацій у першому турі"

Авторе, які фальсифікації?! Ну скільки можна співати цю заяложену пісню про якісь там "фальсифікації"! У нашій країні 15 (п'ятнадцять!) років відбуваються чесні вибори, без фальсифікацій. Затямте нарешті
Володимир Войтко _ 22.04.2019 16:13
IP: 35.235.226.---
Автор – "Успіх В. Зеленського це, зокрема, і відповідь суспільства на ниці прийоми політичної боротьби, що їх застосовував поточний режим проти своїх опонентів,"

Це приблизно так, коли на каналі 1+1 транслювали, що Порошенко зарубав свого брата "топором".
Уряд реформ376 Україна та Європа1030 Корупція1261 Aтака Путіна1171 тітушки14
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter