Костянтин Матвієнко Політичний експерт

Феномен наднової генерації російських політиків

09 грудня 2019, 16:34

Минулої п'ятниці у Кунцевському районному суді Москви оголошено судовий вирок Єгору Жукову, двадцятиоднорічному студенту Вищої школи економіки. Юнака звинувачено у публічних закликах до екстремістської діяльності в інтернеті. За висновком суду у його відеоблогах "виразно простежується мотив політичної ненависті і ворожості до чинної влади, як до джерела бід населення".

Фінал цього процесу приніс для російського суспільства цілих дві сенсаційні несподіванки: по-перше, це феноменальне останнє слово підсудного; по-друге, несподівана поблажливість вироку. Замість, очікуваного усіма спостерігачами чотирьохрічного позбавлення волі у колонії, чого вимагала прокуратура, суд застосував умовний термін покарання.

Щодо останнього слова, то Єгор Жуков фактично виголосив проповідь, де обґрунтував мотиви своєї діяльності "любов'ю і відповідальністю", водночас, означивши існуючу в Росії соціальну ситуацію, як таку, що "знищує будь-які можливості для людського процвітання". Підсудний заявив, що Росія посідає перше місце в світі за кількістю чоловічих самогубств, ... наголосив, що там алкоголь дорожчий за підручник, ... що держава спрямовує свою діяльність на те щоб розділити, "розлюднити", російських людей, розучити їх любити, ... І, що єдиний традиційний інститут, який насправді шанує та зміцнює Російську Державу – це самодержавство, яке прагне поламати життя будь-кому, хто справді прагне добра для своєї Вітчизни, хто не соромиться любити і брати на себе відповідальність... В своєму виступі Єгор Жуков також сказав, що Росія, за даними офіційної статистики, зникає зі швидкістю 400 000 людей на рік...

Сенс своєї політичної діяльності юнак пояснив прагненням побачити у співгромадянах відповідальність за країну і любов до тих, хто такої любові гостро потребує, відтак категорично не приймає насильницькі засоби політичної боротьби.

- Чим жахливіше моє майбутнє, – сказав Єгор Жуков насамкінець, передбачаючи невідворотність реального терміну у колонії, – тим ширший усміх, з яким я дивлюся у його бік.

Протягом трьох днів, які минули з моменту виголошення останнього слова і постановлення вироку, Єгор Жуков перетворився на морального авторитета і політичного лідера для якоїсь частини російського суспільства. У кількох інтерв'ю російським ЗМІ, він вже заявив про свою мету стати президентом Росії. Без жодного натяку на самоіронію. Так само без іронії така заява сприйнялася і в ліберально-демократичних середовищах, які підтримують Єгора Жукова.

Таким чином, нарівні з Олексієм Навальним, з'являється потужний, принаймні в інформаційному полі, суб'єкт опозиційної політики у Росії. Цікаво, що Єгор Жуков позиціонує себе лібертаріанцем, у розумінні лібертаріанства, як "анархії для багатих".

Тепер, для розуміння динаміки ставлення російських ліберально-демократичних політичних кіл до України, важливо проаналізувати висловлювання Єгора Жукова стосовно "українського питання".

Наразі найпомітнішим його висловлюванням з цієї проблематики є відповідь на питання Олексія Вєнєдіктова, у розмові в програмі радіостанції "Ехо Москви": "Чий Крим, Єгоре?"

Відповідь була такою: Крим приєднано до Росії незаконними способами, проте мешканці півострова не проти того, щоб бути в Росії, тому... "потрібно провести другий Референдум у Криму, щоб Україна, міжнародна спільнота, Росія та російські громадяни були задоволені".

Навряд чи таку позицію можна пояснити нерозумінням основ міжнародного права, чи загалом правової логіки, навіть – правової логістики. Швидше – спробою наївного лукавства.

Визнання незаконності приєднання АР Крим і міста Севастополя до Російської Федерації автоматично означає, що визнається беззастережна належність цих суб'єктів Україні. Конституція України (ст.73) передбачає, що винятково всеукраїнським референдумом вирішуються питання про зміну території України. Тобто не у Криму (і окремо у Севастополі) доведеться проводити "другий референдум", а у всій Україні, за українським законодавством. Лише у цьому випадку "всі будуть задоволені".

Слід визнати, що так званий "кримський консенсус", коли Володимира Путіна у загарбанні Криму підтримували і провладні і опозиційні російські суспільні спільноти, протривав зовсім недовго. Реалії життя під санкціями, соціально-економічний занепад, дошкульні удари по міжнародному престижу Російської Федерації – від викриття диверсійно-шпигунських мереж до сьогоднішньої дискваліфікації олімпійських збірних Росії щодо участі у найближчих зимовій і літній Олімпіадах та футбольної збірної країни-агресора у Чемпіонаті Світу – справляють позитивний тверезий вплив на російське суспільство.

Однак, як бачимо, навіть наднове покоління російських політиків залишається інфікованим бацилою "збирання земель", російського цивілізаційного месіанства щодо інших народів, надто тих, які входили до Російської Імперії, чи зараз входять до Російської Федерації. Вочевидь, що є потреба у багатосторонньому діалозі з російської цивілізованою політичною молоддю на предмет постпутінського співіснування України і Росії.

Виникнення у Росії політичних феноменів, яким може стати Єгор Жуков, свідчить про те, що для такого діалогу там можуть знаходитися партнери. Зрозуміло, якщо репресивна машина самодержавства зрештою зупиниться перед кількістю і різноспрямованістю груп протестів – від підприємців до футбольних фанатів.

powered by lun.ua
Коментарі — 23
Mike_Kharkov _ 10.12.2019 16:50
IP: 35.235.227.---
"Конституція України (ст.73) передбачає, що винятково всеукраїнським референдумом вирішуються питання про зміну території України. Тобто не у Криму (і окремо у Севастополі) доведеться проводити "другий референдум", а у всій Україні, за українським законодавством. Лише у цьому випадку "всі будуть задоволені"
===
Так что, И. Броз Тито должен был освятить распад Югославии, или (свят-свят) Горби утвердить Пущу? Хоть конституция и позволяла республикам выходить из состава, ибо так собирался конструктор-СССР. А Украина-то тоже конструктор.
Ля-ля это всё, Константин. Скучно. Напишите правду – кто сильнее, тот и правее и честнее и добрее. И вот тогда фактаж будет в тему:)
_ABM_ _ 10.12.2019 10:58
IP: 35.235.227.---
Віра Бурик:
Дубецкой Борис – Семижопов из Воронежской губернии:
Право народа на самоопределение где ему жить, утверждено в правилах ООН...
Мокшанського народа право на самоопределение не касается. Нет такого народа. Был такой народ и бесследно исчез.
Интересно, что бывшие мокшане-семижоповы гордятся исчезновением своего народа. Дебилы!!
Россия – государство-психбольница закрытого типа для умалишенных семижоповых.
Віра Бурик _ 10.12.2019 09:48
IP: 35.235.227.---
seloiludy:
Костянтин Матвієнко:
seloiludy:
Отже, він сам підводить нормативну базу під санкції проти РФ, а Зеленський зараз у Парижі робить, вірогідно, протилежне.
Ну то шо ж. Будемо уважно за цим слідкувати і міркувати. Бо, як вчора влучно висловився пан Яворівський: "...Зеленський повернеться в Україну або Президентом, або директором 95-го кварталу."
Він повернеться, чи вже повернувся, Руйнівником Антиросійських Санкцій, тобто анти-Порошенком.
А ще його можна назвати Рукою Кремля на Банковій, другою за рахунком.
А ще – Смішним Нещастям Украни!
Віра Бурик _ 09.12.2019 23:19
IP: 35.235.227.---
Дубецкой Борис:
Право народа на самоопределение где ему жить, утверждено в правилах ООН.

Цікаво, а який саме народ самоопрєдєлілся на референдумі в Криму?
Oleh Lychak _ 09.12.2019 22:51
IP: 35.235.227.---
Всяка російська "демократія" закінчується там, де починається українське питання
Віра Бурик _ 09.12.2019 22:37
IP: 35.235.227.---
Дубецкой Борис:
Право народа на самоопределение где ему жить, утверждено в правилах ООН.

Цікаво, а який саме народ самоопрєдєлілся на референдумі в Криму?
Log Log _ 09.12.2019 20:00
IP: 35.235.226.---
Віктор Совщак:
Дубецкой Борис:
Пояснити можна все в.т.ч. і зі своєї точки зору Але щоб не було війн людство нічого не придумало іншого як домовленості у вигляді різних документів Щодо Криму є відповідні документи визнані до речі і самою Росією Так от згідно цих документів Крим приєднаний в т.ч. і з проведенням референдуму незаконно – з суперечкою вказаних раніше документів З цього випливає що буде постійна війна між Росією і Україною Зрозуміло що без військових дій але... всеодно війна При чому з підтримкою світу України
Не вступайте у діалог з ідіотом. Він читати не вміє, не розуміє значення 70% слів.
Log Log _ 09.12.2019 19:58
IP: 35.235.226.---
Дубецкой Борис – безмозглый дебил Унитаз Семижопов из Воронежской области
утверждено в правилах ООН что бы
Безграмотный кретин, ЧТОБЫ выучить родной русский тебе нужно 300 лет.
То у тебя были "законы ООН", теперь "правила ООН".
Умственно отсталый, ты ни в чём не разбираешься, а лезешь всюду.
Лучше бы взял в руки хоть одну книгу, "саморучно".
Сам пишешь "парень учится", а ты, дегенерат, ничему не научился за полсотни лет,
а только воняешь здесь дерьмом из унитаза.
Пошел вон.
Віктор Совщак _ 09.12.2019 19:47
IP: 35.235.226.---
Дубецкой Борис:
Пояснити можна все в.т.ч. і зі своєї точки зору Але щоб не було війн людство нічого не придумало іншого як домовленості у вигляді різних документів Щодо Криму є відповідні документи визнані до речі і самою Росією Так от згідно цих документів Крим приєднаний в т.ч. і з проведенням референдуму незаконно – з суперечкою вказаних раніше документів З цього випливає що буде постійна війна між Росією і Україною Зрозуміло що без військових дій але... всеодно війна При чому з підтримкою світу України
kvp1940 _ 09.12.2019 19:47
IP: 35.235.226.---
Пане Костянтине! Мабуть, все ж таки цей хлопчина казав про те, що в Росії алкоголь дешевше за підручник, а не навпаки. Бо тоді б алкаші засіли б за підручники.
seloiludy _ 09.12.2019 19:02
IP: 35.235.226.---
Костянтин Матвієнко:
seloiludy:
Отже, він сам підводить нормативну базу під санкції проти РФ, а Зеленський зараз у Парижі робить, вірогідно, протилежне.
Ну то шо ж. Будемо уважно за цим слідкувати і міркувати. Бо, як вчора влучно висловився пан Яворівський: "...Зеленський повернеться в Україну або Президентом, або директором 95-го кварталу."
Log Log _ 09.12.2019 18:19
IP: 35.235.226.---
Андрій Маковецький-Левенгук:
Не существует никакого феномена наднової генерації російських політиків, существует феномен украинских политычных оглядувачив, готовых зачислить в российские политики любого сопляка, держащего в кармане потный кукиш в отношении российской власти.
Уролог-Анабиозный, Ваше тявканье "это все равно, что", "истопник" будет давать
Вам совет в урологии.
Только одно – сообщить ватникам: "я ваш", Крым ваш" и т.д.
Совок дремучий, что в украинской, что в российской политике Вы как свинья в астрономии.
(У Вас Шуфрич с пелёнок в ПР).
Костянтин Матвієнко _ 09.12.2019 18:17
IP: 35.235.226.---
seloiludy:
Отже, він сам підводить нормативну базу під санкції проти РФ, а Зеленський зараз у Парижі робить, вірогідно, протилежне.
seloiludy _ 09.12.2019 17:42
IP: 35.235.226.---
"...там можуть знаходитися партнери." Якї там партнери? Полюбуйтесь на ролик от этого "партнера" производства 26.07.2017 на youtube. Чувачок по полочкам раскладывает, сколько законов, норм международного права, сколько договоров и соглашений нарушила его родная великая родина. А затем "изысканно" объясняет, почему его родная родина имеет право и вынуждена ложить большой и толстый на все эти законы и документы. Оце так "партнери наднової генерації". Та с ними на одном гектаре...
Андрій Маковецький-Левенгук _ 09.12.2019 17:40
IP: 35.235.226.---
Андрій Маковецький-Левенгук:
Не существует никакого феномена наднової генерації російських політиків, существует феномен украинских политычных оглядувачив, готовых зачислить в российские политики любого сопляка, держащего в кармане потный кукиш в отношении российской власти.
Пардон, не оглядачив, а экпэртив.
Nadja Simon _ 09.12.2019 17:31
IP: 35.235.226.---
Костянтин Матвієнко:
Константин Матвієнко, так Ви маєте рацію, однозначно!
Андрій Маковецький-Левенгук _ 09.12.2019 17:29
IP: 35.235.226.---
Не существует никакого феномена наднової генерації російських політиків, существует феномен украинских политычных оглядувачив, готовых зачислить в российские политики любого сопляка, держащего в кармане потный кукиш в отношении российской власти.
Nadja Simon _ 09.12.2019 17:25
IP: 35.235.226.---
така відповідь стосовно долі Крима це не "наївне лукавство", а відверта підступність... йому певно відомо, що з 2014 року в Крим переселили дуже багато російських ватників, які всліпу проголосують за приєднання Крима до Параші і приєднаються до любого злочину, який буде запропоновано Росією...
Anatol Zubenko _ 09.12.2019 17:22
IP: 35.235.226.---
Це ще він не був у колонії...Після колонії він засміється на кутні...
Костянтин Матвієнко _ 09.12.2019 17:06
IP: 35.235.226.---
Nadja Simon:
Та референдум взагалі неприпустимий.
Nadja Simon _ 09.12.2019 17:04
IP: 35.235.226.---
така відповідь стосовно долі Крима це не "наївне лукавство", а відверта підступність... йому певно відомо, що з 2014 року в Крим переселили дуже багато російських ватників, які всліпу проголосують за приєднання Крима до Параші і приєднаються до любого злочину, який буде запропоновано Росією...
Костянтин Матвієнко _ 09.12.2019 17:04
IP: 35.235.226.---
Дмитро Ц.:
Чому? Тому, що син космонавта? Який щоправда не бував у космосі?
Дмитро Ц. _ 09.12.2019 17:02
IP: 35.235.226.---
Єдиній вихід – росія забирає своїх громодян на свою територію, а Жуков звісно – чмошник
Україна та Європа1083 Корупція1327 Зеленський15 Aтака Путіна1213 Уряд реформ402
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter