29 серпня 2012, 16:49

Головне питання виборів: зовнішня легітимність їх результатів

Оскільки стиль менеджменту, спосіб заробляння коштів та результати діяльності основних претендентів на перемогу у жовтні мало чим відрізняються, більш цікавим може виглядати інший аспект виборів: чи визнають наші численні стратегічні закордонні партнери їх результати? І які це матиме наслідки для інтеграційних проектів, міжнародної торгівлі та ролі України у потенційних регіональних конфліктах?

Вже зараз звучать підготовчі публічні заяви політиків другого ешелону щодо того, що українські вибори "вже нелегітимні". Пора експертам (які ще не розібрані в придворні пули) дати відповіді на кілька простих питань.

1. Чи можна визнавати вибори, на яких Ю.Тимошенко і Ю.Луценко не зареєстровані кандидатами? Відповідь на це питання всі коментатори мають дати зараз, коли результат виборів ще не стовідсотково відомий. Юридична логіка показує нам обмеження пасивного виборчого права для засуджених. Якщо "Батьківщина" чітко стоїть на позиції нелегітимності виборів без цих двох політиків, треба вже завтра скликати з'їзд і скасовувати реєстрацію всіх своїх кандидатів. І інші партнери по опозиції мають поступити так само. Білоруська опозиція "не удєльнічала" у виборах 10 років, і тим самим давала привід не визнавати їх результати європейським і американським структурам. Витягувати аргумент недопуску ув'язнених вже після оголошення результатів виборів – буде притягнутим за вуха.

2. Чи можна визнавати вибори, на яких "Батьківщина" не займе перше місце? В нашій ситуації влада має запас козирів у кишені (а точніше в бюджеті) у вигляді соціальних ініціатив і тому прогнозує позитивну динаміку рейтингу. Опозиція може лише сподіватися на економічні катаклізми до виборів, які завалять рейтинг влади. Крім того, ПР, будучи навіть у опозиції, могла організувати транспортування мільйона виборців до дільниць у місцях компактного проживання своїх прихильників. Таким чином, явка 92% може бути дивною, але формально законною у окремих областях, що дасть +3% результату в загальноукраїнському вимірі.

3. Чи можна визнавати вибори, на яких в останні 2 тижні з реєстрації знімуть список прохідної партії або пару десятків потенційних переможців-мажоритарників? А от тут уже ні, бо це реально викривить результат і розклад сил у наступному парламенті. Новий закон попри всі його дірки такі дурниці начебто упередив і зробив неможливими.

На жаль, звинувачення в нелегітимності виборів будуть лунати незалежно від реального стану речей і відповідей на вище приведені чіткі питання. До цього часу не знайдено відповіді, чому напередодні єврочемпіонату була проведена системна антиукраїнська кампанія в західних ЗМІ щодо розгулу расизму в нашій країні. У комплексі з політичним бойкотом чемпіонату це мало свої конкретні цілі.

Що буде наступним? Може, тепер на Йом Кіпур або на Суккот (якраз за місяць до виборів) якісь феменки, до прикладу, спиляють менору у Бабиному Яру, і тоді хвиля критики в антисемітизмі знищить імідж і країни, і її політичного керівництва, і переверне хід виборів? Це недорого для замовника, а розвідка боєм вже проведена.

Міжнародне визнання тісно зв'язане з міжнародними інтересами. Побажання, передані під час приватних візитів Кіссінджера і Лугара, є конкретними і серйозними. ВВП на останній раптовій зустрічі в Сочі також говорив не лише про підручники. Якщо влада не знайде соломонового рішення, то відмиватися після виборів прийдеться довго.

powered by lun.ua

Нова індустріалізація як драйвер економічного розвитку

Зараз основними доходами української економіки є експорт зернових та продукції металургії, а також надходження від трудових мігрантів. Лише це дозволяє підтримувати платіжний баланс та постачати широкий асортимент імпортної продукції...

Гібридні виклики харківських виборів

Через п'ять місяців відбудуться вибори міського голови Харкова. Відстань від Харкова до російського кордону – 50 кілометрів. У 2014 році було здійснено спроби створити "Харківську народну республіку" та захопити адміністративні приміщення, і лише рішучі дії правоохоронців та спецпризначенців дозволили придушити путч на старті...

Україні треба готуватися до запровадження ковід-паспортів

Європа може закритися від туристів та мігрантів. Хоча всі політики заявляють, що паспорти вакцинації не можна використовувати для поділу людей на сорти і обмеження їх прав, на практиці ухвалюється все більше рішень, які підтверджують зворотнє...

Україна-США: порядок денний двосторонніх відносин

Призначення нового посла України до США стане приводом для активізації двосторонніх відносин. Сильною стороною О.Маркарової є особисті знайомства у МВФ та Світовому Банку, а також із деякими ключовими фігурами адміністрації демократів...

Про політичні наслідки санкційних рішень.

Санкції проти Т.Козака та телеканалів матимуть наслідки як для зовнішньої політики України, так і для внутрішньої. Указ став остаточним "ні" для російських планів щодо прискореної реінтеграції, швидких виборів на непідконтрольних територіях та закріпленню особливого статусу...

Наступний уряд має бути сильним і україноцентричним.

Провальне голосування за призначення Ю.Вітренка першим віце-прем'єр-міністром та заяви про нову коаліцію у Верховній Раді актуалізують питання стандартів та критеріїв для формування нового уряду...