1 червня 2021, 11:17

Вороги та союзники для "Зеленського 2.0."

Плани та позиціонування політика визначають багато в чому по масштабу та списку його ворогів. На початку третього року перебування на посаді Президент В.Зеленський уточнив перелік фронтів, на яких він буде проводити свої наступні битви. Перш за все, це протидія російській агресії. Очевидно, що форсована реінтеграція за російським сценарієм не буде проведена, і навіть план кластерів має шанси на ухвалення лише у разі врахування принципових українських зауважень. Предметом серії двосторонніх міжнародних зустрічей буде корекція "Мінських домовленостей" і визначення нової дорожньої карти мирного процесу. Паралельно наприкінці серпня відбудеться презентація "Кримської платформи" та підписання її базової декларації.

Другий фронт В.Зеленського – це зменшення впливів олігархів на політику та державне управління. Одним лише новим законом проблему не вирішиш, і тому можна очікувати і законодавчих ініціатив по створенню нових "рамок", і каральних методів інструментами РНБО.

І третій блок проблем – декриміналізація економіки. Це перший резерв для наповнення бюджету, для вирішення проблем тарифів і зовнішніх боргів. РНБО розпочала війну проти конрабандистів та кримінальних авторитетів. На прес-конференції Президент критикував схеми, які існують на держпідприємствах, тому можна прогнозувати наступні дії по ліквідації цих "дірок".

Успішною боротьба В.Зеленського буде перш за все в разі забезпечення підтримки населення. На сьогодні рішення за наслідками РНБО отримують схвалення виборців, які з мотивів встановлення справедливості готові пробачити навіть їх юридичну небездоганність. Політичні та економічні еліти так само зважають на лідерські рейтинги Президента і не наважуються на формування єдиного опору.

В Офісі Президента В.Зеленський сформував ядро своєї команди, і саме на них опирається в першу чергу при реалізації своєї політики. У протидії російській агресії виключно важливу роль відіграватиме СБУ. Реформа спецслужби посилить пріоритетність контррозвідувального напрямку в її діяльності. Інша опора для дій Президента – структури МВС та А.Аваков. Саме це міністерство координує Нацгвардію і Держприкордонслужбу, які мають важливу роль у забезпеченні зовнішньої безпеки. Побудова системи територіальної оборони додасть до захисту держави дуже ефективний інстумент. Проте вага МВС ще більш важлива у гарантуванні громадського порядку на внутрішньому фронті. Підрозділи МВС вже проводять затримання та конфіскації у операціях проти кримінальних авторитетів. Після посилення наступу на впливи олігархів зросте ризик дій у відповідь, в тому числі не завжди мирних вуличних акцій. І тут лише підрозділи МВС зможуть утримати процес в законних рамках, а А.Аваков – виступити модератором непростого діалогу з ображеними олігархами. Досвід чинного міністра дозволяє йому ухвалювати правильні організаційні рішення щодо формату роботи правоохоронців під час вуличних акцій. Забезпечення громадського порядку, але при цьому гарантування права громадян на мирні зібрання – важливий критерій оцінки влади виборцями. Громадяни не бажають хаосу, але хочуть бути впевнені, що вони завжди можуть продемоенструвати своє ставлення до рішень влади висловами чи демонстраціями.

І ще одна опора Президента – міжнародна підтримка. Протидія російській агресії, деолігархізація та декриміналізація економіки – матимуть повну підтримку Заходу, і не лише моральну.

Очевидно, що супротив всім цим ініціативам буде. І перш за все будуть атакувати тих, хто забезпечує реалізацію відповідних кампаній і проектів. Серйозні гравці атакувати самого Президента напряму поки що не наважаться. Але, з ослабленою кадровими втратами владною командою переговори буде вести легше, і ця технологія завжди працює. Президент це також розуміє, на прес-конференції він чітко заявив, що не збирається реагувати на інформаційні кампанії проти соратників та жертвувати ключовими фігурами своєї команди. З іншого боку, він буде сам ініціювати звільнення неефективних управлінців, незалежно від наявності у тих друзів серед олігархів чи дипломатів. Успішні дії на всіх фронтах дадуть схвалення виборців, підтримку Заходу і нейтралізують опонентів від обєднання.

Державне управління в особливий період

Після закінчення війни миттєвого повернення до мирного життя не відбудеться. Занадто багато зруйновано – і це стосується не лише інфраструктури, так само знищено виробничі ланцюжки, соціальні зв'язки, мільйони громадян стали біженцями або внутрішньо переміщеними особами...

Найбільш вагомою санкцію проти РФ повинно стати нафтове ембарго

Якщо західні країни захочуть змусити російське керівництво до поступок і до миру в Україні, найбільш суттєвим може стати їх рішення про запровадження ембарго на покупку російської нафти...

Реформу СБУ потрібно розморозити

В порядку денному останнього пленарного тижня шостої сесії Верховної Ради законопроекту про СБУ знову немає. Водночас, згідно підготовленого до другого читання тексту, вже з 1 січня цього року у нас мала працювати нова реформована спецслужба...

2022-ий рік стартує одразу з кількома політичними викликами

У грудні традиційно Український інститут майбутнього публікує прогноз на наступний рік, із повним текстом можна ознайомитися тут. Перші презентації прогнозу та отриманий зворотній зв'язок підтверджують наявність кількох серйозних викликів, які переходять у 2022-ий із поточного року і проявлять себе, не чекаючи закінчення новорічних канікул...

Як захистити та удосконалити ринок української деревини

Українська деревообробна промисловість в останні роки стабільно показує ріст оборотів. Це дозволяє забезпечувати потреби ринків шляхом постачання продукції глибшої переробки – пиломатеріалів, меблів, паркету чи дров...

Українська біржова реформа дає перші результати

Одним із секторів, який кардинально відрізняв українську економіку від цивілізованих сусідів, була робота фондових та товарних бірж. Українські компанії, які хотіли провести первинне розміщення акцій, робили це на іноземних торгових майданчиках, зокрема Варшавській (WSE) та Лондонській (LSE) фондових біржах...