Павло Петренко Міністр юстиції України

Мін'юст – перші 30 днів

30 березня 2014, 17:46

Друзі, минув перший місяць моєї роботи на посаді міністра юстиції України. Про стан справ та перші результати діяльності Мін'юсту відзвітую в цьому блозі.

Кабінет колишньої очильниці Мін'юсту пані Лукаш зустрів мене порожнечею в прямому та переносному сенсі цього слова. Полиці шафів – порожні, пані Лукаш на зв'язок не виходила, а місце її перебування взагалі було невідоме. Тож, цілком зрозуміло, що справи мені ніхто не передав. Довелося приймати міністерство, як то кажуть, "з ходу". Така ж ситуація відбувалася і в підпорядкованих відомствах. Нового очільника Державної виконавчої служби не те що у курс справ не ввели, а навіть винесли з кабінету всі меблі та викрутили лампочки.

Вже попередні результати аудиту, проведеного нами у перші дні, показали, що казна міністерства порожня, а корупція в органах юстиції має системний та закоренілий характер. Саме такий спадок ми отримали від попередньої влади.

Тому буквально в перший же тиждень роботи нам довелося шукати способів, як зекономити державні кошти. І ми його знайшли – відмовившись від голографічних знаків на спеціальних бланках, що використовуються в системі юстиції і були ні чим іншим, як корупційною складовою, нам вдалося зекономити понад 163 мільйони гривень. Відтепер замість 20 гривень, будь-який бланк коштуватиме 2,50 грн. І цю

Але це був лише перший крок. Буквально за тиждень для більш системного розуміння стану справ у Мін'юсті, я звернувся до Рахункової палати та Державної фінансової інспекції з проханням перевірити діяльність міністерства за попередні роки. Так, Рахункова палата проведе повний аудит діяльності центрального апарату міністерства, а Державна фінансова інспекція перевірить діяльність відповідних обласних структурних підрозділів. Результати цієї перевірки ми оприлюднимо та передамо правоохоронцям.

"Судді" Євромайдану

Ми всі прекрасно усвідомлюємо, як досі працювала судова система в Україні. Люди ще довго пам'ятатимуть, як "судили" поранених та непритомних активістів Євромайдану, насправді вчиняючи над ними не що інше, як розправу. Тому не дивно, що станом на сьогодні довіра громадян до судової системи повністю знищена.

Тому одним з перших наших кроків стала підготовка законопроекту "Про відновлення довіри до судової системи України". Цей документ був розроблений разом із громадськістю та юридичною спільнотою.

Він визначить правові та організаційні засади проведення атестації та люстраційної перевірки суддів судів загальної юрисдикції. Зокрема, законопроект передбачає проведення перевірок та звільнення з посад осіб, які виносили рішення, спрямовані на обмеження конституційних прав і свобод громадян.

На жаль, проходження цього законопроекту було досить складним через тиск судової системи на депутатський корпус. Проте попри це минулого тижня парламентарі ухвалили його в першому читанні.

Крим

В перший же тиждень нашої роботи ми отримали потужний "удар у спину" від своїх найближчих географічних сусідів. Скориставшись політичною ситуацією в Україні, Російська Федерація почала військову агресію проти України та анексувала Крим.

Нашим першим кроком стало блокування усіх реєстрів, що веде Мін'юст на півострові. Таким чином ми захистили права власності та інші права наших громадян у Криму.

Із самого початку, наша офіційна позиція щодо анексії Росією АР Крим будувалася на нормах Конституції України та міжнародного права, завдяки чому і вдалося уникнути кровопролиття.

По-перше, питання щодо зміни територіального устрою країни мають розглядатися на загальнонаціональному рівні. По-друге, для проведення референдуму в Криму немає відповідної законодавчої бази. По-третє, порушена була процедура прийняття самого рішення про проведення референдуму. Місцева влада не має повноважень щодо проведення референдумів. І нарешті, проведення "референдуму" відбувалося із численними порушеннями.

Нашу позицію підтримав весь цивілізований світ.

Європейський суд з прав людини застосував тимчасові заходи проти Росії, зобов'язавши її утриматися від будь-яких військових дій проти громадян України на її території. Це рішення було прийнято менше, ніж за 12 годин.

Окрім того, я вдячний Венеціанській комісії, яка, розглянувши питання "приєднання" Криму до Росії, одноголосно прийняла рішення та визнала нелегітимним призначення та результати референдуму у Криму. До того ж Венеціанська комісія визнала проект Закону Російської Федерації про порядок прийому і створення нового суб'єкта несумісним з міжнародним правом.

Іспити

Буквально в перші тижні нашої роботи я запросив до Києва керівників органів юстиції в областях та запропонував їм на добровільних засадах скласти тест на рівні 4 курсу юрфаку.

Результати цього "іспиту" виявилися невтішними. 40 осіб за результатами тестів та подальшої співбесіди в подальшому прийняли рішення звільнитися за власним бажанням.

Зараз ми активно співпрацюємо з Люстраційною комісією та Комітетом по боротьбі з корупцією. Всі кадрові рішення по новим співробітникам та особам, які залишилися в системі юстиції, будуть прийматися лише після відповідної перевірки Люстраційної комісії та Комітету.

"Золоті" відомства Мін'юсту

Кожен українець, на жаль, на власному досвіді знає, що вся наша державна система наскрізь пронизана корупцією. Найкорумпованішими та найприбутковішими для минулої влади в Мін'юсті були Державна реєстраційна та Державна виконавча служби.

Очільники цих відомств їздили на броньованих Лексусах, Мерседесах та Роллс Ройсах у кавалькаді машин охорони. Чому так? Зараз поясню.

Почнемо з ДВС. Уявіть собі, у 2010-2013 роках реалізація конфіскованого майна була спочатку монополізована ЧОТИРМА, а згодом ОДНІЄЮ компанією, наближеною до колишнього керівництва Мін'юсту. Лише офіційно ці посередники мали дохід у 200-300 млн. грн щорік. На "реалізації" у цих підприємців знаходилося майна на понад 8 мільярдів гривень. До того ж вартість конфіскату, що "офіційно" продавався, занижувалася на 50-70 відсотків, а отже тіньові бариші були фантастичними.

Ми знищили цю схему. Незабаром в Україні запрацює система електронних торгів, через яку і реалізовуватиметься все конфісковане майно. Проект, який ми презентуємо найближчими днями, передбачає проведення публічних електронних торгів в режимі OnLine. У них братимуть участь всі бажаючі – без будь-яких посередників, а громадяни при цьому матимуть змогу спостерігати за процедурою торгів.

В перший день своєї роботи на посту голови Державної реєстраційної служби новопризначений очільник відомства Ігор Алєксєєв був шокований офісом свого попередника. Скільки кімнат, на Вашу думку, має займати керівник цього відомства? Вірна відповідь за стандартами Януковича-Лукаш ШІСТЬ! Так – ШІСТЬ. Наразі вирішуємо що робити із всією цією "площею".

Але повернемося до новацій у ДРС. Найближчим часом буде презентована програма реформ служби. Її концепція полягає у максимальному зменшенні контакту державного службовця-реєстратора з громадянином, який отримує послуги. Фактично ми беремо за основу сучасний приклад Грузії.

Розкрию деякі новації. Ми ініціюємо створення єдиних центрів надання адміністративних послуг. Ці центри виконуватимуть функцію єдиного вікна і стануть місцем, де людина зможе вирішити питання щодо реєстрації народження, шлюбу, змін прав власності на майно, визначення свого громадського стану тощо.

В службах реєстрації передбачається встановлення відеокамер та електронної черги. Також ми працюємо над ідеєю реєстрації через Інтернет.

Корупція

Наразі разом із правоохоронними органами ми проводимо спільну спецоперацію по боротьбі з корупцією в органах юстиції. Серед перших результатів – арешт керівника Білоцерківської ДРС та його підлеглих за хабарництво. Порушені кримінальні справи по Ірпінській реєстраційній службі.

Відшкодування

Станом на сьогодні створена робоча група з представників Міністерства юстиції та адвокатів-міжнародників, які на волонтерських засадах готують документи до міжнародних судів щодо захисту інтересів України по кримському питанню.

Росія фактично здійснила озброєне пограбування України. Державні об'єкти, ресурси, інфраструктура, що захоплені у Криму, коштують сотні мільярдів доларів.

Тому вже найближчим часом Росія отримає відповідні позови до міжнародних судів від України.

Друзі, це лише короткий огляд всіх прийнятих мною рішень на посаді Міністра юстиції. Можу Вас запевнити в тому, що українську систему юстиції очікують фундаментальні зміни. Публічність та відкритість – це ті слова, що характеризують нові стандарти роботи. І я запрошую Вас до будівництва цієї нової системи. Радий буду отримати Ваші пропозиції.

powered by lun.ua
Коментарі — 79
poznan _ 01.04.2014 11:10
IP: 93.180.201.---
Потрібно розірвати угоду з ТОВ "Укркур*єр". Для відправлення пошти є державне підприємство "Укрпошта", а не приватне підприємство "Укркур*єр", яке використовують державні виконавці, коли не хочуть вручати свої постанови стягувачам.
Iuliia Zaporozhets _ 31.03.2014 16:42
IP: 95.158.3.---
щодо реєстраційної служби Ірпеня: тиждень тому ми звернулися з заявою про реєстрацію щлюбу, (заплатили 48 гривень за подачу заяви), захотілось нам в неділю зареєструватись але по-простому не урочисто (ну свої причини) – дівчина, що приймала заяву, замялася така, почервоніла – ой я, каже, не буду на роботу через вас виходить. думаю: щось тут не так, наче я чула що можна і в неділю, просто дорожче у 2 рази... і кажу ій це. а вона така: ну да...ну можна щось придумати (і посміхається). я спитала скільки це буде коштувати, а вона: ну 512 гривень...!!!! я кажу, що в нас же скорочена процедура, так дорого – 512 гривень!!! вона так, хоче то так, а ні – то ні. ну ми погодились! добре що платити не зразу треба було. прийшла до компа – почитала наказ Мінюсту по Київській області щодо платних послуг: 205 гривень таки, а не 512... чим вам не хабарницька поведінка особи! і що це за працівники такі, які ТАК підтримують розвиток активної і здорової сімейної політики в Україні!!!!!!!
kukoistava_syreeni _ 31.03.2014 15:36
IP: 194.37.248.---
Наведіть порядок в реєстраційній службі! Це знущання над людьми, можна навіть сказати прямо – катування. Электронна черга є, але у черзі люди вимушені проводити цілий день, а там навіть немає туалетів для відвідувачів (м. Київ).
Sarmi _ 31.03.2014 15:00
IP: 95.132.51.---
І ще – навіщо органам Мін'юсту передплачувати макулатуру (хай мене пробачать видавники, але фактично так воно й є) на сотні тисяч гривень на кожну область? Я кажу про Офіційний вісник України (Офіційне видання Мiн'юсту, що подає тексти актів з постійною підтримкою в контрольному станi). Адже є Ліга-Закон, є сайти Верховної Ради, Уряду, Мін'юсту тощо.
Sarmi _ 31.03.2014 14:07
IP: 95.132.51.---
Скажіть ще одне – навіщо державному реєстратору іменна печатка??? Комусь потрібно заробити на їх виготовленні?!! Невже не можна виготовити печатку відділу, сектору або служби – хай підпис реєстратора завіряє його керівник – зайвий контроль не завадить. Це також призведе до значної економії державних коштів – плинність кадрів у державних реєстраторів ще та! Одна печатка вартує 300-500 гривень, на середнє районне управління за рік потрібно замовити 5-25 штук.
Sarmi _ 31.03.2014 13:59
IP: 95.132.51.---
Скажіть, навіщо проводити тендери на закупівлю комунальних послуг? Для відкритості і прозорості? Але, в середньому потрібно провести 3 – 5 процедур: теплопостачання, природній газ, електропостачання, телекомунікації, водопостачання. Економії державних коштів жодної – попутно зайво витрачаються кошти на папір, конверти, публікацію оголошень, замовлення копій оголошень. На кожну закупівлю зайво витрачаються від 150 до 3500 гривень. Невже не можна залишити лише обов'язок публікувати у ВДЗ Звіт про проведення закупівлі, або Результати зі Звітом??? Це ж одразу здешевило б закупівлю у три рази – витрачали б до 50 гривень (папір, два конверти, копія оголошення з ВДЗ (хоча копія може коштувати від 10 до 150 гривень)). Невже не можна щось зробити, це ж принесе значну економію держкоштів!!!
Roman Veremchuk _ 31.03.2014 12:49
IP: 74.125.181.---
Відкрийте реєстри та кадастри і буде вам слава
Hryhorii Bakalo _ 31.03.2014 12:45
IP: 217.117.79.---
Дякую. Якщо все так і далі буде, то українці мають перспективу жити в цивілізованій країні.
Kovalenko Anatolyi _ 31.03.2014 12:45
IP: 37.52.43.---
Когда власть, разберетесь с поборами в паспортном столе? За что приходится платить и куда идут деньги за якобы бесплатные услуги?
Андрей_Севастополь _ 31.03.2014 10:43
IP: 94.248.58.---
Поддерживаю, удачи.
Павел Яблонский _ 31.03.2014 09:51
IP: 78.27.147.---
Все еще работает схема, монополизировавшая оценку имущества. Приказы минюста играют на ее поле.
Леонід Соколов _ 31.03.2014 09:48
IP: 74.125.18.---
Перші кроки сприятливі.Впевнений,що наступним найближчим кроком повинно стати ініціація змін до Закону "Про адвокатуру". Це не закон, а вотчина для чинуш від юриспруденції. Реєстрацію і видачу посвідчень бажаючим займатись адвокатською діяльністю повинно вести Міністерство юстиції.Та й ці придурошні положення про стажування та іспити.Якась несенітниця.
Роман Черненко _ 31.03.2014 09:29
IP: 46.119.241.---
Нормально всё. Так держать!!!
Max Otto Fon Shtirlitc _ 31.03.2014 09:13
IP: 74.125.17.---
А какая у Вас зарплата?
Ирина Чумак _ 31.03.2014 04:03
IP: 85.238.100.---
Хотя есть одна, еще более важная вещь. Одна из самых важных в борьбе с коррупцией. Пролоббируйте закон, который разрешал бы людям вести скрытую запись общения с чиновником. На следующий же день объем вымогательства в различных гос. учреждениях снизится на порядок. А после нескольких громких дел, где доказательством в суде будет именно сделанная видео- и аудиосъемка, объем такой вот "бытовой" коррупции снизится просто до нуля. Каждый чиновник будет бояться: "А вдруг именно у этого человека с собой диктофон".
Ирина Чумак _ 31.03.2014 03:51
IP: 85.238.100.---
Основное пожелание – поменьше бумажек. Например, физическое лицо-предприниматель, открывающий в банке расчетный счет, должен предоставлять выписку из реестра. Предпринимателю что, заняться больше нечем, чем сидеть в многочасовых очередях? Регистраторам тоже больше заняться нечем? Или гоударству больше некуда тратить тонны бумаги и краски? Почему банк сам не может зайти в реестр и взять оттуда всю необходимую ему информацию?

И таких примеров очень много.
poznan _ 31.03.2014 00:54
IP: 194.177.26.---
"а корупція в органах юстиції має системний та закоренілий характер", шановний пане Міністре, це Ви про що? Не можно всіх в кучу згрібати. В системі юстиції працюють тисячі чесних працівників, які одержують за свою працю 1200-500 гривень. В той же час, виникають сумніви у Ваших призначеннях на керівні посади. Наприклад, призначений заступник міністра (29 років) не має досвіду роботи, працювала тільки начальником відділу в адвокатській компанії, в тій що Ви працювали. В декларації за 2011 рік показала тільки 12 тисяч заробітної плати. Керівник державної реєстраційної служби (27 років), також, працював юристом у цій же компанії. За цей рік задекларував також мізерну суму 12 тисяч гривень. Про що це говорить, тільки про одне, що зазначені особи одержували мінімальну заробітну плату і все, про що не дуже віриться, так як кожний з них має нерухомість та непогані автомашини, які потрібно утримувати. А сплачувати податки з реальних сум мабуть не хотіли.
Ростислав Яковенко _ 31.03.2014 00:53
IP: 188.163.17.---
СПАСИБО,ВЕРИМ В ВАС...
Олександр Новіков _ 31.03.2014 00:44
IP: 93.75.42.---
Чудово! Розберіться нарешті з Арт-Майстером та 3Т!
Петро Грабарук _ 31.03.2014 00:16
IP: 74.125.181.---
і так кожен місяць...
Евгений Тонкоголос _ 30.03.2014 22:45
IP: 37.57.225.---
КЛАСно. МОЛОДЕЦЬ...
Петя Бутенко _ 30.03.2014 22:41
IP: 176.8.123.---
Повністю підтримую, не збавляйте обертів!
Олена Романенко _ 30.03.2014 22:06
IP: 77.52.156.---
5. Витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, в т.ч. і на підтвердження дошлюбного прізвища, які друкуються на тих бланках Інформцентру – відповідно до Постанови КМУ для громадянина коштують 73 гривні! Чи збирається уряд переглядати цей тариф?
Олена Романенко _ 30.03.2014 22:01
IP: 77.52.156.---
3. По-вашому є нормальним самозабезпечення органів юстиції? Ви ще не знаєте про плинучість кадрів? А знаєте чому? Тому що робота в територіальних органах оплачується мінімально – вдумайтесь, юристи з вищою освітою отримують мінімалку! Які там фахівці! Це вчорашні студенти! І вже сьогодні вони мусять самостійно здійснювати забезпечення діяльності – купувати папір, заправляти картриджи, купувати марки і відправляти за свій рахунок сотні рекомендованих листів! Це так ви збираєтесь боротися з корупцією?
4. Платні послуги органів ДРАЦС (в просторіччі ЗАГСи) – це теж окей, чи не так? Тобто бажання людини, щоб за неї заповнили заяву на шлюб (бо вона не бачить, не може в силу віку, є безграмотною врешті-решт) є оплатним. А плата здійснюється після того, як така особа – НАПИШЕ ЗАЯВУ, ЩО ВОНА ХОЧЕ, ЩОБ ЗА НЕЇ НАПИСАЛИ ЗАЯВУ! Театр абсурду ці платні послуги! Людина не може попросити довідку на роботу, щоб в день шлюбу її відпустили, як передбачено КЗпП України – це запрошення,і воно платне!
_Aleks_ _ 30.03.2014 21:58
IP: 95.133.238.---
Дуже сподобалось.
Так тримати, пане Петренко!
Корупція1296 Україна та Європа1068 Aтака Путіна1189 тітушки19 Уряд реформ392
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter