6 грудня 2018, 20:58

Чому 4 роки не розривали Договір про дружбу з РФ? "Архіви не горять"

Інколи особливо важливо розуміти історію питання, аргументи сторін, причини рішень або їх відсутності.

Президенту та МЗС знадобилося "лише" 4 роки, щоб "прозріти" нарешті, зайняти державницьку позицію та пристати на вимоги нашої фракції та інших патріотичних сил у Парламенті щодо необхідності розірвання ганебного Договору про вічну дружбу з агресором – Російською Федерацією.

Ще на початку 2015 року фаховий дипломат та мій колега Борис Іванович Тарасюк з колегами з інших фракцій зареєстрував Законопроект за номером 0005 про припинення дій положень цього Договору "про дружбу". Це було одне з перших питань цього Парламенту!

Так само, як питання розірванні дипвідносин (проти чого до сих пір виступає Президент та МЗС), як і питання введення воєнного стану (за яке нас 4 роки таврували "рукою Кремля"), – всі ці питання – прямо саботувало МЗС, Президент, його Адміністрація та представники його фракції.

Тоді Комітет із закордонних справ дав лише 2 голоси "За" скасування окремих статей договору і виступив категорично проти розірвання Договору! 2 голоси.

Тоді ж активні голосні представники Президента у Раді, пан Клімкін, пані Зеркаль та депутати БПП на ефірах – кричали, що розірвання договору – це "голий популізм", це "гра на руку Кремлю" і ще "страшне порушення Мінських угод". І, звісно, що всі, хто згадую про потенційне розірвання – є зрадниками та самим злом.

Так само, як сьогодні – виявляється, є зрадниками та рукою Кремля всі, хто не славить мудрого Президента та задає питання щодо торгівлі з агресором та дип зв'язків, або питання про припинення, а не денонсацію Договору.

То чому ж 4 роки не розривали Договір про дружбу з РФ? І чому сьогодні наважилися "припинити" його дію з 1 квітня – тобто лише з каденції наступного Президента України?

До вашої уваги нижче в тексті та на фото: позиція МЗС та найближчих поплічників (*) Президента щодо того, чому ніяк не можна зупинити/припинити чи розірвати договір про дружбу з РФ.

Тут аргументи від:

• "це протирічить Мінським угодам, тому ні" – до –

• "Різкі дії, пов'язані із відносинами з РФ – не на нашу користь" (які відносини?!) – до -

• "Ми категорично проти, бо нам судитися на основі цього договору" – і до зовсім маразматичного -

• "Це може означати відмову України від визнання Росії як суверенної держави" (??) та –

• "це позиція Держдуми Росії, що договір треба розірвати", а "ми вимагаємо його виконувати" (прекрасно;).

Звісно, будь-хто, хто колись вивчав міжнародне право, чи читав Віденську конвенцію про право міжнародних договорів 1969 року – знає, що це маячня і намагання непрофесійно прикрити просте політичне небажання припиняти дію Договору з агресором.

Пан Професор Василенко ще у 2015 говорив тоді на Комітеті, що така позиція МЗС та Президента є: "бездоганною... але от тільки за умови мирного часу та дружніх відносин двох країн". І просив прокинутися МЗС від сну, побачити реальність та захищати державні інтереси.

Але представники МЗС, голова Фракції Президента у ВР та Віце-спікер парламенту тоді не один раз заявляли, що припинення/денонсація договору чи навіть окремих його статей – це тези Путіна, і цього як раз і хоче РФ.

Це незмінна вічна риторика на всі випадки, бо і зараз всі, хто ставить під сумнів на 4-му році війни дії нашого мудрого Гаранта та МЗС – оголошуються ворогами та зрадниками. На жаль, головними ворогами Порошенка у воюючій країні виявилися – не російські олігархи та куми Путіна, а усі думаючі українці.

На жаль, подвійні стандарти, гібриди та вічний піар – ось ваші "мова віра армія".

А зовнішня політика – має бути чіткою, зрозумілою та позбавленою подвійних стандартів.

То що ж мала зробити Україна ще в кінці 2014 – на початку 2015 років? Коротко:

• назвати війну війною – а не АТО;

• ввести воєнний стан в окремих районах двох областей Донбасу для переведення економіки на воєнні рейки;

• назвати РФ чітко країною агресором та вимагати консультацій з приводу гарантій захисту, наданих нам у Будапештському меморандумі;

• розірвати дип відносини з РФ;

• розірвати Договір про вічну дружбу з агресором, відповідно до принципів міжнародного права та Віденської конвенції про міжнародні договори 1969 року та у зв'язку із порушенням РФ великої кількості статей Договору, і – збирати докази та подавати позови проти РФ до міжнародних судів та арбітражів; в тому числі про компенсацію;

• переглянути усю договірну базу з РФ та визначити, які договори були прямо порушені і йти за такою самою процедурою розірвання та судових позовів.

Все інше – "від лукавого". Ой, вибачте, в вашому випадку – від "Медвечука" та його нічних візитів.

--

П.С. Повний перелік документів із виділеними цитатами, текстами та описом ви знайдете тут: https://t.me/XrumMP #архівиНЕгорять

--

(*) обурена якоюсь образою своєї колеги на слово "поплічники". Буду використовувати і пропагувати це чудове українське слово, що з українського словника означає:

"Товариш, співучасник в якій-небудь справі, сподвижник. || Той, хто допомагає в якій-небудь роботі; помічник, підручний. || Той, хто поділяє напрямок чиїх-небудь думок, дій; прибічник, однодумець." Та просто комплімент)



Стенограма засідання Погоджувальної ради ВРУ від 15 січня 2018 року



- Стенограма засідання Комітету у закордонних справах від 25 березня 2015 року



- Стенограма засідання Комітету у закордонних справах від 25 березня 2015 року



- Стенограма засідання Комітету у закордонних справах від 25 березня 2015 року

powered by lun.ua

Вето Зеленського на закон про відновлення конкурсів на держслужбі – що далі?

➡ Від новин гарних – до не дуже Буквально нещодавно писала у своєму блозі на "Українській правді" про гарні новини щодо прийняття у ІІ читанні Верховною Радою Закону про відновлення конкурсів на державну службу...

Про відновлення конкурсів на держслужбу, посилення ролі Парламенту та "боротьбу з хаосом"

Друзі, нарешті гарні новини: Парламент прийняв у ІІ читанні Закон про відновлення конкурсів на державну службу! Із чим я всіх щиро вітаю! 👏 Закон всього на 7 сторінок, але надзвичайно важливий, і "народжувався" з неабиякими труднощами майже рік...

Парламент обмежив повноваження "тимчасових міністрів"

Сьогодні Парламент обмежив повноваження "тимчасових міністрів" на посадах. А ще визначив для Прем'єра 30 днів для подачі реальних кандидатур міністрів...

Держслужба або поїзд без гальм

І знову про розруху у державному управлінні та наш поїзд, що несеться без машиніста чи гальм. Нещодавно Кабмін (знову) призначив нового (знову) голову Державної митної служби...

Що означає Заява GRECO та Венеційської комісії до Верховної Ради?

Чи не вперше в історії незалежної України – до українського Парламенту зробили спільну Заяву дві головні інституції Ради Європи, відповідальні за верховенство права та антикорупційну політику: GRECO та Венеційська комісія...

Послання Зеленського АБО паралельна реальність Президента

У Верховній Раді сьогодні – щорічне послання Президента Зеленського про внутрішнє та зовнішнє становище у країні. Таке послання – вимога Конституції і завжди гарна ілюстрація мислення голови держави та його власної реальності...