18 лютого 2021, 14:03

Про відновлення конкурсів на держслужбу, посилення ролі Парламенту та "боротьбу з хаосом"

Друзі, нарешті гарні новини: Парламент прийняв у ІІ читанні Закон про відновлення конкурсів на державну службу!

Із чим я всіх щиро вітаю! 👏

Закон всього на 7 сторінок, але надзвичайно важливий, і "народжувався" з неабиякими труднощами майже рік.

➡Я чудово розумію, що довіри до конкурсів мало, але це єдиний відомий світу механізм, який дає можливість обирати чи то в бізнесі, чи то на держслужбі, кращих професійних людей на посади.

Звичайно, як і будь-який механізм – це лише можливість, яку можна використовувати як на благо, так і для прикриття відсутності відбору. Але кращого способу, ніж конкурс, співбесіда, перевірка знань і досвіду – ніхто і досі не знайшов.

Наступним пунктом після відновлення конкурсів – будемо займатися вдосконалення його процедури.

І запобіжниками проти зловживань та кулуарних домовленостей.

Відверто: відсутність конкурсного добору під прикриттям коронавірусу повернула нас у найгірші часи пана Януковича, коли призначення здійснювалися під впливом різних груп, кулуарно, без критеріїв, без жодної інформації.

І найгірше – навіть не те, що доборів уже за 24 тис. (!) по країні, а те, що ці призначення найбільш нестабільні.

Бо коли 1 якась група сильніша, вона звільняє людину так званої іншої групи. Потім ставить свою. Далі третя група звільняє людину другої. І ставить своїх. І так нескінченно.

І в кінці кінців ця війна всіх проти всіх повністю руйнує залишки держслужби. Ніхто не працює, а лише грає в кабінетну політику.

❗Ще з великого позитиву:

Цей законопроект прибирає ганебне політичне звільнення, яке ми, як фракція, і я особисто – ніколи не підтримували.

Коли звільнити людину можна без жодних підстав чи правил – це знову війна всіх проти всіх.

Не віриться, що ми можемо нарешті попрощатися зі статтею 87-1, введеної в турборежимі більше року тому!

Ця стаття потім зачистила тих самих людей, які її вводили – і так само без підстав чи правил. Насправді, про бумеранги та "ящики Пандори" ми говорили колегам не один раз. Хай закривається все назавжди!

➡ Також по питанню, яке цікавило, здається, увесь політикум найбільше: "виконуючих обов'язків" – у залі вдалось, схоже, знайти компроміс.

1) Які повноваження заборонено виконувати в.о. міністру (незалежно від строків вакантної посади)?

⛔ "В.О" не зможе призначати заступників, призначати чи звільняти керівників держпідприємств.

⛔ В.О. не може утворювати чи ліквідовувати, чи змінювати органи міністерства або держпідприємства та організації – ніяких звільнень людей та радикальних змін – на це у нього немає від людей мандату.

⛔ Також ніяких приватизацій чи розпродажу майна – в.о. за це не несе жодної політичної відповідальності.

2) Які повноваження заборонено виконувати в.о. міністра, якщо посада міністра є вакантною БІЛЬШЕ 60 днів?

⛔ Більшість повноважень міністра в.о. взагалі не зможе виконувати через 60 днів.

Чому? Бо за законом тимчасово виконуючі обов'язки не мають взагалі перебувати на посаді більше 2 місяців, отже, не треба порушувати закон та зловживати цим. І Парламент не треба обходити у призначенні Уряду.

Бо тоді ніхто ні за що не несе відповідальності. Ніяких гібридних керівництв та глибинних структур.

Саме щоб простимулювати виконання закону та внесення кандидатур на міністра у Парламент – ми і робимо подібні обмеження через 60 днів.

І ні, це все НЕ стосується пана Вітренка. Його "термін" "обнуляється", бо закон не може мати зворотної дії.

3) Також у Законі: "Забороняється покладання обов'язків міністра на особу, кандидатура якої на посаду відповідного міністра була відхилена Верховною Радою України поточного скликання".

⚠ Отже, "провалила" ВР кандидатуру на міністра – його не можна ставити "в.о. міністра" в обхід Парламенту.

❗ Насправді, обмеження "в.о." на посаді і по терміну, і по повноваженнях "в.о." – це не лише стимул для виконання Конституції, коли третина Уряду – можуть роками не мати мандату від Парламенту, а працюють як "в.о.".

Але і реальна зміна правил для так званої "глибинної держави".

"Deep state" – це як раз про це.

🔻 Коли НЕ Парламент приймає рішення.

🔻 Не депутати, не ті, яких все ж таки обирали люди для прийняття цих рішень.

🔻 І інколи (часто) навіть не Президент, якого теж обирав народ.

А окремі домовленості і "війни" груп інтересів, які плавають в океані глибинної держави: великий бізнес, оточення конкретних чиновників, які "під столом", у ручному режимі призначають "в.о." міністра.

Замість того, щоб "проводити" його через Парламент, дотримуючись Конституції і логіки парламентсько-президентської республіки.

➡ Я часто пишу, що якщо вам не подобається як накритий стіл – переверніть його.

Обмеження повноваження "в.о." – це і є така спроба перевернути стіл та гарантувати виконання правил гри всіма гравцями. І змусити виконувати Конституцію самих себе.

І обов'язкове голосування по міністру, а не вічні "в.о.", – це класна історія повернення повноважень Парламенту.

Тема дуже не проста. Вона змінює правила глибинної держави. І точно знаю, що серед моїх читачів є люди, які ці деталі добре розуміють. Дякую вам за поради, за підтримку, за аргументи для колег, за повідомлення, за те, що слідкували.

А всім колегам-депутатам дуже дякую за рішення щодо і конкурсів, і посилення ролі Парламенту.

До речі, законопроект уже підписаний Головою ВРУ та відправлений на підпис Президенту! Із великими сподіваннями на краще, схрестила пальці.

Більше – як завжди, у Телеграм.

powered by lun.ua

Вето Зеленського на закон про відновлення конкурсів на держслужбі – що далі?

➡ Від новин гарних – до не дуже Буквально нещодавно писала у своєму блозі на "Українській правді" про гарні новини щодо прийняття у ІІ читанні Верховною Радою Закону про відновлення конкурсів на державну службу...

Про відновлення конкурсів на держслужбу, посилення ролі Парламенту та "боротьбу з хаосом"

Друзі, нарешті гарні новини: Парламент прийняв у ІІ читанні Закон про відновлення конкурсів на державну службу! Із чим я всіх щиро вітаю! 👏 Закон всього на 7 сторінок, але надзвичайно важливий, і "народжувався" з неабиякими труднощами майже рік...

Парламент обмежив повноваження "тимчасових міністрів"

Сьогодні Парламент обмежив повноваження "тимчасових міністрів" на посадах. А ще визначив для Прем'єра 30 днів для подачі реальних кандидатур міністрів...

Держслужба або поїзд без гальм

І знову про розруху у державному управлінні та наш поїзд, що несеться без машиніста чи гальм. Нещодавно Кабмін (знову) призначив нового (знову) голову Державної митної служби...

Що означає Заява GRECO та Венеційської комісії до Верховної Ради?

Чи не вперше в історії незалежної України – до українського Парламенту зробили спільну Заяву дві головні інституції Ради Європи, відповідальні за верховенство права та антикорупційну політику: GRECO та Венеційська комісія...

Послання Зеленського АБО паралельна реальність Президента

У Верховній Раді сьогодні – щорічне послання Президента Зеленського про внутрішнє та зовнішнє становище у країні. Таке послання – вимога Конституції і завжди гарна ілюстрація мислення голови держави та його власної реальності...