Вікторія Сюмар Народний депутат, фракція НФ

Чому Україна "не встала"

16 травня 2013, 12:41

18 травня "Вставай Україно" завершиться. Завершиться театралізованим дійством, над організацією якого трудиться вже не опозиція, а влада, організовуючи паралельно тотальні ремонти доріг та "антифашистські марші".

Якщо у очільників обидвох колон – звезених опозицією активістів разом з їх реальними активними прихильниками та зібраних владою бюджетників – вистачить розуму піти лоб-в-лоб, ми отримаємо яскраву телевізійну картинку, яка надовго відіб"є в українців будь-яке бажання брати участь у вуличних акціях.

І країна, яка не особливо мала бажання "вставати", "сяде остаточно".

Україна сидить і сьогодні, всупереч закликам опозиційних лідерів. Сидить в обсаджених городах, в вишневих садках біля хати, сидить біля телевізора і тихо обурюється владою, яка "геть знахабніла" та опозицією, яка "геть ні на що не спроможна".

Україна і не збиралася кудись рухатися, і вже точно не пам"ятає того, а чому власне вона зараз має "встати". Бо голосування більшості в іншому приміщенні, без жодного контролю – це проблема для опозиції, але не для українців в городах, садках та біля телевізора. Так вже сталося – політична свідомість країни точно залишає бажати кращого, як і рівень політичної освіти, яким практично ніхто не займається.

Теоретично, опозиція вчинила вірно: коли політика в кабінетах не працює, вона починає працювати на вулиці. Але вулична політика ефективна тоді, коли вона масова і, головне, коли вона ефективна.

Коли можна досягти цієї ефективності? Добре відомо, що масово українці виходять на вулицю лише у двох випадках – коли їм явно і очевидно залазять в кишеню (як у випадку з Податковим майданом чи виступами шахтарів, які не отримували зарплати), та коли у них забирають право вибору (як у 2004). Все інше – профанація із "масово звезеними активістами"

Як не дивно, саме вибори стають тим спусковим гачком, які можуть зірвати загальнонаціональне "сидіння". Бо вибори – це шанс на зміни і за це українці готові боротися, бодай раз на кілька років.

Схоже, що влада ці очевидні і перевірені на практиці тези усвідомлює значно більше за опозицію. Тому влада дуже обережна з усілякими тарифами, і саме тому влада робить все, аби вбити будь-які вибори.

Найбільшим небезпечним і водночас найважливішим політичним процесом до 2015 року можуть стати вибори у Києві, і це сьогодні має бути завданням під номером один для опозиції.

Для опозиції – це шанс показати спроможність перемагати, що для політики є принципово важливим. Для опозиції – це шанс отримати "свого" голову та Київраду у принципово важливому перед 2015 роком місті. Для опозиції це шанс отримати реальний політичний майданчик для демонстрації зовсім іншої політики (і для цього має бути не лише новий мер, але й принципово нова Київрада).

Не буду вдаватися зараз в міркування про те, чи спроможна на це опозиція, яка досі не може назвати єдиного (до речі, 100% переможного) кандидата та навіть не починала реально боротися за вибори у столиці. Бо вибори потрібні не тільки опозиції, вони потрібні нам, як хоч якийсь рух.

У випадку не проведення виборів у Києві, влада отримає гарний для себе досвід "скасовувати" будь-які вибори, і тоді про цей інструмент, спроможний забезпечити рух до змін, можна буде забути взагалі.

"Ковтання" маніпулятивного скасування виборів в Києві – це демонстрація спроможності "ковтнути" вибори президента парламентом. Чому ні, зрештою?

Вибори в Києві стали вимогою опозиції під номером два, бо під номером 1 все ж вирішили написати "про відставку Януковича", паралельно зазначаючи, що "з першого разу Янукович не піде".

Для тренування "вставань" країни, опозиція має навчитися висувати реалістичні вимоги і головне, домагатися їх реалізації. Вона має стати не маргінальним зборищем, а реальною силою, спроможною досягати результатів. Досягнути виборів у столиці – значно більш реалістичніше, ніж дочекатися реальної відставки Януковича.

Бо для історії успіху з Києвом в опозиції є хоч якісь інструменти – відкликання своїх представників з Київради, термін яких добігає завершення 2 червня, блокування нелегітимної Київради, голосування у ВР за призначення виборів у столиці, тощо. Тут опозиція може продемонструвати успіх, а влада – свою електоральну слабкість у головному центрі країни.

"Стояння" має сенс тоді, коли воно дає результат, інакше, країна продовжуватиме "сидіти", бо спостерігати за шоу сидячи все ж значно зручніше. А політика без результатів є ні що інше, як просто ШОУ.

powered by lun.ua
Коментарі — 53
professional _ 18.05.2013 10:41
IP: 95.135.48.---
Ну, что, Сюмар, оправадала власть ваши надежды? И после всего, что они творили последние дни, вы еще надеятесь на то, что их можно смести демократическим путем? Вы знаете, что это УЖЕ невозможно, но продалжаетен теоритизировать. Повторю, вы – троянская кобылица власти!!!
Tetyana _ 17.05.2013 16:33
IP: 94.179.170.---
kren:
Tetyana K:
Це тому,щорівень шоуменів і ниниішніх "лідерів"=тму люди і не вбачають різниці-куди йти і,що дивтись.
Невже такі дурні?І всі?Не вірю,бо я зомбоящик не дивлюся,читаю статті в інеті,обговорюю їх на ФБ з однодумцями.Для мене цікаво знати думку простого люду,а не ток-шоу і Сави Шустрого,куди ходять одні і тє же,що на манєже.Повен парламент політичних клоунів,без виключень.
kren _ 17.05.2013 13:38
IP: 194.0.206.---
Tetyana K:
Це тому,щорівень шоуменів і ниниішніх "лідерів"=тму люди і не вбачають різниці-куди йти і,що дивтись.
Tetyana K _ 17.05.2013 11:49
IP: 94.179.170.---
Стен1:
Звернімо увагу: Вікторію Сюмар підтримують традиціні прибічники Януковича + приховані прибічники Януковича (як Забужко) + заздрісна голота, що комусь гречки дісталося більше, ніж їм. Однозначно – від маскою прибічника опозиції паплюжить її і отримує свої дивіденди (не обовязково грошима – не будемо вульгарними). але близькість до БУДЬ-ЯКОЇ влади – стиль Сюмар та підібним їй. Перед 18 травня стверджувати, що Україна не встала – це грати в дезінформаційні ігри на користь диктатурі. Розумний ворог – і цінується вище, ніж відкриті Лена Бондаренко чи Анна Герман. Але з тієї ж когорти. Чим більше попрацює Вікторія Сюмар – тим менше роботи міліції та СБУ...
А ми подивимося,скільки й у кого встане.А Забужко не чіпай,Стен1.Тобі до неї,як до Місяця пішки,бютотролику нещасний.Вам би тільки й поливати брудом всіх,хто проти Ваної.А думати ВЛАСНИМИ мізками ви коли почнетеа не строчити штабні мантри?
Tetyana K _ 17.05.2013 11:46
IP: 94.179.170.---
Uruz:
Блин, права Виктория, никто ничего не хочет менять. И что самое интересное, сразу после победы Януковича, я ощутила жуткое психологическое давления и помнится беседуя со своими денежными и образованными друзьями, вспомнила слова Долорес Ибаррури, что "лучше умереть стоя, чем жить на коленях. К моему удивлению они не то, что напрочь забыли кто такая эта женщина, они даже не восприняли суть произнесенной фразы. О чем говорить в стране, граждане которой не имеют своего мнения, не имеют желания честно работать и готовы вылизывать языком грязные ботинки "финансовых мешков", что неоднократно видела собственными глазами. Нас превратили в гетто из смиренных овец, которым чуждо мыслить и творить, главное, чтобы кормушку регулярно наполняли.
А ще по тєліку показували різного штибу шоу,щоб було куди писок витріщити і не чути й не бачити нічого.
Tetyana K _ 17.05.2013 11:44
IP: 94.179.170.---
Uruz:
Одесса:
Оппаньки – оппозиция собирается митинговать и объединяться. Смех сквозь слезы. Нет у нас оппозиции, а есть свора голодных псов рвущихся к власти, что бы продолжить деребан государственного имущества. Да и государства с его независимостью нет. Это пародия на государство.
Да и народа, который хочет жить достойно у нас, к сожалению, тоже нет!!!!!!!!!!!
Тільки населення.На жаль...
Tetyana K _ 17.05.2013 11:43
IP: 94.179.170.---
Demyan:
Ще одна дуже розумна стаття від розумної жінки з метою навчити "опозицію" бути так само розумною, дієвою, бойовитою, порядною і т.д. А чому Ви, шановна пані Сюмар, думаєте, що "опозиція" такою хоче бути?!! При бажанні щось змінити у своїй політиці "опозиція" вже давно щось би змінила на всеукраїнському чи обласному рівні. А так – "Васька слушает да ест..." Причому, "ест" мало чим відрізняючись від "влади" і часто разом з нею... Тому, як казав класик, "пишите письма мелким почерком" – вони обовязково будуть прочитані!
Повністю підтримую!Не відрізняються нічим влада від опозиції і навпаки.Лишень чергою біля владного корита.
Uruz _ 17.05.2013 11:01
IP: 94.153.48.---
Одесса:
Оппаньки – оппозиция собирается митинговать и объединяться. Смех сквозь слезы. Нет у нас оппозиции, а есть свора голодных псов рвущихся к власти, что бы продолжить деребан государственного имущества. Да и государства с его независимостью нет. Это пародия на государство.
Да и народа, который хочет жить достойно у нас, к сожалению, тоже нет!!!!!!!!!!!
Uruz _ 17.05.2013 10:59
IP: 94.153.48.---
Одесса:
Обиженные и отстраненные от корыта воры, мошенники и коррупционеры решили, объединится, и только лишь, для того чтобы снова оказаться у корыта. Ложь, обман, скандалы и нереальные обещания избирателям самый лучший способ добиться этого. Уверен, что нормальным порядочным политикам делать на этом шабаше нечего. Оппозиция должна быть народной и направленной не только на смену власти, но и, прежде всего на смену системы власти. Чтобы побороть тотальную коррупцию, бесправие, произвол. Чего эта "оппозиция" не может и не хочет сделать.
Согласна, но одних лозунгов мало и они не сметут власть, у которой сегодня в руках все силовые и финансовые структуры страны.
Uruz _ 17.05.2013 10:58
IP: 94.153.48.---
Блин, права Виктория, никто ничего не хочет менять. И что самое интересное, сразу после победы Януковича, я ощутила жуткое психологическое давления и помнится беседуя со своими денежными и образованными друзьями, вспомнила слова Долорес Ибаррури, что "лучше умереть стоя, чем жить на коленях. К моему удивлению они не то, что напрочь забыли кто такая эта женщина, они даже не восприняли суть произнесенной фразы. О чем говорить в стране, граждане которой не имеют своего мнения, не имеют желания честно работать и готовы вылизывать языком грязные ботинки "финансовых мешков", что неоднократно видела собственными глазами. Нас превратили в гетто из смиренных овец, которым чуждо мыслить и творить, главное, чтобы кормушку регулярно наполняли.
professional _ 17.05.2013 09:32
IP: 92.112.23.---
Интересно читать некоторые комментарии. Украина, ставшая подневольной при нынешней власти, на пороге катастрофы, а вы диспуты на отвлеченную тему устраиваете. Чтобы люди не вышли на митинг оппозиции 18 мая?
vila _ 16.05.2013 23:22
IP: 37.54.151.---
IMS:
vila:
Сергей Иванов:

Вот Вы как-то так с размаху отождествили "быдла и протЫвсихов" и отнесли этих проклятых "протЫвсихов" к рабам.
А вам никогда не приходило в голову, что эти самые "протЫвсихи" далеко не рабы, а именно то самое гражданское общество? Подумайте.

Гражданское общество без партий – это всегда маргинес. Не нравятся существующие – создайте свою. Разочарованного электората – МОРЕ. Не у всех разочарованных одинаковые идеи, но запрос на сильного, умного и честного проевропейского лидера есть (не тигипку)))). Пи-деть из малоизвестных президиумов несерьезно. Общественные акции – хорошо, но мало.
Термин "противвсехи" в Украине закрепился за теми, кто был против обоих кандидатов в Президенты во 2 туре последних президентских выборов и выразил свою ГРАЖДАНСКУЮ позицию в квадратике "против всех" бюллетеня.

Расширительное толкование этого термина – натяжка.
IMS _ 16.05.2013 22:18
IP: 89.105.253.---
vila:
Сергей Иванов:
Потому и не встала – сильно много быдла и протЫвсихов... Рабы, нет гражданского общества...
Вот Вы как-то так с размаху отождествили "быдла и протЫвсихов" и отнесли этих проклятых "протЫвсихов" к рабам.

А вам никогда не приходило в голову, что эти самые "протЫвсихи" далеко не рабы, а именно то самое гражданское общество? Подумайте.
Гражданское общество без партий – это всегда маргинес. Не нравятся существующие – создайте свою. Разочарованного электората – МОРЕ. Не у всех разочарованных одинаковые идеи, но запрос на сильного, умного и честного проевропейского лидера есть (не тигипку)))). Пи-деть из малоизвестных президиумов несерьезно. Общественные акции – хорошо, но мало.
vila _ 16.05.2013 21:53
IP: 37.54.151.---
Сергей Иванов:
Потому и не встала – сильно много быдла и протЫвсихов... Рабы, нет гражданского общества...
Вот Вы как-то так с размаху отождествили "быдла и протЫвсихов" и отнесли этих проклятых "протЫвсихов" к рабам.

А вам никогда не приходило в голову, что эти самые "протЫвсихи" далеко не рабы, а именно то самое гражданское общество? Подумайте.
IMS _ 16.05.2013 21:52
IP: 89.105.253.---
Не надо катить бочку на народ! Во-первых, он другого народа у меня для вас нет (с:). Во-вторых, назовите хоть одного лидера/партию, за которыми стОило бы идти. А без них могут быть только вилы и топоры. Пока еще не до этого не дошли.

Вот Вы лично поперлись помогать Хорошковскому на Интер. Что я должен после этого о Вас думать? Куда Вы еще полезете, с кем договариваться, кого "воспитывать"? Хватит уже ющенки.
kren _ 16.05.2013 20:01
IP: 194.0.206.---
Так,безумовно,народ...народ у нас...який інший нормальний народ...в свєтє послєдніх рєшєній...єщє
тєснє.сплотівшісь...сказал своє твьордоє і рєшітєльноє...на мітінгах,демонстраціях,на собраніях на
напрєдпріятіях і учьрєждєніях...продємонстріровал своє...і виразіл одобрєніє і гарячую поддєржку
позіціі партіі і рєшєніям єє мудрого вождя...нашєго горячьо любимого тваріща і господіна...а у нас
шо...
Стен1 _ 16.05.2013 18:16
IP: 212.22.211.---
Звернімо увагу: Вікторію Сюмар підтримують традиціні прибічники Януковича + приховані прибічники Януковича (як Забужко) + заздрісна голота, що комусь гречки дісталося більше, ніж їм. Однозначно – від маскою прибічника опозиції паплюжить її і отримує свої дивіденди (не обовязково грошима – не будемо вульгарними). але близькість до БУДЬ-ЯКОЇ влади – стиль Сюмар та підібним їй. Перед 18 травня стверджувати, що Україна не встала – це грати в дезінформаційні ігри на користь диктатурі. Розумний ворог – і цінується вище, ніж відкриті Лена Бондаренко чи Анна Герман. Але з тієї ж когорти. Чим більше попрацює Вікторія Сюмар – тим менше роботи міліції та СБУ...
Dina Kurilo _ 16.05.2013 17:57
IP: 188.190.217.---
"""Україна сидить і сьогодні, всупереч закликам опозиційних лідерів. Сидить в обсаджених городах, в вишневих садках біля хати, сидить біля телевізора і тихо обурюється владою, яка "геть знахабніла" та опозицією, яка "геть ні на що не спроможна"."""""Пани Виктория,Украина исправно ходит на выборы уже который год,Украина,вернее часть её,выходила на майдан в2004 и отморозила себе ноги,и что мы имеем?!Вот что (исходя из статьи):Украина,проголосовав за"правильных и"не правильных"депутатов,должна напоминать депутатам о том,что они должны РАБОТАТЬ!!!Намёк на то,что если хотите жить достойно-надо бороться.Вопрос,а на кой ляд нам депутаты и гарант?!Зачем мы ходим на выборы и по полгода терпим идиотскую,политическую рекламу?!Правильно))),что бы смотреть как оне друг друга за чубы тягают))) И ещё хочу выразить Вам сочувствие,то,наши"благодарные" читатели,грантоедом Вас называют,то агентом ПР!Не угодить"гурманам"))))
Aresta _ 16.05.2013 17:18
IP: 62.80.175.---
Якщо у очільників обидвох колон – звезених опозицією активістів разом з їх реальними активними прихильниками та зібраних владою бюджетників – вистачить розуму піти лоб-в-лоб, ми отримаємо яскраву телевізійну картинку, яка надовго відіб"є в українців будь-яке бажання брати участь у вуличних акціях.
І країна, яка не особливо мала бажання "вставати", "сяде остаточно".

Пані Сюмар, активні, якщо і сядуть, до лише до в'язниць, але, як свідчить практика, ВСІХ пересаджати неможливо, інакше доведеться зводити справжні концтабори – сімейна ж гопота вдавиться, а грошей на це не дасть, до того ж Європа може всі офшорки перекрити.

А зібрані владою бюджетники, якщо стикнуться з активними очі-в-очі (зуби-в-зуби), буде добра наука – досить бути бидлом, об яке всяке гопне дрантя ноги витирає; досить по кутках лаяти владу, а на світлі їй чоботи лизати.

Отож, не варто нити – лобова зустріч може бути корисною. Хоча, на жаль, там буде й "гнила пташка" у шоломі.
Demyan _ 16.05.2013 17:15
IP: 194.187.216.---
Ще одна дуже розумна стаття від розумної жінки з метою навчити "опозицію" бути так само розумною, дієвою, бойовитою, порядною і т.д. А чому Ви, шановна пані Сюмар, думаєте, що "опозиція" такою хоче бути?!! При бажанні щось змінити у своїй політиці "опозиція" вже давно щось би змінила на всеукраїнському чи обласному рівні. А так – "Васька слушает да ест..." Причому, "ест" мало чим відрізняючись від "влади" і часто разом з нею... Тому, як казав класик, "пишите письма мелким почерком" – вони обовязково будуть прочитані!
Tetyana K _ 16.05.2013 16:49
IP: 94.179.217.---
З пів години тому читала статтю Сюмар і коменти під нею.Їх було набагато більше,ніж є зараз.Чому досі продовжуються репресії з боку модераторів до нештабних?
Tetyana K _ 16.05.2013 16:46
IP: 94.179.217.---
Скажіть на милість,чому тоді волаєте,що Україна не встає за "опозицією"?Коли начебто опозиційна УП банить тих,хто пише правду.Або змініть назву газети,або не ганьбіть пам'ять Гії.
Tetyana K _ 16.05.2013 16:44
IP: 94.179.217.---
ngc12:
svobodu-popugaju:
ngc12:
Не тринди.Не рвуть.Ти,власне,бачив,як вони рвуть?Чи тобі це на Турівській 13 розповідали?На наступних виборах,якщо повернуть цю графу в бюлетені,то таких противсіхів буде вже не 4 чи 5 відсотків,а 40,або і всі 50-ть.Подивишся і згадаєш мої слова.Зараз по опитуваннях соціологів фігурує такий відсоток противсіхів.Чи чукча тільки пісятєль?
Ой бачив, особливо, коли до них приходять перевірки з різних компетентних органів, після того, що їм не виплачують зарплати по 3 місяці. А Турівська – це де?
А щодо голосування противсіхів, то чого ви доб'єтеся таким голосуванням? Нового терміну чудо-президента? Я розумію, що вам за це платять. А що далі? Дивне питання до власника такого ніку...
Гарно УП чистить дописувачів.Людина написала те,що думала,але залишили коменти тільки штабних.Дааа,далеко ми заїдемо з такими ЗМІ.Де поділи дописувача під ніком svobodu-popugaju?І всі його коментарі?
Georg73 _ 16.05.2013 16:16
IP: 94.178.42.---
Згадаємо, що коли відбувався "Подадковий Майдан" і вся країна вийшла виказати своє обурення проти прйнятого вночі податкового Кодексу, то перелякана влада, у вигляді президента та пр-міністра, прибігла у палатку на Майдані "на чай" до страйкарів...
ngc12 _ 16.05.2013 15:50
IP: 193.178.190.---
svobodu-popugaju:
ngc12:
Не тринди.Не рвуть.Ти,власне,бачив,як вони рвуть?Чи тобі це на Турівській 13 розповідали?На наступних виборах,якщо повернуть цю графу в бюлетені,то таких противсіхів буде вже не 4 чи 5 відсотків,а 40,або і всі 50-ть.Подивишся і згадаєш мої слова.Зараз по опитуваннях соціологів фігурує такий відсоток противсіхів.Чи чукча тільки пісятєль?
Ой бачив, особливо, коли до них приходять перевірки з різних компетентних органів, після того, що їм не виплачують зарплати по 3 місяці. А Турівська – це де?
А щодо голосування противсіхів, то чого ви доб'єтеся таким голосуванням? Нового терміну чудо-президента? Я розумію, що вам за це платять. А що далі? Дивне питання до власника такого ніку...
Корупція1296 Україна та Європа1068 Aтака Путіна1189 тітушки19 Уряд реформ392
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter