Олег Тягнибок Голова ВО "Свобода"

Новорічний бойкот

31 грудня 2007, 15:05

На жаль, за браком інших розваг (точніше через їх неймовірну вартість), для мільйонів українців головним елементом святкування Нового року залишається перегляд телевізійних програм, які чомусь називають "святковими".

Традиційно напередодні Новорічної ночі газети, етери на радіо-ТБ рясніють проплаченими анонсами. В них піднесеним тоном розповідають про чергові "сюрпризи", які ніби-то "підготували" для своїх улюблених глядачів провідні телеканали (жоден із яких, до речі, українцям не належить). Ніхто й словом не згадає того ганебного факту, що ні один телеканал не пропонує святкової програми українською мовою. Не говорячи вже про програму, українську за духом.



Задоволено порохкуючи, трудівники журналістської ниви захоплено обсмоктують подробиці розмаїтих рейтингових "розважальних" шоу, "мюзиклів", "смішних пісень про головне", "вечірніх кварталів" та "голубих вогників". Відтак, не червоніючи, вишуковують у них неіснуючі "родзинки", симулюють щирий захват від "новинок", описують нудні сюжети.

А потім українці вкотре за звичкою вмикають свої телевізори, аби хоч-не-хоч скуштувати частинку цього огидно-гламурного та приторно-солодкуватого опіуму. З екранів їх зустрічають остогидлі баскови, п'єхи, меладзе, кобзони, лещенки, доліни, орбакайте, пугачови, кіркорови, естафету яких переймають розмаїті сєрьоги, фріске, дімибілани, колдуни тощо.

Для задоволення естетичних потреб глядача на екран випускають також легіони напівроздягнених синтетичних "красунь" сумнівного вигляду, які під фонограму виконують незрозумілі рухи та розкривають рота, вдаючи спів. Зрозуміло, що перепусткою на сцену їм слугує аж ніяк не талант, а близькість з псевдоелітою.

На других ролях виступають їх вітчизняні копії, що відрізняються від оригіналів хіба що певною провінційністю та відставанням на кілька років від російської "моди". Надзвичайно прикро бачити у цій компанії невдалих пародій дійсно талановитих українських виконавців – таких, як Олександра Пономарьова, Ані Лорак, Володимира Гришка та інших. Беручи участь в цьому дійстві, вони мимоволі надають йому сякого-такого українського колориту. Байдуже, що при цьому все українське примітивізується та набуває такого ж знущально-попсового відтінку. Зрештою, як і основна маса цього "мистецького доробку".

Емоційний фон зимових свят на телебаченні забезпечують незмінно свіжі радянські кінохіти двадцятирічної давності та їх сучасні російські переробки – така собі суміш пост-совкової кіноностальгії та комерційного розважального непотребу. Якби в цей час в Україну випадково потрапив якийсь інопланетянин, він би нізащо не здогадався, в якій країні перебуває. Невже ніхто з вас у ці моменти не ловив себе на думці, що дивитесь телевізор на м'якому дивані не в Києві чи Полтаві, а в кращому випадку в Рязанській чи Тамбовській губєрнії?

До чого це все? А до того, що не так давно Президент озвучив, що "національний інформаційний простір повинен бути українським". Безумовно, повинен, точніше, вже 16 років минає, як він міг стати українським. Але не став. У мене складається враження, ніби-то я вже чув подібні твердження від Президента і раніше. Наприклад, минулого року. І позаминулого. Але щось реальних результатів не видно. Під дбайливою опікою відомого українолюба Дмитра Табачника національний інформаційний простір не українізовувався із зрозумілих причин. Проте українцю чомусь втовкмачують, що такі ж темні сили заважали запроваджувати українську мову в теле- та радіоетерах і при перших "помаранчевих" урядах. Що ж, будемо сподіватись, цього разу все буде інакше. Тим більше, що на обрії вже постають такі солідні та багатозначні слова, як "стратегія", "план дій", "державна програма"... Слова, як відомо – велика сила. До речі, свіжовитиснений бюджет на 2008 рік жодним чином не позначиться на збільшенні асигнувань для стимулювання виробництва й розповсюдження українського кіно в наступному році. Владоможці про це не потурбувались. "Нічого, українцям не вперше. Перетерплять. Може, якось іншим разом". А поки хай споживають російське кіно з явним імперським душком...

Єдиним проривом українських ноток в Новорічну інформаційну симфонію є привітання, з якими виступають по телебаченню і красуються на біг-бордах достойники різних калібрів – і діючі, і вчорашні, а можливо, і прийдешні. Передноворічне звернення до громадян задумується як вияв "відкритості" та "публічності", своєрідний підсумок досягнень та роздача обіцянок і авансів на рік наступний. А ще – як спосіб заробити додаткові "бали", користуючись добрим настроєм та поблажливістю публіки.

Переливаючи з пустого в порожнє, як у кращих радянських традиціях, на зразок "незважаючи на грандіозні досягнення, ми все ще маємо окремі недоліки", достойники встигають добряче набриднути українському глядачеві за лічені хвилини. Приготувавшись перехилити святкового келиха, несвідомі високої місії громадяни нудяться промовами, розглядають деталі інтер'єру, подумки співчувають промовцеві, якому доводиться відриватись від святкового столу. "Ох ти ж, нещастя", – зітхає глядач (який вже встиг наїстися під саму зав'язку та й кілька чарок перехилити). -"Скоріше вже вітай, та йди собі святкувати".

Аби не псувати собі настрою спогляданням всього вищеописаного, в Новорічну ніч маю намір поспілкуватися не з дебільним "ящиком", а провести час з близькими та друзями. Влаштую телевізійним зомбувальникам своєрідний бойкот.

А зранку, 1 січня, разом із побратимами вшануємо Степана Бандеру в день його народження, на його батьківщині в Старому Угринові, що на Франківщині. Цікаво, чи згадає про цю дату "українське" телебачення? Може, кіно яке покажуть о третій ночі?

powered by lun.ua
Коментарі — 86
smertvorogam _ 27.01.2008 17:04
IP: 92.49.210.---
Це мова про блакитні вогники на новий рік. А на Дніпропетровському обласному державному телебаченні завдяки його гендиректорці Віталії Шиловій подібні вогники – кожен день. Вона проповідує "славянское единство" України з Росією, використовує державний ефір для пропаганди антиукраїнських, антидержавницьких поглядів. Ці "біло-блакинтні" вогники ще небезпечніші, адже вони повсякденні і не пісенні, а політичні, ідеологічні. Вони спотворюють Україну, розповсюджують славянскій вєликодєржавний шовінізм, расизм, антисемітизм, неприязне ставлення до "чорних" і "жовтих". При цьому Шилова нерідко виступає у вишиванці, ніби даючи зрозуміти, що такі її проросійські погляди, насаджуваний нею глядацькій аудиторії панслов'янизм, що насправді нівелює все українське та оспівує все "братнєросійське" напротивагу ЄС та НАТО, – є погляди справжньої "щирої" українки. Використання нею вишиванки – це взагалі злочин! При цьому українською мовою майже не володіє. Під час Майдану – була з Помаранчевими, нині – депутат облради від Блоку Лазаренка, фракція якого в біло-блакитно-червоній коаліції. Якби вона виступала зі своєю дурнею хоча б на якомусь приватному чи комерційному каналі – це б теж обурювало, але б не пригнічювало так, коли вона займає державний ефір. Ця напівграмотна "пані" відбиває будь-яке бажання дивитися державне телебачення у патріотично налаштованої, національно-свідомої аудиторії. Дніпропетровщина фактично залишається без державного телебачення. ДОДТРК працює проти України!
smertvorogam _ 27.01.2008 17:04
IP: 92.49.210.---
Це мова про блакитні вогники на новий рік. А на Дніпропетровському обласному державному телебаченні завдяки його гендиректорці Віталії Шиловій подібні вогники – кожен день. Вона проповідує "славянское единство" України з Росією, використовує державний ефір для пропаганди антиукраїнських, антидержавницьких поглядів. Ці "біло-блакинтні" вогники ще небезпечніші, адже вони повсякденні і не пісенні, а політичні, ідеологічні. Вони спотворюють Україну, розповсюджують славянскій вєликодєржавний шовінізм, расизм, антисемітизм, неприязне ставлення до "чорних" і "жовтих". При цьому Шилова нерідко виступає у вишиванці, ніби даючи зрозуміти, що такі її проросійські погляди, насаджуваний нею глядацькій аудиторії панслов'янизм, що насправді нівелює все українське та оспівує все "братнєросійське" напротивагу ЄС та НАТО, – є погляди справжньої "щирої" українки. Використання нею вишиванки – це взагалі злочин! При цьому українською мовою майже не володіє. Під час Майдану – була з Помаранчевими, нині – депутат облради від Блоку Лазаренка, фракція якого в біло-блакитно-червоній коаліції. Якби вона виступала зі своєю дурнею хоча б на якомусь приватному чи комерційному каналі – це б теж обурювало, але б не пригнічювало так, коли вона займає державний ефір. Ця напівграмотна "пані" відбиває будь-яке бажання дивитися державне телебачення у патріотично налаштованої, національно-свідомої аудиторії. Дніпропетровщина фактично залишається без державного телебачення. ДОДТРК працює проти України!
Северянин _ 14.01.2008 18:49
IP: 193.138.246.---
06.01.2008 03:02___ zinik -Підтримую!
tobiaz _ 09.01.2008 10:29
IP: 212.90.168.---
Дякую за цікаву інформацію. 20-40 тис доларів за подачу каналу на супутник, плюс витрати на цікаві передачі та журналістів, ведучих, аренду приміщень (хоч якщо це робити в віддаленому селі, то оренда не суттєва:)). Проїзжаючи останнім часом по селах і малих містах бачив дуже багато 'тарілок'. Це майбутній середній клас, який вже хоче бачити не тільки жуйку з центральних каналів, а і телеканали з іноземних країн, приватні канали.
На що рекламістам варто звернути увагу в наступних 2-3 роки.
Ингрит1241 _ 09.01.2008 00:50
IP: 195.189.196.---
дійсно як ці алки з росії та всякі типа кобзони уже наостогидли я наприклад нвіть не дивилася музичну програму, бо вже аж коробить від їхніх нафталінових морд (Извините за дерзость) ще такі як Поплавські Боже!в якому дусі виставляють нашу культуру,в якомусь примітивному образі тільки по тій причині,що вже не знають як вложити накрадені капітали хоч в якесь благородне діло, бо немаж таланту нідо чого то вІн ректор,то депутат,то сіє кропиву та настоює на ній горілку невже більш нічого не можете запропонувать – і не зможете бо хороший з вас містер Поплавський тільки -кловун
Ингрит1241 _ 09.01.2008 00:34
IP: 195.189.196.---
Олег Тягнибок _ це майбутнє нашої країни наше покоління вже давно жадає таких лідерів які будуть нагадувати нам і вселяти віру в себе як в націю яка достойна кращого аніж ми маємо на сьогодні
широкий _ 08.01.2008 01:09
IP: 91.124.53.---
Правий Тягнибок, навіть на Різдво нічого гідного не показують, знову задорнов і кіркоров...
командор _ 06.01.2008 09:42
IP: 77.122.4.---
Вместо пугачевщины и т.д. заполнить эфир поплавщиной и др. выходцами "института культуры"?!Да.Прошу конкретизировать список специалистов украинской поп культуры. А так меняем неизвестно на что.Могилевщина,как я понял,не проходит.А колядки 24 часа в сутка забодают через неделю.
zinik _ 06.01.2008 03:02
IP: 99.227.14.---
arka
Good-bye Russia! Ласкаво просимо, украiнська мово, украiнська культуро!!!
Ні, я мабуть точно нічого в житті не розумію і мислю дуже вже глобально.
Бо, замість того, щоб добавляти ТВ канали, різні, і європєйські в тому числі, які тільки можливо, то ви кажете, що треба все убрати, та залишити тільки українські! Невже ви дійсно гадаєте, що залишивши один-єдиний канал, але український, всі стануть дивитися той канал?
Треба розширяти світоогляд, і свій, і дітей ваших, а не навпаки тягнути усіх назад, в минуле, тому що вам здається, шо так буде краще всім.
Засунувши голову в пісок?
Немаючи ніякої інформації про події в світі?
У нас, наприклад, 100 каналів, різних, на різних мовах.
Це вимагає від мене, і не тільки від мене, вивчати різні мови, щоб розуміти людей, чим вони живуть, як вони живуть, чого від них чекати в майбутньому, яка в них культура, як себе треба поводити, щоб не образити їх традиції. Але, це не означає, що я збираюся міняти релігію, чи свою національність, тільки тому, що я дивилася новини на амер.каналі, а в субботу, на укр, а в неділю на російському. Це щось інше. Мені просто цікаво знати різні сторони життя.
арка _ 05.01.2008 16:36
IP: 153.19.161.---
Пiдтримую Олега! Уряд в Украiнi нiби украiнський, президент нiби теж украiнець, а культура та мова залишились вiд незабутнього старшого брата. Скiльки ще рокiв ми будемо тягнути за собою цей мотлох: пугачовщину, кобзонщину, кроликiв та КВН, росiйськомовних депутатiв та мiнiстрiв? Good-bye Russia! Ласкаво просимо, украiнська мово, украiнська культуро!!!
Sergii _ 04.01.2008 23:48
IP: 77.122.240.---
Посіяв літеру "у"... В цілому – а не в москальському цілом:)
Sergii _ 04.01.2008 23:42
IP: 77.122.240.---
Панове Toolbox. Дякую за пораду шановний добродій. А ще дякую за Ваш комент в цілом, що на мій погляд є чудовим прикладом мислення соціально неповноцінної людини. Для мене Ваша поведінка цілком зрозуміла: Вас безумовно дратують мої попередні коменти, логіку яких Вам нічим спростувати, Ваша підсвідомість потребує сатісфакції і Ви "погрожуєте" мені міфічними "старшими братами" з лісу. Не ображайтесь на мене, а спробуйте запитати у себе – може все не так і погано. І ще, памятайте та цінуйте, що Бог дав людині унікальну можливість змінювати своє життя на краще. З Новим Роком та Різдвом Христовим!
Чурай _ 04.01.2008 17:52
IP: 212.58.178.---
Висновок – викинути телевізора! Маємо ігнорувати тих недоробків!
East _ 04.01.2008 16:43
IP: 194.44.242.---
З усім згоден, Олеже, вітаю з Різдвом.
Ukrainian_Dream _ 04.01.2008 16:20
IP: 212.90.172.---
В продовження теми хочу висловити своє обурення не лише окупацією інформаційного простору, а й релігійного, . Це теж серйозна проблема пострадянської України. Вирішила я вчора сходити в Лавру на різдвяну виставку – дуже вже люблю подібні заходи, завжди купую на них сувеніри для друзів і родичів. Але я ще ніколи не була так вражена цинізмом виставки в Лаврі, як вчора! Мало того, що написи на всіх сувенірах, зокрема, різдвяних свічках, були російською мовою, вся духовна література – теж, так ще й більшість товару була з Росії. Але найбільше мене обурило і розчарувало те, що нєкій Фонд развітія русской культури (!!!!) (і не він один) приїхав сюди виставляти свої рускіє матрьошкі, снєгурочкі, дєдов марозов та решту типово російської дрєбєдєні! І це на різдвяній виставці в Україні!!!!! І це в головній святині Києва!!!! Я давно знаю, що МП в Києво-Печерській Лаврі займається зароблянням грошей, а не служінням Богу. Але ця різдвяна виставка – це вершина комерційного цинізму. Мені подобається Лавра, я люблю їхні медові виставки на Спаса, але те, що я побачила вчора дуже-дуже розчарувало і образило. Так і не купивши жодного подарунка, я пішла шукати справді УКРАЇНСЬКУ РІЗДВЯНУ виставку.
bryhynets _ 04.01.2008 11:52
IP: 82.144.213.---
Подача канала на супутник – 20-40 тис доларів на місяць. Це не дорого для країни, але не дешево для супутникового каналу, адже рекламний ринок у нас поділкний між монстрами і на супутникових каналах реклами або немає, або вона нічого не коштує. За що тоді існувати каналу? І до того ж знімати програми конкурентні з потужними російськими каналами, які кабельні оператори просто втискають в наші квартири?
tobiaz _ 04.01.2008 10:32
IP: 212.90.168.---
При вартості обладнання для супутникового ТБ від 600 до 1000 грн, питання українського телебачення можна вирішити досить швидко і недорого. Вже зараз є канали Тиса, UBC (бізнес новини), STVR TV Ukr (музика), Глас (на ньому ідуть цікаві передачі окрім церковних), про кількість арабських телеканалів взагалі мовчу: навіть у Курдів є кілька своїх. Скільки буде коштувати трансляція каналу через супутник сказати не можу, але ж туди можна навіть за державної підтримки транслювати обласні та місцеві телеканали.
От куди варто витрачати гроші, навіть партіям. Доречі 'новорічних передач' як таких на німецькому, французському, італійському ТБ не спостерігалось, все було як і в звичайні дні.
командор _ 03.01.2008 21:34
IP: 77.122.4.---
Традиция,особенно,"казацько-гадамацька" очень интересена.Недавно показали по телеку открытие памятника в Одессе северной царице,так довольно лихой казачок, не понятно правда чей, может и ваш, стоял на защите сего мероприятия.А казаки чтили веру,видать не знали, что все "герои" церковных книг,мягко говоря и подумать страшно,не украинцы. Схема влияния СМИ на выборы примерно правильна. Но не вся.Как например такая.В одно электоральное поле внедряются несколько кандидатов с вроде правильными националистическими лозунгами.И как следствие- разрывают монолитную группу украинских националистов на несколько мелких, уже не проходных групп.Такие вот дела пан УкраЇноцентрист.Мне больше нравится Ротару,чем Лорак,но она почему-то пела в Москве.
Україноцентрист _ 03.01.2008 20:33
IP: 79.124.152.---
Окупація інформаційного простору (факт очевидний) = окупація мізків населення = запрограмовані результати кожних виборів = узурпація власності (в т.ч. на ЗМІ) =... І так далі по колу...

Хай ті "моїсеї-сусаніни" в себе на батьківщині по 40 років водять публіку за ніс. А в нас традиція інша – козацько-гадамацька. Можем і того... шабелькою остогидлого "моїсея":)
командор _ 03.01.2008 20:02
IP: 77.122.4.---
Поэтому и водил, чтобы телики не смотрели.Давайте трудиться на незалежнисть.тогда и мова вернется.
ОльгаКиянка _ 03.01.2008 19:27
IP: 89.252.41.---
Цікаво, скільки б часу довелося б водити свій народ Мойсейові, якби в похід були взяті телікі з єгипетськими програмами, єгипетські радіва, газети й журнали?
bryhynets _ 03.01.2008 19:24
IP: 82.144.213.---
Я дивився по ОРТ, як знущався над Україною такий собі російський гупорист еврейського (пробачте на слові) походження.
Мені, певно, однак, що так пропагує їхня машина. Імперська, я маю на увазі. Тільки от що лякає: окрім мене. ті "жарти" певно дивилися й інші українці. цілком можливо, серед них є хтось з "гарячою головою", хто може подумати, то в тих жартах винен не один конуретний гуморист-невдаха, якого охоче запрошують в Україну певні політичні сили, а цілий народ. Скажімо, російській чи єврейській... Звічайно, він помиляється. йдеться не про народи, а про політичне замовлення. Можливо, навіть, не від Путіна, а з... Києва.
Але це складно пояснювати хлопцю з "гарячою головою". Окрім того, він може просто не схотіти слухати, звинувативши мене в непатріотизмі.
Як бути?
... До чого це я? А до того, що поки слабке і нерозвинуте наше суспільство, поки герої ток-шоу усі звідти, поки своїх відомих людей поливатимемо брудом, до того часу їхні хвилі матимуть значний рейтин. А як наслідок – нестимуть небезпеку не лише нам, а й тим, хто так невдало маніпулює тими ЗМІ чи, принаймні. деяким представникам їхніх народів.
командор _ 03.01.2008 17:11
IP: 77.122.4.---
Если нацианалистов создал бог,то труд сделает из них нормальных людей.Причем здесь научный атеизм?А для того чтобы Украина была действительно независимой нужно трудиться.Зайти в школу /смолоскип можно оставить дома/и поинтересоваться почему дети сидят в шубах.чем их кормят на обед и всем ли хватает,и почему некомплект преподавателей,если в школе компъютер,и почему дорога к школе не расчищена от снега/не асфальтирована/.Хватает ли игрушек и горшков в ближайшем детсадике.Открыть детскую книжку и прочитав вместе с ребенком подумать над содержимым и стоит ли ее читать еще раз.Миллиардов не надо.Моисей сорок лет водил свой народ,что бы выдавить из него раба.Сергей!Нормальный патриот не будет пользоваться GPS,а ездить будет на отечественном джипе "волынь".А по поводу утискив украинскои мовы,вместо Красной площади предлагаю для начала попробовать сказать об этом в любом городе на Украине чуть восточнее Днепра.
Северянин _ 03.01.2008 16:33
IP: 193.138.246.---
03.01.2008 13:35___ Ukrainian_Dream – Не згоден. Ніколи мій народ не стояв на колінах і ніколи не був переможеним... Стояли гетмани, старшина, політики й попи, а народ ні. Це мій погляд на мою історію. А потім дайте відповідь щодо Христа – він був націоналістом? Хіба він мог бути націоналістом? А вот більшовик – легко...Навіщо обдурювати себе...
DrUkraine _ 03.01.2008 15:42
IP: 91.192.4.---
Передачі на нижче приведену тематику, з обмеженою рекламою, не без цікавих розважальних українських програм, які б йшли по всіх регіонах, та й транслювались поза Україною, у денний, вечірній, зручний для вдячних глядачів час, дуже необхідні, як повітря, нашій молоді та й українцям будь – якого віку. Як приклад дуже необхідних тем і назв – "Хроніки України Руси", "Минуле та Сьогодення", "Техніка для молоді", "Світ Очевидного, Світ Неймовірного", "Світ Електроніки"," Світ Моторів", "Слідопит", "Вперед у Майбутнє", "Мислителі і Управителі", "Час і Техніка", "Політичні дослідження", "У світі Тварин", "Цивілізаційні виклики", "Наука з Цікавістю", "Вікно у Природу", "Погляд крізь Час", "Фантастика і Реальність"," Наша ВЛАСНА ІСТОРІЯ", "Про Музику і не Тільки", "Рідна Мова -Рідний край", "Українські кінохроніки", "Українська сім'я", " УКРАЇНА, ЄВРОПА, СВІТ", "Полеміка про Важливе і не Тільки"," Трибуна для Риторіанців" "Сучасна Армія і Зброя", "Нові завдання для країни" і т. і. Бо інакше Ми задихнемось у тому шоуболоті, що продукують інтери, одні +ще одні і прочая ТБкаламуть-каналізація. То ж чи не варто спробувати, хоча б на початку на західних теренах та тут у Києві? Чи ж не пора самім згуртуватися і потурбуватися про дуже важливе, панове українці?
Україна та Європа1104 Aтака Путіна1245 Корупція1366 Уряд реформ410 Зеленський41
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter