Олег Тягнибок Голова ВО "Свобода"

Чому ''Свобода'' не голосуватиме за президентський проект змін до Конституції

03 липня 2014, 12:22

Фракція ВО "Свобода" не може підтримати проект закону про внесення змін до Конституції України (щодо повноважень органів державної влади та місцевого самоврядування) у редакції Президента України Петра Порошенка.

Зміни до Конституції не мають ухвалюватися похапцем, навіть під тиском зовнішніх обставин. Адже це питання стратегії розвитку держави, а не політичної тактики. Конституційні зміни потребують доопрацювання, а головне – широкого громадського обговорення на рівні місцевих громад.

Зміни до Конституції, які подала фракція ВО "Свобода" в рамках роботи Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України з питань підготовки законопроекту про внесення змін до Конституції України, було повністю проігноровано. Хоча ми пропонували важливі зміни, які мають підтримку багатьох українців, зокрема:

- Обрання народних депутатів за пропорційною системою за відкритими виборчими списками;

- Скасування недоторканності народних депутатів, Президента та суддів;

- Спрощена процедура відкликання народного депутата виборцями;

- Запровадження відповідальності народного депутата за порушення принципу особистого голосування;

- Скорочення кількості складу парламенту до 300 депутатів;

- Обрання місцевих судів громадяни України строком на п'ять років;

- Заборона нацистської та комуністичної ідеологій.

Президентський проект Основного Закону містить низку положень, які ВО "Свобода" категорично не підтримує, оскільки ми вважаємо їх шкідливими для розвитку нашої держави. Зупинюся на найбільш принципових:

1. Ми проти того, аби місцеві ради, зокрема сільські, селищні, міські, районні та обласні, надавали "спеціальний статус" російській та іншим мовам національних меншин (ст.143) . Фактично це механізм надання російській мові статусу другої державної в зрусифікованих регіонах, що призведе до конституційного закріплення мовного розколу країни, який є наслідком насильницької русифікації українців. Ми категорично проти таких "миротворчих ініціатив" ціною знищення національної ідентичності та єдності українців, основою якої є українська мова. Це капітуляція перед вимогами російського агресора Путіна.

Позиція "Свободи" така: стаття 10 чинної Конституції більш ніж достатньо гарантує мовні права національних меншин. Ми підтримуємо гарантування на рівні закону (законопроект Кошулинського N2172а) права місцевих громад, в яких представники національних меншин становлять понад 30% мешканців, використовувати в публічних царинах поруч із державною мовою мову національної меншини. До того ж, таке право має бути виключно компетенцією місцевих громад, а не обласних чи районних рад, які зараз фактично представляють інтереси місцевих олігархів, а не місцевих громад.

2. Ми вимагаємо, аби коаліцію формували фракції, а не окремі народні депутати (ст.83) . Формування парламентської більшості фракціями партій є гарантією того, що ця коаліція відповідатиме результатам голосування виборців. Якщо ж норму про формування коаліції фракціями буде усунуто, то більшість можуть сформувати партії, які не отримали виского відсотка на виборах, але змогли перекупити "тушок".

3. Ми проти скасування обов'язку народного депутата входити до складу депутатської фракції цієї політичної партії, від якої він обирався (ст. 81) . Прийняти цю пропозицію означає легалізувати політичну проституцію в парламенті. Це призведе до повторення ситуації з "тушками" Табаловими, яка прогриміла на всю Україну 2012 року, або ж з перебіжництвом майже третини депутатів фракції "Батьківщини" в лави більшості Януковича 2011 року. Це означає дозволити повну безвідповідальність народних депутатів перед своїми виборцями. Ми вимагаємо імперативного мандату.

Україні потрібні якісні зміни до Конституції, а не будь-які зміни за будь-яку ціну. Потрібні конституційні зміни, які системно посилять вплив громадян на всі гілки влади в державі, як цього вимагали українці під час Революції гідності.

Важко очікувати таких змін від цього складу парламенту, який ігнорує ухвалення принципових для України законів, зокрема про люстрацію, про відновлення довіри до судової системи, про відкриття державного реєстру прав власності на нерухоме майно, заборону комуністичної ідеології.

Важко очікувати позитивних змін від Верховної Ради, в якій фракції, що організували Майдан, нараховують всього лише 164-х депутатів, і які без доброї волі колишніх попутників Януковича не можуть ухвалити жодного закону.

"Свобода" солідарна з громадянами, понад 70% яких підтримують проведення дострокових виборів парламенту, обраного за відкритими виборчими списками. Тільки якісно новий парламент зможе ухвалити ті зміни до Конституції України, яких насправді потребують українці.

powered by lun.ua
Коментарі — 66
123456 _ 03.07.2014 19:43
IP: 77.87.36.---
Владимир Зинченко:
torpedist:
Только украинский должен быть единым государственным. А остальные языки в быту должны быть не преследуемы. Русский язык в Украине должен иметь такой же статус как и португальский, арабский, корейский... Не более того. Читайте, беседуйте с друзьями на любом и сколько угодно.
==========================================
Русский должен иметь офичиальный статус. На нем говорит большинство. а на португальском и т.д. не говорят
статус языка оккупантов он и так имеет
Владимир Зинченко _ 03.07.2014 19:25
IP: 94.178.156.---
torpedist:
Только украинский должен быть единым государственным. А остальные языки в быту должны быть не преследуемы. Русский язык в Украине должен иметь такой же статус как и португальский, арабский, корейский... Не более того. Читайте, беседуйте с друзьями на любом и сколько угодно.
==========================================
Русский должен иметь офичиальный статус. На нем говорит большинство. а на португальском и т.д. не говорят
123456 _ 03.07.2014 19:22
IP: 77.87.36.---
этот петя уже 3аеп. его выбрали гарантом территориальной целостности, а не переговоры с террористами устраивать, и конституции, а он уже кинулся конституцию менять. импичмент. пусть баптист ио будет. законодательный орган – рада, она должна вносить изменения, а президент всячески этому сопротивляться
teres _ 03.07.2014 19:17
IP: 85.198.167.---
я був проти обрання Президента в одному турі, щоби той кирпу не задирав...
Ви там слідкуйте, бо вже почалося...
Tatyana Nesterenko _ 03.07.2014 19:06
IP: 93.72.225.---
Тягнибок дорвался до корыта Мистерства Аграрной политики и не собирается убираться,все схемы Януковича остались ему в наследство и он не собирается все это менять.Коррумпированные кадры,на которых клейма негде ставить,он не собирается менять в МиНАПК,заявляя,что это профессионалы и они его устраивают.Держвной ветеринарнорй службой керуе зятьПрисяжнюка,у которого обнаружили 1,7 млн долларов.Пересидел на больничном и снова работает.А Порошенко назначил своим заместителем миллиардера Косянюка, который скупил все и всех в МИнАПК и Державной ветеринарной службе Украины.Все Министры МинАПК у него и на него работают и поныне и лоббируют его "Мироновский хлебопродукт" на всех уровнях.В Киеве курицы нормальной купить нельзя из-за этих монстров,которве не дают фермерам продавать.На биопрепаратах такие деньги отмывают а отечественные биофвбрики "лапу сосут".Народ терпеть не будет долго.Уже закипает общественное сознание. Выкинем всех!
torpedist _ 03.07.2014 16:28
IP: 95.133.111.---
Только украинский должен быть единым государственным. А остальные языки в быту должны быть не преследуемы. Русский язык в Украине должен иметь такой же статус как и португальский, арабский, корейский... Не более того. Читайте, беседуйте с друзьями на любом и сколько угодно.
Євген, Харків _ 03.07.2014 15:35
IP: 217.12.212.---
Я далеко не в усьому підтримую "Свободу", але все, що Тягнибок заявляє, підтримую повністю. Головне те, що Україна знову вляпалася з "гарантом" Конституції. Тепер "гарант" гаратнуватиме те, що він вертітиме нею, як циган сонцем, підлаштовуючи під себе та своїх друзів-мільярдерів. Як у Ліни Костенко: "Знову пішла Україна по колу?"
Світлана Михалюк _ 03.07.2014 14:52
IP: 195.190.152.---
Здається. ніяк АП не може позбавитися медведчуківсько-портновського духу, намагаючись і тепер у непрозорий спосіб, без обговорення з конституалістами та експертним середовищем протягнути "підмарафечений" варіант портновького прпоекту змін до Конституції України. Дарма, що спеціалісти з конституційного права наголошують, що історія ще не знала таких випадків, коли б в країні приймався Основний Закон в умовах воєнних дій. Навіть європейські правникиз Венеційської комісії кажуть про проблематичність змін до Конституції України,коли фактично йде війна з російськими окупантами-терористами, а частина Української території вже окупована. Спочатку звільніть свою територію від терористів і окупантів. а потім починайте конституційний процес! Про це говорятьМ.Ставнійчук та С.Головатий. Для бюджетної децентралізації та розширення прав територіальних громад не потрібні зміни до Конституції. Достатньо змін до Бюджетного кодексу, ЗУ "Про місцеве самоврядування" та ще декількох законів.
Іван Виговський _ 03.07.2014 14:51
IP: 46.200.239.---
Усе правильно Олеже на всі 100%.

Але в мене єдине питання на тему люстрації:
Як же ж "Свобода" проголосувала за гелетея, не запропонувавши навіть пояснити природу своїх статків?
Хі ба місце злодія не в тюрмі, а на державній посаді вищого рівня?
chel _ 03.07.2014 14:37
IP: 94.179.151.---
ПРОДОВЖЕННЯ. Який може бути ПЛАН по ратифікації?! Він українців має за дебілів? Молдова-вжк ратифікувала і забула, а нам ще треба ПЛАН!, як це зробити...Цинізму немає меж! А голі,босі,голодні вояки ЗСУ, з старою зброєю, хоча є якісна?. Суспільство годує, озброює ЗСУ!, хіба це не злочин з боку можновладців, хоча кошти на ЗСУ-є, але чомусь-заморожені вже тривалий час, а бійці потребують бронежилети, каски, зброю...банально-хліба та води! А в цей час, вони знову вносять закони про рос. мову, витісняючи все українське на вимоги кремля. До-речі,язик путін використовував, як аргумент, для захисту якого він розв'язав війну. Хоча до того часу, поки не прийшов до влади янукович, мовне питання всіх влаштовувало, кожен розмовляв тією мовою, якою вважав за потрібне.Не вірю я, що новий президент зробить Україну незалежною, а людей,захищеними!
Kovaljov _ 03.07.2014 14:33
IP: 85.90.206.---
Схоже, що Порох хоче під ширмою російської мови розширити свої повноваження: назначати суддів, представників президента. Почитайте пропозиції Порошенка, і пану Олегу треба б уважніше ї прочитати.
Тоді б список зауважень значно розширився.
Корнеева Светлана _ 03.07.2014 14:19
IP: 46.119.194.---
Вот что радует, нормальный процес – кто-то "за", кто-то "против".Есть аргументы. Не так как "государственной дуре": – Пу: "разрешите мне ввести войска!" Дура: "ура, разрешаем!", Пу: "запаретите мне вводить войска!" Дура: "ура! разрешаем!"
chel _ 03.07.2014 14:19
IP: 94.179.151.---
Порошенко загрався, він не на своєму місці,для України він не зробить нічого і не зробив. Ця конституція проштофхується по вимозі путіна, із серії "мирних домовленостей" та втягування України в нескінченні перемовини та створення комісії, поки важка техніка, озброєння та бандити кожного дня колонами перетинають кордон.Я так зрозумів, що головні питання на часі-це знову мовне та створення вертикалі влади під порошенка. Є 10 ст.КУ, яка гарантує вільне використання рос.мови! Що ще треба? Порошенко виконує забаганки кремля, щоб на рівному місці створити протистояння. Він продовжує в цьому питанні януковича та йде ще далі, щоб кожен колгосп обирав собі, по-суті, держ. мову!, хіба це державницька політика?! А як бути з документацією? Закарпаття, південь-румунська, мад'рська,болгарська і т.д.-ХАОС!,який потрібен путіну. В той час, ключові силові посади займають міл'ярдери, власники бізнесу, представники минулої влади! Що це таке-"дав доручення МЗС, для створення ПЛАНУ по ратифікації угоди"??!
Miros Syvyi _ 03.07.2014 14:12
IP: 46.202.103.---
Все правильно, українська мова не може бути предметом торгу будь з ким. Це є фундамент держави.

Те що Росія бореться за обмеження застосування української мови свідчить про те що вони там все добре розуміють
Аптм Марко _ 03.07.2014 14:12
IP: 62.221.52.---
Добре би було записати в Конституції раз і назавжди аби наші діти мали можливість знати, що людина походить від Творця, а не від мавпи...
Anya Denisenko _ 03.07.2014 14:12
IP: 77.122.15.---
Зміни Свободи занадто різкі, зрозуміло, що вони будуть проігноровані, не своєчасно, як то кажуть. А от з іншим згодна, окрім мовного питання.
Степан Фаріон _ 03.07.2014 14:06
IP: 194.44.203.---
Повністю підтримую.
Viktor Marynich _ 03.07.2014 13:38
IP: 95.215.164.---
Тільки Установчі Збори (Конституанта) здатні виробити і винести на референдум Народну Конституцію, а не Конституцію від гілок влади чи політсил.
Верніть народу його природне, невідчужуване право на Установчу Владу!
Kovaljov _ 03.07.2014 13:37
IP: 85.90.206.---
Van Helsing:
Все правильно, але в питаннях мови досить вже ідиотизму – хай розмовляють тією мовою, якою хочуть. Українська мова повинна розвиватися не примусом, а розвитком держави, економіки та культури. Все інше підтримую.
Пане не робіть підміни понять: не може Конституція забороняти людям говорити тією чи іншими мовами.
Це заборонено кількома статтями Конституції України, бо це – порушення прав людини.

А державна мова – це мова держустанов та місцевої бюрократії. Це не питання прав людини.
Так можна добалакатися до того, що держслужбовець не повинен писати декларацію о своїх прибутках та видатках і повинен отримати право мати приватні підприємства, бо інакше це ж "порушення прав людини".
Олег Кулинич _ 03.07.2014 13:30
IP: 5.58.50.---
"свобода" завжди все правильно говорить... і в раду нормально на роботу ходять... і голосують там дружно і вірно... але... дорвались до влади (народ проголосував) в львівській, франківській і тернопільських областях... і шо...? на президентських за олежика (вважай "свободу") проголосували в франківській і тернопільській по півтора процента, а в львівській так взагалі зачуханий процентик... "свобода" тіпа відмазується, що народ схавав мантру про перший тур, але ж то не так... олько, на західній народ інакший чим в дау нбасі, ти хіба не знав, на західній не лізе хай грабують лиш би свОї... олько, мав ти хороший шанс стати дійсно державним мужем, але бабло таки затьмарило мазгі... але ти не парся, то менталітет (урвати) в українців такий, а ти ж справжній українець!
Ярослав Калька _ 03.07.2014 13:28
IP: 194.187.216.---
Александр Крымский:
Ну вот Свобода и проявила свою фашистскую суть. Свободе нужна кровь.
Вилізло фашистське чудо і розверещалось, що всі ган...ни, один він "воздушний шарік"
Skami Skam _ 03.07.2014 13:28
IP: 109.251.239.---
Свобода, вы всегда подкладывались под тех, кто дает денежку и создавали нужную картинку. Именно ваши истеричные вопли про закон Колесниченко-Кивалова стали одним из факторов, почему на Донбассе боятся бандеровцев, которые придут и вырежут всех русских.

Шли бы вы на три буквы, вы – уже история. В следующем парламенте вас не будет. А на русском говорит половина Украины, смиритесь. Воюйте под Славянском, а не в парламенте. Бойцы блин.
Alex Dunkel _ 03.07.2014 13:26
IP: 92.244.122.---
Yan Rozhko:
Згоден на 100%.На жаль.
Володимир Верещак _ 03.07.2014 13:26
IP: 95.132.7.---
Імперативний мандат – зараз це головне. Все інше – то другорядне, хоч і важливе.
Мария Солод _ 03.07.2014 13:26
IP: 46.211.143.---
Скільки можна про мову? Якби так багато не порушували мовне питання, воно само по собі би відпало. Не можна примусити говорити якоюсь мовою, але державна мова має бути одна.
Корупція1306 Зеленський3 Донбас5 Aтака Путіна1200 Україна та Європа1071
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter