Зрада чи перемога? Робіть висновки самі!
Другий день в українському інформаційному просторі істерія. Влада через підконтрольні ЗМІ й ручних "політологів" намагається довести суспільству, що жодного "особливого статусу" окремим регіонам Донецької і Луганської області в запропонованих змінах до Конституції немає. А зміни направлені виключно на встановлення довгоочікуваного миру. Патріоти ж впевнені: ухвалене парламентом рішення – зрада національних інтересів і поступки Кремлю.
Сьогодні, коли минуло трохи часу і улягаються емоції, вже можна тверезо оцінити те, що вчора відбулося в парламенті. Отже, нагадаю зміст норми проекту Конституції, яка викликала резонанс у суспільстві: "Особливості здійснення місцевого самоврядування в окремих районах Донецької і Луганської областей визначаються окремим законом".
Що ж це за такий "окремий закон"? Це – Закон "Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей", ухвалений "таємним голосуванням" з порушенням усіх законних парламентських процедур 16 вересня 2014 року. Наголошу, що фракція ВО "Свобода" була єдиною з депутатських фракцій у парламенті VII скликання, яка одностайно проголосувала проти ухвалення цього закону.
Нагадаю його основні положення:
1. Російським окупантам та їхнім посібникам терористам гарантується амністія.
Стаття 3. Держава гарантує відповідно до закону недопущення кримінального переслідування, притягнення до кримінальної, адміністративної відповідальності та покарання осіб – учасників подій на території Донецької, Луганської областей.
2. Узаконюється режим "сприяння" для російської мови і знищення української мови.
Стаття 4. Держава гарантує відповідно до Закону України "Про засади державної мовної політики" право мовного самовизначення кожного жителя в окремих районах Донецької та Луганської областей щодо мови, яку вважає рідною, вибору мови спілкування, вільного користування російською та будь-якою іншою мовою у суспільному та приватному житті, вивчення і підтримки російської та будь-якої іншої мови, їх вільний розвиток і рівноправність.
3. Надається імунітет депутатам, "обраним" під контролем терористів.
Стаття 5, абзац 2. Повноваження депутатів місцевих рад і посадових осіб, обраних на позачергових виборах, призначених Верховною Радою України цим Законом, не можуть бути достроково припинені.
4. Терористи призначатимуть керівників органів прокуратури і судів, а самі стануть "народною міліцією", підпорядкованою виключно місцевій владі, яку доволі ймовірно буде обрано з колишніх ватажків загонів бойовиків.
Стаття 5, абзац 3. В окремих районах Донецької та Луганської областей законами України запроваджується особливий порядок призначення керівників органів прокуратури і судів, який передбачає участь органів місцевого самоврядування у вирішенні цих питань.
Стаття 9. В окремих районах Донецької та Луганської областей рішенням міських, селищних, сільських рад створюються загони народної міліції, на які покладається реалізація завдання з охорони громадського порядку в населених пунктах цих районів.
Координація діяльності загонів народної міліції з охорони громадського порядку в населених пунктах здійснюється відповідним сільським, селищним, міським головою.
Загони народної міліції утворюються на добровільних засадах із числа громадян України, які постійно проживають у відповідних населених пунктах окремих районів Донецької та Луганської областей.
5. Україна має забезпечити прямі зовнішні відносини Донбасу з регіонами Росії. По суті, визнається сам факт відсутності фактичного кордону з Росією.
Стаття 8. Органи виконавчої влади сприяють розвитку в окремих районах Донецької та Луганської областей транскордонного співробітництва, спрямованого на вирішення спільних проблем розвитку, посилення та поглиблення добросусідських відносин між територіальними громадами, органами місцевого самоврядування окремих районів з адміністративно-територіальними одиницями Російської Федерації на основі угод про прикордонне співробітництво, що укладаються територіальними громадами, органами місцевого самоврядування, місцевими органами виконавчої влади України та територіальними громадами у межах компетенції, встановленої законом.
6. І найцинічніше – це те, що ми з Вами за це все маємо платити, не вимагаючи від них жодних податків.
Стаття 7. Держава надає підтримку соціально-економічному розвитку окремих районів Донецької та Луганської областей...
У законі про Державний бюджет України щороку передбачаються видатки, що спрямовуються на державну підтримку соціально-економічного розвитку окремих районів Донецької та Луганської областей. Україна гарантує визначення таких видатків загального фонду Державного бюджету України захищеними видатками, обсяг яких не може змінюватися при здійсненні скорочення затверджених бюджетних призначень.
Отже, шановні українці, робіть висновки самі: зрада це чи перемога?
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.