5 жовтня 2015, 10:28

За мить до виборів: популізм чи праця?

Цього тижня парламент засідатиме чи не востаннє перед місцевими виборами. Не секрет, що в Коаліції навіть пропонують таки зробити в жовтні один пленарний тиждень, щоб не спонукати до використання трибуни парламенту лише з метою передвиборчої агітації. Правда, минулого тижня такі пропозиції не набрали достатньої кількості голосів, але кампанія активізувала, а кількість депутатів, які пробують себе кандидатами в мери, лідерами списків до облрад чи міськрад зашкалює. Тому, можливо, цей тиждень таки стане першим і останнім в жовтні. Тим більше треба встигнути зробити все можливе, щоб він був по-максимуму продуктивним.

Експерти громадської ініціативи Реанімаційний Пакет Реформ пропонують парламенту перейти до більш системного опрацювання законопроектів використовуючи тематично-блоковий підхід. Наступного тижня пропонуємо зосередитися на таких блоках: сприяння виконанню Плану візової лібералізації, унормування законодавства щодо економічної конкуренції, вирішення окремих питань сфери національної безпеки і оборони, газового ринку та розширення доступу до публічної інформації. І що показово – по всім цим напрямкам є готові законопроекти, які треба приймати якнайшвидше, щоб запустити реформи чи просто вирішити перезрілі питання у відповідних галузях.



Щодо Плану дій щодо лібералізації ЄС візового режиму, то ключовою слабкою стороною його виконання є теми боротьби з корупцією. На минулому тижні, з відставанням фактично у півроку, таки вдалося запустити процедуру відбору керівництва Спеціальної антикорупційної прокуратури та Національного агентства з запобігання корупції, але до справи унормування процедури конфіскації та відкритості партійних фінансів руки у депутатів не дійшли. Тому в цьому розділі пріоритетами номер один є урядовий комплекс законопроектів щодо конфіскації 2540а, 2541а (а не маніпулятивний 3025, який створить проблеми для повернення активів корупціонерів режиму Януковича), 3040 та 3041, підготований за участі експертів групи РПР Антикорупційна реформа, перша з а все Центру протидії корупції та спільне напрацювання щодо публічності партійних фінансів цієї ж групи на чолі з Дмитром Котляром за участі експертів IFES, Transparency International Україна та Центру політичних студій та аналітики, представників виконавчої влади, перша за все Міністерства юстиції України та законодавчої (Юрієм Луценком, Сергієм Лещенко, який був керівником депутатської робочої групи щодо цієї ініціативи, Андрієм Парубієм, Вікторією Сюмар, Єгором Соболєвим, Вікторією Войціцькою, Павлом Різаненком, Ігорем Гринівим, Остапом Семераком, Світалною Заліщук, Мустафою Наємом, Ганною Гопко, Віктором Чумаком, Юрієм Дерев'янком, Дмитром Добродомовим, Олегом Осуховським, Іваном Мельничуком) 2123а та 2138а. Окрім візової лібералізації ці ініціативи на даний момент є ключовими у законодавчому забезпеченні антикорупційної реформи і тому визначені пріоритетами Робочої групи з парламентського забезпечення реалізації державної антикорупційної політики на чолі з Першим-віце спікером Андрієм Парубієм на цей сесійний тиждень.

Другим пріоритетом лише за термінами, бо за важливістю то, напевно, першим є питання національної безпеки та оборони. Цього тижня є всі можливості визначити терміни служби за контрактом в особливий період (на даний момент таких термінів не зазначено і тому механізм контрактної служби малоефективний – хто ж піде служити не відомо на який період часу?) законопроектом 2356а, розробленим народними депутатами Тетяною Чорновол, Іваном Вінником та Вадимом Кривенком та експертами РПР групи Національна безпека та оборона. Також ця група підтримала законопроект 2389 Дмитра Тимчука, Івана Вінника, Павла Дзюблика, Костянтина Матейченка та Павла Кишкаря щодо надання права служби в ЗСУ іноземним громадянам та особам без громадянства, які зараз у великій кількості воюють на сході і не захищенні жодним статусом.

Третім пріоритетом є унормування економічної конкуренції, що не лише посприяє виконанню Угоди про асоціацію з ЄС, а й дозволить привести діяльність Антимонопольного комітету України до європейських стандартів. Цій меті слугуватиме прийняття законопроектів 2431 авторства народних депутатів Вікторії Пташник, Ольги Бєлькової, Віктора Галасюка, Тетяни Острікової, Наталії Кацер-Бучковської, Оксани Юринець, Іванни Климпуш-Цинцадзе, Дмитра Добродомова, Ірини Суслової, Івана Крулька, Ганни Гопко та Вадима Івченка, а також експертів ініціативи "Сильніші разом" та 2168а авторства Вікторі Пташник, Олександри Кужель, Андрія Журжія, Наталії Кацер-Бучковської, Іванни Климпущ-Цинцадзе, Владислава Голуба та Ігоря Алексеєва знову ж таки спльно з експертами ініціативи РПР "Євроінтеграція. Зона вільної торгівлі з ЄС" та "Сильніші разом".

З 1 жовтня ми маємо нові правила на ринку газу, які передбачають відділення функцій оператора від функцій тих, хто видобуває газ, і постачальників відповідно до європейських стандартів. Але, щоб ці нововведення були дієві та ефективні потрібно внести відповідні зміни ще в ряд законопроектів, особливо визначивши, які діятиме ринок у перехідний період, коли нові правила ще не повністю втіленні, а старі вже варто поступово відміняти. На вирішення цього завдання спрямований урядовий газовий пакет 3072, 3073 та 3074 але найбільше 2312а, розроблений народними депутатами Ольгою Бєльковою, Олександром Домбровським, Вікторією Войціцькою, Наталією Кацер-Бучковською, Ігорем Насаликом та експертами групи РПР "Реформа енергетичного сектору".

Ну і на завершення комплекс щодо реформи медіа, посилення відкритості доступу до інформації та до діяльності місцевих органів влади. Загалом цей блок можна назвати щодо відкритого доступу до правди. Перш за це на це спрямована процедура роздержавлення ЗМІ 1123, ініціатива групи РПР "Медіа-реформа", Інституту Медіа Права та народних депутатів Миколи Томенка та Олександра Абдулліна. Держава неефективний власник і всіляко намагається використати підпорядковані їй медіа як рупори виправдодування, а не джерела інформації. Законопроекти 2913 та 2043а авторства Вікторії Сюмар, Сергія Лещенка, Мустафи Наєма, Світлани Заліщук, Єгора Соболєва, Ганни Гопко, Віктора Кривенка та експертів групи РПР "Антикорупційна" та "Медіа-реформа" спрямовані на посилення відповідальності за приховування інформації, яка має бути надана відповідно до закону про доступ до публічної інформації. Влада часто намагається його обійти то ж мета ініціативи обмежити їй такі можливості. Ну і останній по рахунку але не по важливості законопроект 2016а що забезпечить фіксацію всіх голосувань в місцевих рада поіменно. Виділяють землю – хто саме за це голосує, укладають корупційний договір – хто. Ініціатива групи РПР "Децентралізація" та народних депутатів Ганни Гопко, Сергій Власенка, Світлани Заліщук, Сергія Лещенка, Мустафи Наєма, Наталії Кацер-Бучковської, Юрія Бабія, Віктора Романюка, Романа Заставного та Оксани Продан дуже актуальна до місцевих виборів: нові ради мають працювати прозоро.

Було б добре розглянути і законопроект 2292 щодо заміни довічного позбавлення волі більш м'яким покаранням, і 2767 який запустить другий рівень пенсійного накопичення, і унормування процедури страхування законопроектом 1797-1. Та, як показує практика, вимагати у парламенту прийняття більше 20 законопроектів та розглянути в першому читанні приблизно таку ж кількість було незавбачливо. Хоча, можливо, перед місцевими виборами ВРУ нас позитивно здивує...

powered by lun.ua

Операція "Тоталітаризація". Як влада намагається стежити за українцями

Спроба українського уряду використати сучасні технології для боротьби з поширенням COVID-19 перетворилася на небезпечну й невдалу пародію на досвід розвинених країн Українська влада не втомлюється щодня доводити свою некомпетентність та приймає дедалі більш абсурдні рішення...

Запобігати чи карати. Яку тактику обирає уряд?

У сюрреалістичному серіалі "Українська влада проти коронавірусу" новий епізод – "Кара без злочину" В чому ключова помилка уряду при введенні карантинних заходів? В тому що він намагається за свої недопрацювання карати громадян...

Коронавірус та адекватність заходів запобігання епідемії

Як вже відомо, зараз міжфракційна група на базі Комітету ВРУ з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування напрацьовує пакет рішень щодо запобігання епідемії коронавірусу...

Про Сивохо, Данілова та "приватну позицію" радника Секретаря РНБОУ

Радник офіційної особи чи то на державних, чи то на громадських засадах ніколи не буде сприйматися як приватна особа. Просто подивіться інформаційні повідомлення – проросійську мірну платформу створює не громадянин Сивохо, а саме радник Секретаря РНБОУ Сивохо (співпадіння прізвищ не випадкове, це одна людина)...

Правда і маніпуляції щодо відставки генпрокурора або хто зупиняє реформу ГПУ

Ініціатори висувають претензію, що генпрокурор провалив роботу щодо посадки топ-корупціонерів і навіть називають конкретні справи: справа Садового, справа короля контрабанди Альперіна, справа Мангера, тобто не активий у намаганні знайти відповідь на питання "Хто замовив Катю Гандзюк?" Упустимо що справи по топ-корупції веде Спеціалізована антикорупційна прокуратура, а рішення про посадки приймає суд...

Гра в довгу: сценарію швидкого миру немає. Його блокує Росія.

12 пунктів мюнхенської змови, "формула Штайнмаєра", Мінськ-2,3 та іже з ними – плани написані для України без України. Але це на нас напала Росія, це у нас окуповано Крим та окремі райони Донбасу...