22 листопада 2016, 16:17

Прозорі аукціони з продажу активів неплатоспроможних банків – ще один приклад успіху ідеології ProZorro

Ідеологія ProZorro унікальна для України. Чим? Ми дуже часто сприймаємо боротьбу з корупцією ніби мету когось зловити-посадити. Але, насправді, так ми вибиваємо лише одиницю, яка не завжди є системоутворюючою. Корупція зникає там, де нові правила не дозволяють їй у принципі з'явитися. База для корупції – це закритість і неефективність. TI Україна працює як складова команди ProZorro.Продажі, забезпечуючи прозорість та моніторинг. Незабаром буде запущено портал моніторингу в межах ProZorro.Продажі. І будь-хто зможе контролювати систему. Це ключова складова ідеї ProZorro, щоб все було прозоро і доступно. Прозорість забезпечуємо вже зараз. Про доступність будемо дбати постійно. Як тут, так і в наших інших спільних проектах.

Я б хотів подякувати Фонду гарантування вкладів фізичних осіб і в першу чергу відділу продажів в особі пані Юлії Берещенко. Тому що бажання цієї структури працювати по-новому є визначальним. Ініціатива йшла не так від команди ProZorro та бізнесу, скільки від людей, які не погоджуються, щоб усе лишалося по-старому з новими гаслами. Ми розуміємо, що впродовж 2014-2016 років держава мала повернути шалені кошти – 78 мільярдів гривень вкладників. А за 2016-ий рік, до запуску проекту, вдалося, за нашими даними, повернути через продажі лише 8 мільярдів. Величезну суму довелося дофінансовувати з державного бюджету. Це не провина людей, які зараз працюють у Фонді. Це провина неефективної системи.



Щоб система була ефективною, найперше треба зробити її доступною, прозорою і такою, що викликає довіру в бізнесу. Працює формула з чотирьох важливих складників: 1 – запит від бізнесу працювати по-новому; 2 – громадський контроль (і тут ми завжди готові підставити плече тим, хто реально прагне робити антикорупційні реформи, а не імітувати їх); 3 – увага суспільства та можливості моніторити. І все це було б неможливим без реформаторів у владі. Тому ще раз хотів би подякувати команді проекту ProZorro.Продажі, Міністерству економічного розвитку та торгівлі й активній частині ФГВФО.

До нас уже звернувся НБУ, щоб активи, які знаходяться в Національному банку, продавалися через систему ProZorro.Продажі. Ми закликаємо інші структури не лише піаритися на тому, що вони включаються в процес, а справді включатися в процес. В даному випадку, я звертаюся до адміністраторів системи СЕТАМ, які вже випускали прес-реліз про те, що вони з нами, але, на жаль, вони досі не з нами. І я дуже прошу, щоб цей процес пришвидшувався. І ми від піару на реформах перейшли до реального використання нових механізмів, які справді будуть ефективні та обов'язкові.

У разі успішності цього процесу, а в успіху я не сумніваюся, його можна і треба буде поширювати на багато інших сфер. Уже виходили на нас як Transparency International Україна і структури, які забезпечують продаж бурштину, цікавлячись даним процесом. Звісно, поки ми не відпрацюємо систему з Фондом гарантування вкладів до ідеального стану, я не думаю, що поширення процесу доцільне. Але, сподіваюся, що вже наступного року ми зможемо ділитися цим алгоритмом. Адже перші аукціони чітко довели, що аукціон працює, а найближчим часом запуститься механізм, який доведе не лише учасниками, а і спостерігачам, що механізм прозорий, ефективний, всю інформацію можна отримати з одного ресурсу, а брати участь важливо. Ми зможемо вже наступного року говорити про ще однин успіх на рівні ProZorro. Спочатку в Україні, ну а далі, можливо, і за кордоном. Просто зараз на міжнародній зустрічі у Берліні наші колеги з Програми інноваційних проектів Transparency International Україна допомагають європейцям втілювати у себе елементи системи ProZorro.

Виступ на презентації перших результатів успішних аукціонів в системі ProZorro.Продажі 22.11.2016

powered by lun.ua

Операція "Тоталітаризація". Як влада намагається стежити за українцями

Спроба українського уряду використати сучасні технології для боротьби з поширенням COVID-19 перетворилася на небезпечну й невдалу пародію на досвід розвинених країн Українська влада не втомлюється щодня доводити свою некомпетентність та приймає дедалі більш абсурдні рішення...

Запобігати чи карати. Яку тактику обирає уряд?

У сюрреалістичному серіалі "Українська влада проти коронавірусу" новий епізод – "Кара без злочину" В чому ключова помилка уряду при введенні карантинних заходів? В тому що він намагається за свої недопрацювання карати громадян...

Коронавірус та адекватність заходів запобігання епідемії

Як вже відомо, зараз міжфракційна група на базі Комітету ВРУ з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування напрацьовує пакет рішень щодо запобігання епідемії коронавірусу...

Про Сивохо, Данілова та "приватну позицію" радника Секретаря РНБОУ

Радник офіційної особи чи то на державних, чи то на громадських засадах ніколи не буде сприйматися як приватна особа. Просто подивіться інформаційні повідомлення – проросійську мірну платформу створює не громадянин Сивохо, а саме радник Секретаря РНБОУ Сивохо (співпадіння прізвищ не випадкове, це одна людина)...

Правда і маніпуляції щодо відставки генпрокурора або хто зупиняє реформу ГПУ

Ініціатори висувають претензію, що генпрокурор провалив роботу щодо посадки топ-корупціонерів і навіть називають конкретні справи: справа Садового, справа короля контрабанди Альперіна, справа Мангера, тобто не активий у намаганні знайти відповідь на питання "Хто замовив Катю Гандзюк?" Упустимо що справи по топ-корупції веде Спеціалізована антикорупційна прокуратура, а рішення про посадки приймає суд...

Гра в довгу: сценарію швидкого миру немає. Його блокує Росія.

12 пунктів мюнхенської змови, "формула Штайнмаєра", Мінськ-2,3 та іже з ними – плани написані для України без України. Але це на нас напала Росія, це у нас окуповано Крим та окремі райони Донбасу...