Мар’ян Заблоцький Фінансовий аналітик

На захист Hyundai

04 березня 2013, 20:48

Нещодавно вернувся з поїздки додому на поїзді Hyundai. Згадався негатив, який був навколо введення поїзда. Під тиском преси поїзд розкритикував Президент. Навіть журнал на борту самого поїзда починається із вибачень за затримки протягом грудня. Вибачився і сам Борис Колесніков і втратив роботу міністра інфраструктури. Тиждень тому один відомий український канал показав окремий фільм про всі проблеми поїзда.

Вищезгадана критика та кадрові зміни дозволяють написати позитивно про новий поїзд без того, щоб хтось міг назвати статтю замовною. Мені нововведений поїзд Hyundai дуже подобається. Вважаю, що та негативна увага, яка була приділена йому з боку преси та громадськості, є не заслужена. Hyundai є значним якісним кроком вперед, порівняно із старим експресом, який обслуговував маршрут Київ-Львів. І ось чому.

Що ми отримали насправді

Справа не тільки в тому, що сам вагон є новий. Змінено всю інфраструктура обслуговування пасажирів. Квитки тепер можна придбати або забронювати через інтернет, при цьому вибрати собі бажані місця.

Персонал поїзду молодий та привітний. По вагону регулярно проходить прибиральниця. У буфеті є смачні ланч-бокси, великий асортимент напоїв та продуктів. Додатково їжу регулярно розвозять офіціанти.

Сам вагон комфортний. Шум та вібрація майже відсутні. Температура у вагоні підтримується стабільна, незважаючи на зовнішні погодні умови.

Комфорт, який забезпечує поїзд Hyundai, дійсно дуже хороший і відповідає найкращим стандартам сервісу у Європі. По швидкості Hyundai не може потягатись із деякими європейськими потягами, вже надто "звивисті" українські колії. Проте, у якості обслуговування український експрес є дуже навіть конкурентним.

Свого часу мені довелось подорожувати на довгі дистанції поїздами Австрії, Британії, Іспанії, Чехії, Польщі. Принаймні по цих країнах можу сказати, що якість перевезення залізницею часто аж ніяк не шоколад. Навіть на нічний старий поїзд соціалістичних часів можуть продати квиток без дати і місця. Результатом цього може бути ніч, проведена стоячи.

Чому Hyundai аж так критикують

То ж чому преса та українці так не злюбили Hyundai? Безумовно, були об'єктивні проблеми із тим, що поїзда затримувались, особливо це було відчутно у грудні. Але технічні проблеми при впровадженні нової техніки не є чимось винятковим. В 2011 Шотландські залізні дороги відклали на півроку впровадження нових потягів через поломки нових закуплених німецьких потягів Siemens. У 2012 нові поїзда компанії Bombardier призводили до значних затримок у Торонто через "баг" у механізмі дверей.

Та й затримки були стандартним явищем для старого експресу Київ-Львів. Майже кожного разу та стара "розвалюха" ламалась і стояла в полі. Це було щастя, якщо старий експрес запізнився лише на півгодини. Бували затримки і на 3-4 години. І попри це, ніколи не чув відгуків від преси типу: "знову зламався цей небезпечний Львівський експрес, коли вже його замінять?".

Об'єктивно впровадження Hyundai цілком можна вважати успіхом, якщо він подарує в першу чергу безпечну подорож, а кількість технічних проблем з часом піде на спад.

Тож не думаю, що Hyundai не злюбили саме через технічні негаразди. Може справа в тому, що він дорогий іноземний, а не "нічим не гірший вітчизняний аналог"? Навряд. По-перше, не вміють все-таки наші заводи випускати поїзда подібної якості. Варто тільки подивитись на багатьох людей які фотографуються біля Hyundai і згодом викладають фотографії у соцмережах. Біля нових українських вагонів подібного ажіотажу немає абсолютно.

По-друге, немає в Україні державного вагонобудівного заводу. "Стаханівський вагонобудівний завод" належить Костянтину Жеваго. Власником "Дніпровагонмаш" вважається Сергій Тігіпко. "Крюківський вагонобудівний завод" належить групі закордонних компаній з Естонії. Власником "Азозагальмаш" був депутат від Партії Регіонів Олександр Савчук, який помер 11 листопада 2012 року. По інформації ЗМІ, долю в його бізнесі "Азовзагальмашу" нещодавно отримав Юрій Іванющенко.

Впевнений, що нові вітчизняні поїзда преса швидко б назвала, наприклад, "вагони Жеваго", і українці із подвійною люттю поносили "покращення" від олігархів.

Вартість поїзда Крюківського заводу – 26 мільйонів доларів, Hyundai – 29 мільйонів доларів. Тобто поїзда Hyundai лише на 11% дорожчі від ціни, яку просять за свій виріб місцеві олігархи. На вартості проїзду купівля іноземних поїздів особливо не відзначилась. Те, що були вибрані саме комфортабельніші закордонні вагони – це якраз приклад турботи про комфорт пасажирів, а не лобіювання особистих інтересів.

Думаю, що Hyundai не злюбили в основному через дві причини. Перша – це хронічна нелюбов та недовіра українці до влади. Імідж будь-кого, хто перебуває при владі, є неодмінно різко негативним. Визнати, що від багатія при уряді можна очікувати чогось хорошого, означає признати, що світ все-таки кольоровий, а не чорно-білий.

Але що може ще більш важливо, Hyundai ламає уявлення українців про те, що щось краще приходить тільки як халява. Hyundai був із самого початку запланований, як самоокупний проект, оскільки фінансувався на кредит Експортно-імпортного банку Кореї. Хочеш хороші послуги – плати. А це для українців дуже часто не прийнятно. Покращення у розумі пересічного українця – це або менша ціна, або краща якість за ті ж самі гроші. Але, на жаль, так не буває. За квитки на Hyundai попросили більші гроші, ніж за проїзд у інших поїздах. Обурення українців більшою ціною було настільки великим, що довелось спеціально скасовувати ПДВ саме для нового поїзду.

Складнощів до неприйняття українцями більшої вартості проїзду додала пам'ять про радянські часи, коли проїзд в потягах був дійсно дуже дешевий. Нещодавно я аналізував що собі можуть позволити пенсіонери порівняно із радянськими часами. Проїзд у поїзді, комунальні послуги (без врахування субсидії) виявились єдиними менш доступними послугами, порівняно із радянськими часами.

Зараз проїзд у другому класі Hyundai в середньому на 70-80 грн. дорожчий ніж у купе нічного поїзду із новими вагонами українського виробництва. Впевнений, що якщо б проїзд коштував однаково, то розкуповували б у першу чергу саме Hyundai. Хоча, навіть із дещо дорожчою ціною пасажирів на експресі не бракує.

Чи можливі нові "Хюндаї"?

Але, нажаль, попри всі плюси Hyundai став символом поганих реформ з боку влади. А це дуже сумно, бо може мати довгострокові негативні наслідки. Україні критично потрібне технічне переоснащення, в тому числі із використанням саме іноземних технологій. Уявімо, що якось на стіл представника уряду ляже проект технічного переоснащення певної галузі. Це може бути проект придбання нових автомобілів швидкої допомоги, пожежних машин, енергозберігаючого обладнання, та ін. Але, пам'ятаючи долю Бориса Колеснікова, урядовець подумає: "А воно мені треба?".

Відтепер політично вигідніше сидіти і не робити нічого, ніж потім приймати критику від реконструкції інфраструктури. Можливо старі технології не комфортні і навіть небезпечні для життя, але, принаймні, до них всі привикли і вони трохи дешевші.

Коментарі — 246
Андрій Пітух _ 12.03.2013 10:47
IP: 62.80.174.---
*помилка не ВВП, а ПДВ
Андрій Пітух _ 12.03.2013 10:45
IP: 62.80.174.---
Абсолютно неправдива стаття: 1. Вартість Х'юндая вдвічі вища, якщо порівнювати ціну за 1 вагон. 2. За квиток на Х'юндай зняли ВВП, тобто за рахунок цього якраз понизили ціну. Говорити про самоокупність навіть не доводиться. Окупились тут хіба що корупціонери-закупники. 3. За енну кількість разів, коли я їхав експресами (в тому числі Львівським) він НІ РАЗУ не ламався! Це швидше виняток з правил. Я прокоментував лише найбільш очевидні дурниці в тексті. На решту жаль часу.
kustbI _ 12.03.2013 10:39
IP: 80.245.118.---
Артём Шевченко:
то есть переводя на твой тупой уровень мышления ты бы купил таврию за 26 тысяч гривен а хюндай за 29 нет? звучит как будто ты не дружишь с мозгом...
Pchelovod _ 11.03.2013 18:10
IP: 109.254.49.---
Нехай катается,все не развалюхи совковые.
Артём Шевченко _ 11.03.2013 17:08
IP: 193.17.208.---
Чисто заказная статья! Укрзалызныця ее аж у себя на страничке опубликовала!)))
По поводу отечественных предприятий: какая разница кому они принадлежат Тигипко, Жеваго или кому-то еще? Суть в том что там работают наши украинские люди, которые там получают зарплату, а не корейские. Представьте себе сколько простых рабочих в Украине не дополучили денег, из-за того что это чудо техники приехало к нам из Кореи???
А еще мне так нравится как автор в легкую рассуждает 26 и 29 млн долларов. Разница всего-то 3 млн долларов))) Как будто это 3 гривны или 3 копейки!
Короче не удачный ПиАр получился)))
Pravednik _ 10.03.2013 14:43
IP: 95.81.24.---
Статья из ТЕМЫ – пакращення уже сегодня. Заказухой за версту прет. Или лестью. В любом случае – спина очень гибкая. Автор с уверенностью, ниже ФИО может добавить – "инфраструктурный обозреватель".
Ксения Бондаренко _ 08.03.2013 09:11
IP: 176.121.198.---
Gockery:
читаю одну новость – хуйдай ездит с пустыми вагонами
читаю другую новость – очередная поломка, хуё-моё, пострадали 420 пассажиров
...
блин, вы там совсем долбанулись? в поезде 560 мест (примерно), то есть загрузка 75% – и это не в праздник и не в выходные

так откуда статьи про пустые вагоны и неприбыльность?
или для журналистов рейсы отдельные?
Не только рейсы, для журналистов вообще всё иначе.
Natalia Berdadyn _ 08.03.2013 01:21
IP: 95.135.44.---
relevanter:
Natalia Berdadyn:
На сусідньому блозі (у Мірошниченка) наведено цифри -
hyundai – $30,7 млн
siemens – $14 млн (в Росії закупили).

Тому може сам поїзд непоганий (?), але росходиться – за які гроші по відношенню до альтернатив. Те саме стосується вишок бойка. Для фінансового аналітика така прогалина непростима.
Вы бы сначала прочитали описание и тех и других поездов, в русских – вагонов в 2 раза меньше
вагонів 9 проти 5, а ціна більше ніж у два рази. На-гора явно гірша пропозиція. Приблизно переплачено на третину.
Gockery _ 07.03.2013 00:02
IP: 204.124.83.---
предыдущий комментарий не относится к автору данной статьи, накипело просто
Gockery _ 06.03.2013 23:59
IP: 204.124.83.---
читаю одну новость – хуйдай ездит с пустыми вагонами
читаю другую новость – очередная поломка, хуё-моё, пострадали 420 пассажиров
...
блин, вы там совсем долбанулись? в поезде 560 мест (примерно), то есть загрузка 75% – и это не в праздник и не в выходные

так откуда статьи про пустые вагоны и неприбыльность?
или для журналистов рейсы отдельные?
relevanter _ 06.03.2013 23:49
IP: 195.39.210.---
Natalia Berdadyn:
На сусідньому блозі (у Мірошниченка) наведено цифри -
hyundai – $30,7 млн
siemens – $14 млн (в Росії закупили).

Тому може сам поїзд непоганий (?), але росходиться – за які гроші по відношенню до альтернатив. Те саме стосується вишок бойка. Для фінансового аналітика така прогалина непростима.
Вы бы сначала прочитали описание и тех и других поездов, в русских – вагонов в 2 раза меньше
Natalia Berdadyn _ 06.03.2013 23:37
IP: 95.135.49.---
На сусідньому блозі (у Мірошниченка) наведено цифри –
hyundai – $30,7 млн
siemens – $14 млн (в Росії закупили).

Тому може сам поїзд непоганий (?), але росходиться – за які гроші по відношенню до альтернатив. Те саме стосується вишок бойка. Для фінансового аналітика така прогалина непростима.
kren _ 06.03.2013 18:10
IP: 194.0.206.---
Вірніше булоб сказати,що мусью блаблацький виступає на захист распілов і откатов і не тільки від самої
угоди з корейським виробником.а ще й наступного шухера на Укр.залізниці,міністр БеКолесніков-насмер
дів і сховався,а "бізнесмену" БеКолєснікову-по барабану.що на залізниці робиться,главне,шоб "молодий і привітний персонал- міг бабло крутити".
NickNMM _ 06.03.2013 17:46
IP: 80.239.242.---
krasnijkot:
tambov__:
Ты так говоришь, что можно и правда подумать, что ну ни одного ночного поезда не осталось. Ты хоть вообще расписание поездов видел?
Напомнил наболевшее! Чтоб тебе и этому с лобиком болевшего в детстве менингитом Марянчику неповадно было!
NickNMM _ 06.03.2013 17:42
IP: 80.239.242.---
krasnijkot:
tambov__:
Ты так говоришь, что можно и правда подумать, что ну ни одного ночного поезда не осталось. Ты хоть вообще расписание поездов видел?
Практически ни одного. Тока сейчас очень изредка возвращают. Подонки!
Владимир Руцкий _ 06.03.2013 12:57
IP: 93.72.65.---
Шановний авторе!
Ви позиціонуєте себе як "фінансовий аналітик". От би Вам проаналізувати фінансовий бік (fake:)) цього хюндаю замість того, щоб просторікувати про те, як Ви в ньому їздили і за що інші його так не люблять. Проаналізуйте також для зацікавленої публіки прецедент відміни ПДВ для цього "проєкту" з точки зору фінансової аналітики і розкажіть нам хто їздив би в цьому "фєйкові", якби ціна квитків складалася відповідно до закону (+ 20%). От за ЦЕ і не люблять, бо шахрайські вуха стирчать вгору на недосяжну височинь.
Vlad Kovalchuk _ 06.03.2013 11:03
IP: 94.244.36.---
N_kilometr:
Владимир Руцкий:
Сегодня бразильцы напомнят немцам как они бежали в 45-ом)))
Угу.
Напомнили
krasnijkot _ 06.03.2013 10:12
IP: 46.202.184.---
tambov__:
Ты так говоришь, что можно и правда подумать, что ну ни одного ночного поезда не осталось. Ты хоть вообще расписание поездов видел?
Stecia _ 06.03.2013 09:16
IP: 62.244.61.---
Молодець Марян, відпрацював!

Який з тебе аналітик, якщо ти пишеш "єресь" на кшталт: пам'ятаючи долю Бориса Колеснікова, урядовець подумає: "А воно мені треба?".

Це був би супер висновок, якби Боря зараз сидів у тюрмі!

Тобі "анаЛітику" напевно не відомо, що корейці – найбільш "договороспроможні" з точки зору "подяк". саме на цьому і базувався вибір.

А байки про дешевизну легко розвіяти цінами європейських та російських аналогів. і навіть коли "анаЛітик" говорить про те, що український поїзд лише на 11% дишевше, то ти мабуть "включи мізки" і подумай, скільки з цих коштів перерозподіляться всередині економіки держави, скільки поверниться назад у вигляді податків та інше.

З цього робимо висновок, що Максимка або "плужок", або "засланий козачок"...
tambov__ _ 06.03.2013 09:00
IP: 96.255.164.---
krasnijkot:
borys65:
Так кто ж вам не дает ездить в ночных консервных банках и дальше? Вас силой никто в определенный поезд не затаскивает.
йойо, познімали поїзди...ти нє в курсах?
власть, она, про наш добробут пєчоцца...ввечері прибув в Київ-в готелі рублів за 300-400 на койці примостився, вранці вапроси парішав, а поїзд вже тю-тю...тепер на вокзал-ночувати, бо ж ми не ахмєтови па гастініцам кайфувать...а так ніхто, ти прав, нє заставляєть на канкрєтний поїзд сідати...от були канкрєтні, а стали ху-й-даї.
tambov__ _ 06.03.2013 08:55
IP: 96.255.164.---
не пригадаю, щоб колись дамався звичайний поїзд Львів-Київі стояв в ріллі

там просто ламатись не було чому
в ху й даї автору сподобалась жрачка. умора...мала втіха, коли поїзд стоїть в ріллі і не працює опалення
Журнал Фінансова компанія _ 06.03.2013 08:46
IP: 91.124.153.---
Їхав першим класом, вікно добре не зачинялося, дуло, – як наслідок захворів.
От тобі і комфорт.
Зрушення є, але негативів від неякісного поїзда більше.
Готовий платити і більшу ціну але за якіснішийваріант
krasnijkot _ 06.03.2013 08:29
IP: 46.202.184.---
borys65:
Так кто ж вам не дает ездить в ночных консервных банках и дальше? Вас силой никто в определенный поезд не затаскивает.
Сергей Пацкин _ 05.03.2013 23:06
IP: 93.73.79.---
Комфортабельные иностранные вагоны... смешно, опус Марьяня напоминает чем-то юмориста Марьяна Беленького, только тетя Соня умная пожилая еврейка не пользуется этим счастьем – хватает своего... пожилые люди, родители с детьми, знал бы Заблоцкий, как тяжело им перенести длительную поездку в неудобных креслах второго класса...знал бы конечно, если бы увидел их в вагоне... Пассаж о нравственных преимуществах зарубежного хюндая над олигархическим крюковским вагоном вызывает просто ухмылку от осознания собственного интеллектуального превосходства над финансовым аналитиком, спасибо, Марьян, потешили самолюбие безработного.
Velar _ 05.03.2013 22:26
IP: 93.72.33.---
"Швидкісний поїзд N156 сполученням Київ-Харків 5 березня відстав від графіку руху майже на три години."
А так да, Хюндай хороший. Просто не ездит нихюндай, но то такое. Его ж для красоты покупали, чтоб фотаться на его фоне, а не чтоб ездить, правда, АНАЛитик Марьян?
Корупція1145 Уряд реформ329 Україна та Європа949 Вибори-2014153 Aтака Путіна1120
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter   Вконтакте