Сергій Дацюк Філософ

ПЕРЕД ВИКЛИКОМ ДЕМОКРАТИЧНОЇ РЕВОЛЮЦІЇ

06 грудня 2017, 10:10

Україна проходить тестове випробування на здатність до здійснення революції в складних умовах:

1. Ця революція є не національно-демократичною, а ліберально-демократичною, тобто коли на перший план виходять ліберально-демократичні цілі, які не тільки не всі націоналісти підтримують, але які навіть не всі громадяни підтримують.

2. Ця революція відбувається в ситуації війни, на тлі розчарування новою післяреволюційною владою та на тлі соціальної депресії.

3. Ця революція відбувається в ситуації шаленої маніпуляції суспільною свідомістю з боку олігархічних ЗМІ та безпрецедентної брехні в політичній сфері, у якій влада намагається втопити самих революціонерів.

4. Ця революція відбувається на тлі неглибокого усвідомлення масштабних стратегічних цілей самими революціонерами, на тлі їх ілюзій, що можна вирішити щось через прийняття якихось законів чи якісь інституційні зміни.

Бруд революцій

Є чотири головні змісти революції, про які здебільшого говорять: 1) як в своїх досягненнях революція втілює нові смисли та перспективи; 2) скільки крові пролито і кого покарано; 3) хто це все профінансував; 4) хто за цим стояв, які примітивні, індивідуальні чи корпоративні цілі переслідував і чи зміг прийти до влади на тлі революції. Отже це чотири аспекти революції – смисли, помста, гроші та вигода небагатьох.

Якщо крові пролито дуже багато, чи якщо кров нетривалої революції спричинила кров тривалої війни, то питання фінансування революції ніби затінюються і відходять на другий план.

Українську громаду мало цікавили питання, хто фінансував Майдан-2013-2014 років, оскільки питання про загиблих на майдані, а потім вже у війні, завжди були більш важливими. Але з моменту контрреволюції це дуже зацікавило українську громаду.

Якщо післяреволюційна влада ефективно втілює нові смисли та досягає нових перспектив, то питання, хто і як рвався до влади і на які жертви (свої чи чужі) йшов, відходить на другий план.

Українську громаду мало цікавили питання, як представники нинішньої влади домовлялися з українськими олігархами чи співробітничали з Росією, допоки ці представники намагалися переслідувати цілі революції. З моменту контрреволюції та за відсутності перемог у війні ці питання актуалізувалися.

Революція завжди має свій бруд – кров, гроші, маніпулятивну вигоду. І цей бруд завжди згадують і виносять на перший план всі контрреволюціонери та недалекі критики революцій.

Але бруд – це побічний продукт революцій. Головний продукт революцій це її нові смисли та перспективи.

Саме тому під час революції таким важливим є інтелектуальне розуміння смислів та перспектив. Саме тому революція це не бунт і не стояння на Майдані, а це масштабні стратегічні програми революціонерів, які втілюються.

Якщо контрреволюційна влада переходить до радикальної реакції, вона неодмінно користається брудом революції, замовчуючи питання про смисли та перспективи.

З точки зору влади, революціонери завжди діють на боці ворога. Влада завжди боїться помсти під час революції. Влада завжди боїться викриття своїх маніпуляцій.

Тому під час революції не можна вірити жодному слову нелегітимної влади і не можна сподіватися на жодну владну інституцію.

Стагнація

Україна ввійшла в процес стагнації.

Україна як держава нездатна завершити війну.

Президент та Уряд імітують реформи, гальмують боротьбу з корупцією.

Правлячий клас подолати політичну кризу неспроможний.

Нелегітимний Президент в принципі не може виконувати ані конституційних, ані просто лідерських функцій.

Нелегітимний Парламент зосереджується на другорядному і не здатен приймати які-небудь позитивні та перспективні рішення.

Нелегітимна влада не здатна здійснювати правосуддя.

Україна постійно втрачає нормальні відносини з сусідніми країнами, проти українського правлячого класу налаштовані всі його колишні союзники.

Українська громада стає заручником втрати міжнародної підтримки на тлі війни, що продовжується.

Немає жодної політичної сили, яка здатна вивести країну з цього процесу.

Парламентської коаліції немає вже більше, ніж півтора року.

Значної кількості міністрів просто немає, є В.О.

Голова НБУ недієвий.

Генпрокурор не має ані легітимності, ані найменшої довіри.

Між різними правовими відомствами йде протистояння.

Україна на межі хаосу.

Громада стомилася від революцій.

Водночас консолідація суспільства поза політизацією неможлива.

Дострокові президентські та парламентські перевибори лишаються єдиним виходом.

Дефіцит нових лідерів

Наявні політичні та громадські лідери з ситуацією не справляються.

Водночас фейковий порядок денний у ЗМІ, відсторонення від телебачення змістовних активістів та цензура не дозволяють появі дійсного порядку денного, в якому тільки і могла б проявитися комунікація нових лідерів.

Соціальні мережі самі по собі не здатні компенсувати відсутність телевізійного формату комунікації для громадських активістів.

Поява нових лідерів можлива в трьох різних процесах:

1) побудова опозиційними політичними силами відносин з новими громадськими організаціями, що спрямовані на стратегічні та дієві зусилля в руслі дій опозиції;

2) відступництво від владних політичних сил окремих груп, що створюють нові політичні сили для опозиційної діяльності (зрада зраднику не є зрадою);

3) незалежна громадська ініціатива в процесах війни та революції, яка творить нових змістовних лідерів зі стратегічною компетенцією, що призводить до утворення незалежних громадсько-політичних сил для приходу в Парламент.

Нові громадсько-політичні сили потрібні для конкуренції з наявними політичними силами в Парламенті.

Нові громадсько-політичні сили потрібні для пришвидшення процесу революції, коли стагнація стане вкрай небезпечною.

Якщо правлячий клас не погодиться на дострокові перевибори, тоді революція це єдиний шанс виходу з ситуації стагнації.

Якщо ж спробувати обійтись без перевиборів і без революції, тоді потрібно готуватися жити в ситуації стагнації і широкомасштабної еміграції.

Бо історія не знає випадків, коли б нелегітимна влада ставала раптом легітимною.

Коментарі — 145
Nord Ost _ 06.12.2017 16:49
IP: 95.133.223.---
anno_domini:
ну, да, это крик души. Только знаете, я когда начинал с середины девяностых строить своё дело почему-то понимал, что всё вокруг рушится и опереться в будущем на государство я уже не смогу. А люди вокруг меня палец у виска крутили – от дурный, гроши в землю закапуе.
Вот я помню эти разговоры в 90 ых – что вы будете делать потом, одумайтесь! – говорил я.
Та хвате и мени и моим дитям и моим онукам! – отвечали мне.
А теперь можно очень много объяснять и рассказывать друг другу о том что плохо, что не так. Но время упущено. План Маршалла, это план восстановления Европы. А тут что восстанавливать? Советские колхозы, совхозы, заводы? Тут всё надо начинать с нуля. Уезжают потому что начинают догадываться что их тут ждет.
20 лет я поражался невозмутимому спокойствию украинцев – хвате и мени и моим дитям и моим онукам.
Orest Jj _ 06.12.2017 16:48
IP: 35.205.37.---
Олександр Перший:
Orest Jj:
Розумієте, пане Сидір! В наших умовах не може бути справжнього свідомого вибору громадян. Гроші вирішують все, а гроші в руках олігархів. Це Крен, до речі, добре розуміє. Тому залишаються лише дві можливості.
1. Еволюційний шлях побудови громадянського суспільства (середнього класу).
2. Революція.
Революцію я відкидаю, тому що це шлях у прірву, коли до влади приходять пройдисвіти і заливають країну кров'ю, яку зупиняють лише жорстокою диктатурою (комуністи, Наполеон). Китайці застосували нечувану жорстокість до студентів (роздавили танками), але одержали можливість зберегти державу від потрясінь і стали передовою державою. Тому головне уникнути потрясінь, а не радіти благім намірам відморожених революціонерів, які можуть йти з самими благородними цілями, як йшли китайські студенти.
Вы недавний майдан не упомянули, нарочито или как?
Orest Jj _ 06.12.2017 16:47
IP: 35.195.70.---
Олександр Перший:
Orest Jj:
думаете что Порашенка сможет повторить трюк с 5% до 54%?
Сбежит туда, куда не достанет рука ФБР? Не к Фирташу случайно в Вену? Бо в других вариантах, если за него взялось ФБР, нигде не будет ему покоя.
Як що встановить диктатуру, пересадить всіх опонентів та де кого з олігархів, звинуватить їх у всіх гріхах, як зробили Путін чи Лукашенко, та ще й дасть населенню трохи грошей, то легко набере. А як що доведеться тікати (що мало вірогідно), то кудись в Італію (чи у Францію), де має свою віллу. Ніяке ФБР не буде його розшукувати.
Кстати, в Вене его ждёт Гаагский суд и полное разорение, а вот у диктатора Лукашенко он вполне впишется.
kren _ 06.12.2017 16:46
IP: 188.0.104.---
Mike Naplekov:
"Бо історія не знає випадків, коли б нелегітимна влада ставала раптом легітимною"
===
"Легітимність" це з якого боку дивитись, дуже склизький термін...
Легітимність,добродію,не залежить від того куди Вам,там,вдалося зазирнути.
Легітимність-це факт правомірності на основі акту соціальної,юридичної,адміністративної дії,категорія суспільної довіри і відповідності очікуванням,обумовленим в рамках конституції і діючого права.
Олександр Перший _ 06.12.2017 16:46
IP: 188.163.12.---
Orest Jj:
Розумієте, пане Сидір! В наших умовах не може бути справжнього свідомого вибору громадян. Гроші вирішують все, а гроші в руках олігархів. Це Крен, до речі, добре розуміє. Тому залишаються лише дві можливості.
1. Еволюційний шлях побудови громадянського суспільства (середнього класу).
2. Революція.
Революцію я відкидаю, тому що це шлях у прірву, коли до влади приходять пройдисвіти і заливають країну кров'ю, яку зупиняють лише жорстокою диктатурою (комуністи, Наполеон). Китайці застосували нечувану жорстокість до студентів (роздавили танками), але одержали можливість зберегти державу від потрясінь і стали передовою державою. Тому головне уникнути потрясінь, а не радіти благім намірам відморожених революціонерів, які можуть йти з самими благородними цілями, як йшли китайські студенти.
Orest Jj _ 06.12.2017 16:45
IP: 77.52.5.---
Олександр Перший:
Orest Jj:
думаете что Порашенка сможет повторить трюк с 5% до 54%?
Сбежит туда, куда не достанет рука ФБР? Не к Фирташу случайно в Вену? Бо в других вариантах, если за него взялось ФБР, нигде не будет ему покоя.
Як що встановить диктатуру, пересадить всіх опонентів та де кого з олігархів, звинуватить їх у всіх гріхах, як зробили Путін чи Лукашенко, та ще й дасть населенню трохи грошей, то легко набере. А як що доведеться тікати (що мало вірогідно), то кудись в Італію (чи у Францію), де має свою віллу. Ніяке ФБР не буде його розшукувати.
а страну назовет "Рошения"?
Andrey Kononenko _ 06.12.2017 16:35
IP: 188.163.73.---
Олександр Перший:
Orest Jj:
думаете что Порашенка сможет повторить трюк с 5% до 54%?
Сбежит туда, куда не достанет рука ФБР? Не к Фирташу случайно в Вену? Бо в других вариантах, если за него взялось ФБР, нигде не будет ему покоя.
Як що встановить диктатуру, пересадить всіх опонентів та де кого з олігархів, звинуватить їх у всіх гріхах, як зробили Путін чи Лукашенко, та ще й дасть населенню трохи грошей, то легко набере. А як що доведеться тікати (що мало вірогідно), то кудись в Італію (чи у Францію), де має свою віллу. Ніяке ФБР не буде його розшукувати.
У него в Испании вилла.
А денег для населения у него не хватит, если он посадит только некоторых олигархов. Да и не сможет человек с барыжным мышлением провернуть эту многоходовку.
Олександр Перший _ 06.12.2017 16:30
IP: 188.163.12.---
Orest Jj:
думаете что Порашенка сможет повторить трюк с 5% до 54%?
Сбежит туда, куда не достанет рука ФБР? Не к Фирташу случайно в Вену? Бо в других вариантах, если за него взялось ФБР, нигде не будет ему покоя.
Як що встановить диктатуру, пересадить всіх опонентів та де кого з олігархів, звинуватить їх у всіх гріхах, як зробили Путін чи Лукашенко, та ще й дасть населенню трохи грошей, то легко набере. А як що доведеться тікати (що мало вірогідно), то кудись в Італію (чи у Францію), де має свою віллу. Ніяке ФБР не буде його розшукувати.
kren _ 06.12.2017 16:28
IP: 188.0.104.---
Олександр Перший:
Або стане президентом на наступний термін...
...наступне президество шоколадного предбачає підтвердження якогось вибору.Вже зараз довіри
йому немає,і шо цікаво,ні з низів,ні з боку зрадників,яких шоколадний так несамовито захищає
від відповідальності, (як тільки обставини похитнуться,хоч трохи,вони ублюдку пригадають все,і по зас
лугам).
Щодо вибору,тут нема жодних питань,що може вибрати паскуда і зрадник? та тільки 30 срібнків і цей
вибір виродок зробив вже давно,як мінімум 26.10.1997,і треба визнати весь цей час він залишався вір
ним своєму вибору,вся його президентська служба-беззаперечне тому свідчення.Тож і вся наступна про грама передбачувана,як швейцарський годинник, -ставка на зрадників,опора на кругову поруку, ніяких реформ,зачистка суспільсва від активної частини громадянства,без обмежень у засобах і способах.
Що,власне,вже й робиться.
Борис Беккер _ 06.12.2017 16:16
IP: 35.195.121.---
"Україна проходить тестове випробування на здатність до здійснення революції в складних умовах:
1. Ця революція є не національно-демократичною, а ліберально-демократичною..."

Какая "ця революція" є не національно-демократичною, а ліберально-демократичною? Та, которая намечталась Дацюку в его витающем в философических эмпиреях воображении? В то время как действительность показывает: в Украине вызревает не либерально-демократическая, и даже не национально-демократическая, а национал-социалистическая революция.
Orest Jj _ 06.12.2017 16:06
IP: 77.52.5.---
Олександр Перший:
Orest Jj:
От мне здается что Порашенка или сбежит в Мордор или сядет на нары.
А вы как думаете.
Або стане президентом на наступний термін. Як що втече, то точно не в Мордор. Варіант з посадкою відкидаю.
думаете что Порашенка сможет повторить трюк с 5% до 54%?
Сбежит туда, куда не достанет рука ФБР? Не к Фирташу случайно в Вену? Бо в других вариантах, если за него взялось ФБР, нигде не будет ему покоя.
Відеоагенція Муза _ 06.12.2017 16:05
IP: 77.123.7.---
Дкмаю, є політична сила, яка здатна вивести країну з цього процесу.
Це партія 5.10 та її лідер Геннадій Балашов.
Сергій Дацюк, зверніть увагу на програму партії 5.10, на саму ідею. Цікавить Ваша думка як філосова.
Mike Naplekov _ 06.12.2017 16:03
IP: 46.118.250.---
"Бо історія не знає випадків, коли б нелегітимна влада ставала раптом легітимною"
===
"Легітимність" це з якого боку дивитись, дуже склизький термін.
Завжди одним подобається одне, другим – інше.
Згадалася фраза Лі з цього приводу, що трохи нівелює:) цю спекулятивність:
"Демократия работает лишь в том случае, если люди обладают культурой, основанной на терпимости и приспособлении людей друг к другу, что позволяет меньшинству признать право большинства вести дела по своему до следующих выборов, терпеливо и мирно ожидая своей очереди встать во главе правительства, предварительно убедив большинство избирателей поддержать его взгляды"
.
Тож, не про легітимність слід вести бесіду, а таки про концепти. А де ці нові проекти? люди? Є тільки все старе – феодальна ментальніть народу та феноменальна жадібність олігархії як вершина тої ментальності. І ніщо нове у це царство не пущають. Цілком легітимно:)
Orest Jj _ 06.12.2017 15:58
IP: 104.155.61.---
Олександр Перший:
Orest Jj:
От мне здается что Порашенка или сбежит в Мордор или сядет на нары.
А вы как думаете.
Або стане президентом на наступний термін. Як що втече, то точно не в Мордор. Варіант з посадкою відкидаю.
Михо то же так думал, когда американские деньги шли в Грузию, но потом сдулся как пузырь.
Куда Порошенко подастся вы не знаете, но в Липецке его фабрика законсервирована и там нет патриотов, громящих всё и вся, там цивилизованный мир и не факт что он туда не поедет.
Вы не с ним случайно?
Andrey Kononenko _ 06.12.2017 15:58
IP: 188.163.73.---
Олександр Перший:
Orest Jj:
От мне здается что Порашенка или сбежит в Мордор или сядет на нары.
А вы как думаете.
Або стане президентом на наступний термін. Як що втече, то точно не в Мордор. Варіант з посадкою відкидаю.
Вариант с побегом был бы субоптимальным. Оптимальным был бы импичмент.
kren _ 06.12.2017 15:55
IP: 188.0.104.---
Елена Величко:
mihaylenco:
Ні, Ви не так розумієте. Все,що робиться – то політика. Закон треба тоді, такий створити, щоб цей закон працював на справедливість. Політика – то саме на чий інтерес. Наразі створені закони та втілена така політика, що там й не пахне, справедливістю. Тому саме політика створює Закон та втілює закон та принципи.
Політика,п.Елена-це організація,а організація,у формах,способах і засобах,визначється якостями
культурного капіталу,нормами і цінностями сповідуваними-тим \ тими,хто має владу аби провести
певну організацію в даному сус-ві. (де сус-во.в свою чергу,може опонувати домінанту в рамках сво
єї здатності до самоорганізації перез лицем викликів політичної організації).
Олександр Перший _ 06.12.2017 15:54
IP: 188.163.12.---
Orest Jj:
От мне здается что Порашенка или сбежит в Мордор или сядет на нары.
А вы как думаете.
Або стане президентом на наступний термін. Як що втече, то точно не в Мордор. Варіант з посадкою відкидаю.
Orest Jj _ 06.12.2017 15:44
IP: 35.195.176.---
Олександр Перший:
Orest Jj:
Помните, пару лет назад, лично вам, я ванговал события? Как видите, они подтверждаются почти "до коми"
До якої коми? То вам так здається. Я пам'ятаю обіцянку підірвати інформаційну бомбу спочатку молдованами, потім Москалем. Нічого про Саакашвілі ви не вангували, лише про Юлю.
А тут ещё раскроют секрет, что Порошенко Боинг приказал сбить, тут вам стыдно будет за него и за Украину, так что ищите себе другого хозяина пока не поздно.
Orest Jj _ 06.12.2017 15:39
IP: 77.52.5.---
Олександр Перший:
Orest Jj:
Помните, пару лет назад, лично вам, я ванговал события? Как видите, они подтверждаются почти "до коми"
До якої коми? То вам так здається. Я пам'ятаю обіцянку підірвати інформаційну бомбу спочатку молдованами, потім Москалем. Нічого про Саакашвілі ви не вангували, лише про Юлю.
не так не. Баба с возу – кобыле легче.
От мне здается что Порашенка или сбежит в Мордор или сядет на нары.
А вы как думаете.
Orest Jj _ 06.12.2017 15:36
IP: 77.52.5.---
Олександр Перший:
Orest Jj:
В заявлении Евросоюз впервые четко занял сторону НАБУ в конфликте между украинскими правоохранительными органами и положил вину на Генеральную прокуратуру Украины во главе с Юрием Луценко...
Та я ж не про те. Сторону НАБУ займає кожна чесна людина. Я про інформаційну бомбу що до співробітництва Порошенко з Путіним за якісь преференції.
потерпите.
США Мордор теж не ракетами бомбять а медленно и печально затягивают удавку. Такой стиль.
А вы как думаете, зачем Порашенка были на аудиенции у Фирташа?
Олександр Перший _ 06.12.2017 15:35
IP: 188.163.12.---
Orest Jj:
Помните, пару лет назад, лично вам, я ванговал события? Как видите, они подтверждаются почти "до коми"
До якої коми? То вам так здається. Я пам'ятаю обіцянку підірвати інформаційну бомбу спочатку молдованами, потім Москалем. Нічого про Саакашвілі ви не вангували, лише про Юлю.
Елена Величко _ 06.12.2017 15:30
IP: 178.95.98.---
mihaylenco:
Ні, Ви не так розумієте. Все,що робиться – то політика. Закон треба тоді, такий створити, щоб цей закон працював на справедливість. Політика – то саме на чий інтерес. Наразі створені закони та втілена така політика, що там й не пахне, справедливістю. Тому саме політика створює Закон та втілює закон та принципи.
Олександр Перший _ 06.12.2017 15:29
IP: 188.163.12.---
Orest Jj:
В заявлении Евросоюз впервые четко занял сторону НАБУ в конфликте между украинскими правоохранительными органами и положил вину на Генеральную прокуратуру Украины во главе с Юрием Луценко...
Та я ж не про те. Сторону НАБУ займає кожна чесна людина. Я про інформаційну бомбу що до співробітництва Порошенко з Путіним за якісь преференції.
Valery Postyshev _ 06.12.2017 15:29
IP: 188.247.97.---
из набу ростёт -чвк-закон один – и для ситика тоже
Orest Jj _ 06.12.2017 15:20
IP: 35.195.251.---
Олександр Перший:
Orest Jj:
Также есть информация об отмывании особо крупных средств в пользу российских миллиардеров при содействии Порошенко в обмен на преференции Путина.
В ближайшее время эти документы будут обнародованы общественности...
Здається, ви не вперше запускаєте таку туфту – обіцянку підірвати інформаційну бомбу проти Порошенко. Чи не виявиться це черговим (третім чи то четвертим) фєйком, який запустила російська пропаганда в розрахунку на таких, як ви, живущих мрією про помсту президенту та велику кров?
Да не убивайтесь вы так, до Порошеко вы неплохо жили, а пр нём только хуже, придёт другой и вы так же будете этого хвалить. Вы же профессор по лизанию задниц наших президентов.
Уряд реформ316 Aтака Путіна1114 Україна та Європа931 Корупція1116 Свобода слова545
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter